Mies haluaa nimeksi ehdottomasti Eetu, itse en kelpuuta nimeä ollenkaan. Miten tilanteen voisi ratkaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minnni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minnni

Vieras
Mies haluaa pojan nimeksi ehdottomasti Eetu, itse en tykkää nimestä ollenkaan. Nimi on liian suosittu, asumme pienellä paikkakunnalla ja viimeisten vuosien aikana tuota nimeä on annettu paljon. Vaikkei nimi suosittu olisikaan, en siihen silti suostuisi kun ei miellytä ollenkaan. Miehelle tuo nimi olisi tosi tärkeä, on tiennyt jo vuosia että jos joskus saa pojan niin haluaa nimeksi Eetu. Olen ehdottanut Eeti nimeä, meinasi jo lämmetä mutta ei sitten kuulemma kelpaakkaan. Ristiäispäivää ei ole päätetty, vauva vasta pari viikkoinen. Stressaa tämä niin kovasti :( Miten muut ratkaisseet tämmöisiä? Mitään muita melkein samanlaisia nimiä kuin Eetu? Eetu nimeen en suostu, on yksi ehdottomasti ei listalla olevista. Raskauden alussa mietittiin nimiä myös tytölle, kuvitellaan että minun ehdotus oli Pauliina, miehelle se ei sopinut joten olisin suostunut nimeen Paula. Nimi ei siis ollu ollenkaan Pauliina, esimerkkinä vaan että suostuin nimen melkein suoraan lyhenteeseen. Nyt mies sitten noin ehdoton.

Meillä meni nimen valinnat niin, että jos toinen sanoi ei, niin sitä nimeä ei sen enempää ajateltu. Aika vähiin vaihtoehdot jäi, mutta niin pitkään ehdotuksia, että löytyi molemmille kelpaava nimi. Hankala tilanne, jos toinen on ehdoton.

Mies on jo aikaisemmin puhunut että haluaa pojan nimeksi Eetu ja ajattelit että hän muuttaa mieltään kun nimi sinusta ei vaan sovi? Kerroitko lasta suunniteltaessa mitkä nimet sinulle ri ehdottomasti käy?

Ja mikset sinä voisi tulla asiassa vastaan? Mikä vika Eetussa on? Aivan tavallinen nimi, mietippä Eetiä vähän tarkemmin, onko kiva lapsella jos on jokin noin erikoinen nimi? Kamala väännös Veetistä.

Sanoisin, että tuossa tapauksessa on turha yrittää mitään Eetua muistuttavaa nimeä keksiä, jos se Eetu ei kelpaa. Keksikää joku jo kokonaan muu nimi.

Onko tämä miehesi suosikki? :laugh:

https://www.youtube.com/watch?v=HUmOAnoVkV0

Jos tilanne olisi toisenpäin niin täällä oltais jo leimattu mies narsistiksi ja psykopaatiksi jolla ei ole oikeutta olla pitämättä äidin valitsemasta nimestä.

Meillä kanssa nimien mietinnät pian tulossa. Me ollaan kans päätetty että jos joku nimi on toiselle ei niin sitten se unohdetaan. Mä en kyllä suostuis mihinkään miehen ikivanhoihin päähänpinttymiin koska tiedän ettei sekään suostuis mun. Nimen pitää olla molempien mielestä hyvä. Eihän siitä mitään tuu jos äiti vihaa lapsensa nimeä. Eetu on munki mielestä ruma nimi... Voisko Eetun laittaa toiseksi nimeksi niin mies saa sen kuitenki sinne jotenki mukaan??

Voisiko olla tyyliä Antti Eetu Ilmari, ja siitä sitten valikoituu mikä nimi jää käyttöön. Tiedän muuten yhden Eetu Akselin, ja autotekniikkaan menee aina ajatus kun pojan näen...

Kavereilla sama tilanne eetu nimestä ja ne antoi eeli nimen :)

Mutta meillä meni myls niin että jos jonmpi kumpi sanoi edhottomasti ei nimelle...se nimi hyvläöttyyn jas etsittiin niin kauan että että jompi kumpi ei sano ei :)

Peetu on tähän mennessä ehdotuksista paras :) Olen tiennyt suhteen alkuajoista asti tuosta Eetu nimestä, en vaan olisi uskonut että näin tärkeä on miehelle. Mielestäni Eeti ei ole mitenkään kovin erikoinen, kun joku siitä kirjoitti.

Eeli, Eelis, Elias, Eino, Eero

Toivottavasti löydätte kompromissin :) Mä oon semmoen pehmo et suostuisin miehen toiveeseen, jos se kerran olis niin suuri, eikä mikään Orkkuli -tyylinen, mihin en ikinä pystyis tottumaan.

Voin kuvitella että mulla olis tytön nimessä joku vastaava ehdoton pinttymä ja siitä olis kyllä vaikea päästää irti (itse asiassa sellainen pinttymä onkin mut vauvaa ei oo tulos), kun niitä on tullut mietittyä jotenkin enemmän, mut pojan suhteen sitten oon avoimempi.

No joo, päläpälä, toivottavasti te löydätte kompromissin :)

Yhteistyössä