mies jätti keittiönpöydälle 500e ja lapun, osta jotain jos haluat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Siis miksi mies antaa rahaa?
Eikös sitä eletä yhteisessä taloudessa ja rahat ole tavallaan yhteisiä niin...
Toisaalta minulla ei tulis mieleenkään törsätä mihinkään tuollaista summaa.
Pistäisin jemmaan perheen yhteisen hyvän hankintaan.

eikö toista saa ilahduttaa tuollai vai ? :o kyllä meilläkin on yhteinen talous ja yhteiset rahat ja silti toinen voi antaa että "ota kuule tosta ja osta itselles vaikka jotain".
no, ehkä se on jotenkin väärin ja kamalaa sitten .

Ei ilmeisesti saa ;)

Ku mun mielestä tollasessa tilanteessa on ihan selkee "pointti". Eli ne rahat on siis yhteisiä ja talous on yhteistä. Meillä ainaki sovitaan yhdessä isommat ostokset, kumpikaan ei ostele satojen eurojen juttuja ittekseen. Mutta toiselle voi antaa "luvan" käyttää enemmän rahaa omiin juttuihin. Niitä yhteisiä varoja ei voi mennä ittekseen törsäileen älyttömiä omiin juttuihin.

Mun mielestä toi on sulosta! Nauti ap! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ei mun mies koskaan nosta rahaa tuollaisia summia. Käyttävätkö ihmiset oikeasti käteistä noin isoihinkin ostoksiin? Siis jätskit, bussiliput ja vastaavat kyllä ymmärrän. Mutta nykyään parkkimaksutkin voi maksaa kortilla.

yllättävän paljon on sellasia parkkeja mihin käy vaan kolikot. Siis noita katuparkkeja. Hallissa nyt aina voi maksaa kortilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä taas mies on yrittäjä ja jotkut ihmiset maksavat laskut käteisenä ja silloin tuollaisia summia on helpostikin pussissa jonkin aikaa.

Kauan eläköön harmaa talous ;)

suosittelen muuten sulle, että tutustut ihan miten laskuja voi maksaa monella eritavalla ihan laillisesti.

meillä taas mies on yrittäjä ja jotkut ihmiset maksavat laskut käteisenä ja silloin tuollaisia summia on helpostikin pussissa jonkin aikaa.

suosittelen muuten sulle, että tutustut ihan miten laskuja voi maksaa monella eritavalla ihan laillisesti.

Mä luin tämän muuten väärin, ajattelin että yrittäjä maksaa laskunsa käteisellä.

Se että asiakkaat maksavat yrittäjälle käteisellä ei ole niin outoa. No vaikkapa torikauppias tai polttopuun myyjä tulee heti mieleen. Mutta eikös nuo rahat kannata kuitenkin pitää jotenkin erillään omasta kulutuksesta...

Missä kohtaa sanoin ettei voi maksaa käteisellä? Mä toisaalta ihmettelen yrittäjää joka siihen lähtee, pitää olla vaihtorahat kirjoitella kuitit ja jos isommista summista on kyse niin vielä mietityttää väärennökset.

Se on vaan totta että 90% käteismaksuista (esim remonttihommissa tai vastaavissa) suoritetaan ilman virallista laskua. Palvelualan yrittäjän on helppo olla lyömättä summaa kassaan jos asiakas ei kuittia vaadi.

Missä kohtaa sanoin ettei voi maksaa käteisellä? Mä toisaalta ihmettelen yrittäjää joka siihen lähtee, pitää olla vaihtorahat kirjoitella kuitit ja jos isommista summista on kyse niin vielä mietityttää väärennökset.

Se on vaan totta että 90% käteismaksuista (esim remonttihommissa tai vastaavissa) suoritetaan ilman virallista laskua. Palvelualan yrittäjän on helppo olla lyömättä summaa kassaan jos asiakas ei kuittia vaadi.

no oikeassa olet. ehkäpä mua vähän kävi ärsyttää tuollanen pieni vihjailu, että meidän firma tekis jotain pimeenä.sori siitä.

Oi joi, kävin kattoon oisko mullaki 500 pöydällä, ei ollu :/
Mulla tuo menis tällä hetkellä lainanhoitotilille, mut jos tuo ois "ylimäärästä" nii varmaan alkaisin katella jotain kivaa makkariin :)

Meillä remontoinnin aikaan maksoin kyllä sähkäreille yms putkareille käteisellä ja kuitin pyysin ihan verotuksen takia. Kotitalousvähennys on varmasti leikannu tuota harmaata taloutta noillakin aloilla. Polttopuut maksoin just kans käteisellä mutta en pyytänny edes kuittia, ihan sama meneeko verot vai ei. Omista mettistä kaatannu puita ja tehny ite haloiksi niin mun puolesta olkoot maksamatta veroja. Maksaahan se jo siitä mettästään jotain veroja.

juu ja mulla on jo puhelu vetämässä miehelle että joku erhe käynyt kun tyhjä pöytä että viitsiskös/eiköviitsis tulla ihan vaikka heti kotiin ja korjaisi asian,,,,

Mä varmaan lähtisin ja ostasin lapsille jotaki... Tahtoo nuo muksut mennä aina edelle hankinnoissa. :/

Mulla on kumpparit hajalla ja lenkkareissa pohjat irtoomassa, mutta pakko aina valita ostaako itelle vai muksuille...

Nauti rahastasi ap, osta jotain kivaa itelle joka ilahdutta miestäkin! ;) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kuikka:
Mä olen oppinut, että jos palkka maksetaan käteisellä, se on silloin pimeää.

Työntekijällä on edelleenkin oikeus saada palkkansa käteisellä oli töissä sitten missä tahansa!! Että siinä sulle pimeää duunia!

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Se että asiakkaat maksavat yrittäjälle käteisellä ei ole niin outoa. No vaikkapa torikauppias tai polttopuun myyjä tulee heti mieleen. Mutta eikös nuo rahat kannata kuitenkin pitää jotenkin erillään omasta kulutuksesta...

Ne pitää kirjanpitoon merkitä, ensin ko palvelusta/tavarasta/tuotteesta maksuksi, sen jälkeen kirjata maksetuksi palkaksi josta pitää maksaa kulut...
Paljon helpompi on käydä ne viemässä pankkiin ja sitä kautta merkitä "lasku maksetuksi" tai tilittää päivän kassana (esim torimyyjä). Sitten maksaa itselleen palkkaa ihan normaalisti.

Yhteistyössä