Mies haluaisi jäädä koti-isäksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miranda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miranda

Vieras
Niin mieheni on jo pitkään puhunut että hän haluaisi jäädä koti-isäksi ja ei siinä mitään asia on todella hieno. Ongelma on se että mies tienaa 2800e brutto ja mulla ei ole töitä mihin palata. Mies vaan puhuu ett kyllä me pärjätään.

Haluaisi olla koti-isänä kunnes poikamme täyttää 3v.Olen koulutukseltani tradenomi ja pahoin pelkään että työpaikat ovat kiven alla, ja palkkani tuskin olisi lähelläkään 2000e...Nyt mulla on kauheta paiseet asiasta kun yritän etsiä töitä ja mies puhuu koko ajan että häntä harmittaa kun ei näe lapsen kehitystä..Mies on jo ilmoittanut työnantajalle että jää hoitovapaalle kesäkuun alusta..että siihen asti aikaa löytää töitä.

Olisko miehen kuitenkin kannattanut jäädä vaikka vuorotteluvapaalle, jotta sä olisit yhä saanut kh-tuen. Taidatte asua jossain syrjässä? Tradenomien palkat ainakin mun kaveripiirissa on 2500-3300e täällä pk-seudulla.

Ettekö pärjäisi jotenkin sinun palkallasikin (& sillä kht:lla)? Suunnittelisi menoja pienemmiksi ja varautuisi jo vähän etukäteen.

Minkä ikäinen lapsi on? Meinaan että kuinka pitkä tuosta koti-isyydestä olisi tulossa?

Ahkerasti työn hakua vain, kyllä yhden palkalla pärjää vaikka se olisi huonompikin. Nyt saatte varmaan jotain sukanvarteen miehen hyvästä palkasta?

Meillä mies oli esikoisen kanssa kotona, ennen kuin jäin tästä toiseta äippälomalle. On ollut mukava nähdä kuinka isän ja lapsen merkitys toistensa elämässä on kasvanut entisestään. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ettekö pärjäisi jotenkin sinun palkallasikin (& sillä kht:lla)? Suunnittelisi menoja pienemmiksi ja varautuisi jo vähän etukäteen.

Minkä ikäinen lapsi on? Meinaan että kuinka pitkä tuosta koti-isyydestä olisi tulossa?

Lapsi on 11kk.

Alkuperäinen kirjoittaja ++:
Olisko miehen kuitenkin kannattanut jäädä vaikka vuorotteluvapaalle, jotta sä olisit yhä saanut kh-tuen. Taidatte asua jossain syrjässä? Tradenomien palkat ainakin mun kaveripiirissa on 2500-3300e täällä pk-seudulla.

Asutaan savossa. Aikaa on etsiä töitä joo onneks. Tuo vaan kovat paineet mulle tietenki, kun yhtäkkiä minä olisin perheen elättäjä. No onneks mies on saanu säästettyä ihan kivasti :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Asutaan savossa. Aikaa on etsiä töitä joo onneks. Tuo vaan kovat paineet mulle tietenki, kun yhtäkkiä minä olisin perheen elättäjä. No onneks mies on saanu säästettyä ihan kivasti :)

Hyvältähän tuo sitten kuulostaa. Ja ajattele siltäkin kannalta että sinun on helppo lähteä töihin kun ei tarvi samalla aloitella päivähoitoa, stressata lapsen viihtymistä siellä, mahdollisia sairasteluja jne. Mies varmaan ottaa vielä päävastuun kodinhoidosta ja ruuanlaitostakin, eli saat palata töistä valmiiseen ruokapöytään. :)

Ihana mies sulla! <3 Mun mies piti kanssa pari kuukautta hoitovapaata esikoisen aikana, tykkäsi kovasti ja se lähensi paljon isän ja pojan suhdetta. Suosittelen! Kyllä te noillakin tuloilla pärjäätte.

Hyvältähän tuo sitten kuulostaa. Ja ajattele siltäkin kannalta että sinun on helppo lähteä töihin kun ei tarvi samalla aloitella päivähoitoa, stressata lapsen viihtymistä siellä, mahdollisia sairasteluja jne. Mies varmaan ottaa vielä päävastuun kodinhoidosta ja ruuanlaitostakin, eli saat palata töistä valmiiseen ruokapöytään. :)

Totta, asiasta keskusteltiin ja ymmärtää että joutuu ottamaan vastuuta kodinhoidostakin. Enkä voi mieheltä kieltääkkään tuota, se on ollut hänen unelmansa siitä asti kun raskaaksi tulin ja rakastaa lasta paljon. Mutta lähipiiriä ja muitakin kun katsoo niin on kyllä poikkeustapaus ja on jo saanut kuullakkin suunnitelmastaan :D

Totta, asiasta keskusteltiin ja ymmärtää että joutuu ottamaan vastuuta kodinhoidostakin. Enkä voi mieheltä kieltääkkään tuota, se on ollut hänen unelmansa siitä asti kun raskaaksi tulin ja rakastaa lasta paljon. Mutta lähipiiriä ja muitakin kun katsoo niin on kyllä poikkeustapaus ja on jo saanut kuullakkin suunnitelmastaan :D

Meilläkin miehelle oli jo alunperin itsestään selvyys että hän jää joksikin aikaa koti-isäksi ja ihan hyvin se sujui. Plussaa tekee sekin että kotityöt sitten jatkossakin jakautuvat tasaisemmin ja lapset turvautuvat myös isäänsä apua halutessaan. Antaa äidille tietynlaista vapautta vielä mihen palttua töihinkin.

Ja tietty päälle vielä miehen ja lapsen suhteen kehittyminen. Onnekas lapsi kun saa viettää noin aikaa isänsä kanssa. =)

Meillä ei talous anna myöten miehen hoitovapailla ainakaan näillä näkymin, valitettavasti.
Nyt jää kuitenkin pitämään vanhempainvapaan osuuden, laskettu aika on toukokuun lopussa ja mä lähden sitten elokuussa töihin.

Kyllä saa varmaan vähän kiristää lompakon nyörejä, mutta on se varmasti sen arvoista.

Kukaan muu ei ainakaan vielä ole ihmetellyt vähääkään tätä ratkaisua, mutta miehen pomo ei varsinaisesti kyllä hypellyt riemusta kattoon :whistle:

Yhteistyössä