Mies ei tiedä haluaako erota vai olla kanssani suhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkettää

Vieras
Mitä minä teen?

Asumme saman katon alla. Suhteemme alkoi mennä umpisolmuun kun minä ilmaisin tyytymättömyyteni seksielämäämme. Joskus kesällä aloin jo puhua miehelle, että mikä mättää kun en enää kelpaa eikä hän halua seksiä kanssani.

Mies ei enää halua puhua kanssani mistään. Ei vakavasta eikä vähemmän vakavasta. Vaikka yritän avata keskustelua niin hän on kuin ei kuulisikaan. Ja jokaiseen suhdettamme koskevaan kysymykseen hän vastaa "en tiedä", jos ylipäätään mitään vastaa.

Hän ei tiedä rakastaako minua ja haluaako olla suhteessa vai haluaako sittenkin erota. Mies on miettinyt kohta kaksi kuukautta sitä, että haluaako erota vai ei. Itse olen pitänyt matalaa profiilia ja seurannut vierestä, mutta tänään nostin kissan pöydälle ja otin asian puheeksi.

Mies sanoo, että ei tiedä kuulunko minä hänen tulevaisuuden suunnitelmiinsa. Hänen mielestään minun kanssani ei voi mitään tehdä, enkä ole hänen kanssaan samanvertainen keskustelija.

Minua niin kovin itkettää tämä tilanne. Olen sanonut miehelleni, että haluan alkaa korjata suhdettamme, mutta en saa yksin korjattua suhdettamme jos hän itse ei tule puolitiehen vastaan. Hän ei tiedä onko hänellä motivaatiota alkaa korjata mitään. Hän luulee ettei tämä enää paremmaksi voi muuttua.

Tee sinä 100%:sesti omaa elämänlaatuasi parantava päätös ja eroa. Asunto hakuun ja menoks, kenenkään ei pidä alentua odottelemaan armopaloja. Sitä joko haluaa olla toisen kanssa tai ei. Miehesi taitaa olla pienellä egonbuustaus tripillä, nauttii katsoa kun sinä kuljailet seiniä pitkin kuin hakattu koira, odottaen ystävällistä sanaa ja luoksetulopyyntöä. Itkemällä ei tämä maailma muutu.

Tee sinä 100%:sesti omaa elämänlaatuasi parantava päätös ja eroa. Asunto hakuun ja menoks, kenenkään ei pidä alentua odottelemaan armopaloja. Sitä joko haluaa olla toisen kanssa tai ei. Miehesi taitaa olla pienellä egonbuustaus tripillä, nauttii katsoa kun sinä kuljailet seiniä pitkin kuin hakattu koira, odottaen ystävällistä sanaa ja luoksetulopyyntöä. Itkemällä ei tämä maailma muutu.

Voi olla, että mies itse odottaa, että minä hänet jätän.

Minä en edes enää tiedä onko parisuhteessamme mitään pelisääntöjä enää. Kun kysyn mieheltäni, että kuuluuhan säännöksiin kuitenkin se, että toisen selän takana ei uusia suhteita aleta virittelemään niin hän ei osaa vastata.

[QUOTE="vierailija";27870472]Puhutko mun miehestä? Kuulostaa tutulta. voimia.[/QUOTE]

Sano millaista teidän suhteenne sitten on. Tuntuu, ettei tästä solmusta ole ulospääsyä. Erotakaan en haluaisi mutta tyhmähän minä olen jos tällaista jään katsomaan.

Kertomasi perusteella on selvää, ettei teillä ole yhteistä tulevaisuutta. Mies häippäsee heti, kun löytää jonkun ihastuksen itselleen. Jos hän olisi tosissaan kanssasi, niin etteköhän olisi jo innolla yhdessä suunnittelemassa häitä, yhteistä kotia ja lapsia.

Varmasti surullinen tilanne, mutta älä nyt hyvä ihminen jää roikkumaan tuollaiseen suhteeseen. Lähde ja kyllä se mies sitten puhuu jos on puhuakaseen. Kyllähän sä ansaitset vierellesi miehen joka tietää rakastaako sinua vaiko ei.

Tämä on todella vaikea ja päätäkiristävä tilanne. Ja kyllä kokkaan ja teen ruoan miehelle. Käytännössä olen liian kiltti mieheäni kohtaan. Tämä odottelu vain alkaa kyrpiä =(

Kerää itsekunnioituksesi kasaan ja lakkaa olemasta itsestäänselvä roikkuja. Ei miehen tarvitse mitään tehdä suhteenne eteen jos sina kuljet vinkuen perässä ja annat miehen kohdella sinua kuin sontaa.

Otat nyt selkeästi hajurakoa mieheen ja lakkaat myötäilemästä ja hakemaan ratkaisua. Sanot että kun hän ei kerran voi päättää niin sinä päätät. Mies joutuu oikeasti ajattelemaan mitä tahtoo ja jos haluaa pitää sinusta kiinni niin joutuu tekemään hommia sen eteen.

Tällä hetkellä mies vetää sinua 6-0 ja sinä tulet kiltisti perässä. Se ei ole oikein.

Tiedän, että mies ei yrittäisi minua pidätellä jos ilmoittaisin muuttavani pois. Ei, hän ei sanoisi varmastikaan edes sitä, että jäisi kaipaamaan.

Minusta vain tuntuu siltä, että en kestä sitä erosta koituvaa tuskaa. Senpä takia en haluakaan sanoa hyvästejä suhteelle, koska tiedän, että se on kerrasta poikki silloin.

Minua harmittaa myös erittäin paljon se, että muutin miehen perässä uudelle paikkakunnalle pienestä maalaiskylästä. Täällä pääkaupunkiseudulla olen monet kerrat huomannut, kuinka hankalaa esimerkiksi julkisilla liikkuminen uusiin paikkohin on. Minulla on vieläpä niin vanhanaikainen puhelin, että sillä ei pääse nettiin katsomaan aikatauluja.

Tiedän, että mies ei yrittäisi minua pidätellä jos ilmoittaisin muuttavani pois. Ei, hän ei sanoisi varmastikaan edes sitä, että jäisi kaipaamaan.

Minusta vain tuntuu siltä, että en kestä sitä erosta koituvaa tuskaa. Senpä takia en haluakaan sanoa hyvästejä suhteelle, koska tiedän, että se on kerrasta poikki silloin.

Minua harmittaa myös erittäin paljon se, että muutin miehen perässä uudelle paikkakunnalle pienestä maalaiskylästä. Täällä pääkaupunkiseudulla olen monet kerrat huomannut, kuinka hankalaa esimerkiksi julkisilla liikkuminen uusiin paikkohin on. Minulla on vieläpä niin vanhanaikainen puhelin, että sillä ei pääse nettiin katsomaan aikatauluja.

Ja vielä se, että kaikki kalusteet ja tavarat ovat melkeinpä laitaa lukien minun. Mies ei sano juuta tai jaata kun yritän kysellä, että haluaako hän ostaa ne minulta. Minun tulisi siis itse raahata nämä sohvat, lipastot yms. mukanani minne ikinä menenkin. Autoahan minulla ei luonnollisesti ole, mikä helpottaisi tavaroiden siirtämistä.

Tähän nykyiseen asuntoomme en voi jäädä, koska vuokra tässä on 900 euroa eli liikaa.

Tuo kaikki on vain tekosyiden listaamista.

Muista, että sinä itse määrittelet arvosi, ei mies.

Pakettiautojen vuokrat eivät ole päätähuimaavia, ja jos kantoapua ei ole, muuttofirmakaan ei ihan järjetön investointi ole, jos siihen on lähdettävä. Pääasia on, että saat elämäsi kuntoon.

Kyllä se mies sitten ilmaisee halunsa mahdolliseen kalusteidenostoon, jos alat niiden siirtämistä ja muuttoa todella järjestellä. Nyt hänen on vain helppo roikkua katselemassa tilannetta.

Se on varmasti ihan totta, että mies ei vain saa aikaiseksi muuttaa. Ole sinä se vahvempi teistä.

Kerää nyt hyvä nainen itsesi ja tavarasi ja lähde pois tuosta tilanteesta. Ja kai se mies nyt sua muuttamaan auttaisi? Mikä ihme siinä on että kaikki inhimillisyys häviää eron sattuessa? Jos te ootte yhteistä elämää jakanu niin vähintä mitä mies voi tuossa tilanteessa tehdä on auttaa sua siinä muutossa... Ei kukaan voi olla niin kusipäinen että makaa perse homeessa kotona kun se joskus tärkein asia elämässä poistuu...

Exältäni kuulostaa.
Muutaman vuoden jaksoin tällaista suhteessa kituen, mitäpä ei tekis "säilyttääkseen lapselle ehjän perheen". Erokortti oli nostettu pöytään ties kuinka monta kymmentä kertaa. Kun lopulta lähdin nykyiseni luo, exä ensin haukkui huoraksi, löi nyrkillä naamaan, ja sitten päättikin ettei halua erota. Sanoi, että "rakastan sinua omalla tavallani". Tuo hänen tapansa rakastaa vaan ei vastannut sitä mitä itse rakkaudelta odotin. Siitä on nyt 8 vuotta aikaa, eipä se aika ole juurikaan kullannut muistoja, edelleen harmittaa, että meni aivan liian monta vuotta tuossa suhteessa roikkumiseen toivoen, että ehkä kaikki vielä muuttuu.

Jos mies ei sanoisi mitään, kun kertoisit että lähdet-kertoo tuo kyllä suhteenne laadusta. Ota jo jalat alle, ja LÄHDE!

a)tietenkään et myy kalusteita miehelle, vaan vuokraat pakettiauton ja viet ne uuteen kotiisi
b)julkisilla liikkuminen ei todellakaan ole vaikeeta, netistä löytyy kaikki reitit
c)erosta aiheutuva tuska ON pienempi, kuin kylmässä suhteessa roikkumisen tuska. Vaurioitat sillä tunne-elämääsi ja itsetuntoasi.
d)ei saa olla uusavuton, ettet muka osaisi muuttaa pois, hopi hopi katselemaan uusia asuntoja netistä, ja ilmoitat heti miehelle kun olet saanut asunnon, ja lähdet MAHD.PIAN pois, et anna enää miehesi manipuloida sinua.
e)kasva aikuiseksi, äläkä roiku suhteessa jossa toinen saattaa tehdä mitä vaan, esim hyvin todennäköistä että pettää sinua heti kun tulee mahdollisuus
f)Tsemppiä!

Yhteistyössä