Mies ei ymmärrä, että en olekaan vielä valmis kolmanteen raskauteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ikä painaa taustalla, koska täytän pian 40v.

Aluksi olin ihan/melko varma, etten halua enää lisää lapsia kahden lapsemme lisäksi. Samaan aikaan mietin, että jos sittenkin yrittäisimme saada kolmannen lapsen ja tämä yritys olisi aloitettava kun kuopus on 6kk tai ei koskaan, koska mun ikä.

Miehen eräs lause oli 'mikä oikeus mulla on kieltää lasta syntymästä'.

Emmin ja emmin...mietin riskejä mitä voisi olla vanhemmalla iällä raskaudessa. Mietin myös sitä, että miten jaksaisin ja kuopuskin on aivan liian pieni vielä. Edellinen raskaus oli vaikea. Kuopus kumminkin on hyvin nukkuva ja helppo vauva.

Päädyin sittenkin yrittämään lasta.

Yritimme mieheni kanssa saada kolmatta lasta alulle 8kk onnistumatta. Nyt olemme olleet 2kk yrittämättä. Ovulaatiotikutimme ja todella yritimme.

Kaiken huipuksi mulla ei ole ollut kuopuksen syntymän jälkeen yhtään haluja. Raskauden yritys oli siis pelkkää halutonta panemista ovulaatiotikutellen. Ylipainoa on tällä hetkellä 30kg ja nämä ovat siis raskauskiloja. Ehdotin miehelle lapsenyritystaukoa, jotta voisin rauhassa keskittyä laihduttamaan itseni takaisin normaamipainoon. Laihdutus voisi myös lisätä mahdollisuutta raskautumiseen, jos siis enää edes haluaisin/haluaisimme raskaaksi.

Nyt äsken mies ilmoitti, että hän ei ollut käsittänyt, että pidämme kokonaan taukoa yrityksestä. Mies luuli, että pidämne taukoa vain ovulaatiotikutuksesta.

Emme ole panneet kumminkaan 2kk miehen mukaan siksi, koska ei ole ollut lapsiperheessä tilaisuutta. Minä ja vauva nukumme eri huoneessa.

Minä olen luullut, että olemme yhteisymmärryksessä päättäneet olla panematta ollenkaan, kunnes laihdun. Eihän mulla ole edes haluja. Jospa halut palaisivat pikkuhiljaa ja olisi kivempi panna sitten.

Miehelläkään ei kuulemma ole juurikaan haluja, koska emme edes pääse 69 asentoon enää ylipainoisina. Minä taas en halua keskeyttää hyvin alkanutta laihdutusta raskautumalla kesken kaiken.

Melkoinen soppa siis.

Mitäköhän tässä kannattaisi tehdä?

Kiloni ovat pääasiassa turvotusta ja olen varma saavani 20kg pois kesään mennessä. Tämän jälkeen ylipainoa ei jäisi enää kuin 10kg ja seksikin sujuisi jo paremmin.

ap

Siis onko mieskin reippaasti ylipainoinen? Mulla on ylipainoa enemmän kuin sulla ja kyllä meillä 69 onnistuu normaalipainoisen miehen kanssa. Mutta ei siinä asennossa lapsia tehdä.

Mikä tässä nyt on se ongelma? Päätöksenteko, halut, paino, vai se, että ikää alkaa olla jo niin, että lasta voi olla vaikea saada?

Tehkää se sellainen lista, mihin kirjoitatte + merkin niille asioille, mitkä on parhaita ja - merkin niille mitkä on kivoja, mutta vähän niin ja näin.

Yhteistyössä