Mies ei välitä hääpäivästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhiä ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Terhiä ärsyttää

Vieras

Mies on tosiaan sopinu mökkireissun kavereiden kanssa juuri sinä viikonloppuna kun meillä on hääpäivä.. Eikä kyse ole unohduksesta, koska viikkoa aikaisemmin kysyi että onko meillä sinä päivänä hääpäivä kun hänen puhelimessaan oli merkintä ja minä vastasin että on. Sitten kertoi tästä reissusta ja kun minä änkkäsin että meillähän on se hääpäivä, niin alkoi huutamaan että minä AINA syyllistän häntä ja hän ei KOSKAAN pääse mihinkään (ei pidä tosiaan paikkaansa) ja hän sitten peruu koko menon.. Minä en tykkää tuommoisesta syyttelystä ja totesin että kun reissu on sovittu jo niin menköön. Ja nyt on paha mieli. Kun tuntuu jotenkin mielenosoitukselta miehen puolelta.

Miten tähän voisi reagoida fiksusti ja aikuisesti? Voidaanhan me juhlia hääpäivää muulloinkin, mutta kun toisaalta se ei ole yhtään sama.

Tiedän miltä tuntuu. Meillä tosin ei olla vietetty kuin kihlapäiviä toistaiseksi, mutta kuitenkin. Tuntuu tosi pahalta kun minä vain haluaisin viettää sen jotenkin kahdestaan ja tehdä jotain yhdessä, esim mennä syömään. tai sitten edes muistaa jotenkin pienellä lahjalla..
Mutta mun mies on niin epäromanttinen niin minkäs minä sille voin..silti tulee sellanen olo että no en minä merkitse mitään.Ja miehelle päivä on kuin tavallinen päivä.

yritä jotenkin nätisti kertoa miehelle että haluaisit viettää sen yhdessä ja että se merkitsee sinulle paljon. ja hänhän varmasti voi mennä mökkeilemään jonain toisena viikonloppuna??

Minusta ainakin tuntuisi kivalta jos olis edes kerran vuodessa jotain erikoista kahdestaan miehen kanssa, koska arjesta on joskus kiva päästä irti.

Jokainen ihminen tuntee erillä tavalla, ja kaikki ei ehkä ota parisuhdetta niin vakavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:
Minusta ainakin tuntuisi kivalta jos olis edes kerran vuodessa jotain erikoista kahdestaan miehen kanssa, koska arjesta on joskus kiva päästä irti.

Jokainen ihminen tuntee erillä tavalla, ja kaikki ei ehkä ota parisuhdetta niin vakavasti.

no ei se että ei muista tai huomioi hääpäivää tarkoita sitä että ei ota parisuhdetta vakavasti.

Minusta tuntuu vähän turhalta jälkikäteen juhlia.. Mietin vain miksi se mökkireissu piti sopia juuri siihen, varmisti vielä että se hääpäivä on siinä? Ja mies tiesi että pahotan mieleni ja käänsi koko jutun niin että minä en päästä häntä mihinkään.. Me ollaan juuri selvitty vaikeista ajoista ja ollaan oltu tosi onnellisia, ja odotin sitä hääpäivää. Niin vaikea tässä on olla välittämättä. Mutta en tosiaan halua kieltää miestä menemästä tai olla nalkuttava akka. Yritän nyt vaan niellä pettymystäni.

Alkuperäinen kirjoittaja kyökkipiika:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:

no ei se että ei muista tai huomioi hääpäivää tarkoita sitä että ei ota parisuhdetta vakavasti.

Niin ei tietenkään saa yleistää, mut heitäkin on.

Alkuperäinen kirjoittaja Terhiä ärsyttää:
Minusta tuntuu vähän turhalta jälkikäteen juhlia.. Mietin vain miksi se mökkireissu piti sopia juuri siihen, varmisti vielä että se hääpäivä on siinä? Ja mies tiesi että pahotan mieleni ja käänsi koko jutun niin että minä en päästä häntä mihinkään.. Me ollaan juuri selvitty vaikeista ajoista ja ollaan oltu tosi onnellisia, ja odotin sitä hääpäivää. Niin vaikea tässä on olla välittämättä. Mutta en tosiaan halua kieltää miestä menemästä tai olla nalkuttava akka. Yritän nyt vaan niellä pettymystäni.

Niele niele. Saat niellä aina vaan enemmän. Sun pitäs sanoa suoraan, että sua loukkaa toi tosi paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
En mä ymmärrä tota. Kenen mielestä muka kaverien kanssa on kivempi olla, kuin oman puolison? mä en tajua...

niinpä, entisessä liitossani oli mukavampaa ilman miestä, siksi liitto entinen. nykyisessä liitossani kenenkään kamun seura ei hakkaa mieheni ihanaa läheisyyttä. olisin sad, jos hääpäivää ei muistettaisi....

Niele niele. Saat niellä aina vaan enemmän. Sun pitäs sanoa suoraan, että sua loukkaa toi tosi paljon.

Niin, mutta mitä mä voitan sillä että alan tappelemaan ja mies peruu reissun ja on kun perseeseen ammuttu karhu koko viikonlopun. Siinä menee koko hääpäivä tappeluks.. Joten parempihan se on että mies on poissa, voin juhlia itsekseni vaikka :) Eihän tämä niin vakavaa tietenkään ole (kun joku ihmetteli), mutta jotenkin nyt ollaan vähän hyllyvällä maaperällä (vaikeuksien jälkeen) että molempien pitäisi nyt panostaa ja yrittää että pystytään jatkamaan onnellisina.

Niin, mutta mitä mä voitan sillä että alan tappelemaan ja mies peruu reissun ja on kun perseeseen ammuttu karhu koko viikonlopun. Siinä menee koko hääpäivä tappeluks.. Joten parempihan se on että mies on poissa, voin juhlia itsekseni vaikka :) Eihän tämä niin vakavaa tietenkään ole (kun joku ihmetteli), mutta jotenkin nyt ollaan vähän hyllyvällä maaperällä (vaikeuksien jälkeen) että molempien pitäisi nyt panostaa ja yrittää että pystytään jatkamaan onnellisina.

Eikös sitä pitäisi panostaa kaikkiin päiviin,eikä vain yhteen.
Minusta mukavampaa on muistaminen spontaanisti ihan minä päivänä vain kuin pakosta esim.hääpäivänä.
Sitä hääpäivää juhlistan minä välillä "suuremmin" kuin mies,ei minusta yksin miehen velvollisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Minusta mukavampaa on muistaminen spontaanisti ihan minä päivänä vain kuin pakosta esim.hääpäivänä.
Sitä hääpäivää juhlistan minä välillä "suuremmin" kuin mies,ei minusta yksin miehen velvollisuus.

Mutta onhan se vaikea juhlistaa mitään päivää, jos toinen on mieluummin omilla menoilla.

Meillä on tapana käydä syömässä hääpäivänä samassa ravintolassa, jossa mies aikoinaan kosi ja se on perinne, josta kumpikaan ei mistään hinnasta halua luopua. Mies onkin joskus vitsaillut, että mitäs me sitten tehdään jos ravintola vaikka suljetaan joskus!
Jos kaverit tärkeämpiä kuin oma puoliso jopa omana hääpäivänä, on aika välinpitämätöntä suhtautumista koko parisuhteeseen.

Tottakai kaikkiin päiviin, mutta hääpäivä on erityinen, samoin se päivä kun tavattiin. Me oltiin sillon niin nuoria ja huolettomia. :) Niitä aikoja on ihana muistella miehen kanssa (ei niitä tule muisteltua ellei ole joku tietty syy - merkityksellinen päivä tai paikka). Eikä tietenkään hääpäivän juhlistaminen ole yksin miehen velvollisuus, enhän sellaista sanonutkaan. Mutta olisihan se toivottavaa että mies on paikalla jos meinaa juhlistaa..

Mutta onhan se vaikea juhlistaa mitään päivää, jos toinen on mieluummin omilla menoilla.

Joo no,eihän tuo mies nyt varmaa joka armas päivä omissa menoissaan ole.
Niinkuin sanoin minä en pulttaisi,kun päiviä vuodessa jolloin juhlistaa.

Oonkohan mä sitten jotenkin omituinen, kun mä itse ehdotin, että vietetään meidän eka hääpäivä ystävien kanssa? Meillä ei siis ollut vuosi sitten isoja häitä, vaan meidät vihittiin lapsemme ristiäisissä, näin ollen kaverit jäivät juhlia vaille. Nyt kun eka hääpäivä häämöttää, niin ehdotin miehelle, että kutsutaan lähimmät ystävät meille ja juhlitaan nyt vuotta myöhemmin meitä. Meillä oli jo siis varattunakin hotellihuone ja illallinen kahden, mutta peruttiin ne kun mä sain tän idean. Innolla odotan, että saadaan juhlia aikuisten lähimpien ihanien ydtävien kesken ja totta kai sitten yö saadaan olla PITKÄSTÄ aikaa miehen kanssa ihan kahden, kun lapsi on mummolassa lellittävänä!! :whistle: :p

Kyllä minustakin tuntuisi kurjalta, jos mies lähtisi hääpäivänä jonnekin mökkeilemään eikä ottaisi koko perhettä mukaan. Vaikka ei meilläkään sitä joka vuosi mitenkään veretseisauttavasti muisteta tai juhlita niin silti.

Ymmärrän myös hyvin tuon pointin, että jos mies kovasti haluaa lähteä ja sinä kiellät, ei teillä siltikään kiva hääpäivä ole. Mä sanoisin miehelle, että voi mennä, mutta kertoisin myös rauhallisesti, että sinulle tuli pahamieli siitä, kun mies varasi juuri tuon viikonlopun ja että olit yhteistä aikaa odottanut. Ehkä mies korvaa tilanteen jotenkin pikapuolin.

Ja asiasta kukkaruukkuun, ap:llä on ihana nicci =)

Alkuperäinen kirjoittaja VEE:
Hääpäivä tulee joka vuosi, jos tulee....
Meillä unohti molemmat hääpäivän tänä vuonna :whistle:

Se on kyllä totta.. Nyt kun sain tänne valitettua niin ei tunnu enää niin pahalta :) (miehet saa kyllä kiittää kaksplussaa monesta :D )

Voisin ottaa ihan sen asenteen että varataan joku toinen viikonloppu, hommataan lapsenvahti ja sitten juhlitaan. Ellei mies sitten sillonkin keksi jotain menoa itselleen. Jos sen tekee niin sitten on kyllä keskustelun paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Oonkohan mä sitten jotenkin omituinen, kun mä itse ehdotin, että vietetään meidän eka hääpäivä ystävien kanssa? Meillä ei siis ollut vuosi sitten isoja häitä, vaan meidät vihittiin lapsemme ristiäisissä, näin ollen kaverit jäivät juhlia vaille. Nyt kun eka hääpäivä häämöttää, niin ehdotin miehelle, että kutsutaan lähimmät ystävät meille ja juhlitaan nyt vuotta myöhemmin meitä. Meillä oli jo siis varattunakin hotellihuone ja illallinen kahden, mutta peruttiin ne kun mä sain tän idean. Innolla odotan, että saadaan juhlia aikuisten lähimpien ihanien ydtävien kesken ja totta kai sitten yö saadaan olla PITKÄSTÄ aikaa miehen kanssa ihan kahden, kun lapsi on mummolassa lellittävänä!! :whistle: :p

Mutta tässähän te juhlitte yhdessä - ette erikseen. Ihanalta kuulostaa tuollaiset bileet! Pitäkää hauskaa!!!

Yhteistyössä