Mies ei tee meillä kotitöitä ja tutut jaksaa kummastella.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Netta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Netta

Vieras
Oikeesti välillä ärsyttävää kun toiset jaksaa paheksua mun miestä joka todella ei tee juurikaan kotitöitä, lapsia välillä tietty hoitaa. Minusta se, jolla on enemmän aikaa tekee myös kotona enemmän. Mulla sitä aikaa on ja kaiken lisäksi pidän siivoamisesta ja ruoanlaitosta. Miksi ihmeessä toisten pitää puuttua joka asiaan, ei jaksa käsittää... Miten muilla, on meillä ainut perhe jossa äiti pitää huolta kodista??

No niin kauan kun ole hoitovapaalla niin hoidan kyllä valtaosan kotihommistakin. En millään saa kulutettua koko päivää ihan vaan lasten kanssa puuhaamalla. Tai no, varmasti saisin mutta musta noiden on ihan hyvä oppia olemaan ilman jatkuvaa aikuisen ohjausta leikkiessään.

Jaa, mun kokemus on se, ettei kukaan kummeksu sitä, ettei mies tee. Jos rehellisiä ollaan, kysehän ei nyt ole pelkästään siitä, kummalla on enemmän aikaa tai kunpi osaa paremmin, vaan siitä, että kumpi on LAISKEMPI.

Jos sä naisena oisit se laiskempi, niin tietäisit oikeesti, mitä on se, kun paheksutaan. ;)

Parempihan ja pääasiahan se on niin, että kussakin perheessä/parisuhteessa tehdään niin kuin parhaiten asia on koettu ja sovittu. Toisaalta taas jos miehenne tekisivät kotitöitä, niin tuskin sekään olisi kauhistelijoiden mielestä oikein. Kateellisena saisi sitten panettelut niskaan yms.

:ashamed: Mä voin tunnustaa, että saattaisin ääneen ihmetellä moista, jos kaverini parisuhteesta olisi kyse. Motiivina olisi huoli siitä, onko parisuhde tasa-arvoinen ja voisiko ystäväni hyvin.

Mutta mikäs siinä, jokaisella on oikeus elämäntyylin valintoihin. Ihmettelen, mistä ne kommentoijat sitten tietävät, ettei miehesi tee kotitöitä?

se on ihan ok, jos sä haluat ja jaksat tehdä kaikki kotityöt itse. mut toisaalta taas, toivottavasti et ole kuten siskoni; siskon mies ei tee mitään kotitöitä, joskus saattaa katsoa lapsia pari tuntia, jos ne on syötetty ja puettu valmiiksi.
mies on yrittäjä ja on aina työpaikalla. en sano töissä sillä ei se aina siellä töitä tee...kunhan pelailee pingistä kavereiden kanssa...
siskoni ei vaadi miestään tekemään mitään ja niinpä sisko silloin kun sillä tulee meno tai ei jaksa muuten vaan lapsiaan kiikuttaa ne meidän vanhemmille...
näitä menoja on vaan niin tiheään et ei mun lapset eikä veljeni lapset pääse koskaaan mummolaan hoitoon kun joko siskon lapset on siellä tai ne on ollut edellisen päivän ja mummo väsynyt siitä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
se on ihan ok, jos sä haluat ja jaksat tehdä kaikki kotityöt itse. mut toisaalta taas, toivottavasti et ole kuten siskoni; siskon mies ei tee mitään kotitöitä, joskus saattaa katsoa lapsia pari tuntia, jos ne on syötetty ja puettu valmiiksi.
mies on yrittäjä ja on aina työpaikalla. en sano töissä sillä ei se aina siellä töitä tee...kunhan pelailee pingistä kavereiden kanssa...
siskoni ei vaadi miestään tekemään mitään ja niinpä sisko silloin kun sillä tulee meno tai ei jaksa muuten vaan lapsiaan kiikuttaa ne meidän vanhemmille...
näitä menoja on vaan niin tiheään et ei mun lapset eikä veljeni lapset pääse koskaaan mummolaan hoitoon kun joko siskon lapset on siellä tai ne on ollut edellisen päivän ja mummo väsynyt siitä...

Ei se siskon miehen vika ole jos vanhempasi eivät osaa kieltäytyä.

Yhteistyössä