Te keiden mies ei ole aluksi "pitänyt" vauvasta, koska on hyväksynyt vauvan täysin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nyytikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä ei auttanut kuin ero. Oli samalaista kun vauva tuli, ensin halusi lasta ja sitten kun lapsi syntyi hän vihasi lastaan :(
Jos lapsi heräsi kesken tv:stätulevan elokuvan huusi silloinen mieheni vauvalle turpa kiinni ja minulle karjui että anna huutaa mitäs heräsi.
Aina kuulemma hoidin vauvaa, no tietenkin hoidin, eihän vauvat osaa itse itseäänkään hoitaa.
Jos meille tuli vierata saattoi isä silloin ottaa nopeasti lapsen syliinsä ja leikkiä täydellistä isää ja muut ihmetteli jos kerroin minkälaista elämämme nykyään on.
Minulle jopa sanottiin että minä taidan kärsiä synnytysmasennuksesta kun isästä tällasia valheita keksin :O
Jos lapsi alkoi huutamaan kuten yleensä hetken kuluttua alkoikin kun isän sylissä oli (isä siis piti lastaan kerta viikossa tai harvemmin koko vuoden aikana sylissään)
isä ei saanut lasta hiljaiseksi vaan nipisti lasta ja kuvtteli että lapsi olisi sitten hiljaa. Lopulta tilanne aina siinä että minä menin lasta ottamaan pois ja saatoin monasti sanoakin että ei se nipistelemällä hiljennyt vaan vieraat ei uskoneet että isä omaa lastaan nipistelisi ei tietenkään :O
Tosiaan isälle oli tärkeää leikkiä malli isää kun vieraita ja muulloin ei halunnut puhua koko lapsesta.
Joten vuoden verran tätä helvettiä kestin (näin jälkikäteen olisi pitänyt vaan ekan viikon jälkeen tajuta lähteä) ja erosimme.
Lapsi oli 1v vanha kun on viimeksi isänsä nähnyt ja nyt tuo samainen lapsi onkin jo 18v nuori joka on muuttamassa pois kotoaan koulunsa takia :D

En missään nimessä jättäisi lasta miehelle hoitoon. Ainakaan en ennen kuin miehen asenne lapseen totaalisesti muuttuisi ja muuttuuko, sitä ei ikinä tiedä. Olen hyvin läheltä seurannut aika samanlaista tilannetta. Mies oli tosi mustasukkainen lapselle. Äiti ei saanut eka syöttää vauvaa, vaan miehellä piti olla eka ruoka tai jos mies halusi tehdä muuta, niin vauvan tarpeiden olisi pitänyt joustaa ja odottaa. Sama mies oli ennen vauvaa ihan eri ihminen, koska sai itse täyden huomion. Voithan katsoq miten mies asiassa kehittyy, mutta muista, että ihan pieni lapsikin vaistoaa ilmapiirin ja isän hyljinnän. Jos tuo jatkuu niin mikään ei ole lapselle pahempaa kuin mustasukkainen ja syrjivä isä. Älä anna tilanteen jatkua liian kauan. Parempi asua erossa kuin lapsella kylmä, syrjivä isä. Lapsi uskoo itsessä olevan vikaa.

Yhteistyössä