Mies haluaa jouluksi veljelleen ja minä en.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Video kelpaa hyvin ja siihen kiitos myös haastattelu niiltä ihmisiltä, joiden sohviin on lapsi paskansa pyyhkinyt :D Arvostavat varmasti ihan kamalasti jos äiti ei yritä tehdä mitään sen eteen, ettei lapsi niitä paskojaan sohvaan asti ehtisi vedellä. Se, että lapsi on ns. erityistarpeinen, tuo vanhemmalle enemmän hommaa, se ettet tee mitään, ei ole mikään vastaus ongelmiin.

luojan kiitos et kuulu ystäviimme. kuulostat aika ahdasmieliseltä lehmältä=)

Mitä väliä sillä on mihin se mies menee ja kenen kanssa joulunsa viettää?Jos et halua lähteä,sun ei tarvitse perustella sitä päätöstä erityislapsella ja vieraalla suvulla.Sanot suoraan niinkuin asia on,mua ei huvita poistua jouluna kotoani mihinkään ja piste.
Jos mies viettää joulunsa mielummin sukunsa kun perheensä kanssa niin mitä väliä,siinähän viettää.Helpommalla pääset kun se lähtee,eipä tarvi katella kun se istuu naama norsunvitulla koko joulun kotona kun hänet on siihen pakotettu.

[QUOTE="vieras";25224672]muksulla on sellanen kiva tapa että kun sitä paskattaa niin se kaivaa sen perseestään kädellä, joillakin autisteilla on sellasta jos et tienny. ja en mä todellakaan koko aikaa vahdi vierestä että mitä se tekee kun on mulla muutakin elämää. ja mun tuttavat ja sukulaiset kun ymmärtää erilaisuutta, harmi kun sulla ei ole niin. osanottoni.[/QUOTE]No siinähän on mukavaa viihdettä koko porukalle jouluksi. Minua ainakin piristäisi jouluna katsella kun joku sukulaislapsi kaivelisi kääkylät perseestään ja muussaisi ja nakkelisi niitä kuusen alle.

[QUOTE="vieras";25226032]luojan kiitos et kuulu ystäviimme. kuulostat aika ahdasmieliseltä lehmältä=)[/QUOTE]

Ei mulla mitään ongelmaa olis muuten, mutta jos jonkun muksu pyyhkii paskansa mun sohvaan eikä äiti tee mitään vaan katselee vierestä, niin se mamma sais vähän paskaa niskaan, käytännössä. Jos ei huolehdi lapsestaan edes sen verran, että lasen perustarpeet, kuten vaipanvaihdon jotta lapsi ei paskaansa heittele, hoitaa kuntoon niin kannattaisi sossun puuttua asiaan :) selkeesti toi tarvii lääkkeitä, ja vahvoja sellaisia ja sullekin selkeesti vois muutama pilleri hyvää tehdä.

Mun silmään pisti vaan sana jouluhärdelli. Mikä se on? Eikö jouluna olekaan tarkoitus rauhoittua ja rentoutua, eikä itku silmässä kuurata keittiön kaappeja keskiyöllä? Ei meillä ainakaan ole mitään jouluhärdelliä, ihan rauhassa vietetään aatto ja muut pyhät.

Ap on tehnyt klassisen virheen ja perustellut miehelleen, että miksi veljelle lähtö on huono idea. Tiukka " ei käy" ei anna tilaa vastaväitteille ja jos pitäisi jotenkin perustella, niin "me ollaan jo järjestetty muuta ja tässä vaiheessa ei lähdetä enää muuttamaan".

Jotkut ihmiset luulevat, että useampi perustelu omalle mielipiteelle tekevät siitä vähemmän perustellun. Ikävä kyllä.

En ihan ymmärrä miksi jotkut täällä ovat sitä mieltä, että meidän tulee tehdä kuten mies haluaa? Yhdessä miehen kanssa suunnittelimme joulun, kutsuimme sukua kylään, tilasimme pukin ja kuusen. En siis ole miestä näihin pakottanut, vaan olemme YHDESSÄ asiasta päättäneet. Nyt kun miehen veli päättikin yllättäen kutsua meidät aatoksi sinne reilu viikko ennen joulua, niin meidän pitäisi muuttaa kaikki suunnitelmat, perua pukki ja ilmoittaa vieraillemme etteivät voi tulla vain koska mies haluaa. Miehen veli tuskin edes oikeasti meitä sinne haluaa, sillä kutsui meidät kaksi kuukautta myöhemmin kuin muut vieraat ja vasta sitten kun kuuli muista suunnitelmistamme. Osa on vielä sitä mieltä, että olen itsekäs jos en suostu menemään. Mun mielestä se on kyllä mies joka tässä on itsekäs, kun pakottaa meidät muuttamaan sovitut suunnitelmat hänen mielensä mukaan, mut ehkä katson asiaa liian läheltä.

[QUOTE="akka";25226033]Mitä väliä sillä on mihin se mies menee ja kenen kanssa joulunsa viettää?Jos et halua lähteä,sun ei tarvitse perustella sitä päätöstä erityislapsella ja vieraalla suvulla.Sanot suoraan niinkuin asia on,mua ei huvita poistua jouluna kotoani mihinkään ja piste.
Jos mies viettää joulunsa mielummin sukunsa kun perheensä kanssa niin mitä väliä,siinähän viettää.Helpommalla pääset kun se lähtee,eipä tarvi katella kun se istuu naama norsunvitulla koko joulun kotona kun hänet on siihen pakotettu.[/QUOTE]

Perustelin päätökseni vain totuuden mukaisesti. Se ei olisi totta kohdallani etten halua jouluna poistua kotoa. Esim. miehen vanhemmille voisin ihan hyvin mennä aattoa viettämään, kuten olemme joka vuosi tähän asti olleetkin.
Ehkä oon vain niin ahdasmielinen, mut mun mielestä joulu kuuluu viettää perheen kanssa.

Ei voi olla totta mitä juttuja täältä palstalta taas saa lukea. Puolet varmaan provoja? Minä en ainakaan lähtisi miehen veljelle tuossa tilanteessa. Teillä on suunnitelmat tehtyinä ja sillä selvä. Olisivat miehen sukulaiset kutsuneet aiemmin. Ja kun mieskin on ollut hyvillä mielin alkuperäisessä suunnitelmassa mukana niin turha on enää alkaa mutisemaan. Kamalan epäkohteliasta olisi ap:n sukulaisia kohtaan alkaa perua joulun viettoa viikkoa ennen joulua! :o Minä pysyisin alkuperäisessä suunnitelmassa ja piste. Jos mies lähtee veljensä luo niin ihan rauhassa. Melko nuija kyllä olisi.

Ja tämä kyllä pätee myös toisinpäin. Jos meillä olisi suunniteltu joulun viettoa miehen suvun kanssa jo pidemmän aikaa niin en tosiaankaan lähtisi oman suvun luo viettämään joulua viikon varoitusajalla. Enkä pidemmälläkään varoitusajalla. Jos tuollainen suunnitelma on jo tehty niin se nyt sitten pitää. Ensi jouluna toisin.

Kaikenlaista porukkaa täälläkin...

Joo kyllä saa suu auki katsoa näitä joulusuunnitelmaketjuja. Mies saa viikkoa ennen joulua saada päähänsä että hei nyt kaikki suunnitelmat unohdetaan ja tehdään näin. Ja akka on sitten kamala justiina ja marttyyri kun ei innostukaan järjettömästä suunnitelmasta.

Toivottavasti kukaan ei antaisi miehelle periksi tuollaisessa tilanteessa, eihän tuossa nyt ole päätä eikä häntää koko hommassa. Vaikkei olisi erityislapsia ja välit olisi paremmat ja kaikki. Yhteisiä suunnitelmia ei enää viimetingassa aleta muuttelemaan hetken mielijohteesta, ellei kaikki osapuolet yhdessä innostu uusista suunnitelmista.

Ja sukupuolilla ei ole kyllä tämän asian kanssa mitään tekemistä. Ääliö on ääliö on se nainen tai mies, ja tässä tapauksessa se on ihan selvästi tuo mies.

Kyllähän te nyt yhden päivän jaksatte erillänne olla. Sano miehelle, että sinä menet vauvan kanssa omien sukulaistesi luo ja mies ottaa taaperon omalle sukulaisvisiitilleen.

meillä tälläisessä tilanteessa mikä AP:lla on niin olisi ratkaisu se että mies menisi yksin ja itse olisin lasten ja sukulaisteni kanssa kotona... samahan se miten sen yhden päivän/illan viettää, meillä ei joulu ole sen erikoisempi päivä kuin muutkaan päivät. ei perhe elämä kärsisi yhtään koska ollaan vietettykin jouluja erillään. ja samoin menisi toisinkin päin jos itsehaluaisin jonnekin minne mies ei.

En yhtään ihmette jos aloittaja ei halua muuttaa suunnitelmiaan, en muutaisi minäkään.
Itsekin erityislapsen äiti ja kyläilyt todella vaikeita. Lapsi liikkuu koko ajan, tyhjää hyllyt, repii päiväpeitot sängyistä, kaikkien telekkujen täytyy olla päällä ja kaiken lisäksi kaivaa sen kakkansakin ja sotkee sillä. Minun tehtäväni ei ole antaa kenellekään ystävilleni mitään shokkihoitoa i ,tutustumalla erityislapsiin minun lapseni avulla. En todellakaan halua kyläillä missään niin, että lapseni sotkee paskalla muiden kotia, vaikka juuri se on meidän elämää, mutta kun se ei ole niiden ystävien elämää.
Haluaisin viettää joulun niin, että kaikki voisi nauttia. Minun mieheni kyllä tietääkin todellisuuden, että lapsemme kanssa kyläily ei todellakaan ole rentouttavaa. Kaikki me emme ole niitä super hyviä ja kestäviä vanhempia, joiden elämää ei pysäytä sairaat lapse.: Kaikki ei ole niin vahvoja ,että esim. jouluna olisi niinkin epäitsekäs, että luopuisi omista toiveista viettää kiva joulu tutussa ympäristössä, muutenkin haasvan lapsen kanssa.

[QUOTE="xxxx";25229313]Ei voi olla totta mitä juttuja täältä palstalta taas saa lukea. Puolet varmaan provoja? Minä en ainakaan lähtisi miehen veljelle tuossa tilanteessa. Teillä on suunnitelmat tehtyinä ja sillä selvä. Olisivat miehen sukulaiset kutsuneet aiemmin. Ja kun mieskin on ollut hyvillä mielin alkuperäisessä suunnitelmassa mukana niin turha on enää alkaa mutisemaan. Kamalan epäkohteliasta olisi ap:n sukulaisia kohtaan alkaa perua joulun viettoa viikkoa ennen joulua! :o Minä pysyisin alkuperäisessä suunnitelmassa ja piste. Jos mies lähtee veljensä luo niin ihan rauhassa. Melko nuija kyllä olisi.

Ja tämä kyllä pätee myös toisinpäin. Jos meillä olisi suunniteltu joulun viettoa miehen suvun kanssa jo pidemmän aikaa niin en tosiaankaan lähtisi oman suvun luo viettämään joulua viikon varoitusajalla. Enkä pidemmälläkään varoitusajalla. Jos tuollainen suunnitelma on jo tehty niin se nyt sitten pitää. Ensi jouluna toisin.

Kaikenlaista porukkaa täälläkin...[/QUOTE]
:flower:

Minäkin ihmettelen näitä kommentteja ja mielipiteitä. Miksi ihmeessä pitäisi muuttaa ihan kaikki suunnitelmat kun yhtäkkiä tuleekin kutsu miehen suvulta? Kun oikeasti on tehty jo niitä suunnitelmia yhdessä että miten sitä joulua vietetään.

Ja minun mielestä lapsiperheen eli äidin, isän ja lasten tulisi viettää joulu yhdessä ja samassa paikassa.. ei niin että isä lähtee eri paikkaan tai vaikka että jaetaan isälle osa lapsista mukaan. Miettikää nyt lasten kannalta? Olisitko itse lapsena tykännyt siitä että isi on jossain muualla viettämässä joulua? Työt on asia erikseen, se on vaan joidenkin pakko olla töissä jouluna, mutta muuten en ymmärrä sitä että vietettäisiin joulu eri paikoissa.

Jäisin ap:n tapauksessa kotiin, mikäli mies häipyisi veljelleen niin miettisin kyllä että mies ei arvosta meidän perhettä yhtään eikä ajattelisi lapsia lainkaan.

Meillä on kumpikin joutunut joustamaan omista jouluperinteistään ja on päädytty siihen, että vietetään joulu ihan omana perheenä kun muuten se menisi siihen että istutaan autossa suurin osa aatosta ajellen sinne tänne ja koska molempien vanhempien luona on melkein mahdoton käydä saman päivän aikana niin kompromissina ei sitten käydä kummassakaan paikassa :)

Typerintä mitä tähän mennessä kukaan on ehdottanut on tuo,että mies lähtisi sen esikoisen kanssa kaksin sinne veljelle tai yksinään.Joulu on perhejuhla ja se kuuluu viettää yhdessä perheen kesken.Miltä siitä esikoisestakin tuntuu jos hänet sysätään hänelle epämieluisaan paikkaan vain,jotta isä saa jonkinlaisen "seurauksen" omalle toiminnalleen?Lasten kannallata tämäkin asia pitää katsoa eikä aikuisten..

Mitä ap sun miehes on sanonut noihin sun perusteluihin?Lähinnä ajatellen siis tuota esikoisen käyttäytymistä siellä kyläpaikassa jne.Mä sanoisin tuohon kans,että aatto ollaan ihan kotona vaan ja sitten joulupäivänä voidaan mennä käymään kylässä kahvilla tms.Ja kyllä luulis,että se miehellekin sopii.Vai onko siellä sellainen meininki,että veljen luona on niitä sukulaisia vain sen aattoillan?Ettei niitä sitten näkisi enää joulupäivänä.

Minä en ole koskaan oikein ymmärtänyt miksi joulusta pitää tehdä niin aikataulutettu ja joulu pitää aina viettää sukulaisten kesken. Omalla kohdallani nautin joulusta kun saan vaan olla eikä tarvitse raahautua paikasta paikkaan. En myöskään nauti että meillä olisi talo täynnä porukkaa "esittämässä" jotain kiiltokuvamaista sukujoulua. Minusta ne sukulaisvierailut voi aivan hyvin tehdä muulloinkin kuin juuri joulun aikaan.
Ehdota ap miehellesi että vietätte aaton kotona kuten oli jo suunniteltu ja sit joulupäivänä tai tapanina käytte miehen veljen perheen luona vierailulla.

Olen ap kanssasi täysin samaa mieltä.

Mikäli esikoinen ei asiasta suuresti kärsisi, niin olisin sen verran vittumainen, että ehdottaisin miehelle, että lähteköön esikoisen kanssa veljensä luo joulupäivänä. Aatto olisi kohtuullista viettää perheen kesken. Siinäpähän saisi mies paimentaa lasta itse.

Minua ottaa päähän myös vierailut anoppilassa, jossa mies saattaa lähteä moneksi tunniksi omia lapsuuden kavereitaan tapaamaan. Minulla ei ole anoppilassa mitään tekemistä, paitsi tietenkin vahtia lapsia. Mielummin olisin senkin ajan lasten kanssa kotona. Itselleni ei tulisi mieleenkään omilla vanhemmillani kyläillessä lähteä omille teilleni ja jättää miestäni seurustelemaan äitini kanssa ja vahtimaan lapsia. Kumma juttu, että aina vain miehille sallitaan näitä erivapauksia. Yhtä vastuullisia heidänkin pitäisi olla.

[QUOTE="Sanna";25232057]Olen ap kanssasi täysin samaa mieltä.

Mikäli esikoinen ei asiasta suuresti kärsisi, niin olisin sen verran vittumainen, että ehdottaisin miehelle, että lähteköön esikoisen kanssa veljensä luo joulupäivänä. Aatto olisi kohtuullista viettää perheen kesken. Siinäpähän saisi mies paimentaa lasta itse.

Minua ottaa päähän myös vierailut anoppilassa, jossa mies saattaa lähteä moneksi tunniksi omia lapsuuden kavereitaan tapaamaan. Minulla ei ole anoppilassa mitään tekemistä, paitsi tietenkin vahtia lapsia. Mielummin olisin senkin ajan lasten kanssa kotona. Itselleni ei tulisi mieleenkään omilla vanhemmillani kyläillessä lähteä omille teilleni ja jättää miestäni seurustelemaan äitini kanssa ja vahtimaan lapsia. Kumma juttu, että aina vain miehille sallitaan näitä erivapauksia. Yhtä vastuullisia heidänkin pitäisi olla.[/QUOTE]

meillä mies vierailee juuri tuolla kertomallasi tyylillä kun ollaan anoppilassa, mutta niin minäkin teen silloin kun ollaan minun vanhempieni luona ja lapsuuden ystäväni sattuu olemaan maisemissa. jätän miehen ja lapset anoppilaan ja lähden kavereita tapaamaan. eikä ole mitään ongelmaa.

mun mielestä joulu on lasten juhla ja silloin pitäs toimia lasten ehdoilla! mä en 100 varmasti lähtis lasten kanssa tuossa tilanteessa yhtään mihinkään. ei olisi reilua itseä eikä lapsia kohtaan! ja jos miehen veljellä ei ole lapsia niin voisivat itse huomattavasti helpommin matkustaa! kyllä joulu pitää viettää perheen kanssa joulumielellä eikä joutumalla olemaan kuin norsu posliinikaupassa!

Yhteistyössä