Mies haki passin klo 21 ja kertoi lähtevänsä kaverinsa kanssa Tallinaan/risteilylle heti.. Voi Vit*u!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En jaksanu lukea kaikkia viestejä, mutta ihan ekan, eli kirjoittamasi viestin luin. Mun mielestä miehesi teki sua kohtaan yksinkertaisesti väärin. Ei asiaa lievennä mitkään asianhaarat. Hän lähti Tallinnaan yks-kaks ja sinä jäit rannalle. Et suinkaan ruikuttamaan, vaan toivottavasti käännät tämän vastoinkäymisen vahvuudeksi. Oikeasti tosi paljon voimia!

[QUOTE="pusikko";24326917]Onko sinulla mahdollisuus sanoa miehelle, että hei, nyt ei käy että menet koska....? Vaikka kuinka olisi extempore-lähtöjä yms., niin sen verran pitää itse kultakin löytyä aikaa, että toinen ehtii reagoida kunnolla. Myös tällaista joustoa minun mielestäni pitäisi kuulua parisuhteeseen.

Ei tilanteiden pitäisi mennä niin, että yritetään toimia niin ettei toinen ehdi sanoa vain mitään. Vai kuinka monella teillä näin menee? Ettekö oikeasti anna toiselle mahdollisuutta sanoa mielipidettään menoihinne? En tiedä menikö ap:lla juuri näin, mutta sellaisen kuvan minä sain.[/QUOTE]

Jep minulle jäi samanlainen kuva asiasta. Nainen olisi voinut siinä seistä vaikka lapsivedet lattialla kuin ukko luikahti nappaamaan passin ja äkkiä ulos ovesta.

Tosiaan ihmiset saa toki tuolla lailla lähteä jos se on heidän puolisolleen ok. Mutta silloin jos se ei ole, niin kyllä normaali, fiksu ja toista ihmistä kunnioittava ihminen keskustelee asiasta "ilmoittamisen" sijaan.

[QUOTE="pusikko";24326917]Onko sinulla mahdollisuus sanoa miehelle, että hei, nyt ei käy että menet koska....? Vaikka kuinka olisi extempore-lähtöjä yms., niin sen verran pitää itse kultakin löytyä aikaa, että toinen ehtii reagoida kunnolla. Myös tällaista joustoa minun mielestäni pitäisi kuulua parisuhteeseen.

Ei tilanteiden pitäisi mennä niin, että yritetään toimia niin ettei toinen ehdi sanoa vain mitään. Vai kuinka monella teillä näin menee? Ettekö oikeasti anna toiselle mahdollisuutta sanoa mielipidettään menoihinne? En tiedä menikö ap:lla juuri näin, mutta sellaisen kuvan minä sain.[/QUOTE]

Kyllä on. niinkuin jo sanoinkin tuossa. Olen kerran soittanut reissusta ja ilmoittanut että menen toiselle reissulle samantien. Ei siis ehtinyt sanoa siihen mitään. Välillä mennään ja välillä taas ei. Jos ei ole mitään sovittuja juttuja niin silloin voi ilmoittaa vain, että menee. Näin olemme jo sopineet ennen ensimmäistä menoa. Kyllä sen verran vapauttakin ja joustoa pitää olla.

Viimeksi muokattu:
Kyllä on. niinkuin jo sanoinkin tuossa. Olen kerran soittanut reissusta ja ilmoittanut että menen toiselle reissulle samantien. Ei siis ehtinyt sanoa siihen mitään. Välillä mennään ja välillä taas ei. Jos ei ole mitään sovittuja juttuja niin silloin voi ilmoittaa vain, että menee. Näin olemme jo sopineet ennen ensimmäistä menoa. Kyllä sen verran vapauttakin ja joustoa pitää olla.

No huh. Minä joskus luulin, että meillä on miehen kanssa rento suhde.
Jokainen tyylillään ja kunhan on molemmin puolista.

Onko teillä vauvaa, alle kouluikäisiä lapsia tms. jonka takia se kotiin jäävä osapuoli ei ole vapaa menemään? Ei sen puoleen, jos teillä on noin sovittu niin eihän siinä mitään, toisille tuo ei vain passaa.

Moon varmaan outo, mutta antaisin miehen mennä (toki tililtä tyhjentäisin ainakin sen 2 tonttua, ehkä enemmän) ja kysyisin voinko tulla mukaan. Itse tykkään extempore reissuista. Toki jos on lapsia ja ym muuta vastuuta, niin homma olisi toisenlainen, mutta mies saisi tehdä reissunsa, kunhan vaan käyttäytyy seuraavat päivät extra mukavasti, siivoaa kämpän, tuo tuliaisia ja ym juttuja.

Kun en saanut ihme mieheltä vastausta (ihme) kysyn sinulta:
Monesko reissu on liikaa? Missä vaiheessa sanot miehelle (tai hän sulle) että nyt kyllä menet jo liikaa?

Ja jos te vaan huitelette pitkin maailmaa mite haluatte, en puhuisi enää parisuhteesta. Tuollaista elämää en kyllä itselleni kaipaa, onneksi mulla on ihana perhe <3

Moon varmaan outo, mutta antaisin miehen mennä (toki tililtä tyhjentäisin ainakin sen 2 tonttua, ehkä enemmän) ja kysyisin voinko tulla mukaan. Itse tykkään extempore reissuista. Toki jos on lapsia ja ym muuta vastuuta, niin homma olisi toisenlainen, mutta mies saisi tehdä reissunsa, kunhan vaan käyttäytyy seuraavat päivät extra mukavasti, siivoaa kämpän, tuo tuliaisia ja ym juttuja.
Niin, ap oli viimeisillään raskaana ja kotona myös muita alle kouluikäisiä lapsia. En tiedä pistääkö enemmän vihaksi vai suruksi ajatella tuotakin "parisuhdetta".

Omassa liitossani jos mies kysyisi voiko lähteä saman tien reissuun kamujen kanssa, ei mua ahdistais yhtään. Jos lähtö tapahtuisi vain ilmoitusluontoisesti saattaisin kyllä hetkellisesti ainakin repiä pelihousuni :D, mutta ennenkaikkea miehestäni löytyisi aivan uusi puoli näiden vuosien jälkeen, jos ilmoittelijaksi heittäytis... Meidän elämä on kyllä niin hulinaa, että välillä unohtuu joitain menoja kertoa, lähinnä liittyy miehellä työjuttuihin ja yllätyksiä tulee välillä. Perhe jossa vaikuttaa 6-7 henkilöä ja hoidetaan 2 vanhuksen asiat, elää selllaisessa aikatauluviidakossa, että on todellakin kunnon pyöräytys aina kun muutoksia tulee. mUtta niitä tulee, jos ei päivittäin niin viikottain, eikä niistä ahdistuta! Ex-tempore juttuja tehdään kyllä yhdessä aina jos hiukankin joku joutorako löytyy :D. Ja minä olen meillä joka saattaa välillä esittää asioita ilmoitusluontoisesti :O, vielä ei ole ukko siihen hermostunut. Tosin matkoja ei ole ihan 5 minuutin varotusajalla tehty...

Mutta ap:lla taisi olla huoli raha-asioista ja sen ymmärrän, ettei ole yhtään mukavaa jos ei voi luottaa raha-asioissa kumppaniin. Aikuiset aina selviää, jos talous välillä heittää häränpylltyä, mutta lasiperheessä toki pitää asiat pitää järjestyksessä.

Onko teillä vauvaa, alle kouluikäisiä lapsia tms. jonka takia se kotiin jäävä osapuoli ei ole vapaa menemään? Ei sen puoleen, jos teillä on noin sovittu niin eihän siinä mitään, toisille tuo ei vain passaa.

kaksi kouluikäistä ja yksi 2v. tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että näin tapahtuisi aina vaan välillä tapahtuu. mikä vika on siinä, että molemmilla on sama mahdollisuus. Meistä kumpikin tietää tarkkaan toisen menemiset joten mitään ongelmaa ei synny.

Ei tietenkään yhtäaikaa voida yhtäkkiä lähteä, siis toinen sinne ja toinen tänne ilman että lastenhoitajat saadaan hommattua.
Eli ei kotiinjäävä osapuoli ole vapaa menemään sillä hetkellä.
Kyllä tossa tilanteessa lasten täytys jo olla aika isoja...

kaksi kouluikäistä ja yksi 2v. tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että näin tapahtuisi aina vaan välillä tapahtuu. mikä vika on siinä, että molemmilla on sama mahdollisuus. Meistä kumpikin tietää tarkkaan toisen menemiset joten mitään ongelmaa ei synny.

Miten voi tietää tarkkaan toisen menemisen, jos siitä ilmoitetaan 5 min ennen lähtöä passi kourassa ja kaarretaan samalla avauksella takaisin ulos?

Puhuitpa itsesi pussiin. Te tiedätte toistenne tekemiset, miten extempore-reissut sitten sopivat siihen kuvaan? Ja aapee ei todellakaan tiennyt tasan tarkkaan miehensä tekosia.

Miten musta tuntuu, että suurimmalla osalla menee pointti ohi ja keskitytään vastapuolen silmääntökkimiseen?

Siis tämähän on aivan selvä homma. Kahdella henkilöllä - pariskunnalla - on huollettavanaan lapsia. Kaksi henkilöä ovat keskenään myös sitoutuneessa suhteessa, jossa on tapana olla päivittäin läheisessä tekemisessä. Jos pariskunnan toinen osapuoli kysyy, voiko hän jättää illaksi lastenhoidollisen vastuun toiselle ja toiselle se sopii niin OK. Jos toinen ilmoittaa tekevänsä näin niin se on tavallaan sopimuksen rikkomista.

Tiedän, että monille on vieras parisuhteen idea. Ajatushan kuitenkin yleensä on, että välitetään toisesta, ollaan toisen kanssa ja pidetään toisesta huolta. Tämä sisältää myös sen, että ei huolestuteta toista. Jos ei olisi lapsia, olisi tilanne kuitenkin varsin arvelluttava nimenomaan ilmoitusajan lyhyyden vuoksi. Miksi ei voi etukäteen soittaa, että mieleeni tuli lähteä laivalle, mitäs oot mieltä.

Kun en saanut ihme mieheltä vastausta (ihme) kysyn sinulta:
Monesko reissu on liikaa? Missä vaiheessa sanot miehelle (tai hän sulle) että nyt kyllä menet jo liikaa?

Ja jos te vaan huitelette pitkin maailmaa mite haluatte, en puhuisi enää parisuhteesta. Tuollaista elämää en kyllä itselleni kaipaa, onneksi mulla on ihana perhe <3

Minulla on myös ihana perhe ja ihana mies. Mutta se ei muuta sitä asiaa, että tuokin on meillä mahdollista jos sellainen hetki koittaa. Molemmilta löytyy joustoa siis. Mikä on liikaa? Jos toista ei näy kotona vuoteen niin voisi jo sanoa, että taitaa olla muuta parempaa tekemistä.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Puhuitpa itsesi pussiin. Te tiedätte toistenne tekemiset, miten extempore-reissut sitten sopivat siihen kuvaan? Ja aapee ei todellakaan tiennyt tasan tarkkaan miehensä tekosia.

En ole puhunut pussiin missään vaiheessa. Sanoin jo heti, että tiedämme jos meillä on jotain ohjelmaa..en nyt samoin sanoin mutta kuitenkin. Extempore tulee jokin meno vaikka juuri treenien jälkeen soitto, että nyt lähetäänkin vaikka Helsinkiin viikonlopuksi. Mutta niitä reissuja ei tule jos jompikumpi tietää, että on jo sovittuna jotain. Ymmärsitkö?

Miten voi tietää tarkkaan toisen menemisen, jos siitä ilmoitetaan 5 min ennen lähtöä passi kourassa ja kaarretaan samalla avauksella takaisin ulos?

Tiedämme ne jotka olemme sopineet...jos täksi viikonlopuksi ei ole sovittuna mitään niin en näe mitään ongelmaa vaikka mies soittaisi kaverinsa luota, että menee minne menee...tai toisin päin.

Minulla on myös ihana perhe ja ihana mies. Mutta se ei muuta sitä asiaa, että tuokin on meillä mahdollista jos sellainen hetki koittaa. Molemmilta löytyy joustoa siis. Mikä on liikaa? Jos toista ei näy kotona vuoteen niin voisi jo sanoa, että taitaa olla muuta parempaa tekemistä.

Juuri tätä ilmiötä tarkoitin kirjoittaessani tässä ketjussa että ex tempore-elämä sopii meille, ja olisi kivaa jos se, että se sopii meille, sopisi myös muille...

Kovin usein meinaan tulee arvostelua siitä, että ei perheellinen aikuinen ihminen voi elää noin, ja ylimielistä vihjailua siitä että ei teidän perhe ole mikään perhe edes, eikä teidän parisuhteenne ole parisuhde. Huoh. On perhe, ja hyvä perhe onkin, ja on parisuhde joka sopii meille - eikä sen tarvitse sopia muille, koska me elämme tässä suhteessa eivätkä ne muut.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
En ole puhunut pussiin missään vaiheessa. Sanoin jo heti, että tiedämme jos meillä on jotain ohjelmaa..en nyt samoin sanoin mutta kuitenkin. Extempore tulee jokin meno vaikka juuri treenien jälkeen soitto, että nyt lähetäänkin vaikka Helsinkiin viikonlopuksi. Mutta niitä reissuja ei tule jos jompikumpi tietää, että on jo sovittuna jotain. Ymmärsitkö?

No siinä tapauksessa et voi verrata tilannettanne aapeen tilanteeseen. Et voi puolustella aapeen miestä ja vähätellä aapeen tuntemuksia.

Yhteistyössä