J
Järkyttyneenä
Vieras
Minulla on itseäni 6 vuotta nuorempi kumppani, jonka kanssa alunperin seurustelua aloittaessa kerroin, että en välttämättä pysty enää raskautumaan ikäni ja riskitekijöiden vuoksi. Mies meinasi silloin laittaa suhdetta poikki, koska hänellä ei ole ennestään yhtään lasta, ja hän on omien sanojensa mukaan aina halunnut lapsia. Lopulta kuitenkin jatkoimme suhdetta ja päädyimme naimisiin. Naimisiin mentyämme vuotta myöhemmin päädyimme kokeilemaan, että ehkä luonto suo vielä meille lapsen ja olimme ilman ehkäisyä kaksi vuotta, seuraillen ovispäiviä ja pettyen useaan otteeseen. Olimme jo luopuneet toivosta mutta nyt viime kierrossa täysin yllättäen tärppäsi. Se oli ensin minullekin iso yllätys ja jonkinlainen järkytys. Olen nyt 42-vuotias, eli lapsen saanti tässä iässä on riskialtista, ja muuttaa suunnitelmia tulevaisuudesta (kuten kaikilla). On iso riski keskenmenoon ja kromosomihäiriöihin yms joten helppoa ei ole. Nyt kuitenkin minulle tuli isoin järkytys: mies puhuu, että ei haluaisikaan isäksi. En ymmärrä miten hän nyt yhtäkkiä on tätä mieltä, enkä saanut häntä puhumaan, järjestelee kuulemma ajatuksiaan. Minulle oli iso askel alkaa kokeilla lapsen tekoa koska minun terveyteni siinä on vaakakupissa, ja ehkä siksi mieskin nyt tuli toisiin aatoksiin, mutta... en tajua, eikö hän käsitä mitä tuollaisen ajatuksen heittäminen naiselle merkitsee? Pelkään, että jos tässä päädytään keskeytykseen, suhteemme ei palaa enää ennalleen vaan tämä jää vaivaamaan alitajuntaani lopuksi ikää. Toiseksi, jos mies tuleekin vielä uusiin aatoksiin ja haluaa lasta, se ei olisi minun kanssani enää mahdollista. Voiko miehen logiikka toimia niin, että me vain "kokeillaan lapsen saantia" ja sitten jos se onnistuisi, SITTEN aletaan miettiä että haluaako hän oikeasti isäksi ja onko valmis koko rumbaan :/ Olen tosi.. pettynyt, järkyttynyt ja shokissa.