mies haluaa sterilisaation

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja -k-:
Mun miehelle on tehty. Spermaa ei kuulemma kannata (näin lääkärissä sanottiin ) säilöä, koska se ei välttämättä säily hyvänä/elinkelpoisena tms., en nyt tarkaan muista miksi ei. Mutta sain sen käsityksen että jos katuu päätöstään, voidaan keinohedelmöitys tehdä niin että miehen kiveksistä imetään spermaa, siellä se on "sitä itseään", ei vaan pääse enää "perille saakka", ja sillä sitten hedelmöitetään munasolu.

Ei kai voi olla totta?

Kyllä mäkin oon näin kuullu. Että jos tulee katumapäälle, ni sit tehdään icsi-hoidolla se lapsi.
Siis siittiöitä sieltä kiveksestä injektoidaan, ei spermaa.

Miten juos niitä siittiöitä tulee sinne koko ajan lisää, niin mihin ne mahtuu?. Joo joo, ne on tosi pieniä, mutta mutta. Minne ne kuolleet sitten menee? Haihtuu hengityksen mukana?

Ne liukenee, tai jotain sinne päin... Kysyin meinaan mieheltä samaa, sitä hiukan huvitti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miten juos niitä siittiöitä tulee sinne koko ajan lisää, niin mihin ne mahtuu?. Joo joo, ne on tosi pieniä, mutta mutta. Minne ne kuolleet sitten menee? Haihtuu hengityksen mukana?

Miehen hormonitasapaino ei järky eikä siittiöiden tuotanto lopu sterilisaation jälkeen. Siittiöt kuitenkin tuhoutuvat lisäkiveksisissä, joten ylimääräisiä fyysisiä paineita ei tarvitse pelätä.

Lähde: http://www.uta.fi/lehdet/aviisi/9513/ehkaisyt.html

Hirvittäisi, että jos lapsi/lapsia kuolisi, niin uusia ei saisi. Useinhan niitä noissa tilanteissa halutaan, vaikkeivät uudet vanhoja tietenkään korvaakaan... Nuo hedelmöityshoidot taas on niiiiin kalliita ja epävarmojakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hirvittäisi, että jos lapsi/lapsia kuolisi, niin uusia ei saisi. Useinhan niitä noissa tilanteissa halutaan, vaikkeivät uudet vanhoja tietenkään korvaakaan... Nuo hedelmöityshoidot taas on niiiiin kalliita ja epävarmojakin.

Kalliita kyllä, mut ei niin epävarmoja ollenkaan jos on jo kerran ollut raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Mä jonotan aikaa sterilisaatioon.Elokuusta lähtien ollut jonossa.Mietin, että tuleeko sinne ensin kutsu juttelemaan miten toimenpide tehdään ja sit myöhemmin aika siihen operaatioon

Just näin.
Mä sillon aikoinaan tuos jonossa ollessa ehdin sit tulla raskaas, se tosin meni kesken... Mut jos se raskaus olis kestänyt nii lapsi olis ollu tervetullu...
Oli viel sillai et olin ollu jo siinä tarkastuksessa ja sitten ennen toimepideaikaa tulin raskaaksi... Mietin jo sillo ku menin siihen tarkastukseen et mitäs sit jos nyt ultras selvii et oon raskaana, sillo en tosin viel tainnut olla...
Meni sit taas vähän asian vierestä :headwall:

:o ,mä olen 26 ja mulle 3 kohdalla neuvolassa tuputettiin sitä steriilisaatioo,kehuttiin kuinka helppo se on tehdä heti synnytyksen jälkeen..En todellakaan suostunut,muutenkin tuntu kummalta että koetettiin painostaa tommoseen,tuolla kyllä 4 lapsen äiti oli täysin kumma ilmestys.

http://keskustelu.kaksplus.fi/t122160
Ja tos noita kirjoituksia sterilisaatiosta vuosien takaa
Nyt lähinnä mietin tuota purkumahdollisuutta...
Kuinka mä olen voin nut olla sillo niin varma et näin mennään... vajaa kolme vuotta menny ja toinen ääni kellos...
niin että miettikää tarkkaa tuota sterilisaatiota

Miehen sterisaation purkaminen on vaikeaa ja muistaakseni purkamisen tulee tapahtua 3 vuoden sisällä. Sterilaation saa julkisella puolella, purut sitten yksityisellä puolella. Täällä päin suomea on ehdoton ikäraja tuo 30v.

Yhteistyössä