mies jää koti-isäksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppu75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emppu75

Aktiivinen jäsen
18.09.2010
1 926
0
36
mielenkiinnosta, kertokaapa kokemuksia, kun mies jää kotiin hoitamaan lasta/lapsia äidin palatessa töihin... meillä palloteltu tätä ajatusta, mulla paremmat tulot. vakityö ja ei haluttaisi laittaa lasta heti hoitoon, ajankohtaista toki vasta vuoden loppupuolella ;)

Meillä mies jäi koti-isäksi, mutta minä en kylläkään mennyt töihin vaan jatkoin opiskeluja. Lapsi oli tuolloin n.4kk. Ei kai siinä mitään kummoista ollut, hyvin meni. Oli ihan kivakin välillä kun sai mennä koululle ja hengähtää vauva-arjesta :D

Minkä ikäinen teidän lapsi on?

Suosittelen lämpimästi! Minä lähdin töihin heti äitiysloman jälkeen ja mies jäi kotiin, oli reilu viisi kuukautta koti-isänä ennen kuin esikoinen meni hoitoon. Ensinnäkin miehen ja tytön välinen suhde on ainutlaatuinen, eikä se varmasti olisi noin ihanaksi kehittynyt, mikäli tuota aikaa ei olisi ollut <3 :) Toisekseen nyt kun toisen lapsen kohdalla minä jäin kotiin hoitovapaalle, miehen ymmärrys minua ja kodinhoitovastuuta kohtaan on taatusti parempi kuin niillä miehillä jotka eivät ole kotiarkea koskaan joutuneet pyörittämään toisen ollessa töissä. Vastaavasti minä tiedän ne negatiiviset puolet mitä työssä kävijällä on muun perheen ollessa kotona.
Tällä kylällä mieheni tunnetaan "miehenä joka aina ajeli pyörällä pikkutyttö kyydissä" :D

Meilläkin mies jäi koti-isäksi "vauvan" ollessa reilu 1v. Vuoden oli kotona, sitten odottelinkin jo toista ja mä jäin sitten äippälomalle ja mies palasi töihin. Hyvin se meni, ruokakin oli aika usein valmiina ja siivottukin ihan ok. Jotain hommia jäi tietysti myös minulle, mutta aina tehty molemmat kotihommia suht yhtä paljon. Suosittelen.

meillä kans palloteltu samaa kun mulla ois paremmat tulot ja olen ollut kotna esikoisen syntymästä lähtien(lapsia nyt 2) niin ois kiva mennä töihin ettei tuu loputtoman pitkää taukoa.mies oli esikoisen kanssa isäkuukauden kaksin kotona ja tykkäs kyllä siitä mutta se taloudenhoito ei kai oikein sovi sille ja sen oli aika vaikea puistoissa yms paikoissa löyttää juttukaveria kun ei oo sitä tyyppiä että menis mammojen kaa tuosta vaan juttelemaan. niin sitte monasti sillä ei ollut päivän aikana mitään aikuista kontaktia
ollaan myös mietitty että oltais molemmat osittaisella hoitovapaalla jos vaan saadan työt sovittua. miehelläkin on kai siihen oikeus. oltais kotona sitte puolet ja puolet. se lis verojen kannaltakin mukavaa kun molempien tulot olis sitte pienet joten veroprosentit alhaset

Yhteistyössä