mies ei halua seksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo ja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo ja äiti

Vieras
Jo seurustelun alussa huomasin, että mieheni ei ole kovin halukas seksiin. Minä tein aina aloitteet ja noin 30% johti seksiin. Kieltäytymiseen oli aina jotain selityksiä: väsymys, telkkari, työt, väärä kellonaika, ei ennen jalkapallopeliä ym.

Koska kuitenkin rakastin miestä muuten ja hänessä on paljon muita hyviä puolia, hyväksyin asian ja ajattelin, että kai tämä nyt sitten menee näin. Täytyy kyllä tunnustaa, että asia silti sismmässä vaivasi minua kovasti ja loukkasi. Olen kuitenkin kivannäköinen, hoikka, kiinteä, urheilullinen, pukeudun hyvin ja tarpeen tullen seksikkäästi. Itsweluottamus kärsi.

No, menimme naimisiin ja saimme kaksi vuotta sitten ihanan tytön. Seksi loppui kokonaan raskaaksi tulon jälkeen. Puolitoista vuotta yritin häntä seksiin hyvällä ja joskus raivollakin (väärin, tiedän). Mainittakoon, ettei yrityksiäni niin usein ollut, ehkä kerran viikossa. Aina tuli takkiin. Sitten väsyin ja lopetin aloitteen teot. Läheisyytemme loppui muutenkin, emme ole edes suudelleet pitkälti yli vuoteen. Minun on paha olla. Keskustelu ei ole auttanut, mies ei suostu juttelemaan. Pariterapiaan hän ei suostu. Minä olen hyvin ahdistunut asian vuoksi.

Pari viikkoa sitten aloin puhua erosta. Tänään mies tuli luokseni (tyttö yökylässä mummilassa) ja ehdotti suoraan seksiä. Käsitän kyllä, että tämä liittyy eropuheisiini. Järkytyin jotenkin ja sopersin kuukautisistani (jotka ovat totta). Mies suuttui, koska luuli kai minun valehtelevan. Hän lähti sanaa sanomatta kotoa kerättyään yökamppeet. Puhelimeen hän ei vastaa. Hän on ollut jo muutaman tunnin poissa. Anoppilaan soittaessa kuulin hänen äänensä. Mies on siis siellä tyttäremme kanssa.

Olen melko varma, että miehelläni ei ole toista.

Miten te toimisitte, jos olisin minä?

No minä valitettavasti en olisi edes aloittanut mitään vakavaa suhdetta.Vaikkei seksi olekkaan päällimmäinen asia parisuhteessa.
Sinuna menisin anoppilaan selvittään asiaa.
Kyllähän tuohon joku syy tarvii olla.

miten tuommoisessa tilanteessa edes voi olla?en siis osaa auttaa,koska en tosiaan mitenkään osaa kuvitella itseäni tuohon tilanteeseen.varmasti ahdistaa.suoraan sanottuna kyllä mä sitä eroa harkitsisin jos ihan kaikkinen läheisyys on kadonnut suhteesta jo pidemmäksi aikaa.

naisillakin miksi ei siis miehilläkin, ihan yksinkertaisesti ei oo seksihaluja...ei se aina merkkaa pettämistä tai muuta. yksilöitähän me ollaan.

Sama tilanne täällä, monet itkut olen itkenyt kun ei mikään ole tepsinyt. Tulee todella surkea olo tulla torjutuksi. Mietin vaan usein voiko se oikeasti rakastaa jos aina torjuu...

Pahoittelen. Elän melkein samassa tilanteessa, seksiä on noin kerran kuukaudessa, joskus harvemmin, joskus vähän useammin. Itse haluaisin 2-3 kertaa viikossa, mutta en ole pystynyt seksin vuoksi lähtemään. On niin paljon kaikkea muuta hyvää. Välillä kuitenkin rupean miettimään lähtöä ja sitten aina tulen siihen tulokseen, että en halua ajatella elämää ilman miestäni. Kyllä tämä syö naista.
Voimia ja viisautta hankalaan tilanteeseen!

Kissa pöydälle. Istutat miehen keittiön pöydän ääreen kun tyttö on mennyt nukkumaan ja kysyt suoraan: miksi et halua minua? miksi et halua seksiä? torjutuksi tuleminen satuttaa. Älä hyväksy mitään tekoselityksiä telkkarista. Sinulla on oikeus nauttia seksuaalisuudestasi ja tuossa tilanteessa olet oikeutettu hakemaan nautintosi muualta,jos olet kaikkesi yrittänyt ja tehnyt. Voit myös kertoa tämän tosiseikan miehelle. Myös miehellä on mahdollisuus mennä puhumaan haluttomuudestaan lääkärille,eri asia haluaako hän tehdä asialle mitään. Mies ei voi pakottaa sinua elämään selibaatissa vaikka omat halut ovatkin hävinneet.

Ja kyllä,olen samaa mieltä myös tilanteessa jossa sukupuolet ovat vastakkaisissa asemissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja erilaisisa:
Kaikilla ei ole yhtä suuri libido. So? Jotkut ovat täysin valmiita luopumaan seksistä kokonaan.

Mutta eivät voi samalla pakottaa myös puolisoaan luopumaan siitä.

Jos jo seurustelun aikana huomaa, että seksuaaliset vietit eivät kohtaa niin miksi jatkaa suhdetta?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja erilaisisa:
Kaikilla ei ole yhtä suuri libido. So? Jotkut ovat täysin valmiita luopumaan seksistä kokonaan.

Mutta eivät voi samalla pakottaa myös puolisoaan luopumaan siitä.

Jos jo seurustelun aikana huomaa, että seksuaaliset vietit eivät kohtaa niin miksi jatkaa suhdetta?

Aivan,olen samaa mieltä tästä,moka on tavallaan myös ap:n. Puhuinkin yleiseen sävyyn,joillakin on ollut seurusteluaikana todella vilkas seksielämä mutta vuosien myötä jommankumman halut katoavat. Ja silloin ei ole oikeutettua vaatia seksittömyyttä myös toiselta. Tosin ap:n tapauksessa seurusteluaikana seksiä kuitenkin oli,eli tilanne ei ollut silloin ihan toivoton,luulisin.

Mirri pöydälle. Kyse taitaa olla siitä, ettei miehellä ole tarvittavia tunteita. Vaikea niitä on myöskään mistään taikoa. Asiat tietysti kannattaa puhua selväksi, jotta voitte tehdä tarvittavat ratkaisut.

Jos huomaa parisuhteen aikana olevansakin bi/homo niin tarviiko silti säälistä antaa puolisolle? Jos tulee kaapista ulos seksittömänä ihmisenä, joka sekin on seksuaalisuuden muoto, mitä sitten? Miksei anna ihmisen olla mikä on? Joko rakastaa ja niistä ongelmista pääsee yli tai sitten eroaa ja ottaa uuden kumppanin joka sopivampi myös fyysisellä tasolla. Koskaan ei saa toista pakottaa seksiin, ei miestä, eikä naista. Mies ei ole yhtään vähempää mies, vaikka ei seksi juuri kiinnostaisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja normaalia:
Jos huomaa parisuhteen aikana olevansakin bi/homo niin tarviiko silti säälistä antaa puolisolle? Jos tulee kaapista ulos seksittömänä ihmisenä, joka sekin on seksuaalisuuden muoto, mitä sitten? Miksei anna ihmisen olla mikä on? Joko rakastaa ja niistä ongelmista pääsee yli tai sitten eroaa ja ottaa uuden kumppanin joka sopivampi myös fyysisellä tasolla. Koskaan ei saa toista pakottaa seksiin, ei miestä, eikä naista. Mies ei ole yhtään vähempää mies, vaikka ei seksi juuri kiinnostaisikaan.

Mutta ap:n mies ei ole koskaan kertonut järkevää syytä seksittömyydelle. Tilanne olis varmaan ihan eri jso mies olisi avoimesti myöntänyt olevansa homo tai aseksuaali,silloinhan syy seksittömyyteen on selvillä. Mun mielestä on loukkaavaa jso jos miehen mielestä vaimo ei edes ansaitse kunnollista selvitystä asialle. Totta turiset,että ketään ei saa pakottaa mutta vaimolla on OIKEUS tietää ja olla tilanteen tasalla että missä oikein mennään.

Yhteistyössä