Mies ei saa tavata lapsiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On tullut ikävä kyllä seurattua ihan vastaavaa tapausta. Veljeni eksä lähti uuden rikkaamman miehen matkaan ja lapset jäivät isälleen puoleksi vuodeksi. Tapasi silloin tällöin kun omaan aikatauluun sopi ja samalla haukkui veljeäni pitkin kylää, huonoksi isäksi ja vielä huonommaksi mieheksi. Rikas mies kyllästyi naiseen ja tämä palasi lasten luo. Veljeni ei enää halunnut yhteiseloa hänen kanssaa ja erosivat. Nainen halusi lasten jäävän hänen luokseen ja näin ollen lasten ei tarvinnut mihinkään muuttaa.

Lasten tapaamiset sujuivat ongelmitta siihen asti kunnes veljeni aloitti uuden elämän toisen naisen kanssa. Sen jälkeen on tehnyt kaikkensa jotta isä ei lapsiaan näkisi, ei koskaa ole paikalla kun tulee heitä hakemaan yms.

Veljeni haki huotajuutta itselleen ihan oikeudessa asti mutta ei sitä saanut ja joutui lopulta turvautumaan poliisin apuun jotta saisi heitä luokseen edes viikonlopuksi... on siinä lapsiraukat ihmeissään... ja kaikki vaan ihan äidin mustasukkaisuuden vuoksi!

Ja veljeni ei ole alkoholisti eikä pahoinpitelijä ihan vaan tiedoksi.

Ai et "vain tämän asian takia halua lähteä muuttamaan". Oletkohan nyt ihan sisäistänyt sitä, että asut yhdessä miehen kanssa, jolla on lapsia. Isä ja lapset tulevat siis samassa paketissa, jos isällä on mitään vastuuntunnon hiventäkään. Millä muulla tavalla ajattelit asioiden järjestyvän, paitsi niin, että lapset ovat isän kanssa teidän kotonanne, silloin kun isällä on luonapitovuoro?

Peesi tälle.. niin se vaan on. Mun mieheni ei suostuis kuuna päivänä, etteikö otettais hänen aikasempia lapsia meille. Ollaan muutettu isompaan asuntoon, että mahdutaan kaikki. Haluamme kuitenkin pitää miehen lapsia joka toinen viikko, joten kaksiossa asuminen olisi käynyt ahtaaksi pidemmän päälle. Ei siinä olis auttanut meikäläisen nurinat, että "en nyt viittis vaan sun lastes takia lähteä muuttamaan".

Minne ap katosi?

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;23474029:
Peesi tälle.. niin se vaan on. Mun mieheni ei suostuis kuuna päivänä, etteikö otettais hänen aikasempia lapsia meille. Ollaan muutettu isompaan asuntoon, että mahdutaan kaikki. Haluamme kuitenkin pitää miehen lapsia joka toinen viikko, joten kaksiossa asuminen olisi käynyt ahtaaksi pidemmän päälle. Ei siinä olis auttanut meikäläisen nurinat, että "en nyt viittis vaan sun lastes takia lähteä muuttamaan".

Minne ap katosi?

Aivan juuri näin täytyy toimia. Minulla on ihana mies, jolla on lapsi edellisestä liitosta. Hän ei suostunut muuttamaan kanssani yhteen ennen kuin pystyimme hankkimaan asunnon, jossa oli sopivasti tilaa hänen lapselleen. Mielestäni hän teki aivan oikein laittaessaan lapsen meidän onnemme edelle. Siksi rakastankin häntä niin paljon. Hän on ihana mies ja täydellinen isä.

miten aina jotkut jaksaa puolustella näitä ikäviä exiä ketkä ei lapsia anna tapaamisiin. Paljon on toki niitä missä etävanhemmalla ei kaikki kunnossa, mut paljon on niitäkin etiä kellä asiat on ok , mutta exä jarruttaa. Se on ihan sairaan ikävää etän ja lasten kannalta.
Itse elän juuri tällaisessa suhteessa missä mieheni exä laittaa kokoajan kapuloita rattaisiin lasten tapaamisissa ja ihan varmasti mies on kunnollinen, meillä hyvä asunto missä lapset viihtyy ja lapsilla on tekemistä tai sitä järjestetään, lapset otetaan kaikkeen mukaan ym. Lapset itse toivoneet että voisivat joskus olla pidempää mut äiti ei anna olla ja sovituista tapaamisista lipsuu koko ajan ja aikavälit pitenee. Mies on tehnyt kaikkensa (paitsi vielä oikeuteen asti ei ole mennyt) jotta saisi edes kerran kuussa lapsiaan tavaa tai lapset saisivat tulla meille, mutta lastenvalvojan kanssa ei keskustelut ole hyödyttänyt mitään eikä sakkola uhkaaminenkaan. Sopimus siis vuoro kuukausina kaksi kertaa kk ja toisina k yhden kerran. Tämä ihan vain siksi että lapsilla on rankkaa matkustaa usein 350km/sivu.

Kiitos kaikille vastauksista.
Isä on kunnollinen ja haluaa tavata lapsiaan. Tapaamiset exän luona ei onnistu koska hän on sen kieltänyt. Itse en halua lähteä vain tämän asian vuoksi muuttamaan, toivottavasti asiat saadaan järjestymään muulla tavalla :)

Mutta kun aloittaja ei halua lapsia että ne sotkevat koko asunnon ja ei ymmärrä miksi siellä exän luona ei voi vain isä piipahtaa ja olla sen 15min ja varmaan nykyinenkin haluaa mukaan

[QUOTE="outoa";23474135] Mies on tehnyt kaikkensa (paitsi vielä oikeuteen asti ei ole mennyt) jotta saisi edes kerran kuussa lapsiaan tavaa tai lapset saisivat tulla meille, mutta lastenvalvojan kanssa ei keskustelut ole hyödyttänyt mitään eikä sakkola uhkaaminenkaan. Sopimus siis vuoro kuukausina kaksi kertaa kk ja toisina k yhden kerran. Tämä ihan vain siksi että lapsilla on rankkaa matkustaa usein 350km/sivu.[/QUOTE]

Onko äiti siis joutunut maksamaan sakkoja kun tapaamiset eivät ole toteutuneet sovitusti?

Äitille ei ole sakkoa vielä laitettu menemää, mutta häneen ollaan oltu yhteyksissä laatenvalvojan ja asianajajan toimesta. Vastaus on ähän,että jos sakko tulee niin isä ei näe lapsia sitäkään vahää mitä nyt. Asialle ei lv ja asianajajan mukaan voi mitään jos ei maksa niin ei maksa ja jos ei lait alapsia tulemaan niin ei laita. Poliiseja emme laita lapsia hakemaan.

[QUOTE="outoa";23474730]Äitille ei ole sakkoa vielä laitettu menemää, mutta häneen ollaan oltu yhteyksissä laatenvalvojan ja asianajajan toimesta. Vastaus on ähän,että jos sakko tulee niin isä ei näe lapsia sitäkään vahää mitä nyt. Asialle ei lv ja asianajajan mukaan voi mitään jos ei maksa niin ei maksa ja jos ei lait alapsia tulemaan niin ei laita. Poliiseja emme laita lapsia hakemaan.[/QUOTE]

Sakko on käsittääkseni sillä tavalla tehokas keino, että maksamaton sakko menee hyvin nopeasti ulosottoon.

Lapsien tapaamisten kanssa leikkiminen on törkeää. Lähivanhemmalle niiden laiminlyönnistä voi sentään antaa uhkasakon. Etävanhemmalle taas ei voida langettaa mitään seuraamuksia. Siksi tuollaiset aloittajan selitykset "pienestä asunnosta" ja "mahdottomista työajoista" ei ole uskottavia.

Miehen puolesta työssäkäynti ei ole ongelma, vaan minun. Molemmat opiskellaan ja minä teen sen lisäksi viikonloput yötyötä, ja sen vuoksi pitäisi saada nukuttua päivät. Syksyllä tilanne onneksi muuttuu kun aloitan työt täyspäiväisesti, mies jatkaa opiskelua. Asumme tällä hetkellä pienessä kaksiossa, eikä ole varaa vielä muuttaa suurempaan. (Ja minulle todella olisi ongelma jos kotona touhuaisi kaksi pientä lasta kun yritän nukkua, itsekästä tai ei)
Mitään tapaamissopimusta ei ole heillä ikinä ollutkaan, kun mies eron jälkeen oli exän luona päivittäin katsomassa lapsia ja olivat muutenkin hyvissä väleissä. Kaikki muuttui kun minä tulin kuvioihin. Muutimme aika pian yhteen, eikä miehen ex sen jälkeen ole enää antanut tavata lapsia.

Jos ennen isä näki lapsiaan päivittäin, he eivät lienee asu kaukana. Joten viikolla kun sinulla ei ole yötyötä, voi lapset kaiken järjen mukaan olla teillä yötä. Asioista tulee hankalia kun niistä tekee sellaisia. Ja kyllä monessa perheessä nukutaan yövuoron jälkeen ihan hyvin, vaikka kotona onkin lapsia. Kun teilläkin on kaksio, jossa oletettavasti on makuuhuone, niin ovi kiinni ja tulpat korviin. Niin ne muutkin perheelliset tekee ja jos sinä olet valinnut miehen, jolla on lapsia, ne kuuluvat perheeseen! Näitä juttuja kannattaa hetki miettiä ennen yhteen muuttoa. Lapset pitää pistää kaiken edelle näissä asioissa. Ap:llä lapsia ei mitä ilmeisemmin ole, mutta nyt alkaa olla hyvä hetki ymmärtää se, tai suhde ei kauaa kestä!

Lapset eivät todellakaan asu niin lähellä, että heidät ehtisi viemään päiväkotiin ja sieltä itse kouluun arkisin. Valitettavasti. Kiitos kuitenkin kaikista vastauksista. Pitää miettiä kuinka asiat saa järjestymään.

Jos ne olisivat sinun lapsiasi, lapset olisivat kotona, vaikka sinun pitäisi nukkua. Isä voi viedä niitä vaikka pihalle aamuisin ja kyllä lapsetkin osaa sen verran olla hiljaa. AINA voi joustaa, JOS haluaa.

Kiitos kaikille vastauksista.
Isä on kunnollinen ja haluaa tavata lapsiaan. Tapaamiset exän luona ei onnistu koska hän on sen kieltänyt. Itse en halua lähteä vain tämän asian vuoksi muuttamaan, toivottavasti asiat saadaan järjestymään muulla tavalla :)

No niin kuin miten??? En minäkään haluaisi kerran viikossa eksää omiin nurkkin pyörimään. Kyllä ne lapset tavataan omassa kotona.

Halusit kuulostaa kunnolliselta äitipuolelta ja haluaisit ottaa lapsia, mutta kun... Selviä selityksia, jos todella haluaisit, silloin myös ottaisit!

Siis tarkoitit ilmeisesti, että isällä ja uudella vaimolla ei ole halua tarpeeksi järjestää asioita siten, että lasten tapaaminen olisi mahdollista.

Ei kukaan voi olla noin yksinkertainen, että olettaa, että ex-mies voisi harvasepäivä roikkua entisen vaimonsa kotona.

En edes haluaisi mieheni roikkuvan siellä harvase päivä. Halua järjestää asiat on, se nyt vaan ei tapahdu hetkessä. Mitään 'hyvä äitipuoli' leikkiä en tässä kyllä pelaa.

[QUOTE="Aloittaja";23487175]En edes haluaisi mieheni roikkuvan siellä harvase päivä. Halua järjestää asiat on, se nyt vaan ei tapahdu hetkessä. Mitään 'hyvä äitipuoli' leikkiä en tässä kyllä pelaa.[/QUOTE]

Ilmoitit, ette halua tämän tähden muuttaa, joten millä tavalla se "halu järjestää asiat" ilmenee?

tässä asiassa sinä olet se, jonka täytyy joustaa. Koska jos sen takia lapset eivät voi käydä isällään, että uuden puolison täytyy saada nukkua, lapset joutuvat joustamaan ja se ei todellakaan ole oikein! Lapset varmasti ikävöivät isäänsä ja isä ikävöi heitä. Jos olisin miehesi, en kuuntelisi sinua vaan ottaisin lapset yökylään sillä minulla olisi niin ikävä omia lapsiani. Lapset menee kaiken edelle.

Yhteistyössä