V
vierailija
Vieras
Hae sitä eroa ja oikeudessa järjestetään sellaisia sovittelu istuntoja. Kannattaa soittaa käräjaoikeuteen ja kysyä sieltä apua.
Eroa avoliitosta????
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Hae sitä eroa ja oikeudessa järjestetään sellaisia sovittelu istuntoja. Kannattaa soittaa käräjaoikeuteen ja kysyä sieltä apua.
Edelleenkään avoliitosta ei sen kummemmin tarvitse erota...
Mitäs, jos ottaisit yhteyttä asianajajaan. Hän voinee neuvoa sinua eteenpäin.
Mieti tarkkaan tuota yhteisestä kodista lähtemistä. Tuttavaperheessä nainen lähti yhteisestä kodista ja luuli, että äidistä tulee automaattisesti lähivanhempi. Oikeus määräsi lapsen isälle sen perusteella, että äiti oli lähtenyt yhteisestä kodista, joka oli lapsen synnyinkoti.
Eli erositte sovinossa ja saitte sovittua noi asiat ilman riitoja. Ehditte varmaan käydä sopimassa nuo asiat ennen kuin asiaa missään ihmeteltiin.
Kyllä mun miehelle soitettiin.
Joo todellakin avoliitossa ollaan. Mielellään luen kokemuksia. En halua mieheltä evätä kokonaan lasyrn kanssa oloa, en tietenkään. Mutta ei se voi käyttäytyä noin niitä kohtaan. Haukkua vitun kusipääksi, kiskoa ylös sängustä kun lapsi on nukkumassa ja mies huomaa että pöydälle on jäänyt iltapalan jälkeen leivänmuruja...se on heti siivottava pois, vaikka kuinka lapsi olisi juuri nukahtamassa. Nuo lapset traumatisoituu tuommoisesta.
Turha se on täällä vääntää jonkun nobodyn kanssa. Mieti miten käytännön asiat järjestät. Mieti ja määritä itsellesi, mitä tahdot ja ota selvää miten sen saat. Onko sinulla paikka, jonne mennä lasten kansa alkuun? Onko rotevia miespuolisia tuttavia, joiden apuun turvautua? Miten järjestät muuton? Minne laitat huonekalut? Kysy oikeilta asiantuntijoilta, mitä tuossa tapauksessa pitää tehdä, että saat oman puolkkaasi asunnosta. Kannattaa juonitella ja jujuttaa, näytelläkin omaksi eduksesi. Ota vaihtoehdoista vaivihkaa oikeasti selvä. Älä luota palstajankuttajiin.
Missä päin näin? Ei meillä tullut mitään puheluita, oltiin naimisissakin kun muutin pois lapsen kanssa.Ei saa. Voi sitä muuttaa, mutta maistraatista tulee isälle puhelu, että hyväksyykö tilanteen. Ei niitä lapsia toiselta voi noin vaan viedä pois.
No kertokaahan mikä se viranomaistaho on? Lastenvalvojan nettisivuilla lukee että kummankin vanhemman on suostuttava tulemaan (tuo ei aikonut tulla erosta puhumaan) ja asiasta pitää olla jo sovittuna. Että siellä vain vahvistetaan asiakirjat. Niin luki nettisivuilla kun mietin että soitan sinne.
Suomessa lapset menevät lähes aina äidille. Sossussa ollaan feministejä.
Neuvoja kiitos!
Kerron lyhyesti: vuosien vääntäminen takana. Mies huutaa haukkuu halveksii. Minä ja alakouluikäiset lapset ei tehdä mitään oikein, mihinkään ei ole tyytyväinen. Haluan erota, olen halunnut jos vuosia. Pari vuottaa ollaan asuttu eri huoneissa. Täysin erilliser elämät. Olen yrittänyt miljoonia kertoja saada miehen puhumaan. Aina päätyy riitaan. No noin vuoden verran ei ole päätynyt riitaan vaan jo alkaa riidalla...mies kun alkaa heti huutamaan. Puhuminen on piinaamista. Nyt noin puoli vuotta ei puhu mitäön ei edes arjen asioita. Huutaa vaan ja haukkuu. Eilen haukkui lapsen vitun kusipääksi. Minut nyt haukkuu joka päivä.
Olen ollut yhteydessä perheneuvolaan, tarjosivat parisuhdeterapiaa palvelusetelillä. Tottakai suostun. Mies sanoi ettei tule jos puhutaan erosta. Tiedän että penestä on soitettu miehelle tänään. No eipä ole puhunut minulle asiasta.
Meillä on yhteinen talo ja laina. Mies ei suostu myymään. Kummallakaan ei ole varaa ostaa tätä. Hädin tuskin maksamme kahdestaankaan.
Miten saan muutettua ja nimenomaan niin, että lapset lähtee mukaan?? Toki voivat tavata isäänsä, mutta hänen käytöksen pitää muuttua.
Mies on ammatiltaan alakoulun opettaja ja osaa pitää kulissit. Jos mennään oikeuteen, se on vain sana sanaa vastaan. Ja lasten sanaa. Onneksi.
Mutta voinko vain muuttaa ja vaihtaa lasten kirjat? Jossain luki, että ei voi. Mutta ei kai me voida joutua asumaan tällaisessa painostavassa ja ahdistavassa ilmapiirissä lopun ikää??
Ollaan avoliitossa. Avioeroja ei tarvitse hakea. Ja todellakin, mies ei puhu eikä kuuntele. Minkäänlaista puheyhteyttä ei ole. Muutto kai tapahtuu hänen ollessaan töissä tms. Olen kyllä useana vuotena sanonut että mä vielä muutan täältä. Ei kai usko. Mutta ei pitäis tulla yllätyksenä.