mies haluaa viettää vklopun itsekseen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja q
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

q

Vieras
siis kertokaa nyt oonko ihan tyhmä vai mikä tässä mättää...

tilanne on semmoinen, että miehellä 2 viikkoa kesälomaa. tehnyt tässä kotona sisä- ja ulkohommia . meillä on 10kk poika, joka jää isin mentyä itkemään perään, kun isi painuu hommiinsa... tätä on ollut nyt viikon.

nyt sitten tuli ehdotus, että mies haluaa viettää rauhallisen viikonlopun itsekseen ja meidän pitäis mennä mummolaan pojan kanssa..
en jaksais millään lähtee ajamaan yli 300 km pojan kanssa vain siksi, että mies saisi pitää kesälomaa. varmaan en nyt hoksaa ihan tuota miehen ajattelutapaa, mutta miksi se ei halua viettää kesälomaa perheen kanssa?
onko muiden miehillä tullut tuommoinen vaihe, ettei oma lapsi enää jaksa kiinnostaa niinkuin alussa? mihin ihmeeseen meidän isi on kadonnut. tekee vain välttämättömät tuon pojan kanssa ja muuten "pakenee" paikalta. ennen ollut niin mielellään lapsensa kanssa..

Ehkä se on nyt vasta tajunnut, kun on ensimmäinen kesäloma lapsen kanssa, että miten erilaista elämä oikeasti on? Hän ei jaksa olla lapsen kanssa kaiken aikaan koska on tottunut siihen että on töissä?

Meilläkään mies viettää kesälomastaan suurimman osan niin että päivät tekee omia juttuja ja illat vaan on lasten kanssa. Ei kuulemma hermot kestä olla niin paljon niiden kanssa :/ Toki tehdään monia reissuja yhdessä perheenä jollon ollaan vaikka koko viikko jossain ulkomailla mutta ei kotona jaksa sitä arkea.

Jos isäntä haluaa viettää viikonlopun itsekseen, niin lähtekööt itse mihin lystää...

Mä en lähtisi näillä ilmoilla tuollaiselle automatkalle pienen kanssa, no tosin meillä on poika vielä pienempi.

Kumma juttu on, jos yhtäkkiä tapahtunut muutos! Eikö se miehesi voi lähteä itsekseen johonkin, aika hurjaa että sinun pitäisi lapsen kanssa lähteä ja noin kauaksi vielä. Aika lyhyt on tuo lomansakin... En sinuna suostuisi.

Mä sanoisin kyllä, että herra on hyvä ja suksii itse sitten johonkin muualle, jos haluaa olla itekseen - ei siinä muun perheen tarvitse evakkoon lähteä :o Ainakaan noin pitkälle ajomatkalle noin pienen kanssa, ihan vaan sen takia, että äijä saisi rauhassa olla. Mun kohdalla sais painua olemaan rauhassa johonkin...no, mihin tahansa.

Mä just lähetin miehen viettäämään omaa aikaa. On kesälomalla, mutta meillä on remontti päällä, ja koko ajan ollaan vuorovedolla remontoimassa tai lapsen kanssa. Minä otan oman omanajanviikonlopun sitten kun saadaan vähän hoitoapua. Paljon paremmin taas jaksaa toista ja lasta ja arkea, kun saa välillä olla kaksin päänsä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Minäkin haluaisin :attn:

mulla alko itsellä kyyneleet valumaan, kun mies toiveensa heitti. poika ollut nyt niin kiukkuinen ja tarviis itsekin vähän "lomaa"..

paljon auttaisi, jos mies edes yhden illan olisi silleen perheen kesken, ettei olisi hyppäämässä tuolla hommissaan. mutta kun sitä toivoin, niin vastaus oli, että pitäähän nuokin tehdä. tuli mieleen, että samapa tuo vaikka jäis tuonne hommiinsa sitten.

ihana kuitenkin huomata, että muidenkin miehet ovat tuommoisia tolloja välillä. harmittaa vaan kun omat toiveet ja haaveet lomasta nyt jäivätkin tähän.

Meillä mies menee omille kämpilleen kun haluaa olla rauhassa tai tavata kavereitaan, silloin saan mäkin hengähtää vaikka tyttö jääkin mun kans. Mutta kun ton ikäsen kans ei enää ole sillai vahtimista eikä muutakaan niin jos haluan omaa rauhaa niin lähen lenkille joko pyörällä tai kävellen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos isäntä haluaa viettää viikonlopun itsekseen, niin lähtekööt itse mihin lystää...

Mä en lähtisi näillä ilmoilla tuollaiselle automatkalle pienen kanssa, no tosin meillä on poika vielä pienempi.

Mä vielä palaan tähän sanomaan, että kyllähän mä sen ymmärrän, että sitä omaa aikaa toivoo. Minäkin toivon, mutta ei se vaan onnistu, en mä voi vauvaa jättää: en mä kyllä haluakaan vielä. Mä saan sitä omaa aikaa sit joskus myöhemmin kun lapsi on isompi.

Jäin vaan miettimään, että jos mun mies sanoisi noin, niin riippuen tilanteesta sanoisin, et no saat pitää vapaan viikonlopun. Jos on ollut stressiä ja noin, ja toinen vaikuttaa ihan väsyneeltä. Mä en tosin lähtisi noin pitkälle, eli mies saisi kehittää itselleen muun suunnitelman ja mennä itse kotoa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Minäkin haluaisin :attn:

mulla alko itsellä kyyneleet valumaan, kun mies toiveensa heitti. poika ollut nyt niin kiukkuinen ja tarviis itsekin vähän "lomaa"..

paljon auttaisi, jos mies edes yhden illan olisi silleen perheen kesken, ettei olisi hyppäämässä tuolla hommissaan. mutta kun sitä toivoin, niin vastaus oli, että pitäähän nuokin tehdä. tuli mieleen, että samapa tuo vaikka jäis tuonne hommiinsa sitten.

ihana kuitenkin huomata, että muidenkin miehet ovat tuommoisia tolloja välillä. harmittaa vaan kun omat toiveet ja haaveet lomasta nyt jäivätkin tähän.

Paino sanalle haluaisin , tuskin toteutuu ennen kuin lapset on muuttaneet kotoa..

:hug: Nuo asiat paranee puhumalla ja perustelemalla.

Jos se olisi äiti, joka lomaa kaipaisi, täällä kannustettaisiin jättämään lapsi isälleen ja lähtemään vain rentoutumaan ja lepäämään. Miehellä taas ei ilmeisesti samaa oikeutta ole. Mie passittaisin kyllä miehen jonnekin muualle ja jäisin itse kotiin lapsen kanssa ja myöhemmin sitten itselleni vapaa viikonloppu.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Ehkä se on nyt vasta tajunnut, kun on ensimmäinen kesäloma lapsen kanssa, että miten erilaista elämä oikeasti on? Hän ei jaksa olla lapsen kanssa kaiken aikaan koska on tottunut siihen että on töissä?

Meilläkään mies viettää kesälomastaan suurimman osan niin että päivät tekee omia juttuja ja illat vaan on lasten kanssa. Ei kuulemma hermot kestä olla niin paljon niiden kanssa :/ Toki tehdään monia reissuja yhdessä perheenä jollon ollaan vaikka koko viikko jossain ulkomailla mutta ei kotona jaksa sitä arkea.

Meillä oli sama juttu,mies oli reissuhommissa ja silloin harvoin kun oli kotona ei hermot kestäny lapsia.Silti se ei mitenkään voinu ymmärtää et mäkin olisin joskus kaivannut pientä hengähdystaukoo niistä ja huushollista.Mikäs mun oli ollessa,24 tuntia vuorokaudessa viiden muksun kans aina kotona ja suurimman osan ajasta yksin jo silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Jos se olisi äiti, joka lomaa kaipaisi, täällä kannustettaisiin jättämään lapsi isälleen ja lähtemään vain rentoutumaan ja lepäämään. Miehellä taas ei ilmeisesti samaa oikeutta ole. Mie passittaisin kyllä miehen jonnekin muualle ja jäisin itse kotiin lapsen kanssa ja myöhemmin sitten itselleni vapaa viikonloppu.

Jos luit, mies on koko ajan ollut ulkona, eikä lapsen kanssa, siinä ero.

Miehesi on aikuinen ihminen jota sinä et omista. Hän saa tehdä mitä huvittaa. Minusta tuossa oman ajan viikonlopussa ei ole mitään outoa. Jokaiselle tekee oma aika hyvää. Voithan vastavuoroisesti itse lähtä viikonlopun lomalle ja jättää lapsen isän hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Miehesi on aikuinen ihminen jota sinä et omista. Hän saa tehdä mitä huvittaa. Minusta tuossa oman ajan viikonlopussa ei ole mitään outoa. Jokaiselle tekee oma aika hyvää. Voithan vastavuoroisesti itse lähtä viikonlopun lomalle ja jättää lapsen isän hoitoon.

No olet säki! Se että on aikuinen ei tarkota et saa tehdä mitä huvittaa! Sillon kun on isä, eis aa tehdä mitä huvittaa, katsos pieni kun se lapsi on molempien. Sulle varmaan olis ok, että hoidat tai hoidatat kalliilla tuntitaksalla lapses, mutta kaikille se ei käy ja hyvä niin!

Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Miehesi on aikuinen ihminen jota sinä et omista. Hän saa tehdä mitä huvittaa.

Varsin mielenkiintoinen näkökohta, mitä en allekirjoita, kun kyseessä on parisuhde.

Lapsi on kuitenkin molempien, ja onko oikein, että kaikki vastuu pienen ihmisen hoidosta on äidin harteilla?
Kysehän tässä oli myös siitä, että mies ei enää ole lapsen kanssa ja tuskin suostuisi äidin vapaaseen viikonloppuunkaan.

Yhteistyössä