Mies ei innostu häistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lily.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kosiminen on sinänsä sivuseikka, jos mies oikeasti haluaa naimisiin. Kysy suoraan, jos empii yhtään jätä järjestelyt. Jos sanoo suoraan että tottakai, niin sitten järkkäät häät. En ole vielä yhtään miestä tavannut, joka innoissaan olisi mukana häähössötyksessä päättämässä teemaväreistä tai kirkon koristelusta! Eli ei kannata järjestelyiden suhteen odottaa liikoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Kosiminen on sinänsä sivuseikka, jos mies oikeasti haluaa naimisiin. Kysy suoraan, jos empii yhtään jätä järjestelyt. Jos sanoo suoraan että tottakai, niin sitten järkkäät häät. En ole vielä yhtään miestä tavannut, joka innoissaan olisi mukana häähössötyksessä päättämässä teemaväreistä tai kirkon koristelusta! Eli ei kannata järjestelyiden suhteen odottaa liikoja.

En ole kiinnostunut mistään väreistä enkä teemoista - alkuunkaan. Olen kiinnostunut vain siitä, että haluaako hän ylipäätään mennä naimisiin.

Itse hääjärjestelyt ovat minulle yhtä kuin kirkon varaaminen / juhlapaikan varaaminen / jonkun ohjelman (bändi?) järjestäminen / pitopalvelun varaaminen ja hääkutsujen lähettäminen.

ymmärrän tilanteesi! Me olimme yhdessä 8v. ja ei häitä, syntyi lapsi ja MINÄ ;) halusin yhteisen sukunimen... naimisiin. Mies siis kyllä myös halusi, muttei halunnut isoja häitä. Itse olisin, mutta luovuin haaveesta lapsen syntymän jälkeen... =)

Entäs kirkko? Mitä se merkkaa sun miehelle tai teille? Siis onko se nyt vaan paikka jossa ei käydä kuin häissä? Kaverin miehelle se oli "kriisin"paikka, tai siis kaverilleni. Mies ei nähnyt järkeä mennä kirkossa naimisiin kun ei he muutenkaan uskonnollisia olleet saati kirkossa käynneet. Hänestä se tuntui kaverini sanojen mukaa tekopyhältä...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap.:
Yksi korjaus näymmä aika yleiseen luuloon: en ole järjestämässä/haluamassa mitään "prinsessahäitä" vaan pienet häät ts. hauskat juhlat lähimmille sukulaisille ja TÄRKEIMMILLE ystäville. Ei siis mitään ylenpalttista/kallista/suuruudenhullua HÄÄHUMUA. Pääpaino meidän rakkaudella ja sitoutumisella - sitä sitten haluan juhlia hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman kera. EHKÄ jopa jotain ohjelmaa (musiikkipitoista) - leikkiikö muka joku vielä niitä ääliömäisiä hääleikkejä?? (kun niistä tässäkin osa puhuu...)

Mä kanssa sain jotenkin sen kuvan, että et ole vielä harrastanut sen kummempaa häähössötystä, eikä se varmaankaan ahdista miestä. Musta on kummallista, että mies ei suostu puhumaan eikä päivää sopimaan. :/ Vaikka ei haluais minkäänlaisia häitä, niin täytyyhän päivä kuitenkin sopia kunnolla etukäteen että ehtii tekemään esteettömyystutkinnat sun muut. Mun mielestä pitäis puhua ihan suoraan, kysyä, että haluaako mies nyt naimisiin vai ei.

Voi hyvänen aika. Kysy mieheltä "Olemmeko me menossa naimisiin x.x.2010". Jos mies vastaa kyllä, jatka rauhassa järjestelyjä itseksesi, mies kosii kun kerkiää. Jos vastaus on mitään muuta, peru varaukset.

Alkuperäinen kirjoittaja suhina:
Tota, isot kirkkohäät ja kaikki se oheinen ei välttämättä ole miesten juttuja... Mitäs jos se ahdistaa miestäsi? Ehkä hän kokee sen jotenki falskiksi, olet ehkä olleet jo pitkää yhdessä. entä jos häntä ei kiinnostakaan seistä alttarilla jokin epämiellyttävä asu päällään, tai hän ei halua leikkiä "morsiammen ryöstöjä" ym. Kokee vaan ahdistavammaksi ajatuksen olla keskipisteenä jossain juhlissa joihin ei ehkä koe itse kuuluvansa. Verrataan vaikka tälläseen, moni ahdistuu kun pitäisi pitää esitelmä yleisölle. Keskipisteenä oleminen ei tunnu hyvältä...

Oletteko pystyneet puhumaan yhtään haaveista, millaiset häät miehesi ehkä haluaisi. Me naiset tupataan oleen kuin höyryjunia hääsuunnitteluissa ja halutaan vaan enemmän ne omat "prinsessa juhlat" . Mies jää siinä helposti alle...Enkä tahdo tätä nyt sanoa pahalla, asioita joita tuli vaan mun mieleen. Itse kun oon työskennellyt 15 vuotta pelkästään miesten kanssa ja kuunnellut heidän tarinoitaan...ja tuollainen fiilis sieltä on jäännyt käteen.

Huh huh, olen nainen enkä ikinä ole ollut kiinnostunut moisista hörhellyksistä. Ei kiinnosta seistä alttarilla epämiellyttävässä puvussa, en osaa leikkiä, en leikkiä prinsessaa. Ei kiinnosta värit eikä koristelut. Jos naimisiin menisin niin ehkä maastopuvussa luonnon helmassa siviilivihkiminen...

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen?:
Alkuperäinen kirjoittaja suhina:
Tota, isot kirkkohäät ja kaikki se oheinen ei välttämättä ole miesten juttuja... Mitäs jos se ahdistaa miestäsi? Ehkä hän kokee sen jotenki falskiksi, olet ehkä olleet jo pitkää yhdessä. entä jos häntä ei kiinnostakaan seistä alttarilla jokin epämiellyttävä asu päällään, tai hän ei halua leikkiä "morsiammen ryöstöjä" ym. Kokee vaan ahdistavammaksi ajatuksen olla keskipisteenä jossain juhlissa joihin ei ehkä koe itse kuuluvansa. Verrataan vaikka tälläseen, moni ahdistuu kun pitäisi pitää esitelmä yleisölle. Keskipisteenä oleminen ei tunnu hyvältä...

Oletteko pystyneet puhumaan yhtään haaveista, millaiset häät miehesi ehkä haluaisi. Me naiset tupataan oleen kuin höyryjunia hääsuunnitteluissa ja halutaan vaan enemmän ne omat "prinsessa juhlat" . Mies jää siinä helposti alle...Enkä tahdo tätä nyt sanoa pahalla, asioita joita tuli vaan mun mieleen. Itse kun oon työskennellyt 15 vuotta pelkästään miesten kanssa ja kuunnellut heidän tarinoitaan...ja tuollainen fiilis sieltä on jäännyt käteen.

Huh huh, olen nainen enkä ikinä ole ollut kiinnostunut moisista hörhellyksistä. Ei kiinnosta seistä alttarilla epämiellyttävässä puvussa, en osaa leikkiä, en leikkiä prinsessaa. Ei kiinnosta värit eikä koristelut. Jos naimisiin menisin niin ehkä maastopuvussa luonnon helmassa siviilivihkiminen...

Ei me kaikki naiset ollakaan samanlaisia ;) sen enempää tietty kuin miehetkään. Keskiarvosta vaan puhun... Itse maistraatissa naimisiin menneenä, kahden kesken, ilman mitään juhlia. Tai siis kahdestaan juhlimme päivää, touhuten kaikkea kivaa =) Ja hääyö vietettiin laavussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Voi hyvänen aika. Kysy mieheltä "Olemmeko me menossa naimisiin x.x.2010". Jos mies vastaa kyllä, jatka rauhassa järjestelyjä itseksesi, mies kosii kun kerkiää. Jos vastaus on mitään muuta, peru varaukset.

Näin ilmeisesti pitää tehdä.