Mies haluais kinuskikakun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Koskaan en ole leiponut sellaista. Mikä ois paras tai helpoin ohje?
...mä ehdotin aluks sacher-kakkua, niin ei kelvannut :ashamed: ja mä jo kuola valuen sitä ehdin ajattelemaan :p

Netistä löytyy hyviä kinuskipäällyksen ohjeita. Mä lisään siihen kinuskiin suolaa, niin että se maistuu siinä jonkinverran ja mun kinuskipäällystä onkin kovasti kehuttu. Viimeksi mä laitoin sisään vattuja ja se sopi kinuskin kanssa kyllä tosi hyvin.

Kinuskia ei voi jäähdyttää ja sitten taas kuumentaa, koska sitten siitä tulee rakeista. Mutta muuten se ei ole mikään vaikea tehdä.

Teet ihan vain täytekakun ja päälle laitat kinuskia ja reunoille kermavaahtoa. Kinuskin ohje on yksinkertainen, saman verran kermaa ja fariinisokeria keitetään kattilassa 'ritiseväksi' asti.. itse keitän aina sellaisen ison satsin kinuskia eli kaks purkkia kermaa joten mun kinuskissa menee tollaset 15 minuuttia keitellessä.. hommassa pitää olla kinuskinsekoittaja koko ajan vierellä, ihan sopivaa hommaa lapsellekin jos on sellainen että osaa varoa jo kuumaa.. kinuskin sopivuuden voit varmistaa silleen että tiputat kinuskitipan kylmää vettä sisältävään lasiin ja katsot kovettuuko tippa. Kakun päälle kun laitat kinuskin niin hiukan pitää odottaa että jäähtyy, muuten voi hurahtaa kuuma kinuski kakun sisälle asti..

mä oon tehny monta kertaa..viiden munan pohja,täytteenä aprikoosihilloa,vadelmia,ananasta yms..kermaa. Ja sitten päälle kinuski ja reunoille kermaa. Ei kannata hirveen makeita täytteitä laittaa kun kinuski on niin makea.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Netistä löytyy hyviä kinuskipäällyksen ohjeita. Mä lisään siihen kinuskiin suolaa, niin että se maistuu siinä jonkinverran ja mun kinuskipäällystä onkin kovasti kehuttu. Viimeksi mä laitoin sisään vattuja ja se sopi kinuskin kanssa kyllä tosi hyvin.

Kinuskia ei voi jäähdyttää ja sitten taas kuumentaa, koska sitten siitä tulee rakeista. Mutta muuten se ei ole mikään vaikea tehdä.

Mä lisään kinuskiini vain pikkulusikallisen voita.

Kuumimmat

Yhteistyössä