Mies ja nainen vain kavereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Entäs sitten, kun naispuoliset ystävät ovat entisiä tyttöystäviä, pidetään yhteyttä puolin ja toisin tekstareilla ja soitellen? Ei kuitenkaan (kai?) tapaillen. Mites siihen pitäisi suhtautua, kun aina vaan ilmenee lisää ja lisää entisiä tyttöystäviä, jotka ovat vain kavereita nykyisin.

Miehet ja naiset voi olla kavereita. MUTTA todellisella naiskaverilla ei ole kuitenkaan mitään syytä halailla ja istua sylissä mieskaverinsa vaimon nenän alla (eikä muuallakaan). Siinä on jotain nokittamisen meininkiä. Jos mies on mies eikä lullukka, hän hätistelee tämmöisen otuksen kauemmas.

Hei naiset: kuka menee isoveljensä syliin pussailemaan ja halailemaan, jos sattuu samaan baariin?

Alkuperäinen kirjoittaja LIve:
Miehet ja naiset voi olla kavereita. MUTTA todellisella naiskaverilla ei ole kuitenkaan mitään syytä halailla ja istua sylissä mieskaverinsa vaimon nenän alla (eikä muuallakaan). Siinä on jotain nokittamisen meininkiä. Jos mies on mies eikä lullukka, hän hätistelee tämmöisen otuksen kauemmas.

Hei naiset: kuka menee isoveljensä syliin pussailemaan ja halailemaan, jos sattuu samaan baariin?

No minä saatan halatakin veljiäni joissain juhlatilaisuuksissa, mutta en kyllä tasan varmaa pussaile tai istu syliin.

Samaa mieltä edellisen kanssa. Nokittamisen meininkiä tossa. Tunsin kerran erään mimmin, jolla oli monta tällaista "veljeä". Kaikkien kanssa se oli jossain vaiheessa ähläillyt, ja halusi kait pitää niitä jätkiä varalle tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Miettivä:
Meillä on miehen kanssa ollut pientä "polemiikkia" hänen kaverisuhteestaan erääseen naiseen. Mies on tuntenut kyseisen naisen murrosikäisestä asti ja he ovat kuulemma aina olleet vain kavereita. Minä en täysin tätä niele ja ketuttaa kun esim. baarissa nainen tulee halailemaan ja kaulailemaan miehen kanssa kutsuen häntä isoveljekseen. Alkaa ällöttää väkisinkin.

En voi sille mitään, mutta mielipiteeni on se, että jos mies ja nainen ovat "vain kavereita" niin jompi kumpi haluaa aina enemmän. Ja eri sukupuolten kaveruuteen liittyy aina jotain muutakin kuin pelkkää kaveruutta. En ainakaan todellakaan pidä siitä että tämä nainen voi esim. istuutua miehen syliin kaulailemaan "isoveljeään" ja sitten muistellaan menneitä aikoja kun oltiin siellä ja täällä ja tehtiin sitä sun tätä. Yäk!

Mitä mieltä olette tällaisista miehen ja naisen välisestä kaveruudesta? Onhan toki toimiviakin kaverisuhteita tältä pohjalta olemassa, mutta kuinka usein mukana on jotain muutakin?

Tottakai mies ja nainen voivat olla kavereita, mutta kaveruuteen kyllä kuuluu toisen kumppanin kunnioittaminen. Muutenhan kyseenomainen kaveri tuo vain harmia kaverilleen. Kaveruuteen ei kuulu se että leikitään leikkejä kaverin kumppanin kustannuksella vaikkapa istumalla syliin kumppanin silmien edessä.

Mä oon ihan samaa mieltä nimimerkin "gjkk" kanssa... Ystävyyssuhteet onnistuu tasan silloin, kun jompikumpi on ruma (tai edustaa eri seksuaalista suuntausta, esim. heteronainen & homomies voi olla kavereita). Itselläni ei ole kuin yksi miespuolinen kaveri (joka on siis puhtaasti PELKKÄ kaveri) ja sekin johtuu vain siitä, että hän on sen verran ruma (siis nimenomaan ei miellytä MINUN silmääni), etten voisi kuvitellakaan mitään peliä hänen kanssaan. Tämä mies sen sijaan haluaisi enemmän kuin kaveruutta minun kanssani, joten tämäkään "kaveruus" ei aina oikein toimi. Olen pian kolmikymppinen, joten kavereita on ehtinyt kertyä jo melkoinen joukko tähän ikään mennessä, eikä yhdelläkään heistä ole viehättävää, toista sukupuolta olevaa, kaveria. Joskus on yritetty kaveruutta jonkun vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa (niin minä kuin muutkin ystäväni), mutta kaveruudet ovat aina kaatuneet jommankumman kiinnostukseen tai muuttuneet seurustelusuhteiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ei onnistu!:
Mä oon ihan samaa mieltä nimimerkin "gjkk" kanssa... Ystävyyssuhteet onnistuu tasan silloin, kun jompikumpi on ruma (tai edustaa eri seksuaalista suuntausta, esim. heteronainen & homomies voi olla kavereita). Itselläni ei ole kuin yksi miespuolinen kaveri (joka on siis puhtaasti PELKKÄ kaveri) ja sekin johtuu vain siitä, että hän on sen verran ruma (siis nimenomaan ei miellytä MINUN silmääni), etten voisi kuvitellakaan mitään peliä hänen kanssaan. Tämä mies sen sijaan haluaisi enemmän kuin kaveruutta minun kanssani, joten tämäkään "kaveruus" ei aina oikein toimi. Olen pian kolmikymppinen, joten kavereita on ehtinyt kertyä jo melkoinen joukko tähän ikään mennessä, eikä yhdelläkään heistä ole viehättävää, toista sukupuolta olevaa, kaveria. Joskus on yritetty kaveruutta jonkun vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa (niin minä kuin muutkin ystäväni), mutta kaveruudet ovat aina kaatuneet jommankumman kiinnostukseen tai muuttuneet seurustelusuhteiksi.

Ystävyyssuhteet vastakkaisen sukupuolen kanssa perustuvat rumuuteen, hahhahhah. Itseään täynnä olevien ihmisten katsantokanta on niin kapea, että ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

No eiköhän kyse ole jostain aivan muusta, kuin siitä että ystävä voi olla vain ruman kanssa. Herra nähköön mikä ajattelutapa.

Miehelläni on naispuolinen ystävä. Oikein hyvä ystävä. Ovat muuten seurustelleet aikoinaan, eli eivät kait sitten toisiaan kovin rumina pidä..

Ei ihmisiä voi ajatella pelkkinä ystävinä, jos ovat aikanaan seurustelleet, pussailleet, naineet tai pitäneet muutoin peliä. Silloinhan suhteessa on tai on ollut muutakin viehätysvoimaa kuin pelkkää kaverillistä tykkäämistä. Voivathan tietysti olla (tai yrittää olla) tämänkin jälkeen ystäviä, mutta hyvin harvalla onnistuu, ja hyvin harvoin uudet kumppanit pitävät siitä että kumppani kaveeraa exän kanssa. Jos ihmiset pitävät toisia viehättävän näköisinä, niin tosiasia on, että useimmiten juttu etenee muuhunkin kuin neutraaliin kaveruuteen, eikö totta??

"Jos ihmiset pitävät toisia viehättävän näköisinä, niin tosiasia on, että useimmiten juttu etenee muuhunkin kuin neutraaliin kaveruuteen, eikö totta??"

No eikähän seurusteluun tarvita muutakin kuin miellyttävä ulkonäkö ja kaveruus. En minäkään sinkkuna seurustelut työpaikkani kaikkien miesten kanssa, vaikka ovatkin hauskannäköisiä ja mukavia kavereita :-)

Toiset ihmiset ovat tosiaan niin aikusia, että osaavat, kaikesta menneisyydessä tapahtuneesta naimisesta huolimatta, olla pelkkiä ystäviä. Toiset taas ovat niin aikuisia, että pystyvät tämän ymmärtämään. Se naiminen kun ei ole maailman tärkein asia, vaan elämään mahtuu muutakin kuin sen mieetimistä, kuka kenenkin kanssa on ollut "sillai"..

Mielenkiintoinen aihe. Itselläni on ystävänä vanhempi mies, jonka kanssa on ammatillinen mutta myös henkilökohtainen yhteys. Molemmat olemme perheellisiä ihmisiä ja puhummekin paljon myös näistä asioista. Oikeastaan voimme jutella mistä vaan. Kummallakaan ei ole kuitenkaan ollut tarvetta ylittää (mitään määrittelemättömiä) ystävyyden rajoja, enkä haluaisi kategorisoida olemistamme mitenkään. Sillä ei myöskään ole merkitystä, mitä muut asiasta ajattelevat. Omalle siipalle ei tarvitse silti mennä kehuskelemaan yhteydenpidon määrällä tai muilla yksityiskohdilla. Enkä menisi ko. ystäväni vaimon nenän edessä kehuskelemaan meidän ystävyydellämme. Ihan turhaa kaivaa verta nenästään.

Ihmistenvälisessä kanssakäymisessä on mielestäni _aina_ jonkinlainen viehtymisaspekti mukana, sukupuolesta riippumatta. Joistakin ihmisistä pitää enemmän kuin toisista. Seksuaalisuus on yksi osa sitä, enkä jaksa uskoa, että mikään inhimillinen vuorovaikutus on täysin siitä vapaata. Se, että jotkut asiat leimaa seksuaalisiksi itseasiassa ylikorostaa koko seikkaa turhaan. Me ollaan kuitenkin kokonaisuuksia, inhimillisiä sellaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen jolla on ystävä:
Mielenkiintoinen aihe. Itselläni on ystävänä vanhempi mies, jonka kanssa on ammatillinen mutta myös henkilökohtainen yhteys. Molemmat olemme perheellisiä ihmisiä ja puhummekin paljon myös näistä asioista. Oikeastaan voimme jutella mistä vaan. Kummallakaan ei ole kuitenkaan ollut tarvetta ylittää (mitään määrittelemättömiä) ystävyyden rajoja, enkä haluaisi kategorisoida olemistamme mitenkään. Sillä ei myöskään ole merkitystä, mitä muut asiasta ajattelevat. Omalle siipalle ei tarvitse silti mennä kehuskelemaan yhteydenpidon määrällä tai muilla yksityiskohdilla. Enkä menisi ko. ystäväni vaimon nenän edessä kehuskelemaan meidän ystävyydellämme. Ihan turhaa kaivaa verta nenästään.

Ihmistenvälisessä kanssakäymisessä on mielestäni _aina_ jonkinlainen viehtymisaspekti mukana, sukupuolesta riippumatta. Joistakin ihmisistä pitää enemmän kuin toisista. Seksuaalisuus on yksi osa sitä, enkä jaksa uskoa, että mikään inhimillinen vuorovaikutus on täysin siitä vapaata. Se, että jotkut asiat leimaa seksuaalisiksi itseasiassa ylikorostaa koko seikkaa turhaan. Me ollaan kuitenkin kokonaisuuksia, inhimillisiä sellaisia.

Aivan. Ja tosiaan tuo, ettei omalle siipalle tarvitse kaikkea kertoa, eikä sitä pidä pitää pahana asiana, koska en kerro naisystävänikään asioita enkä sitä, mitä ollaan puhuttu ja milloin. Sama koskee miesystävääni. Ja olen tahdikas kummankin puolisoiden edessä.

Ns "siskot" jotka istuskelevat sylissä, pussailevat ovat epätoivoisia naisia, joille on jäänyt teinivaihe päälle. Sillä yritetään sitten peittää sitä ikäkriisiä. Tyypillinen tällainen "sisko" on juuri 35-40-vuotias nainen (kuten ap kertoi kyseessä yli 3-kymppiset), jolla ei ole omia lapsia. Lukemattomia suhteita takana, enemmän niitä lyhyitä. Yleensä päihdeongelma (ravintolassa sitten kaulaillaan yms). Omanarvontunne täysin nolla, ja sitä nostetaan sekaantumalla muiden suhteisiin. Halutaan jopa satuttaa toisia naisia sen kustannuksella että oma pieni ego saisi jotain nostetta. Saavutukset harrastuksissa ja työelämässä yleensä minimaalisia. Nämä naiset ovat kateellisia pareille, koska heidän oma seksi- ja parisuhde-elämä on köyhää ja kurjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja On näitä nähty:
Ns "siskot" jotka istuskelevat sylissä, pussailevat ovat epätoivoisia naisia, joille on jäänyt teinivaihe päälle. Sillä yritetään sitten peittää sitä ikäkriisiä. Tyypillinen tällainen "sisko" on juuri 35-40-vuotias nainen (kuten ap kertoi kyseessä yli 3-kymppiset), jolla ei ole omia lapsia. Lukemattomia suhteita takana, enemmän niitä lyhyitä. Yleensä päihdeongelma (ravintolassa sitten kaulaillaan yms). Omanarvontunne täysin nolla, ja sitä nostetaan sekaantumalla muiden suhteisiin. Halutaan jopa satuttaa toisia naisia sen kustannuksella että oma pieni ego saisi jotain nostetta. Saavutukset harrastuksissa ja työelämässä yleensä minimaalisia. Nämä naiset ovat kateellisia pareille, koska heidän oma seksi- ja parisuhde-elämä on köyhää ja kurjaa.

Vai onkohan nyt päinvastoin...? Tuota lukiessa tuntuu että SINÄ olet kateellinen niille lapsettomille sinkuille, joilla on vielä mahdollisuus hyppiä ravintoloissa ja tehdä vähän mitä huvittaa. Ja oletko ihan varma että heillä on tylsempi ja kurjempi seksielämä kuin kaikilla pikkulasten vanhemmilla?

PS: Olen itsekin vakitusiessa parisuhteessa, joten ei kannata tehdä vastahyökkäystä ajatellen että olen jonkun "sisko"...

Ei kannata yleistää. Mun kokemukseni mukaan myös parisuhteessa elävillä naisilla näyttää olevan niitä veljiä vähän siellä sun täällä... Onkohan se parisuhde sitten niin tylsää ja kurjaa että täytyy hakea "veljiltä" huomiota vai mistä lie kyse..?

Alkuperäinen kirjoittaja Onko näin?:

Vai onkohan nyt päinvastoin...? Tuota lukiessa tuntuu että SINÄ olet kateellinen niille lapsettomille sinkuille, joilla on vielä mahdollisuus hyppiä ravintoloissa ja tehdä vähän mitä huvittaa. Ja oletko ihan varma että heillä on tylsempi ja kurjempi seksielämä kuin kaikilla pikkulasten vanhemmilla?

PS: Olen itsekin vakitusiessa parisuhteessa, joten ei kannata tehdä vastahyökkäystä ajatellen että olen jonkun "sisko"...

Niin no arviosi meni kyllä sangen pieleen. Ei se mitään. Kyllä olen sivusta seurannut ja kuunnellut monen yli 3-kymppisen sinkun tilityksiä lyhyistä miessuhteistaan, ja eivät ne ole kaunista kuultavaa.

Eräs tyyppiesimerkki on 35-vuotias naikkonen, jolla on ollut suhteita kymmeniä, yhdenillanjuttuja sitäkin enemmän. Kyllä hänet tunnetaan jo jokapojan hätävarana. Ongelmia päihteiden kanssa on, niitä ei myönnetä. Ravintoloissa esiinnytään sitten viimeisillä voimilla vielä "prinsessana" ja luodaan illuusio omasta haluttavuudesta. Ja siinä ohessa ollaan kateellisia pareille.

Runsaasti päihteitä (ja tämä kyseinen on sekakäyttäjä) käyttävän kanssa seksi nyt ei välttämättä ole niin ihanaa. Ja ei kaikki miehet halua naista, joka on ollut 50 miehen kanssa. Se vain on niin. Hän kelpaa lyhyeksi ajaksi, ja sitten hänet jätetään. Ei se herkulta kuulosta.

Kyllähän pari lasia viiniä voi viedä estoja, mutta runsas sekakäyttö kyllä vaikuttaa ankeasti mieleen, ja jopa ominaishajuun. Moni sinkku epätoivoisena viettää aikaansa pubeissa ym.