Mies haluis lähteä Afganistaniin rauhaa turvaamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hulda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voivoivoi! Äläs päästä :( On nii vaarallinen paikka, ja sieltähän ei saa ees viestiä kotia. Ja jos lapset jää sun konolles jo siinä ku ukko on poissa nii sehä on aika hankalaa. Ja kyllä lapsia ihmetyttää että mihi isi meni? Ja jos käy huonosti, nii sitte käy huonosti...

Kyllä, kyllä juu, mutta mulle ei raha ole tärkeetä - hautajaisiin en kyllä sitten mene ja ehtii siinä varmaan mukavasti katkeroitua vuodessa kun arkea saa itskseen pyörittää. No mutta kiellä sitä en lähtemästä - menköön!

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Voivoivoi! Äläs päästä :( On nii vaarallinen paikka, ja sieltähän ei saa ees viestiä kotia. Ja jos lapset jää sun konolles jo siinä ku ukko on poissa nii sehä on aika hankalaa. Ja kyllä lapsia ihmetyttää että mihi isi meni? Ja jos käy huonosti, nii sitte käy huonosti...

Pah... Ex:ni palas just jonkin aikaa sitten afganistanista.. Piti ihan normaalisti yhteyttä,mesetti jne.. Siel on ihan netti käytössä ja jos ei oo sillon vahtivuorossa tai operatiossa ni on aikaa esim mesettää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä, kyllä juu, mutta mulle ei raha ole tärkeetä - hautajaisiin en kyllä sitten mene ja ehtii siinä varmaan mukavasti katkeroitua vuodessa kun arkea saa itskseen pyörittää. No mutta kiellä sitä en lähtemästä - menköön!

Harvemmin kukaan suomalsileiriin yrittää edes hyökätä. Joten toi kuolemainen on aika epätodennäköistä.

Ja kuinka moni hyväksyisi, jos kolmen alle 4v lapsen äiti lähtisi Afganistaniin? Niinpä. Lapsi unohtaa varmaan isänsä tuossa ajassa. TODELLA väärin lapsia ja vaimoakin kohtaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Hulda:
Niin ja meillä on kolme alle 4 vuotiasta lasta...

Onko ollut keikalla ennen? Ensikertalaisiahan sinne ei lähetetä joten sinulla onkin varmaan jonkilainen kuva RT-lesken arjesta.

Jos mies ei vielä ole edes hakenut mihinkään, ei asia ole kovin akuutti. Ennen hakukierroksia oli kaksi vuodessa ja yleensä hakemisesta lähtemiseen meni vähintään vuosi.

Mua ei kyllä henkilökohtaisesti juuri helpottas vaikka kuinka vois pitää yhteyttä, lapset on niin pieniä, ettei siinä mesettämiset ainakaan heitä auta. Kyllä saattasin aika pahasti katkeroitua jos sinkkiarkussa sieltä takas tulis - siinä olis sitten lastenkin elämä pilalla. Voihan sitä täälläkin kuolla, mutta kyllä se todennäköisyys on siellä suurempi. Ihmettelen vaan eikö hänelle tulis meitä ikävä? Raha ei kyllä korvaa mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja pilli:
Harvemmin kukaan suomalsileiriin yrittää edes hyökätä. Joten toi kuolemainen on aika epätodennäköistä.

Suomalaisleiriin on hyökätty ja suomalaiset ovat olleet tunteja kestävissä tulitaisteluissa leirissä ja sen ulkopuolella. Kuolonuhreja on tullut onneksi vasta yksi.

Päivitäpä tietosi.

On ollut reissussa ennenkin, mutta silloin ei ollut lapsia eikä asuttu yhdesä. Mä olen rehellinen itselleni eli en edes esitä tukevani tätä matkaa. En häntä lähtemästä kiellä, mutta en takaa täällä kiltisti odottavani. Mun mielestä olis saanut miettiä enen kuin lapset tekee...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Tuossa vaiheessa sanoisin että tervemenoa, mutta allekirjoitathan eropaperit ennen lähtöäsi.

Heh. Ero kannattaa ottaa vasta paluun jälkeen, koska aviopuoliso saa paremmat korvaukset henkivakuutuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja O.C.:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Tuossa vaiheessa sanoisin että tervemenoa, mutta allekirjoitathan eropaperit ennen lähtöäsi.

Heh. Ero kannattaa ottaa vasta paluun jälkeen, koska aviopuoliso saa paremmat korvaukset henkivakuutuksesta.

Hmmm. Hyvä pointti tuokin :D
No, sopisin ns. henkisestä erosta jotta olisin valmis elämään miten haluan :saint:

Niin, en tiedä koska haluis lähteä, mutta eiköhän se ole se ja sama, paitsi sit tietty 18 vuoden päästä kun lapset ovat kotoa lähteneet. Elokuussa j ahelmikuussa olis rotaatiot ja ilmeisesti elokuutta miettii
.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Perhe on tärkein. Voisi lähteä sitten, kun lapset on jo aikuisia.

Tässähän se dilemma on, koska siinä vaiheessa on jo yli-ikäinen lähtemään mihinkään.

Lähtöhaluahan ei voi estää ja kahlitsemalla kotiin mies vain kypsyy kaikkeen. Voisiko lähtöhalun kuitenkin suunnata jonnekin, jossa olot eivät ole yhtä vaativia ja lomat toimivat paremmin -- eli Kosovoon?

Yhteistyössä