V
vieras
Vieras
Argh, ottaa niiin päähän, kun olen yksin vastuussa kaikista kotitöistä: siivoan, pesen pyykit, teen ruuat, tiskaan, täytän ja tyhjennän astianpesukoneen, vien roskat, järjestelen tavarat omille paikoilleen, teen pedit, siivoan lelut, siivoan sekä miehen että lapsen ruokailujäljet vaikka isä oliskin antanut tälle ruuan jne jne. Miehellä ei ole yhtään vastuualuetta, mistä hän huolehtisi ilman että minun täytyy miettiä tuleeko asia hoidetuksi. Asiasta riidellään tasaisin väliajoin, viimeksi tänä aamuna kun mies tapansa mukaan jätti leivänmurut pöydälle (sekä "leiväntekopaikalle" että ruokapöydälle niin että mun piti ennen omaa aamiaistani rätillä pyyhkäistä ensin pinnat puhtaiksi). Musta vaan tuntuu, että olen todella alakynnessä tässä asiassa, koska mies on päivät töissä (siisti sisätyö, tekee töitä tietokoneella, mutta kuitenkin) ja minä puolestaan kotona (rv 41+2) ja esikoinen osa-aikahoidossa (suoritan kotona opintoja esikon hoidossaoloaikana), eikä mulla näin ollen olisi edes oikeutta kitistä miehen kotitöiden tekemättömyydestä vaan tehdä mutisematta kaikki. Mutta kuitenkin harmittaa, kun mies jättää ne pienetkin työt tekemättä, esim. just roskapussin viemisen tai astianpesukoneen tyhjentämisen. Eikä se auta, että jätän hommat tekemättä ja odotan että mies tekee, koska sitä on yritetty eikä niin sontaista voi ikinä olla, että mies alkaisi siivoamaan.