mies haluaa sterilisaation

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keiju84

Jäsen
14.07.2007
613
0
16
eikä siinä sinänsä mitään, ei tarvis ainakaan ehkäisyä miettiä. Tuntuu vaan niin lopulliselta et sitten lapsia ei enää tulis. En kyllä usko että haluankaan, mutta kun ei sitä koskaan tiedä. nyt toinen lapsi mahassa vipeltää.

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Tallettakaa spermaa kaiken varalta?

Musta se vasta hullulta tuntuukin, kyl miehen pitää olla 100% varma ettei halua enää lapsia. mä ehdotin et aletaan sit sijaisperheeksi jos vielä lapsia halutaan myöhemmin. Ollaan kuitenkin molemmat alle 30 niin mieli voi muuttua jos vaikka iltatähden joskus haluais...(haaveilen)

Alkuperäinen kirjoittaja pax:
Ei hän taida saada, jos teillä on vain yksi lapsi. Muistaakseni lapsia pitää olla vähintään kolme tai ikää molemmilla puolisoilla yli 30v.

ai...tälläsestä en oo kuullukaan. Nyt vaan tuli puheeks tää vaihtoehto kun mietittiin raskauden jälkeistä ehkäisyä.

Näitä päätöksiä ei kannata tehdä kovin nuorella iällä. Vaikka 25v. kahden pienen lapsen vanhempana tuntuisi varmalata, että ei milloinkaan enää, voi jo viidenkin vuodenkin päästä yllättäen tuntua ihan toiselta. Kumppanikin saattaa vaihtua (vaikka tietenkin ajattelisi olevansa nykyisen kanssa ikuisesti) ja sitten uuden kumppanin kanssa toivottaisiinkin kovasti yhteistä lasta.

Strerilisaatioita puretaan, mutta tulokset ovat epävarmoja.

Alkuperäinen kirjoittaja keiju84:
Alkuperäinen kirjoittaja pax:
Ei hän taida saada, jos teillä on vain yksi lapsi. Muistaakseni lapsia pitää olla vähintään kolme tai ikää molemmilla puolisoilla yli 30v.

ai...tälläsestä en oo kuullukaan. Nyt vaan tuli puheeks tää vaihtoehto kun mietittiin raskauden jälkeistä ehkäisyä.

Juu eivät kyllä steriloi noin nuoria on aika radikaali päätös!

Alkuperäinen kirjoittaja keiju84:
Tallettakaa spermaa kaiken varalta?

Ollaan kuitenkin molemmat alle 30 niin mieli voi muuttua jos vaikka iltatähden joskus haluais...(haaveilen)

Sitten ei varmaan sterilisaatiota kannata harkitakaan?

sinänsä järkevä vaihtoehto ja oon toisaalta sen kannalla, mä en oo mikään suurperheen äiti tyyppiä, mielessä kaihertaa vaan se et jos kuitenkin joskus vielä...

Niin se meilläkin halus jossain vaiheessa mutta mietti sitten tarkkaan. Ja onneksi mietti, kun halusikin sitten vielä ainakin tämän yhden.
Tosin sitten ei varmaan halua enää jos menee sterilisaatioon. Miehet osaa jotenkin eri tavalla sisäistää nää asiat. Ja miesten leikkauksia ei pureta onnistuneesti lähes ollenkaan.
En oo kuullut että yksikään sterilisoitu mies ois katunut, mutta tiedän muutaman joka on ollut tyytyväinen että ei mennyt steriloitavaksi.

Mun miehelle on tehty. Spermaa ei kuulemma kannata (näin lääkärissä sanottiin ) säilöä, koska se ei välttämättä säily hyvänä/elinkelpoisena tms., en nyt tarkaan muista miksi ei. Mutta sain sen käsityksen että jos katuu päätöstään, voidaan keinohedelmöitys tehdä niin että miehen kiveksistä imetään spermaa, siellä se on "sitä itseään", ei vaan pääse enää "perille saakka", ja sillä sitten hedelmöitetään munasolu.

Alkuperäinen kirjoittaja -k-:
Mun miehelle on tehty. Spermaa ei kuulemma kannata (näin lääkärissä sanottiin ) säilöä, koska se ei välttämättä säily hyvänä/elinkelpoisena tms., en nyt tarkaan muista miksi ei. Mutta sain sen käsityksen että jos katuu päätöstään, voidaan keinohedelmöitys tehdä niin että miehen kiveksistä imetään spermaa, siellä se on "sitä itseään", ei vaan pääse enää "perille saakka", ja sillä sitten hedelmöitetään munasolu.

Ei kai voi olla totta?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Ei kai voi olla totta?

Näin mulle sanotiin ja näin sen käsitin... Voi tosin olla että mua on huijattu;)

Ei kai voi olla totta?

Kyllä mäkin oon näin kuullu. Että jos tulee katumapäälle, ni sit tehdään icsi-hoidolla se lapsi.
Siis siittiöitä sieltä kiveksestä injektoidaan, ei spermaa.

Mun mies pääsisi sterilisaatioon vaikka hänkin alle 30 ( 28v ) meillä kolme lasta ja on myös täälläkin puhuttu sterilisaatiosta. Mulle se käy hyvin,koska mies on asiasta niin varma.Kuitenkin nyt jätetty asia hautumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Ei kai voi olla totta?

Kyllä mäkin oon näin kuullu. Että jos tulee katumapäälle, ni sit tehdään icsi-hoidolla se lapsi.

Siittiöitä justiinsa, sorry... *nolo*

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Ei kai voi olla totta?

Miten juos niitä siittiöitä tulee sinne koko ajan lisää, niin mihin ne mahtuu?. Joo joo, ne on tosi pieniä, mutta mutta. Minne ne kuolleet sitten menee? Haihtuu hengityksen mukana?

Mieluummin kerta kiellon päälle -meininki, eli siis että tehdään vielä se yksi lapsi. Pitää olla ehdottoman varma, jos sterilisaation haluaa. Tässä muuten vielä ap:lle ja miehelleen linkki faktatietoon sterilisaatiosta: http://metku.net/~pesu/ehkaisy/sterilisaatio.php

Yhteistyössä