mies ja vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tintti

Jäsen
12.07.2004
271
0
16
En oikein tiedä enää mitä ajatella sillä suhteemme isoksi ongelmaksi on muodostunut miehen vanhemmat. Ennen pojan syntymää ja sen jälkeenkin oma suhteeeni vanhempiin oli ihan hyvä ja tultiin mukavasti juttuun. Ongelmia alkoikin muodostua sitten, kun sanoin miehelleni että jotkut asiat vanhempien käytöksessä haittaa minua, esim. nämä eivät juurikaan huomioi poikaani (aiemmasta liitosta). Mies puolustaa henkeen ja vereen vanhempiaan ja sanoo minun vain olevan kateellinen, kun heillä hyvät suhteet. Ei siis suvaitse MINKÄÄNLAISTA kritiikkiä vanhemmistaan vaikka miten yrittäisi sanoa.

Hyvä esimerkki on se, kun olen aina huolehtinut, että vanhemmat saavat äitien -ja isänpäivänä, synttärinä, jouluna jne. lahjat (mies ei ennen yhdessäoloamme ostanut koskaan), niin tänä jouluna sitten, kun tiesivät ongelmistamme, meikäläinen ei saanutkaan mitään eikä myöskään ikinä ole onniteltu esim. synttärinä. Mies sitten kantoi jouluna ison kassin itselleen lahjoja kotiin anoppilasta...

Iso ongelma on se, että mies menee aina riidan jälkeen vanhemmilleen valittamaan, miten raivostuttavaa! Nämä kuulevat vain hänen näkökulmansa, kertaakaan ei ole kysytty mun näkökulmaa, kun kultapoika on varmaan aina oikeessa... Mun mielestä parisuhdeongelmat tulisi ensisijaisesti selvittää kotona eikä miehen vanhempien kanssa!!!!!!!!!!!

Aina kun vanhemmat tulevat puheeksi, ilmassa on riita. Voisi edes joskus myöntää, että nämä tekevät jotkut asiat väärin eikä niin, että mä olen se paska aina! Miehen kuuluu seistä puolison rinnalla, ei vanhempien. Miehen mielestä vanhempien ei esim. kuulu huomioida poikaani koska ei ole heidän lapsenlapsensa!!!!!!!!

En jaksa tätä tilannetta enää, mies ei mieltäänsä muuta, on mielestään aina oikeessa ja mä vaan yritän tuhota hänen suhteensa vanhempiin. Ero on usein mielessä, mutta on nuo lapset ja kaikki. Kaikki luottamus ja rakkaus on kadonnut. Parisuhdeterapiaan piti mennä sillä periaatteella, että mies lopettaa meidän asioiden puimisen vanhempien kanssa, ei lopettanut. Sitten kun sanoin ettei pitänyt lupaustaan ja saa terapia sitten olla mun puolesta, niin kypsä olen, sanoo, että se vain tekosyy multa olla tulematta. HÄNEN LUPAUKSEN PETTÄMINEN EI MERKITSE MITÄÄN!

Onko jollain tapahtunut vastaavaa tai onko neuvoja mitä tehdä?? Tuntuu niin toivottomalta....

miksi miehesi vanhempien pitäisi huomioida sinun lastasi? onhan lapsellasi myös omat isovanhemmat. toisaalta ymmärrän harmistuksesi, mutta toisaalta en itse vetäisi hernettä nenään tuollaisesta.

Musta tuo on kyllä väärin! Tottakai pitäs sinunkin lastasi huomioida vaikka nyt ei ehkä niin kuin niitä "omia lapsenlapsia". Lapsesi on kuitenkin teidän perheen jäsen!!!!!1 Miehen todellakin kuuluu seistä vaimonsa rinnalla eikä vanhempien. Minusta oli ihanaa kun mieheni kerran mölähti äidilleen minun puolesta kun se on semmoinen kärttyinen eikä aina ajattele mitä laukoo..Ei silti, mukava anoppi :/ =) Kyllä mullakin on läheiset välit varsinkin äitiini mut pitää tietää mitkä asiat kuuluu vain omaan perheeseen ja parisuhteeseen.. Luulen että kauan en jaksais tuollaista sillä kyllä parisuhteessa täytyy olla hyvä olla eikä nuin iso asia saa kaivella. Ymmärrän täysin! Joko sinä tai vanhemmat! Niin kyllä ite sanoisin..Täytyy se haju rako kuitenkin olla vaikka läheisiä olisivatkin!

Niin, siinä se onkin, mielestäni molempia lapsia tulisi huomioida vaikka ei biologisia isovanhempia ollakaan! Lapsi itse on huomannut ettei häntä niin noteerata. Siinä vaiheessa miehenkin pitäisi ajatella mikä on tärkeää!

Vanhemmille on sanottu asiasta, mutta minkäs teet, kun mies ja vanhemmat ajattelevat asiasta niin toisin! Eniten sapettaa se, kun ei saa mitään tukea mieheltään tässä vanhempi asiassa. Pitäisi ymmärtää, että vanhempien käytös loukkaa sekä minua että poikaani. Monta kertaa olen miehelle tätä itkenyt, mutta sitten on riita pystyssä, kun "vaan haukun hänen vanhempiaan". Jos esittäisin ehdon, että vanhemmat tai minä, luulen että valinta ei kohdistu minuun... Sanoo vaan, että hänelle ei mitään ehtoja aseteta.

Kyllä ihmetyttää vanhemmatkin, kun eivät mitenkään ajattele mun näkökantaani asioihin, kun toinen menee sinne valittamaan. Se tässä onkin, että en saa miestäni millään ymmärtämään, että asiat ei voi mennä näin. Sanoo vaan ettei täällä kotona sitten puhuta vanhempiin liittyvistä asioista, koska aina tulee riita. Ihan niinkuin se olisi ratkaisu, kyllä ne asiat sisällä kaivertaa!

Tunteet muuttuu ja vaimenee, kun huomaa ettei toinen välitä pätkääkään miltä minusta tuntuu. Mies tuntuu niin keskenkasvuiselta, kun omat vanhemmat on aina oikeassa teki mitä tahansa. Jos esim. appiukko on sanonut jotain loukkaavaa minulle, niin kommentti on vaan anopilta ja mieheltä "se nyt vaan on tollainen". Kyllä miehen pitäisi sanoa appiukolle, että voisit pyytää anteeksi tms. eikä aina vähätellä kaikkea.

On todella väsynyt tähän tilanteeseen, on raskasta kantaa sitä katkeruutta miestä ja hänen vanhempiaan kohtaan, joka tässä pikku hiljaa on syntynyt. Lisäksi raskautta lisää se, että miehen mielestä olen aina syyllinen, jos riita syntyy ko. asiasta. En voi siis sanoa YHTÄÄN MITÄÄN hänen vanhemmista, se on ihan tabu aihe.

Täysin hyväksyttävää on hänen mielestään se ettei mua mitenkään muisteta juhlapäivinä, kommentti on vaan "no mitä siitä, oot saanu kukkia heiltä"(tapahtui kun isäni kuoli). Hoh hoijaa!!!!!!!!!!!!!

Yritän tässä sinnitellä ja olla välillä ajattelematta asiaa, mutta mielen sopukoissa kuitenkin on aina se ettei saa tukea ja kuka se tässä suhteessa on sitten se tärkein. En minä ainakaan!!!!!!!!!!!!

Mitä ihan konkreettisesti nämä appivanhemmat ovat tehneet muuta kuin siis jättäneet ostamatta lahjoja? Mitä pahaa esim. appiukko on sanonut?

Muuttuiko appivanhempien käytös sen jälkeen kun teille syntyi yhteinen lapsi?

Meillä on sama kuvio, paitsi ei vielä yhteistä lasta.

Kyse ei oikeastaan ole lahjojen ostamisesta vaan siitä, että eivät huomioi poikaani juuri mitenkään. Kun tulevat kylään, voivat tervehtiä häntä, mutta melkein siihen se sitten jääkin.Olisi kiva, jos vaikka kyselisivät kuulumisia koulusta jne. Hössöttävät yhteisen lapsen ympärillä ja toinen jää sitten syrjään. Asiasta on kyllä huomautettu, ei tulosta, varsinkin kun miehen ja heidän asenne on, ettei tarviikaan huomata.

Tuntuu poikani puolesta tosi kurjalta. Jouluna kysyivät mitä pikkuinen tarvii lahjaksi, pojan toiveita ei kysytty. Ja tätä rataa...

Appiukko on esim. valittanut, kun tehnyt meille kauppaostoksia(itse tarjoutui). Mies ei ole ole ollut silloin paikalla. Appiukko siis joka kerta kauppareissun jälkeen, siunaillut kuinka raskasta se on jne. Mitä sitten on tarjoutunut, varsinkin kun kävi vain kerran viikossa. Mies vaan puolustelee.

Kuulostaa tutulta. Meillä tosin vain yhteinen lapsi. Mutta oikeastaan sillä, mitä kukaan meistä sanoo täällä, ei ole mitään merkitystä koska tärkeintähän se olisi, että teidän välit olisi saatava "appivanhempien kestäväksi". Se jos mikä on vaikeaa. Ilmeisesti miehesi ja hänen vanhempiensa välinen napanuora on vielä tiukasti kiinni ja minkäänlainen arvostelu tai erimielisyys ei auta, se vain huonontaa sinun mainettasi. Tiedät että miehesi käyttäytyy lapsellisesti jne mutta tärkeää olisi varmasti keksiä joku rakentava tapa käsitellä näitä asioita, mielummin mainita aina kun tekevät "oikein" jne. Hölmöä kuin mikä mutta et pysty muuttamaan miestäsi ja hänen vanhempiaan joten pure hammasta ja pidä puolesi ystävällisesti hymyillen.Jos teillä on muuten asiat kunnossa, tuo asia kyllä hoituu. Koeta jaksaa!

Kiitos tuesta! Eihän tämä elämä ikinä ongelmatonta ole, mutta oman lapsen mitätöinti saa vereni kiehumaan. Yritän ajatella positiivisesti, iloa elämään löytyy kuitenkin lapsista päivittäin. Olen samaa mieltä, että miestäni ja hänen vanhempiaan en voi muuttaa, mutta tuntuu olevan vaikeaa saada häntä edes ymmärtämään asioiden laitaa minun ja lapseni kannalta. No, toivon että hän joskus huomaa kuinka tärkeää perheen (siis oman) tuki on , viimeistään silloin kun vanhemmista aika jättää...

Yhteistyössä