Miksi miehen ei koskaan tarvitse ajatella naistaan ENNEN kun tekee näitä päätöksiä (tai edes siinä päätöksenteon tohinassa)? Tässä ap:n tapauksessa kävi juuri niin, MIES halusi, MIES lähti ex-tempore - matkalle, MIES OLETTI että se on ok. Miksi mies voi olettaa hänen reissujensa olevan ok naiselleen mutta nainen ei voi olettaa että mies edes keskustelisi hänen kanssaan tai ilmoittaisi etukäteen jos jonnekin on menossa?
Ihan hullunkurista kun palstan "miehet" peräänkuuluttaa tasa-arvoa (tottakai nainenkin saa mennä ja pitäiskin että on sitten paremmalla tuulella) mutta se ei kuitenkaan koskaan toteudu? Miten se sellaisessa tilanteessa toteutuu jos mies päättää hetken mielijohteesta lähteä suoraan töistä kaljalle Reiskan kanssa; "Vaimollehan ei tartte ilmottaa koska se on kotona muksujen kanssa, tai no, voinhan mä laittaa tekstarin tosta Pataässästä sitten kun sinne pääsen (tai muistan että mulla olikin vaimo ja perhe), ei se kuitenkaan suutu koska mun tarttee nyt nollata tää kauhee työviikko."? Miten vaimo on voinut viestiä miehelleen äkkinäisestä halustaan lähteä Mirkun kanssa ostaan Manolo Bläähnikkejä jos mies ei ilmesty kotiin missään vaiheessa, eikä vastaa puhelimeen ennenku sitten kun kello on jo 21 ja Pataässässä on hurja meno. Siellä on sitten kotona melkosen kettuuntunut muija odottamassa ja vastaanotto hyytävä.
Naisen vika? Miksi?
Mun mielestä on etenkin KOHTELIASTA ja KUNNIOITTAVAA kumppania kohtaan ilmoittaa tämmösistä ex-tempore-jutuistaki vähän etukäteen. Mikään reissu ei voi alkaa niin äkkiä etteikö edes muutaman minuutin ajatustenvaihtoa vois kumppanin kanssa käydä (oli sitten kumpi tahansa sukupuoli kyseessä). Varsinkin kun on perheellinen, lapset on pieniä alle kouluikäisiä ja asutaan ilman tukiverkoston mukanaantuomaa turvaa.
Mun ex sai kyllä mennä myös ex-tempore, en juuri koskaan kieltänyt vaikka mua vitutti se, että piti joka jumalan viikonloppu lähteä juhlimaan. Tilanne meni jopa siihen että rupesin vihaamaan viikonloppuja. Me ei juuri milloinkaan tehty yhtikäs mitään yhdessä koska ne suunnitelmat muuttu aina perjantai-iltapäivällä kun Kake, Make ja Rane pyysi kaljalle. Mä olin jopa niin tyhmä että tein lapsenkin tämmöseen suhteeseen (kyllä, asia jota olen katunut erittäin paljon, synnyn varmaan seuraavassa kiertokulussa lantapallon pyörittäjäksi, niin tutuksi on paskanjauhanta tullut). Lapsen syntymän jälkeen tilanne paheni niin että saatto mennä parikin päivää etten tienny missä mies oli. Lopulta tuli ero kun ei semmosta kukaan kestä, ei sitä kestäis (eikä varsinkaan kattelis) miehetkään.
Ja siksi se tuntuu että täällä palstalla suurimmalla osalla muijista on tämmönen "helmi" miehenä, kun tämä on hyvä paikka purkaa tuntojaan ja täällä saa vertaistukea. Onkin aivan mahtavaa lueskella sitten kun palstan kaikkivoipat adonikset jakelee täällä ylivertaisia analyysejään naisista ja siitä miten kaikki onkin naisen vikaa ja miten nainen on tyhmä kun ei ymmärrä että miehen pitää saada elää kun pellossa siitäkin huolimatta että kotona odottaa viimeisillään raskaana oleva vaimo ja kolme alle kouluikäistä lasta. Sehän on tosimiehen merkki ettei ilmotella, tossukat ja vinkujat ne vaan akoilleen ilmottelee, tosimies menee eikä meinaa!