Mies ei pidä kummilapsestani :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummitätinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kummitätinen

Vieras
Meille tuli mun kummilapsi hoitoon ja taas mies lähti "omille menoille" . Ja tämä tapahtuu aina kun kummilaps tulee meille. Jos lapsi kysyy mieheltäni jotain saa murahduksen vastukseksi.. mä en käsitä mikä sitä tossa lapsessa riepoo... kummilapseni on jo 6-vuotias ja käy meillä usein yökylässä ja nähdään viikottain on meidän hyvien ystävien lapsi.. Monesti kysynyn et miks se on tuommonen lasta kohtaan ja koskaan saa selitystä.. Jos mieheni saa joskus kummilapsen ni miltä siitä mahtas tuntua et kohtelisin sitä ku ilmaa.. Meidän omille kyllä on iloinen itsensä kun ne jttelee sille mut sit ku kummilapsi jotain puhuu ni kohauttelee olkapäitä ja minä sit sanon et mies on vaan vähän väsynyt...

a) mies ei tykkää kun joku "vieras" on jatkuvasti teillä
b) mies ei pidä lapsen vanhemmista
c) mies on kyseisen lapsen vanhempi (salaa tietysti)
d) mies on niitä jotka pitävät vaan omista lapsista ja kokee toisten lapset rasittaviksi

Miksi miehen pitäisi pitää sinun kummilapsesta? Miksi hänen pitäisi pitää samoista asioista kuin sinun?

Oman käyttäytymisensä mies saisi tarvittaessa selitellä ihan itse, minä en lähtisi hänen käytäytymistään selittelemään.

Ei sen tarvii tykätä samoista asioista mun kanssa niin ole sanonut. Mut ihan käytöstapoihin kuuluu kohteliaisuus. Mies kyllä esim. Antaa välipalan meidän lapsille voitelee leivät mut kamalan vaikeaa voidella se kolmas leipä... plaah

Alkuperäinen kirjoittaja Kummitätinen;28612257:
Ei sen tarvii tykätä samoista asioista mun kanssa niin ole sanonut. Mut ihan käytöstapoihin kuuluu kohteliaisuus. Mies kyllä esim. Antaa välipalan meidän lapsille voitelee leivät mut kamalan vaikeaa voidella se kolmas leipä... plaah

Lapsen käytöstavoista voisin kantaa huolta mutta en aikuisen ihmisen, jos ei osaa käyttäytyä oma häpeänsä, ei minun. Aikuinen voi tarvittaessa opetella käyttätymisensä aivan itse. En myöskään opettaisi lapselle/lapsille sitä että minun tehtäväni naisena on tuntea häpeää miehen käytöksestä.

Tavallaan kai sekin on käyttätymistä että välttelee tilanteita joissa ei viihdy jos ja kun se kerran on mahdollista.

No mua lähinnä hävettää se että lapsi kertoo vanhemmille et piip ei taaskaan jutellu mulle mitään. Ja sit mä saan taas kaunistella kavereille miehen käytöstä. En todellakaan sano et mies ei välitä niiden lapsesta koska musta olisi kamala kuulla et mun lapsen kummitädin mies ajatelisi samoin.. ja siis tän perheen äiti on myös meidän lapsen kummi...

Alkuperäinen kirjoittaja Kummitätinen;28612415:
No mua lähinnä hävettää se että lapsi kertoo vanhemmille et piip ei taaskaan jutellu mulle mitään. Ja sit mä saan taas kaunistella kavereille miehen käytöstä. En todellakaan sano et mies ei välitä niiden lapsesta koska musta olisi kamala kuulla et mun lapsen kummitädin mies ajatelisi samoin.. ja siis tän perheen äiti on myös meidän lapsen kummi...

Miksi sinun pitäisi selitellä aikuisen ihmisen käyttätymistä kenellekään? Pitääkö se edes paikansa ettei miehesi pidä lapsesta? Käske kummilapsen vanhempia kysymään mieheltäsi miksi hän lähtee pois tai miksi hän ei vastaa/halua vasta kummilapsen kysymyksiin tms.

Mikset keskustele suoraan miehen kanssa mikä kummilapsessa mättää? Sanot tuon että lapsi on itsekin huomannut ettei mies puhu hänelle jne. Luulisi aikuisen ihmisen osaavan käyttäytyä kunnolla sen pienen hetken kun kummilapsesi on kylässä.

Yhteistyössä