Mies haukkui lastani mulle, jätänkö miehen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

illuusia

Vieras
Siinä se kysymys. Eli ihan lyhyesti: mies jostain syystä alkoi haukkua esiteini-ikäistä tytärtäni (uusperhe ollaan ), että oli huono keskiarvo "tytöksi" (lukuaineet 7,5 ), ja että ei tee mitään, makaa vaan. Aiemminkin on haukkunut mulle tyttöä millon mistäkin, mutta ei koskaan tytölle itselleen. Eli tyttö ei tiedä haukkumisesta... Mies ei pahemmin ota kontaktia tyttäreeni, saattaa pari lausetta päivässä sanoa, eli on etäinen, mutta kuitenkin kohtelias. Ei ole tytölle kuitenkaan ilkeä koskaan ja on rahaakin antanut aina silloin tällöin.

Alkaa kuitenkin rasittaa tuo haukkuminen mulle. Mietin jo, jättäisinkö miehen....? Mitäs sanotte? Yhteisiä lapsia meillä ei ole...

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No jos se ilmaisee huolensa ja välittämisesensä vähän hassusti? :hug: :/ =)

hyvin mahdollista.

Lisäksi ihmisillä on erilaisia tapoja ilmaista asioita. joku sanoo kierrellen ja kaarrellen, joku suoraan ja jonkun tapa sanoa kuullostaa toisen korvaan haukkumiselta ts. vaikka kaikki kolme edellämainittua henkilöä olisivat aivan samaa mieltä ja tarkottaisivat aivan samaa, ilmaisutavat voivat olla todella paljonkin toisistaan poikkeavia.

No jos se ilmaisee huolensa ja välittämisesensä vähän hassusti? :hug: :/ =)

Eli kattoo, että tyttö heittää koulunsa hukkaan?

Kannaittais istuu miehen kanssa pöydän ääreen. =)

Musta tuntuu, että se ei siedä tytärtäni ja yrittää vaan kestää tilanteen. Ehkä olen yliherkkä, en kestä tyllerön arvostelua =(

Miehiä tulee ja menee naisen elämässä, mutta oma lapsi on aina rinnalla ja maailman rakkain.

Kun nainen valitsee itselleen miehen, tulee ottaa huomioon myös lapset ja jos uusi puoliso ei ole hyvä lapselle, niin on parasta odottaa seuraavaa junaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mietin:
Miehiä tulee ja menee naisen elämässä, mutta oma lapsi on aina rinnalla ja maailman rakkain.

Kun nainen valitsee itselleen miehen, tulee ottaa huomioon myös lapset ja jos uusi puoliso ei ole hyvä lapselle, niin on parasta odottaa seuraavaa junaa.

Totta tämäkin :/ =)

Kannattaa ja pitääkin oman lapsen puolia, MUTTA jos koulumenestys ei olekkaan niin hyvä? Ja jos sitä ei itse huomaa samalla lailla?

Mutta perseet penkkiin ja keskustelette asiasta :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Musta tuntuu, että se ei siedä tytärtäni ja yrittää vaan kestää tilanteen. Ehkä olen yliherkkä, en kestä tyllerön arvostelua =(

musta on ihan ymmärrettävää että toisen lasta ei aina jaksa kun suurimmaksi osaksi ihmiset rasittuvat omista lapsistaankin, ja jotenkin se purkautuu sitten aina.

Eli jos joku nyt sitten rasittuu lapsesta, oli se lapsi oma tai puolison, ne negatiiviset tuntemuksetkin pitää saada tuoda esiin. Ja parempi ne on ilmaista niin että lapsi ei ole kuulemassa.

Lisäksi olisi toki hyvä pohtia sitä, millaiseen tapaan mies puhuu yleisesti ottaen muista ihmisistä, eli onko se haukkuminen tapa jolla mies purkaa sitä että joku henkilö ärsyttää tai rasittaa. Kyse nimittäin ei välttämättä ole mistään inhosta, vihasta tai haukkumisen tarpeesta vaan ilmaisutavasta ja siitä että on aivan luonnollista että aina joskus ärsyyntyy toiseen ihmiseen, ja se henkilö johon ärsyyntyy, voi olla myös lapsi.

Pitää paikkansa. Lapsi on aina miestä rakkaampi, jos on pakko tärkeysjärjestystä tehdä. Miehelle sitä ei toki kannata korostaa... Tästä syystä menikin vuosikausia, että löytyi tämä nykyinen, joka ei ainakaan ole ilkeä lapselle suoraan. Edeltäjänsä jätin vuoden yhdessäasumisen jälkeen, koska oli inhottava lastani kohtaan ja mua myös.

Siinä se kysymys. Eli ihan lyhyesti: mies jostain syystä alkoi haukkua esiteini-ikäistä tytärtäni (uusperhe ollaan ), että oli huono keskiarvo "tytöksi" (lukuaineet 7,5 ), ja että ei tee mitään, makaa vaan. Aiemminkin on haukkunut mulle tyttöä millon mistäkin, mutta ei koskaan tytölle itselleen. Eli tyttö ei tiedä haukkumisesta... Mies ei pahemmin ota kontaktia tyttäreeni, saattaa pari lausetta päivässä sanoa, eli on etäinen, mutta kuitenkin kohtelias. Ei ole tytölle kuitenkaan ilkeä koskaan ja on rahaakin antanut aina silloin tällöin.

Alkaa kuitenkin rasittaa tuo haukkuminen mulle. Mietin jo, jättäisinkö miehen....? Mitäs sanotte? Yhteisiä lapsia meillä ei ole...

Just tuon takia en ole perustanut uusperhettä. Kasvattanut lapseni yhteishuollossa isänsä kanssa. Yksin tekemäni viimeinen murkku menossa.

Totta tämäkin :/ =)

Kannattaa ja pitääkin oman lapsen puolia, MUTTA jos koulumenestys ei olekkaan niin hyvä? Ja jos sitä ei itse huomaa samalla lailla?

Mutta perseet penkkiin ja keskustelette asiasta :wave:

Niin, en sitä koulumenestystä niin ajatellut... Matemaattisten aineiden heikkous vetää keskiarvoa alas, kielet kuitenkin ysejä... Mutta oikeassa olet, täytyy kai pitää vakava palaveri :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

musta on ihan ymmärrettävää että toisen lasta ei aina jaksa kun suurimmaksi osaksi ihmiset rasittuvat omista lapsistaankin, ja jotenkin se purkautuu sitten aina.

Eli jos joku nyt sitten rasittuu lapsesta, oli se lapsi oma tai puolison, ne negatiiviset tuntemuksetkin pitää saada tuoda esiin. Ja parempi ne on ilmaista niin että lapsi ei ole kuulemassa.

Lisäksi olisi toki hyvä pohtia sitä, millaiseen tapaan mies puhuu yleisesti ottaen muista ihmisistä, eli onko se haukkuminen tapa jolla mies purkaa sitä että joku henkilö ärsyttää tai rasittaa. Kyse nimittäin ei välttämättä ole mistään inhosta, vihasta tai haukkumisen tarpeesta vaan ilmaisutavasta ja siitä että on aivan luonnollista että aina joskus ärsyyntyy toiseen ihmiseen, ja se henkilö johon ärsyyntyy, voi olla myös lapsi.

Niin kai sitten. Voihan se olla tapa purkaa. Kyllä muakin ärsyttää monet piirteet miehen täysi-ikäisessä pojassa (tietokoneen ääressä lotraaminen, saamattomuus, aloitekyvyttömyys jne. ), mutta olen tarkkaan varonut arvostelemasta. Nyt taitaa olla aika sanoa, mitä ajattelen, ja antaa samalla mitalla takaisin. Poika ei asu tosin meidän luona, joten on ollut helppoa "kestää" näitä epäkohtia :)

Ne oikeat isät vasta teini-ikäsiä tyttäriään sättiikin, että eiköhän se ole jotenkin normaalia.
Miehiä inhottaa tytöissä puhkeava seksuaalisuus, ja tulevat vihaisiksi.

Musta tuollainen on ihan normaalia keskustelua, jos biol.vanhemmat juttelee lapsestaan.

Niin, mulla ei ole vertailukohtaa, kun meillä ei ole sitä yhteistä lasta...Varmaan sitä on herkempi, kun toinen arvostelee omaa lasta...

Musta tuollainen on ihan normaalia keskustelua, jos biol.vanhemmat juttelee lapsestaan.

nimenomaan on. Siinä vaiheessa kun toinen osapuoli ei ole biologinen vanhempi, se vaan mielletään haukkumiseksi :/

T:uusperheen äiti joka miehen ex-vaimon mielestä haukkui lasta kun erehdyin ilmaisemaan huoleni siitä että 11-vuotias tyttö kieltäytyy jo neljättä kuukautta syömästä ainuttakaan lämmintä ruokaa lihomisen pelon takia

Nyt taitaa olla aika sanoa, mitä ajattelen, ja antaa samalla mitalla takaisin.

aikuisten ihmisten välisessä suhteessa ei mun mielestä ole mitään järkeä lähteä nokusinäniinsittenminäkin-linjalle.
totta kai asioista saa ja pitää puhua mutta jos mennään sille tasolle että ruvetaan kaivelemaan vikoja ihan siitä ilosta että toinen sanoi jotain, se menee ihan oikeasti melkoisen lapselliseksi käytökseksi. Silloin kun on jotain syytä sanoa jotain ,asioista voi keskustella

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ne oikeat isät vasta teini-ikäsiä tyttäriään sättiikin, että eiköhän se ole jotenkin normaalia.
Miehiä inhottaa tytöissä puhkeava seksuaalisuus, ja tulevat vihaisiksi.

Niin, olis varmaan helpompaa kestää kuitenkin pikkutyttöä lettipäistä!

Juu. Ihan luonnollista se on, haukkuisi se tyttöä vaikka olisi biologisesti omakin.. päinvastoin kuulostaa siltä että välittää.
Vaikka hullua onkin mutta niin se kai on. :|

Jos hää olis ollut biologinen isä olisitko ottanut asian niin raskaasti? tai yrittääkö miehesi avata silmiäsi jotta näkisit tytön "ongelmat" tai käyttäytymisen ? onko teillä miehesi kanssa aivan eri kasvatusmenetelmät? mul on 2 edellisestä liitosta olevaa tyttöä ja sit meil on yhteinen poju.. On aivan erinlaiset näkemykset monestakin asiasta ja ollaan monasti oltu törmäyskurssilla mutta puhumalla kaikki selvitetty... Juttele ihmeessä miehesi kanssa ja kerro kaikki mitä tunnet... pidät tyttäresi puolia mutta ongit myös miehesi neuvoista ne mitkä tunnet olevan teille sopivia neuvoja/menetelmiä... avaa silmäsi ja ota asiaan aivan erinlainen kanta taatusti miehesikin alkaa paremmin ymmärtämään teitä kun häntäkin kuunnellaan ja ikään kuin otetaan mukaan teidän "sisäpiiriin"

Juu. Ihan luonnollista se on, haukkuisi se tyttöä vaikka olisi biologisesti omakin.. päinvastoin kuulostaa siltä että välittää.

WTF haukkuu lasta ja se on välittämistä :o sorry mut :o

Sitte kun oikein kovasti rakastaa niin antaa varmaan nyrkistä jos haukkuminen on välittämistä :o se on henkistä pahoinpitelyä ja jos ei ap pidä lapsensa puolia niin kuka pitää?

Alkuperäinen kirjoittaja mitähäh:

no onko se haukkumista jso sanoo että keskiarvo oli huonom ja että ehkä tytön pitäis tehdä jotain...?
mie tiiän että voi olla vaikeaa kuulla omasta lapsesta negatiivisia asioita mutta pitää myös osata ymmärtää sitä toista... mulla esim tilanne on että välillä mies sanoo pojasta että se on idiootti etc. mutta kun me ollaan asiasta puhuttu niin mie tiiän että se tarkoittaa sitä vain että sillä alkaa pinna kiristyä pojan kikkailuihin (poika siis 2v) ja kun kyseessä ei ole oma lapsi niin sitä ei aina vlillä kestä, äideillä kun tuppaa olemaan se pikku nappi josta lapset osaa painaa, oli se sitten söpö hymy,hali etc, äiti heltyy... jaksaa taas sitä kiukkuamsita,huutoa etc. mutta isä/äiti puolilla sitä ei ole joten asioista sanoo ehkä eritavalla sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:
Alkuperäinen kirjoittaja mitähäh:

no onko se haukkumista jso sanoo että keskiarvo oli huonom ja että ehkä tytön pitäis tehdä jotain...?
mie tiiän että voi olla vaikeaa kuulla omasta lapsesta negatiivisia asioita mutta pitää myös osata ymmärtää sitä toista... mulla esim tilanne on että välillä mies sanoo pojasta että se on idiootti etc. mutta kun me ollaan asiasta puhuttu niin mie tiiän että se tarkoittaa sitä vain että sillä alkaa pinna kiristyä pojan kikkailuihin (poika siis 2v) ja kun kyseessä ei ole oma lapsi niin sitä ei aina vlillä kestä, äideillä kun tuppaa olemaan se pikku nappi josta lapset osaa painaa, oli se sitten söpö hymy,hali etc, äiti heltyy... jaksaa taas sitä kiukkuamsita,huutoa etc. mutta isä/äiti puolilla sitä ei ole joten asioista sanoo ehkä eritavalla sitten...

Anteeks mut siis :o sun mies sanoo sun 2v (vauvaa) idiootikisi ja se on sun mielestä ok :o

Yhteistyössä