Mies ei osallistu vauvan hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten kauan jaksaisitte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten kauan jaksaisitte

Vieras
Miten kauan jaksaisitte jos mies olisi jättänyt vauvan hoidon kokonaan teille? Oman aikansa käyttää yrittäjyyden leikkimiseen, ottanut ison lainan ja on nalkissa sen kannattamattomuuden takia.
. Työ vie kaiken ajan mutta ei tuo tuloja perheelle.

Lähdin sukulaisiin 3 kk lomalle ja mies sanoi tyytyväisenä että on saanut nukuttua paremmin firmaa varten. Koko tänä aikana ei näe vauvaansa. Kotona ei jaksa eikä ehdi hoitaa vauvaa, pitää sylissä ehkä puolisen tuntia mutta usein vauva jo nukkuu kun hän tulee kotiin.

En pääse edes kauppaan ilman vauvaa kun mies ei koskaan kotona.

Pitäisikö tällaista kuviota jaksaa ja miten kauan? Mitä itse tekisitte? Mies ei jätä firmaa koska on ylioptimisti. Ilmaista työtä on tehnyt firmalleen kohta vuoden.
. Äitiysraha hädin tuskin riittää laskuihin.

Mitäs sen miehen kuuluisi sitten olla jos ei pysty olemaan isä eikä elättäjä? Pitäisikö häntä ymmärtää vaan siksi kun hän toteuttaa itseään, ja vaimona hoitaa kaikki velvollisuudet? Entäs vaimon oikeus omaan aikaan?

Mitäs sen miehen kuuluisi sitten olla jos ei pysty olemaan isä eikä elättäjä? Pitäisikö häntä ymmärtää vaan siksi kun hän toteuttaa itseään, ja vaimona hoitaa kaikki velvollisuudet? Entäs vaimon oikeus omaan aikaan?

Mulle mies on rakas, kumppani, jonka kanssa jaan ilot ja surut ja jonka kainaloon on ihana käpertyä yöksi.

Mutta joo. Tiedän, miltä tuntuu, kun koko elämä on vain suorittamista eikä toisesta ole suuremmin tueksi. Parisuhde laimenee ja ohenee ja lopulta kadottaa suhteen lisäksi itsensäkin ja...

Nojoo, mä erosin lasteni isästä.

No tuskin halusi edes vauvaa? Mitä teki isyyslomalla? Eihän tuossa voi edes hoitaa vauvaa kun ei siihen pääse tutustumaan. Kai sillä joku loma joskus on? Jätä vauva hänelle ja lähde vaikka kaupungille shoppailemaan. Opeta hoitamaan, vietä aikaa yhdessä perheenä.

Ei yrittäjällä ole aikaa isyyslomille. Synnytyssairaalasta saimme sentään kyydin kotiin, mutta sitten mies lähti takaisin töihin. Olihan se hieman orpoa, jäädä vauvan kanssa yksin kotiin heti sairaalasta, eikä kaapissa edes ruokaa.

Firma on liike joka on auki 7 päivää viikossa. En siis lähde shoppailemaan... Ja siis millä rahalla...? :D Mies on pitänyt tähän asti 3 vapaapäivää.

Minun mies myös yeittäjä kuten minäkin. Mieheni joutui työtä tekee että eletään vaikka mulla vauva kainalossa. Nyt 3 v firmam pyörittämisen jälkeen tilanne se että mieskin voisi palkata työvoimaa ja auttaa kotona jos tulee vauva. En tiiä onko miehesi liian optimistinen . Kysy faktat tuloista ja oletuksista ja miettikää yhdessä kannattaako yritystoiminta. Jos nyt toistaiseksi menisi normityöhä ja jatkaiai yrityksellä myähemmin. Tai tekisi norm pakkatyötä ja oliso yrittäjä samaa aikaa. Tsemppiä ei se yrittäjyys ja yrittäjän puolisona oleminen ole helppoa.

Tuota mietin itsekin, siis kun mies ei ehdi eikä jaksa olla puoliso, isä eikä elättäjä.

Että miten kauan tällaista jaksaa, vauvakin vieraantuu isästään. Eikä tuosta yrittäjyydestä ole ollut rahallista hyötyä, minua huolettaa että joudun palaamaan töihin kun vauva on 9 kk että selvitään. Ja se tosiaan särkee sydämeni.
. Mitä mies aikoo tehdä sitten, jatkaa varmasti samaa rataa. Eli koti ja lapsi jäisi mun hoidettavaksi joka tapauksessa.

Ootko sanonu miehelle ihan selvästi, että tää homma ei voi sun mielestä toimia näin? Miehelläs on nyt ainutlaatuinen ja nopeasti ohi menevä tilaisuus seurata lapsensa kasvua. Jos se ei oo kiinnostunu tästä tilaisuudesta tai avokkinsa/vaimonsa tukemisesta, niin mun mielestä sunkaan ei kannata tukea hänen valintaansa jäämällä siihen kotiin. Ehkä eron uhka vois hänetkin herättää tilanteen vakavuuteen.

Onko teillä muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa noin? Jos miehellä on iso laina ja firma ei tuota niin ei taida olla paljon muuta vaihtoehtoa kuin painaa pää märkänä ja yrittää saada firma tuottamaan. Ei taida kukaan taikakeiju haluta lunastaa firmaa velkoineen mieheltä pois ja antaa tilalle hyvinpalkattua 9-15 työtä tilalle...

Onko teillä muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa noin? Jos miehellä on iso laina ja firma ei tuota niin ei taida olla paljon muuta vaihtoehtoa kuin painaa pää märkänä ja yrittää saada firma tuottamaan. Ei taida kukaan taikakeiju haluta lunastaa firmaa velkoineen mieheltä pois ja antaa tilalle hyvinpalkattua 9-15 työtä tilalle...

Että sinänsä se miehen syyllistäminen ja painostaminen ei taida olla kovin järkevä ratkaisu (muuhun kuin eron saamiseen) jos ei muuta vaihtoehtoa miehellä ole. Ota huomioon että miehellä saattaa olla helvetinmoiset (isommat kuin sinulle ikinä myöntääkään) paineet siitä että mitäs jos firma kaatuukin niin milläs sitten ikinä selviytyy veloista.

Mies kadottaa tilaisuutensa vauvan kasvun seuraamiseen, se on selvä asia. Mies alkoi yrittäjäksi kun olin raskaana, joten tiesi kyllä tilanteen.

Vaihtoehtoina on miehen konkurssi jossa joutuu makselemaan velkoja kauan tai jatkaa näin eikä pysty olemaan meille mitään muuta kuin taakka.
En näe enää mahdollisuutta siihen että mies olisi kotona koskaan.

Älkää hyvät ihmiset alkako Suomessa yrittäjiksi.

Mies on yrittäjä ja erittäin hyvä että on, muuten olisi viikkokunnassa isommassa kaupungissa, maalla ei ole kaiken alan töitä siitä vain ottaa. Maailman menon takia on ollut vuosia aika hiljaista, mutta nyt on piristymään päin, että nollatuloilla tässä on menty monta vuotta miehen osalta, mutta nyt sitten tulee senkin edestä tuloja. Mies on ollut myös ilman toimitiloja jonkin aikaa, eli kotona, hyvä lasten kannalta, pääsivät halutessaan kotiin iltapäivätoiminnasta.

Eikä mikään yritys yleensä ala ekana vuonna paljoa tuottaa, kyllä se ottaa pidemmän ajan eli onkohan kuitenkin mahdollista että miehen kova työ saisi firman menestymään hieman pidemmällä aikavälillä?

Mun miehellä taas on pakko olla toimitila, ja se tarkoittaa juoksevia kuluja myös tällaisina taantuman aikoina.

Yrittäjän on pakko olla ylioptimisti. Varsinkin nyt kun talous sukeltaa. Mielestäni hänen liiketoimintansa ei ole muutenkaan mikään hyvä bisnes vaan kovasti kilpailtu, edes hyvinä aikoina.

Mutta olen vaan niin surullinen ja onneton koko ajan. Mies on niin väsynyt ettei jaksa edes puhua. Ei edes soita meille ja kysy miten voidaan. Joskus tekstailee kysyäkseen miten vauva voi.
Mun perhe oli köyhä koska vanhempani valitsivat lasten edun työn edelle. Eivät olisi ottaneet tällaista riskiä, mutta olivat paljon meidän lasten kanssa ja läsnä. Minusta on kamala ajatus pohtia vauvaani 9 kk ikäisenä hoidossa, ryömimässä muiden lasten jaloissa ja itkemässä syliä jota ei kukaan ehdi antaa hänelle. Ja kaikki rahan takia.

Vihaan elämääni yli kaiken ja olen katkera miehelleni. :(

Voi voi, meillä on menty 9 kk ikäisenä hoitoon ja kovasti lapsi tykkäsi pph tädistään ja kavereistaan, oppi parissa kuukaudessa kävelemäänkin kun pyörimällä ei pysynyt muiden perässä. Kovasti oltiin tyytyväisiä ja mun työni oli aamupainotteista, että hain lapsen kotiin päiväunien jälkeen. Eli tyttö meni hoitoon nukkuvana, leikki herättyään hetken, söi ja meni päikkäreille ja sitten hainkin jo kotiin.

Miksi ihmeessä te teitte lapsen? Tarkoitan, kun kaikki asiat elämässänne näyttävät olevan aivan auki. Yhteisistä tavoitteista ei ole ollenkaan puhuttu. Näkemys vanhemmuudesta ja tulevaisuudesta vaikuttaa olevan aivan erilainen. Oliks se toukka vahinko?

Mun miehellä taas on pakko olla toimitila, ja se tarkoittaa juoksevia kuluja myös tällaisina taantuman aikoina.

Yrittäjän on pakko olla ylioptimisti. Varsinkin nyt kun talous sukeltaa. Mielestäni hänen liiketoimintansa ei ole muutenkaan mikään hyvä bisnes vaan kovasti kilpailtu, edes hyvinä aikoina.

Mutta olen vaan niin surullinen ja onneton koko ajan. Mies on niin väsynyt ettei jaksa edes puhua. Ei edes soita meille ja kysy miten voidaan. Joskus tekstailee kysyäkseen miten vauva voi.
Mun perhe oli köyhä koska vanhempani valitsivat lasten edun työn edelle. Eivät olisi ottaneet tällaista riskiä, mutta olivat paljon meidän lasten kanssa ja läsnä. Minusta on kamala ajatus pohtia vauvaani 9 kk ikäisenä hoidossa, ryömimässä muiden lasten jaloissa ja itkemässä syliä jota ei kukaan ehdi antaa hänelle. Ja kaikki rahan takia.

Vihaan elämääni yli kaiken ja olen katkera miehelleni. :(

Sinä olet myös tiennyt mihin sinä ryhdyt. Ole katkera vain itsellesi jos elämäsi ei ole sitä mitä halusit. Mielestäni olet todella epäreilu miehellesi.

En jaksaisi. Meillä mies hoitaa vauvaa paljon, tekee siis kaiken muun paitsi imettää ja saan aikaa itselleni viikottain. En siis jaksaisi tilanteessasi jossa taloudellinen huoli painaisi vielä päälle kaiken muun lisäksi.

Nimimerkki hmh on ilmeisesti työläinen ja kuvittelee että me kaikki voimme olla työläisiä ja repiä rahaa taikaseinästä. Osa joutuu työllistämään itsensä myös yksityisellä sektorilla. Lapsenteko ei tarkoita sitä etteikö asiat voisi mennä erilailla kuin suunnittelee. Terveys voi mennä, yt:t, jne.

Mieheni kuvitteli että voisi palkata työntekijöitä. Varmasti kuvitteli kaikenlaista. En kadu lapsen saamista, minusta lapsi saadaan lahjana eikä niitä "tehdä" sitten kun elämä on täydellistä.

Entäs elämä ilman lasta? Olisin jäänyt lapsettomaksi loppuelämäni koska mieheni halusi jotakin jonka seuraukset olivat arveltua raskaammat...

Elämässä ei aina voi ennustaa kaikkea.

Yhteistyössä