Mies ihmettelee miten ihmiset pystyy maksamaa elatusmaksuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jätä ne penskat miehelle, saattaapi yllättyä kuinka paljon niihin tosiasiassa meneekään rahaa. mun eksä ei suostunut edes minimielareita maksamaan, vaikka ihan hyväpalkkaisessa työssä olikin. eikä myöskään tapaa lastaan, koska kehtasin muuttaa pois hänen kotipaikkakunnaltaan töiden perässä:) no, lapsi on kohta teini, eikä ole tavannut isäänsä kohta 10 vuoteen. omapa on menetyksensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mutta siis onko teidän mielestä paljon elareita jos vaikka se minimi eli 140e/kk per lapsi eli kolme kertaa tuo ja sen lisäksi mies maksaa noin 50e kuussa lasten vakuutuksista? Pitää joka toinen viikonloppu ja sen lisäksi epäsäännöllisen säännöllisesti viikolla.

Uuden miehen kuukausitulot tuon saman eli 2400e/kk.

Niin?

Mun mielestä ei ole paha.

Nostan vielä...

Minä en ole heittämässä miestä pihalle enkä käytä lapsia pelinappulana tms ja ihan hyvässä hengessä meillä on tästä keskusteltu ja asia saadaan varmasti sovittua. Korostan edelleen, että en ole kynimässä miestäni enkä vain tehtaile lapsia ja sitten maksatuta heidän elämistään toisilla.

Mutta edelleen pohdin, että onko tuo minimi jokaisesta siis liikaa? Enkö muka tosiaan saisi edes sitä?

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Alkuperäinen kirjoittaja lastenvalvoja:
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen:
Mitä exäs oikein luulee? Kyllä se laps kuluttaa paljo enemmän päiväs kuin 5e.
Miun kohdal laskettiin, et exän pitäs maksaa yhdest lapsest yli 400e/kk, ku miu tulot on tosi pienet. Mie oon toisen lapsukaisen kaa kotona ja asumme avomieheni kanssa.

sori vaan mut 200/per lapsi on maksimi... oli miehen tulot sit mitkä vaa

No älä nyt hupsi.

et oo tainnu käydä lastenvalvojan juttusilla... totta mikä totta

pyh. mulla lasketiin 250e

No mutta siis onko teidän mielestä paljon elareita jos vaikka se minimi eli 140e/kk per lapsi eli kolme kertaa tuo ja sen lisäksi mies maksaa noin 50e kuussa lasten vakuutuksista? Pitää joka toinen viikonloppu ja sen lisäksi epäsäännöllisen säännöllisesti viikolla.

Niin?

Nostan vielä...

Minä en ole heittämässä miestä pihalle enkä käytä lapsia pelinappulana tms ja ihan hyvässä hengessä meillä on tästä keskusteltu ja asia saadaan varmasti sovittua. Korostan edelleen, että en ole kynimässä miestäni enkä vain tehtaile lapsia ja sitten maksatuta heidän elämistään toisilla.

Mutta edelleen pohdin, että onko tuo minimi jokaisesta siis liikaa? Enkö muka tosiaan saisi edes sitä?

?

Niin?

Nostan vielä...

?

?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
mut eihän sen miehen ookkaan tarkoitus elättää KOKONAAN lapsia?! Sä saat lapsilisätkin.

ihan totta. eikä lapsen asumiskulut esimerkiksi todellakaan ole puolet vuokrasta.
lapsen elatus kuuluu molemmille vanhemmalle, myös sille lähivanhemmalle.

Lapsilisä otetaan huomioon, ku elatusmaksua tarkastetaan.

I LAPSEN TARVE =YLEISET JA ERITYISET KUSTANNUKSET YHTEENSÄ - VÄHENNYKSET

Yleiset kustannukset:
joko 0-6-vuotiaalle 250 euroa/kk
tai 7-12 290
tai 13-17 390

http://www.yvpl.fi/index.php?page=ero&sivu=elatus

"Suositeltava tapa määrittää elatusavun suuruus on seuraava: Määritetään lapsen elatuksen tarve (keskimäärin 420 euroa kuukaudessa). Elatuksen tarpeesta vähennetään yhteiskunnan maksamat lakisääteiset toistuvaisetuudet (lapsilisä ja mahdollinen yksinhuoltaja korotus). Näin jäljelle jäävä erotus jaetaan vanhempien nettotulojen suhteessa. Elatusapua alentavana seikkana voidaan ottaa huomioon tapaamisista aiheutuvat huomattavat kustannukset esim. pitkästä välimatkasta aiheutuvat kulut." elatusvelvolliset.fi

Mun ex makselee elatustukia noista kahdesta lapsestaan yhteensä 600 e/kk. Mäkin käyn töissä eikä sen tarvitsisi maksaa noin paljoa, mut sen mielestä lapset käyttää rahat paremmin kuin se itse. Lisäksi se pistää säästöjään lahjoina lasten omille tileille. Tuntuu tekevän sen ihan mielellään eikä ainakaan mainosta julkisesti uhrautuvansa vaan lasten vuoksi.

Mun mielestä se Kelan maksama summa olis ihan reilu. Ellei mies sit pidä lapsia paljon, niin silloin ehkä vähän vähemmän (vaikka laskee sen päiväkohtaisen osuuden ja vähentää tuosta, tai sit vähentää vain päiväkohtaisen ruokarahan, miten sovitte).

Yhteistyössä