Mies ei ota yhteyttä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surku-Elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surku-Elli

Vieras
Mitä ihmettä tässä pitäisi ajatella... Olemme olleet yhdessä 2 vuotta. Vietämme paljon aikaa yhdessä, lähes päivittäin ja jos jonakin päivänä emme tapaakaan, soittelemme kuitenkin päivittäin. Yhdessä ollessamme meillä on hauskaa, hellyyttä ja erotiikkaa on riittämiin ja yhteinen aika on muutenkin pääsääntöisesti ihanaa. Joskus tietysti tulee hetkiä, jolloin kiukuttaa, eikä jokainen päivä ole pelkkää naurua ja seksiä, mutta sellaisinakin päivinä hän kuitenkin soittaa ja kysyy kuulumisia tai laittaa edes hyvän yön tekstiviestin. Joskus silloin tällöin on saattanut mennä yksi päivä ilman yhteyden ottoja, mutta viimeistään seuraavana päivänä jmpi kumpi soittaa.

No nyt on sitten ollut hieman outo viikko. Maanantaina meille tuli pikku kina, ei edes mikään riita, pientä sanaharkkaa vain. Jo samana päivänä pyysimme toisiltamme anteeksi. Mutta sitten tiistaina en kuullut hänestä pihaustakaan, en kuitenkaan silloin vielä kauheasti sitä ihmetellyt. Keskiviikkona soitin hänelle itse ja juttelimme niitä näitä ja kaikki vaikutti olevan ihan normaalisti, mutta tapaamista hän ei kuitenkan ehdottanut, vaikka oli jo kolmas äivä, kun emme olleet nähneet toisiamme. Kolme päivää ei sinänsä ole pitkä aika, mutta ehkä siitä syystä se tuntuu pitkältä, koska yleensä tapaamme lähes päivittäin. Ja sitten tuli torstai ja neljäs päivä, enkä kuullut hänestä edelleenkään mitään. Ei hyvän yön viestiä, ei mitään.

Nyt moni voisi sanoa, että miksen itse soita ja ehdota tapaamista ja miksi juuri hänen pitäisi ottaa yhteyttä... Mutta yleensä minä olen se aktiivisempi osapuoli meidän suhteessamme ja viime päiväisten tapahtumien valossa tilanne on ehdottomasti se, että pallo on hänellä. Maanantainen kinamme johtui hänen ajattelmattomasta käytöksestä, josta minä loukkaannuin ja sanoin siitä aika kipakasti. Hän pyysi anteeksi ja minä myös sen jälkeen pyysin anteeksi, että olin sanonut niin tylysti, vaikka kyseessä oli ihan pikku juttu ja tiedän, ettei hän tarkoittanut pahaa. Joka tapauksessa hän tahtomattaan loukkasi minua ja sen jälkeen hän on lakannut pitämästä yhteyttä. Tiedän myös, että hän saattaa vaan haluta olla hetken omissa oloissaan ja hänellä on työkiireitä ja stressiä, eikä hänen tarvitse joka päivä olla minua varten, mutta ihmetyttää se, ettei hän ole pitänyt minuun yhteyttä omasta aloitteestaan nyt neljään päivään. Kyllä työkiireiden ja väsymyksenkin keskellä pitäisi sen verran kyetä, että laittaisi vaikka edes sen hyvä yön viestin.

En tiedä, miksi edes kirjoitan tänne, koska eihän kukaan tuntematon voi minulle vastausta antaa, mutta on vaan jotenkin paha mieli tästä ja teki mieli kirjoittaa... Mitä ihmettä tästä pitäisi ajatella tai miten toimia? Toisaalta tekisi mieli itse soittaa ja kysyä suoraan, että mikä on, mutta toisaalta tuntuu, että jos hän ei kerran halua soittaa tai laittaa viestiä, niin en rupea sitä kerjäämäänkään.

En minä halua lähteä mitään arvailemaan, mutta jos ei asuta yhdessä niin säännöllinen viestitteleminen voi tulla tavaksi, joka voi alkaa tuntua velvollisuudelta ja sitten kun siitä luistetaan, niin tehdään johtopäätöksiä ja yhteydenpidosta tulee jopa rasite.

Alkuperäinen kirjoittaja cc:
mies on löytäny paremman

Miksi noin sanot? Jos olisikin löytänyt paremman, niin silloin hän olisi ottanut yhteyttä ja lopettanut suhteemme. Luulen, että tässä on jokin muu syynä.. Hän ei koskaan pettäisi ja toimisi selkäni takana epärehellisesti, sen tiedän. Mutta ihmetyttää vain tuo hiljaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
En minä halua lähteä mitään arvailemaan, mutta jos ei asuta yhdessä niin säännöllinen viestitteleminen voi tulla tavaksi, joka voi alkaa tuntua velvollisuudelta ja sitten kun siitä luistetaan, niin tehdään johtopäätöksiä ja yhteydenpidosta tulee jopa rasite.

Voit olla oikeassa. Mutta toisaalta, tuntuu aika kurjalta, jos minulle soittaminen tai vietittäminen olisi alkanut tuntua miehestä ikävältä velvollisuudelta... En kyllä haluaisi olla suhteessa miehen kanssa, joka kokisi yhteydenpidon velvollisuutena. Verovirastoon tai hammaslääkäriin soittaminen on velvollisuus, tytöystävälle soitetaan, koska halutaan soittaa. Ja tähän asti se on mennytkin niin; joka päivä hän on vaikka kesken työpäivän soittanut minulle iloisena vain kysyäkseen, mitä kuuluu. Mutta nyt ei mitään neljään päivään... Tuntuu kyllä aika pahalta ja vähän pelottaakin, että mistä se kenkä nyt puristaa... Voisiko hän yhtäkkiä vaan olla kyllästynyt ja haluta eroon minusta, vaikka vielä viikonloppuna halailimme, pussailimme, rakastelimme ja nauroimme yhdessä ja kaikki oli hyvin.. En käsitä.. Ehkä huomenna soitan ja kysyn suoraan, mikä on.

Kyllä minä pidän hyvänä saavutuksena, jos mies on jaksanut lähettää 2v hyvänyöntoivotuksen.
teidän suhde on varmaan tilanteessa, jossa pitäisi tehdä jotakin...

Ei kannata arvailla ja puida. Analysointisi osuvat todennäköisesti ihan harhaan, niin vain tuppaa käymään kun näkee liikaa merkityksiä siellä, missä niitä ei välttämättä ole. Soita ja kysy, tapaatteko. Ei tarvitse sen enempää edes tivata, miksei mies ole ottanut yhteyttä. Nimittäin mies ehkä itse ei pidä muutaman päivän yhteydettömyyttä minään ongelmana eikä välttämättä ole edes huomannut "taukoa", usko tai älä!

Aiemmin on voinut olla niin, että olette pitäneet tiiviisti yhteyttä kun sinä olet ollut aloitteentekijänä, eikä mies välttämättä ole älynnyt huomioida tai laskea, että yhteydenpitoa on normaalisti joka tai joka toinen päivä. Mies ei myöskään ehkä tajua, että "pallo on hänellä", ei miehet ole niin hyvin selvillä naisten sosiaalisen käytöksen koodeista kuin mitä me naiset yleensä oletamme ja odotamme. Ei nämä asiat ole aina niin mustavalkoisia molemmille.

Jos taas mies jostain syystä tuntuu vastahakoiselle tapaamaan sinua ilman syytä, sitten voi alkaa kysellä, onko jotain (ja mitä) vialla.

Raadollinen arvailija voi tietysti vetää sen johtopäätöksen, että suhteenne on alunperinkin ollut miehelle jotain kevyttä kivaa, ja nyt kun "arki astuu kuvaan" eli kinan takia hän ehkä on kokenut sinut vaativana, nalkuttavana tai itsekkäänä, eikä enää ole niin innoissaan seurastasi kun ei olekaan pelkkää ruusuilla tanssimista jatkuvasti. Soita ja selvitä asia, turha odotella mitään palloja. Ole aktiivinen äläkä mikään neito pulassa...

Minusta vaikuttaa siltä että pieni riitanne ei ollut miehelle kuitenkaan niin pieni kuin ehkä sinusta näytti. Vaikka pyysitte molemmat anteeksi niin jotain jäi ehkä kuitenkin hampaankoloon. Ehkä taustalla on jotain suurempaa kuin se jota riita varsinaisesti koski? Se saattoi saada miehen ajattelemaan suhdettanne uudelta kantilta tai nostaa esiin uusia asioita, kentien vanhaa syyllisyyttä samanlaisesta käytöksestä aikaisemmin tms.
Parasta olisi jos puhuisitte ihan kasvokkain ja nostaisitte kissan pöydälle. Siis mitä ihan oikeasti tapahtui ja mitä se tarkoittaa suhteellenne ja sille miten suhteessanne toimitte.

Yhteistyössä