Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:Eikös miehellekin voisi ostaa jonkin lahjan lapsen synnyttyä kun on lapsen alulle saattanut ja kestänyt hormonihirviönaistaan 9 kuukautta ja todennäköisesti ollut vielä synnytyksessäkin henkisesti kovilla katsellessaan kiljuvaa ja rääkyvää vaimoaan ja elänyt elämänsä parhaat hetket puolisonsa mukana??
Mä en ole edes osannut odottaa mitään lahjaa, mies toi konvehteja ja herkkuja synnytysvuodeosastolle ja kotia oli ostettu jouluherkut (päästiin kotiin 23.12), koti oli siisti ja kahvinkeitin valmiina keittämään kotiintulokahvit :heart:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Ihmeellistä tää mammalogiikka....
Miettikää, jos joku mies tulisi kyselemään täältä vinkkejä mitä voisi viedä vaimolleen sairaalaan lahjaksi kun on juuri synnyttänyt heille lapsen, täällä ei naiset nukkuisi viikkoon kun ne näkisi unia tästä ihanasta, huomaavaisesta uroosta joka näin omaansa kauniisti muistaa. Mutta kun nainen harmittelee, ettei saa mitään: "No siis mä en ainakaan mitään odottanutkaan, en todellakaan, LAPSI ON PARAS LAHJA, hankitko jotain miehellesi kun siitti sulle sen lapsen??? :saint: :saint:
Ei vitsit, mä en voi muuta kun nauraa...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:Eikös miehellekin voisi ostaa jonkin lahjan lapsen synnyttyä kun on lapsen alulle saattanut ja kestänyt hormonihirviönaistaan 9 kuukautta ja todennäköisesti ollut vielä synnytyksessäkin henkisesti kovilla katsellessaan kiljuvaa ja rääkyvää vaimoaan ja elänyt elämänsä parhaat hetket puolisonsa mukana??
Mä en ole edes osannut odottaa mitään lahjaa, mies toi konvehteja ja herkkuja synnytysvuodeosastolle ja kotia oli ostettu jouluherkut (päästiin kotiin 23.12), koti oli siisti ja kahvinkeitin valmiina keittämään kotiintulokahvit :heart:
Ei ei, etkös muista, että esim varpajaisia tällä palstalla pidetään aivan hirvittävänä asiana, eihän nyt isälle mitään kuulu, omaa ainakaan sen jälkeen, kun nainen on antanut sen suurimmanmoisen lahjan :saint: *vitsailee*
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Seksikkäät pikkuhousut ois ehkä viimeisin asia, jota haluaisin synnytyksen jälkeen lahjaks![]()
Hassua, musta ne ois just huiput.
No, ehkä se on mielikuvana vähän karkea, mutta lahjan antajan asenne ratkaisee paljon.
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:Pitkä ketju enkä tosiaan jaksa lukea sitä kokonaan. Minä sain sekä huomenlahjan (häämatkalla ostettu kello muistona ranteessa) että lapsen synnyttyä timanttisormuksen (itse valitsemani reissussa). Mitään en olisi tarvinnut, mutta ovat kivoja muistoja. Ei näitä asioita nyt tarvitse niin vakavasti ottaa.
Minusta jo ajatus sinänsä on omituinen, että on "antanut miehelle terveen lapsen" ja kertonee jotain ketjun aloittajan ja miehensä ajatusmaailmasta. Onko tällainen muka nykypäivää?
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:Minua ihmetyttää tässä ketjussa ajoittain esiintynyt ajatus, että nainen tekee jotenkin ison työn miehen hyväksi, kun odottaa ja synnyttää lapsen.
Minusta odotus ja synnytys ovat joka kerran (3 lasta) olleet ihan luonnollisia asioita. En koe "tehneeni 9 kuukautta työtä" lapsen eteen tai kärsineeni jotenkin koko asiasta. Minusta raskausaika on ollut aina mukavaa vaivoista huolimatta - onhan se kuitenkin melkoinen elämys kerta toisensa jälkeen. Ja synnytyskin - vaikka onkin raskas ja kivulias - on mielestäni arvokas kokemus.
Mieheni on myös kokenut synnytykset raskaina ja kipeinäkin kokemuksina, vaikkakin eri tavalla kuin minä. Ja samalla toki hienoina ja arvokkaina. Mieheni kertoi, että synnytys on hänelle ollut henkisesti rankin kokemus hänen elämässään. Hän puhui avuttomuuden tunteesta ja voimakkaasta auttamisen halusta. Ja peloista minun ja lapsen puolesta.
En ostanut miehelleni lahjaa tämän kolmannenkaan synnytyksen jälkeen, vaikka tiesin hänen jo etukäteen jännittäneen synnytystä ja kärsineen omalla tavallaan synnytyksen aikana. En myöskään odottanut tai saanut mieheltäni mitään fyysistä lahjaa.
Sen sijaan sain tukea ja apua synnytyksen aikana tarvitsematta antaa mitään takaisin. Saan myös päivästä toiseen huomata mieheni rakastavan minua ja lapsiamme ja huolehtivan meidän hyvinvoinnistamme.
Joku sanoi, ettei kotitöihin osallistuminen ole lahja vaan ihan normaalia elämää. Minä koen ettei myöskään odotus ja synnyttäminen ole sen kummempi "uhraus", vaan normaalia elämää. Hieno hetki toki ja rakas muisto. Mutta kuitenkin luonnon tarkoittama keino lisääntyä. Ei mikään naisen tekemä valinta uhrautua miehen puolesta.
Mieheni ajatuksia voisin kuvailla erään laulun sanoin: "kipua pelkää en, siedän sitä, tiedän sen". Mieheni vaihtaisi heittämällä paikkaa kanssani synnytyksessä jos voisi, eikä pelkästään epäitsekkyyttään. Vaan siksi, että hänen olisi helpompi sietää fyysistä kuin henkistä rasitusta.
Summa summarum: me molemmat teimme yhdessä työn ja jos sen jonkun eteen teimme, niin syntyneen lapsen - emme toistemme. Olisi tietysti ollut molemmilta hieno ele muistaa toista lahjalla, mutta emme pitäneet sitä tarpeellisena. Nuo hetket eivät unohdu - oli niistä fyysisiä muistoja tai ei.
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Musta se on tosi outoa jos mies ei mitenkään osoita sitä, että arvostaa synnyttänyttä naistaan. Se on OIKEASTI tosi raskasta ja kovaa työtä. Se sattuu, se pelottaa, siihen voi jopa kuolla.
Se on ihan silkkaa hevonkakkaa väittää, että mies jotenkin yhdessä naisen kanssa synnyttää. Mies voi tuntea myötätuntoa ja tuskaa ja olla huolissaan ja olla tukena. Sellaisen miehen luulisikin tajuavan, miten iso juttu tuo synnytys on, jolloin luvattuja lahjoja ei varmaan tarvitsisi karhuta ja kysellä.
Se menee jo vähän yli, jos väitetään, että mies kärsii raskauden ja synnytyksen aikana enemmän kuin nainen. Puppua. Väittääkö joidenkin miehet niin?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja miumau:tää palsta on täynnä uhrautuvaisia kymmenen pisteen marttyyri-äitejä, joilla on juntit miehet.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Musta se on tosi outoa jos mies ei mitenkään osoita sitä, että arvostaa synnyttänyttä naistaan. Se on OIKEASTI tosi raskasta ja kovaa työtä. Se sattuu, se pelottaa, siihen voi jopa kuolla.
Se on ihan silkkaa hevonkakkaa väittää, että mies jotenkin yhdessä naisen kanssa synnyttää. Mies voi tuntea myötätuntoa ja tuskaa ja olla huolissaan ja olla tukena. Sellaisen miehen luulisikin tajuavan, miten iso juttu tuo synnytys on, jolloin luvattuja lahjoja ei varmaan tarvitsisi karhuta ja kysellä.
Se menee jo vähän yli, jos väitetään, että mies kärsii raskauden ja synnytyksen aikana enemmän kuin nainen. Puppua. Väittääkö joidenkin miehet niin?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Alkuperäinen kirjoittaja miumau:tää palsta on täynnä uhrautuvaisia kymmenen pisteen marttyyri-äitejä, joilla on juntit miehet.![]()
Niin ja se on vielä niin hieno asia olevinaan, ettei itselleen uskalla tai halua pyytää koskaan mitään. Minä ainakin vaadin ja myös saan! minusta on ihan tervettä sanoa, mitä haluaa.