Mies ilmaisi haluavansa lapsen kanssani mutta ei tiedä mun olevan sterilisoitu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lilja"

Vieras
Miehellä on kauhea kiire saada lapsi. Hän sanoi haluavansa yhden lapsen kanssani, mutta miten kerron ettei se ole luonnollisesti mahdollista kanssani. Olemme olleet yhdessä jo monta vuotta ja mies on puhunut lapsesta jo pari vuotta, kunnes nyt päätti yrittää tosissaan kanssani. Ihmettelee missä vika kun ei tärppää. En pysty sanomaan asiasta suoraan, koska mies on sen verran herkkä ja ottaa asian liian tosissaan. Onko muita vaihtoehtoja saada lapsi? Jos mies nyt enää tämän paljastuttua haluaa jatkaa suhdetta.

no onneks olkoon sä oot pilannut suhteen sillä että olet salannut noin ison asian! oikeesti törkeetä kusetusta!

mun mies kusetti mua niin että jätti kertomatta sairaudestaan ja mielialalääkityklsestä ja kaikennäköisestä... sitten kun niitä asioita tuli pakosti esiin jossain vaiheessa(muutama mielisairaala keikka).. niin oli luotto mennyt... enkä edelleenkään voi luottaa että puhuu totta/ei salaile

Tosi julmaa toimintaa, oishan se nyt pitänyt tuoda julki jo varsin alkuvaiheessa, noin oleellinen asia! Monelle se parisuhde kyllä tarkoittaa samalla kumppania lastentekoon/hankkimiseen. Jos oisit kertonut asiana alunperin, ois miehesikin voinut kenties totutella ajatukseen adoptiosta tms. mutta näin pitkään viivyteltynä tieto kyllä vie varmaan pohjan luottamuksesta sinuun. Kuinka voi luottaa toiseen, jos on vuosikausia salannut moisen asian, mistä miehesi voi tietää mitä muuta salailet :(

[QUOTE="Lilja";28575700]Miehellä on kauhea kiire saada lapsi. Hän sanoi haluavansa yhden lapsen kanssani, mutta miten kerron ettei se ole luonnollisesti mahdollista kanssani. Olemme olleet yhdessä jo monta vuotta ja mies on puhunut lapsesta jo pari vuotta, kunnes nyt päätti yrittää tosissaan kanssani. Ihmettelee missä vika kun ei tärppää. En pysty sanomaan asiasta suoraan, koska mies on sen verran herkkä ja ottaa asian liian tosissaan. Onko muita vaihtoehtoja saada lapsi? Jos mies nyt enää tämän paljastuttua haluaa jatkaa suhdetta.[/QUOTE]

Olennaista on kai se että haluatko itse lapsia vai et?

Jos et halua niin se olisi reilua kertoa. Jos haluat selvitä mahdollisuus sterilisaation purkuun.

Reilua toi olisi ollut kertoa jo suhteen alkumetreillä mutta pakkohan se on kertoa nyt.

Asiahan on sellanen mitä ei kannata sanoa heti alkuunsa :O VArsinkin HETI siinä vaiheessa kun toinen edes vihjailee lapsesta...?

Sä et vissiin halua lapsia ja se on ok, mutta jos mies haluaa niin mitä luulet että tapahtuu kun olet näin isoa asiaa salaillut monta vuotta?

[QUOTE="Lilja";28575700]koska mies on sen verran herkkä ja ottaa asian liian tosissaan. Onko muita vaihtoehtoja saada lapsi? Jos mies nyt enää tämän paljastuttua haluaa jatkaa suhdetta.[/QUOTE]

Anteeksi nyt mutta miten tämän voi ottaa liian tosissaan? Melkoisen perustavanlaatuisesta asiasta kyse! Ei siis siitä että oletkin oikeasti brunetti vaikka värjännyt blondiksi.

• Tykkää
Reactions: Metis ja Lilith
On kyllä todella inhottavaa jättää tuommoinen kertomatta!

Haluatko itse vielä lapsia? Ilmeisesti et ja kiertäisin tuon sterilisaatiosta kertomattomuuden ehkä sanomalla etten halua lapsia.
Miten sä oot sit tähän asti vastannut miehen lapsihaaveisiin? Kuumeillut mukana?

Aika ison asian olet salannut jo vuosia :o mites luulet miehen reagoivan, sähän olet käytännössä valehdellut sille... voi olla luotto mennyttä kun asia selviää. Se rakkauskaan ei välttämättä ihan kaikkea kestä :(

Asia kannattais ehkä ottaa esille aika pikaisesti ennen ku kerkeää jonnekin lapsettomuus klinikalle ajan varaamaan... tms

En tajua miten tuollainen ei tule ilmi siinä vaiheessa kun tapailu muuttuu seurusteluksi ja yhdessä mietitään että mitä ehkäisyä käytetään tästä eteenpäin. Onhan niitäkin jotka vuosia käyttävät kortsua vaikka olisivat naimisissa mutta harvemmin.. Olettiko miehesi alkuaikoina että syöt pillereitä vai kysyikö ja sinä kerroit käyttäväsi jotain hormoniehkäisyä?

Jotenkin tuntuis että harvassa on ne pariskunnat jotka ei koskaan keskustele ehkäisystä jos vuosia ollaan yhdessä. Tällä ajan nyt takaa sitä että kyllä sulla oli jo seurustelun alussa mielessä että jos sanot sterilisaatiosta niin ette ehkä pääse puusta pitkälle. Kun alun tautiriskien jälkeenhän olisit sanonut että ehkäisyä ei tarvita, siis jos et olisi pelännyt että mies hylkää.

Mulla ainakin tulis olo että on petetty, menis kokonaan pohja pois suhteelta. En nyt keksi mikä olis samanarvoinen asia silloin kun valitsee kumppania mutta onhan tuo nyt yksi niistä isoimmista ja jos siinä tietoisesti valehtelee niin.. Ja tästähän tulee siis miehelle sellainen tunne että on tietoisesti valehdeltu alusta asti.

• Tykkää
Reactions: HoitoonVaan
[QUOTE="vieras";28575801]Olennaista on kai se että haluatko itse lapsia vai et?

Jos et halua niin se olisi reilua kertoa. Jos haluat selvitä mahdollisuus sterilisaation purkuun.

Reilua toi olisi ollut kertoa jo suhteen alkumetreillä mutta pakkohan se on kertoa nyt.[/QUOTE]

Minä haluan adoptoida.

[QUOTE="Muu";28575862]On kyllä todella inhottavaa jättää tuommoinen kertomatta!

Haluatko itse vielä lapsia? Ilmeisesti et ja kiertäisin tuon sterilisaatiosta kertomattomuuden ehkä sanomalla etten halua lapsia.
Miten sä oot sit tähän asti vastannut miehen lapsihaaveisiin? Kuumeillut mukana?[/QUOTE]

Olen sanonut, että katsotaan nyt onnistuuko. Ei se aina onnistu ollenkaan. Olen vähän yrittänyt pehmentää ja ohjailla miehen mieltä adoptioon. Ei hän sitäkään mahdollisuutta pois sulje. Pelkään ettei hän halua enää edes adoptoida jos salaisuuteni paljastuu.

[QUOTE="vieras";28576071]Jos alle 40-vuotiaalle tehdään sterilisaatio, se on suoranaista tyhmyyttä sekä tekijältä että operoidulta. Sellainen ihminen ei enää lapsia ansaitse.[/QUOTE]

Haluatko täsmentää, miksi? Mulle on nimittäin tehty steri alle 40-vuotiaana, enkä koke itseäni tai kirurgia mitenkään tyhmäksi.

Yhteistyössä