Mies ei tee lainkaan kotitöitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Argh, ottaa niiin päähän, kun olen yksin vastuussa kaikista kotitöistä: siivoan, pesen pyykit, teen ruuat, tiskaan, täytän ja tyhjennän astianpesukoneen, vien roskat, järjestelen tavarat omille paikoilleen, teen pedit, siivoan lelut, siivoan sekä miehen että lapsen ruokailujäljet vaikka isä oliskin antanut tälle ruuan jne jne. Miehellä ei ole yhtään vastuualuetta, mistä hän huolehtisi ilman että minun täytyy miettiä tuleeko asia hoidetuksi. Asiasta riidellään tasaisin väliajoin, viimeksi tänä aamuna kun mies tapansa mukaan jätti leivänmurut pöydälle (sekä "leiväntekopaikalle" että ruokapöydälle niin että mun piti ennen omaa aamiaistani rätillä pyyhkäistä ensin pinnat puhtaiksi). Musta vaan tuntuu, että olen todella alakynnessä tässä asiassa, koska mies on päivät töissä (siisti sisätyö, tekee töitä tietokoneella, mutta kuitenkin) ja minä puolestaan kotona (rv 41+2) ja esikoinen osa-aikahoidossa (suoritan kotona opintoja esikon hoidossaoloaikana), eikä mulla näin ollen olisi edes oikeutta kitistä miehen kotitöiden tekemättömyydestä vaan tehdä mutisematta kaikki. Mutta kuitenkin harmittaa, kun mies jättää ne pienetkin työt tekemättä, esim. just roskapussin viemisen tai astianpesukoneen tyhjentämisen. Eikä se auta, että jätän hommat tekemättä ja odotan että mies tekee, koska sitä on yritetty eikä niin sontaista voi ikinä olla, että mies alkaisi siivoamaan.

Hyi helv.. mikä vetelys. :x Tommosia ne konttorirotat on.
Mun isä oli tehdastyöläinen, iso raavas kaappi, mutta silti teki kaikkia kotitöitä.
Mää en pystys tollasta ukkelia sietämään, kun oon ihan erilaisen miehenmallin saanu. Vaikka isä oli juoppo, siinä oli paljon paljon hyviä puolia.
:'( Ei semmosia miehiä varmaan enää tehdäkään. Tollasia nynneröitä tuntuu kaikkien teiän ukkelit olevan.

ei meilläkään mies tee mitään kotihommia |O sanoo vain että ne on naisten hommia :headwall: oon sata ja tuhat kertaa ruikuttanu ja valittanu tästä asiastahälle,mutta ei mee jakeluun vaikka kuinka takois |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Mun isä oli tehdastyöläinen, iso raavas kaappi, mutta silti teki kaikkia kotitöitä.
Mää en pystys tollasta ukkelia sietämään, kun oon ihan erilaisen miehenmallin saanu. Vaikka isä oli juoppo, siinä oli paljon paljon hyviä puolia.
:'( Ei semmosia miehiä varmaan enää tehdäkään. Tollasia nynneröitä tuntuu kaikkien teiän ukkelit olevan.

asiaa kirjoitat
:wave: mut mun isä ei oo juoppo.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Omakin isäni on tehdastyöläinen, mutta muistan kyllä että kyllä häntäkin imurin tai tiskiharjan varressa toisinaan näki. Mun mies ei tee juurikaan ulkonakaan töitä (tai tekee se metsätöitä koska rakastaa niitä yli kaiken, mutta se ei helpota mun työtaakkaani yhtään), vaan mun isä huolehtii meidän nurmikon leikkuustakin.

Sanokaa nyt rehellisestä, onko mulla edes oikeus vaatia sitä tekemään jotain, kun itse olen päivisin yksin kotona ja se töissä?

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
ei meilläkään mies tee mitään kotihommia |O sanoo vain että ne on naisten hommia :headwall: oon sata ja tuhat kertaa ruikuttanu ja valittanu tästä asiastahälle,mutta ei mee jakeluun vaikka kuinka takois |O |O

e015.gif

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanokaa nyt rehellisestä, onko mulla edes oikeus vaatia sitä tekemään jotain, kun itse olen päivisin yksin kotona ja se töissä?

+++++++++++

Jos sun ukkos syö ja paskoo ja yöpyy teillä ja = aiheuttaa kotitöitä, niitä myöskin tehköön. Helvetti että risoo tommoset VAPAAMATKUSTAJAT!!!!!!!!!!! |O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kokeilin kerran olla tiskaamatta. 2 viikkoa oli tiskit pesemättä ennen kuin mies alko tiskaamaan. Haju oli aivan karsee, mutta periksi en antanut.

Tätäkin olen koittanut, mutta mies ei tosiaan alkais edes sen kahden viikon jälkeen tiskata tms. Sitten mulla olis vaan suurempi työtaakka kun pitää vanhatkin siivoamiset siivota.

No meillä ukko kyllä tekee kotitöitä, hoitaa lapsia ja on päävastuussa meidän ruoanlaitoista, VAIKKA on töissä ja päivät välillä venähtääkin. Kyllähän mä suurimman osan varmaan kodista hoidan mut joka päivä tekee mieskin jotain. Esim. tyhjentää astianpesukoneen, täyttää sen, imuroi tai pesee tytön tuttipullot jne.

Sun ukkos on varmaankin vaan oppinut tuohon jotenkin ettei muka tarvii tehä mitään.

Tossa ukko kävi taas kotona syömässä ja nurisi kun oli VAIN valmisruokaa. Eilen ostettu jauheliha oli jääkaapissa ja kysyi äkäisenä että aionko siitä mitään ruokaa tehdä. Käskin tehdä itse. Noh, kyllä se sen valmisruokansa söi ja lähti takaisin töihin.

Mies on ilmeisesti kotoaan saanut mallin, että mies istuskelee paikoillaan ja vaimo hoitaa kaikki asiat (ne perinteiset naisten työt). Joskus anoppilassa oikein sappi kiehuu, kun appiukko viimeisenä lähtee kahvipöydästä ja jättää maidot ja pullat pöydälle, josta anoppi käy ne sitten laittamassa jääkaappiin. Ja jos appiukko näkee meidän lapsen tekevän jotain mitä se ei saisi tehdä, se hihkaisee anopille, että katsos mitä tuo lapsi tekee. No miksei voi itse sitä persustaa penkistä nostaa ja ottaa se lapsi pois kielletystä paikasta! Okei, nyt mua sit kiukuttaa ton oman äijän lisäks jo appiukkokin!!! Paraneekohan nää hermot kun saan tämän toisen lapsen synnytettyä...

En mä itse katselis miestä joka ei tekisi mitään. Vanhemmillakin kun iskä tekee ihan samalla tavalla kotitöitä kuin äitikin, olen tottunut siihen, että ei ole ns. sukupuolirooleja kotitöissä (naiselle tiskit, imurointi, lapsien hoito jne ja miehelle sitten auton tankkaus )

siinä vaiheessa jos ei tarvis laskujen eteen laittaa tikkuu ristiin niin voisinki siivota..siis mies tuo rahat taloon ja minä pidän talon pystyssä :D
mutta kyllä nyt jokaisen pitäs oma takapuoli osaa pyyhkiä..meinaas siis että nuo aamuset leivänmurut ym. voi pyykiä kyllä ihan itekki :whistle:

Olen oikeasti miettinyt eroakin asian takia, koska en halua olla kotipiikana seuraavat 40 vuotta... Aloin tänään miettiä, että mitä mä tästä meidän suhteesta oikein saan, sillä mies ei juurikaan huomioi mua missään asiassa.

Meillä mies onneksi tekee jotain..Vie roskat,tekee ruokaa aina välillä,laittaa tiskejä koneeseen,koneen käyntiin ja tyhjentää koneen. Joskus imuroi ja siivoo kylppärin. Mä vaan ehkä ennemmin itse siivoon,silloin tiedän että tulee just niin puhdasta kuin haluan :) Ja pyykit pesen aina mä (tai no kone)

Meillä mies tekee ruuat miltei aina, mutta leivänmurut ja muut sotkut mies jättää pöydälle eikä osaa/halua pyyhkiä pöytiä. En ole siitä kauheasti viitsinyt valittaa, vaikka törkeän näköistä onkin, jos olen ollut pari päivää poissa työmatkalla. Muut kotityöt: lasten hoito, astianpesu koneella, pyykit, siivous, hoidan minä.

Niin se meilläkin oli, vaan ei ole enää :D . Olin välillä pitkiäkin aikoja lakossa jne, vaan ei auttanut... sitten auttoi kun etsin kämpän itselleni ja lapsille ja lähdin :whistle: mies tajusi viimein mistä kenkä puristaa... Ja silloin mies oli sentään työttömänä, hakkasi päivät ja yöt läpeensä konettaan vaan :headwall: . ½vuotta asuttiin erillään ja mies vain viikonloppuisin kävi, sittemmin palattiin saman katon alle... varsinaista eroa ei siis tehty eikä harkittu...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen oikeasti miettinyt eroakin asian takia, koska en halua olla kotipiikana seuraavat 40 vuotta... Aloin tänään miettiä, että mitä mä tästä meidän suhteesta oikein saan, sillä mies ei juurikaan huomioi mua missään asiassa.

sen vaan sanon, että älä tosissaan hukkaa elämääsi ihan väärän miehen kanssa. itellä meni vuosia hukkaan katellessa väärää miestä. löysin tosin sitten oikean, että jospa sittenkin ajoitus oli ok. voimia.