mies haluaa viettää vklopun itsekseen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja q
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Miehesi on aikuinen ihminen jota sinä et omista. Hän saa tehdä mitä huvittaa. Minusta tuossa oman ajan viikonlopussa ei ole mitään outoa. Jokaiselle tekee oma aika hyvää. Voithan vastavuoroisesti itse lähtä viikonlopun lomalle ja jättää lapsen isän hoitoon.

Ai sunko mies tekee mitä huvittaa?

Mua ottaa päähän tollanen... Välillä tulee ajateltua, että onneks mulla ei sitä miestä ole. Menis vaa hermo siihen... Siskon perheessä vähän silleen, että mies "vahtii" niitä välillä, eikä se tajua että sohvalla nukkuminen ei ole lasten vahtimista, sitäpaitsi ei sen pitäis niitä "vahtia", nehän on sen omia lapsia! Se ei tunnu tajuavan, että siskolla ei ole yhtäkään minuuttia "vapaa-aikaa" viikossa, mutta se ei valita, koska se halus lapsia ja miehen ja haluaa tehdä töitä... Mies laiskottelee ja aina sillä on jotain kesken kun pitäis syöttää, vaihtaa vaippoja, pestä pyykkiä. Se mitä sillä on kesken on aina jotain yhtä naurettavaa, kattoo telkkaria tms.

Argh.

(Asutaan kommuunissa niitten kanssa, sen takia siis näen tätä käyttäytymistä joka päivä. Se alkaa häiritä mua ihan kunnolla ku mies nukkuu sohvalla sillon ku sisko menee asioille, nii minähän niitä niidenki lapsia vahdin. Oon yrittäny puhua niille asiasta, mutta ei mee perille..)

Minä kun ehdotan miehelle, että hän katsoisi jonkin aikaa vauvaa jotta saisin omaa aikaa, niin mies rupeaa heti juputtamaan "entäs minun vapaa-aika, kuka mulle antaa sitä". Eli ei voi edes vähää joustaa kun heti vingutaan omien oikeuksien perään. GRRRRRRRRR!

meillä tämmöistä on tapahtunut koko lapsen oloajan. oon viettänyt mummolassa aina "lomaa" lapsen kanssa yhteensä varmaan 5 kertaa. eli mies saa vapaata perheestä noin kerran kahdessa kuukaudessa.. jotenkin vain tulee mieleen, että jos oltais erossa niin lapsi olisi hänellä joka toinen viikonloppu ja minullakin olisi omaa aikaa näin.
muutenkin mies tekee noita omia hommiaan, lisäksi harrastaa ja menee muutenkin. itse olen väsynyt tietyistä syistä ja tämän ehkä sen takia ottaa raskaammin kuin nomraalitilassa.
minusta juurikin se, että lapsi on yhteinen, jakaa vastuun lapsen hoidosta molemmalle vanhemmalle. meillä ei ole nk. tukiverkkoa vaan tuo poika on ollut tässä minun hoidossa koko tuon 10kk. itse en elo pitänyt "lomaa" kuin kauppareissut ja lenkilläkäynnit.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä tämmöistä on tapahtunut koko lapsen oloajan. oon viettänyt mummolassa aina "lomaa" lapsen kanssa yhteensä varmaan 5 kertaa. eli mies saa vapaata perheestä noin kerran kahdessa kuukaudessa.. jotenkin vain tulee mieleen, että jos oltais erossa niin lapsi olisi hänellä joka toinen viikonloppu ja minullakin olisi omaa aikaa näin.
muutenkin mies tekee noita omia hommiaan, lisäksi harrastaa ja menee muutenkin. itse olen väsynyt tietyistä syistä ja tämän ehkä sen takia ottaa raskaammin kuin nomraalitilassa.
minusta juurikin se, että lapsi on yhteinen, jakaa vastuun lapsen hoidosta molemmalle vanhemmalle. meillä ei ole nk. tukiverkkoa vaan tuo poika on ollut tässä minun hoidossa koko tuon 10kk. itse en elo pitänyt "lomaa" kuin kauppareissut ja lenkilläkäynnit.

Sanoppa tuo kaikki miehelles!Tai pyydä koneen ääreen lukemaan!

Vaadi sitä lomaa itselles. Kysy mieheltä millä oikeudella sinut on sidottu lapseen 24/7, kun mies elää vaan omaa elämäänsä.

Että miehellä ihan joku muu syy tuohon viikonloppu vapaaseen kuin rentoutuminen.Minuun tuo ei uppoa.Mielessä kyllä on jotain.Joten ap ole varuillaan eikä SINISILMÄINEN.

Minäki oon vähän miettiny et miks ihmeessä on niin et isät voi esim töitten jälkeen mennä ulos ilman lastenhoitojärjestelyjä mutta äiti ei koskaan voi tehdä niin?????? Mun oli haettava lapsi tarhasta suoraan töistä lähdettyä, ei koskaan voinut jäädä keskustaan esim ostoksille. Olis kiva et sais olla edes kotona yksin joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja mimuli:
Minäki oon vähän miettiny et miks ihmeessä on niin et isät voi esim töitten jälkeen mennä ulos ilman lastenhoitojärjestelyjä mutta äiti ei koskaan voi tehdä niin?????? Mun oli haettava lapsi tarhasta suoraan töistä lähdettyä, ei koskaan voinut jäädä keskustaan esim ostoksille. Olis kiva et sais olla edes kotona yksin joskus.

Minkalaisten miesten kanssa te ootte niitä lapsia hankkineet? Onko miehet edes halunneet lapsia?

Meillä mies on yhtä tasavertainen vanhempi kuin minä (paitsi minä voin synnyttää/imettää), mies käyttää lapsia lääkäreissä, lomailee heidän kanssaan. Ja jos kuolisin mun ei tarvitsisi sekunttiakaan miettiä miten mies pärjäisi lasten kanssa, koska tiedän että se pärjäis hyvin. Meillä ainakin mies halusi lapsia ja olla heidän elämässä mukana.

Puhutko sinä esim miehes kanssa siitä, että voisko sun mies joskus hakea lapsen tarhasta ja sä meet keskustaan tms?

Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:

Minkalaisten miesten kanssa te ootte niitä lapsia hankkineet? Onko miehet edes halunneet lapsia?

Meillä mies on yhtä tasavertainen vanhempi kuin minä (paitsi minä voin synnyttää/imettää), mies käyttää lapsia lääkäreissä, lomailee heidän kanssaan. Ja jos kuolisin mun ei tarvitsisi sekunttiakaan miettiä miten mies pärjäisi lasten kanssa, koska tiedän että se pärjäis hyvin. Meillä ainakin mies halusi lapsia ja olla heidän elämässä mukana.

Puhutko sinä esim miehes kanssa siitä, että voisko sun mies joskus hakea lapsen tarhasta ja sä meet keskustaan tms?

No ei todellakaan tarttis niin :whistle: :D

Mutta, siis meillä mies on myös tasavertainen vanhempi nyt kun lapsi on jo yli vuoden vanha.

Kyllä minäkin välillä olen halunnut viettää ihan yksin viikonlopun tai ainakin vuorokauden, jos ei pidempi aika ole onnistunut. Joskus kotona ja joskus jossain muualla.

Luen, olen rauhassa, omissa oloissani, kirjoittelen, teen mitä huvittaa ja rentoudun.

Meillä näin koska minä pääsin ensimmäisenä töistä ja silti ehdin just ja just viideksi päiväkodille. työmatkaan meni 45min per suunta.

Jokainen kaipaa viikonloppu lomaa ton ikäisestä muksusta ja vanhemmuuteen opettelevasta partneristaan.
Antakaa partnereittenne olla myös miehiä/naisia!! Sitten on taas voimia olla isä/äiti.

Mäkin halusin viettää viikonlopun itsekseni kotona silloin, kun lapset olivat pieniä. Usein siitä isännälle sanoinkin, mutta ei se sitten lopulta koskaan toteutunutkaan. Olisin halunnut olla juuri siis kotona sen viikonlopun, tai jos meillä olisi ollut mökki, niin olisin voinut mennä sinne. Nyt halu omasta viikonlopusta ei ole enää niin voimakas, kun nuo ovat kasvaneet eivätkä ole koko aikaa kiinni minussa.
Mutta kai se oli jotain väsymistä arkeen ja lapsiin ja kaipuuta hiljaisuuteen. Mä olin siis kotiäitinä silloin.

Mä olen aina voinut tehdä noin.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Jokainen kaipaa viikonloppu lomaa ton ikäisestä muksusta ja vanhemmuuteen opettelevasta partneristaan.
Antakaa partnereittenne olla myös miehiä/naisia!! Sitten on taas voimia olla isä/äiti.

tässä tullaan juurikin siihen, että mies voi/saa/on hyväksyttävää olla lomalla perheestään. mutta entäs äiti?
kuten aikaisemmin kirjoittelin, niin olen toivonut omaa aikaa, mutta miehen tarpeet menee tässä aina edelle. olen kotona lapsen kanssa ja kun miehellä alkoi loma, ajattelin että tässä olisi minun tilaisuus hieman olla vapaalla. mutta nytpä odotankin että tuo mies tuosta taas lähtee töihin ja meillä pojan kanssa alkaa tavallinen arki, rutiineineen kaikkineen. jospahan minä voisin pitää lomaa sitten vaikka ensi kesänä.. huoh...

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Eikö mielessäsi käy ollenkaan miehesi ehkä todellinen syy saada sinut pois viikonlopuksi? Muu kuin huilaaminen ! Avaa silmäsi

soittelin jo tuossa kaverille, että tarkistaa tilanteen minun poissa ollessa.. en ole sinisilmäinen ja tästä myös miehelle sanoin. koska aina on ollut niin, että minulle vain sanotaan aika milloin pitää poistua. mitään ei minun tietääkseni ole tapahtunut, ainakaan tässä meillä kotona.
tietysti mieshän voi mennä naikkosiin kaupunkiin, josta ei kaveritkaan sitä välttämättä huomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:

tässä tullaan juurikin siihen, että mies voi/saa/on hyväksyttävää olla lomalla perheestään. mutta entäs äiti?
kuten aikaisemmin kirjoittelin, niin olen toivonut omaa aikaa, mutta miehen tarpeet menee tässä aina edelle. olen kotona lapsen kanssa ja kun miehellä alkoi loma, ajattelin että tässä olisi minun tilaisuus hieman olla vapaalla. mutta nytpä odotankin että tuo mies tuosta taas lähtee töihin ja meillä pojan kanssa alkaa tavallinen arki, rutiineineen kaikkineen. jospahan minä voisin pitää lomaa sitten vaikka ensi kesänä.. huoh...

Ehkä mies antaisi sullekin omaa aikaa, kun saisi levätä ensin. PUHUKAA HYVÄT IHMISET!!!!!

meillä vauva 2viikkoa vanha.mies lähtee aamulla 8-9aikaa kylälle/pihalle,käy juomassa pari kuppia kahvia kavereittensa kanssa sisällä päivän aikana,muuten ei sisällä käy.sylissä on vauvaa pitänyt pari kertaa,muuten ei auta vauvan hoidossa,ei tee kotitöitä.ei tee mitään mikä edes vähän helpottaisi minun töitäni...

joten kannattaa olla onnellinen vähästäkin...

No minä ihan mielelläni menen kahden lapsen (2,5 v ja 6 kk) kanssa veljeni luo, äitini luo, "anoppini" luo, siskoni mökille... Nyt kun mieheni on ollut vielä töissä, hänellä on sentään ollut iltoja aikaa itselleen. Kunhan miehen loma alkaa elokuussa, aion tosiaankin tehdä vielä yhden reissun yksin lasten kanssa ja lisäksi olla päivisin paljon ulkona / leikkikavereiden luona, jotta mies saa omaa aikaa. Itselläni oli omaa aikaa silloin, kun esikoinen oli tarhassa pari päivää viikossa (nyt on lomalla sieltä).

Reissut ovat olleet melko väsyttäviä, mutta toisaalta vierailupaikoissa on ollut joko leikkikavereita lapsille, muuten mielenkiintoisempaa nähtävää kuten lehmiä tai sitten ihan auttavia käsipareja viihdyttämään tai pitämään toista hetken aikaa sylissä kun hoidan toista.

En lukenut koko ketjua, mutta odotan, että vastavuoroisesti mies sitten arvostaa sitä, että olen ollut yksin lasten kanssa reissussa ja hoitaa oman osuutensa jonakin toisena päivänä (kuten tänään, kun olen leiponut ja palstaillut pullanpaistumisen aikana).

Yhteistyössä