Mies jätti toisen takia- nyt olen ihan k*sessa lapsen päivähoitomatkan takia :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";25798796]ihan mitä haluatte, mutta se mikä minua risoo on, että aina se mies syyllistetään. Kaikki ryntäävät laumana haukkumaan miestä tietämättä asioiden oikeaa laitaa.[/QUOTE]
No voi jeesus taas :headwall:. Tässä ketjussa on pari tyyppiä maininnut että "onpa kusipää mies", muut ovat yrittäneet auttaa konkreettisesti tuota kinkkistä tilannetta, ehdottaen myös keinoja, jolla mies voisi auttaa. Oliko nyt ihan kamalaa kun joidenkin mielestä mies teki huonosti, olisiko täällä ihmisten pitänyt nyt vähän osoittaa ymmärrystä myös miehelle, jolla on niin vaikeaa...

Ehkäpä tämä mies tekee jossain oman ketjunsa, jossa kertoo kuinka sai tarpeekseen rumasta, rasittavasta akastaan ja jätti lapsensa sinne ja ei vastaa enää puhelimeen kun vituttaa. Ja siellä häntä taputellaan selkään ja ymmärretään. Ketä kiinnostaa. Joku kysyy apua oikeasti ongelmallisessa tilanteessa, miksi täytyy kaivella taas jotain hemmetin vikoja ja syyllisyyksiä ja ruotia ollenkaan sitä mitä on jo tapahtunut. Ei ap kysynyt mitään neuvoja sen suhteen, vaan sitä miten tästä eteenpäin.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
[QUOTE="Vieras";25798796]ihan mitä haluatte, mutta se mikä minua risoo on, että aina se mies syyllistetään. Kaikki ryntäävät laumana haukkumaan miestä tietämättä asioiden oikeaa laitaa.[/QUOTE]

No tämän ketjun ap:n mies on täysi tollo. Ei tässä tarvita kuulla mitään muita puolia. Ja juu, kyllä todellakin syyllistetään, jos joku käyttäytyy noin.

[QUOTE="vieras";25798803]Nuo toiset kommentit tulevat selvästi mieheltä, tai toiselta naiselta. Seuraava kommentti olisi ollut että onkohan ap tarpeeksi antanut hellyyttä miehelleen, ja että oma vikasi että kävi näin jne....

Ei ole normaalia käytöstä hylätä toinen noin vain, ja jättää pulaan lapsen kanssa. Siinä ei mies välitä pätkääkään exästään, eikä lapsestakaan. Surullista.[/QUOTE]

että näin vakava asia on tehty. Miksi te naiset syytätte teki kirjoittaa mieheksi/toiseksi naiseksi, joka ei ole teidän kanssanne samaa mieltä?

[QUOTE="vieras";25798156]Mistä ap:n kirjoituksesta päättelet, että hän kärsii traumaattisesta stressireaktiosta? Kun ainoa, mistä valittaa, on se ettei ehdi viemään lasta päiväkotiin. Aikamoisia tohtoreita tällä palstalla. En mitenkään väheksy ap:n tilannetta, mutta huonot bussiyhteydet eivät tietääkseni ole sairaus.[/QUOTE]

Ainakin oman kokemuksen perusteella äkillisen ja järkyttävän asian kohdalla suurin huoli saattaa tulla jostain todella mitättömästäkin asiasta. Aivot ilmeisesti eivät pysty käsittelemään itse asiaa vaan takertuvat johonkin, jota voi.

Minusta ap:n ongelma ei suinkaan ole pieni. Aika moni ottaa työt vakavasti.

[QUOTE="vieras";25798824]No tämän ketjun ap:n mies on täysi tollo. Ei tässä tarvita kuulla mitään muita puolia. Ja juu, kyllä todellakin syyllistetään, jos joku käyttäytyy noin.[/QUOTE]

idiottien aatelia, että näin vain käytte jonkun kimppuun yhden ihmisen kertoman perusteella - huh huh. Kyllä siihen joku todella vakava syy on ollut, että mies on näin vain häipynyt.

[QUOTE="Vieras";25798836]idiottien aatelia, että näin vain käytte jonkun kimppuun yhden ihmisen kertoman perusteella - huh huh. Kyllä siihen joku todella vakava syy on ollut, että mies on näin vain häipynyt.[/QUOTE]
Onpa todella tervettä tulla trollaamaan tällaiseen ketjuun, jossa toinen on oikeasti kokenut hemmetin ison järkytyksen ja elämänmullistuksen. Miksi täällä pitäisi nyt osoittaa ymmärrystä tuolle miehelle, miksi? Eikö voi vaan neuvoa ja kannustaa ap:ta?

Hah! Kuule, meitä ei nyt taida kiinnostaa mikä sinua risoo.
Ap on nyt pulassa,ja tässä yritetään tsempata ap.ta saamaan tilanne jotenkin siedettäväksi. Miehensä ei edes vastaa puheluihin. Tulitkohan nyt väärään ketjuun puolustamaan miehiä?

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="Vieras";25798827]että näin vakava asia on tehty. Miksi te naiset syytätte teki kirjoittaa mieheksi/toiseksi naiseksi, joka ei ole teidän kanssanne samaa mieltä?[/QUOTE]

No on joku syy joo; aloituksesta tulee selville että TOINEN NAINEN on se syy.
Ja mies häipyy varoittamatta mitään.
Miksi hemmetissä meiltä pitäisi löytyä myötätuntoa tällaiselle miehelle???

[QUOTE="vieras";25798097]Mikä tässä tapauksessa on sairaus, jonka perusteella neuvot "ottamaan" sairaslomaa?[/QUOTE]

Stressi, henkinen uupuminen, shokki. Näille löytyy ihan oikeat diganoosinumerotkin ;)

[QUOTE="nainen";25798850]Hah! Kuule, meitä ei nyt taida kiinnostaa mikä sinua risoo.
Ap on nyt pulassa,ja tässä yritetään tsempata ap.ta saamaan tilanne jotenkin siedettäväksi. Miehensä ei edes vastaa puheluihin. Tulitkohan nyt väärään ketjuun puolustamaan miehiä?[/QUOTE]

tarkoittaa av-mamma.

[QUOTE="...";25798260]Lähiomaisen kuolema on hiukan vakavampi ja suurempi murhe kuin lapsen hoito--ongelmat.
Ihmiset ottavat nykyään sairaslomaa heti, kun vähän vaikka päätä kivistää tai sattuu muuten vain harmittamaan. Kiva työnantajan maksella kalliita maksuja, kun työntekijöiden työmoraali on vain hitusen siellä nollan yläpuolella.[/QUOTE]

No hoh hoh hoijaa!!
Jos mun mies tosta lähtisi, niin kylää mun ongelmat johtuis ihan siitä lähtemisestä.
Itse et vissiin ole parisuhteessa, jos sulle vuosien seurustelu ei merkka mitään.
Itse oisin aivan hajalla jos mies lähtisi ja jättäisi.
JA TODELLAKIN hakisin sairauslomaa!

Eikö se oleellinen juttu tässä ollut se että mies lähti noin yllättäin ja varoittamatta ja jätti ap:n todella vaikeaan tilanteeseen lapsen hoitoonkuskaamisten kanssa. Eikä suostu auttamaan yhtään. Siitähän tässä on puhuttu ja yritetty keksiä ap:lle selviämiskeinoja eikä haukuttu miestä sen enempää.

Vai meinaatko sä että ap valehtelee? Et mies onkin kertonut toisesta naisesta ja lähtemisaikeistaan jo pari kuukautta sitten niin että ap:lla on ollut hyvin aikaa järjestellä lapsen hoitokuviot omiin töihinsä sopiviksi. Tai että mies onkin luvannut auttaa lapsen kuskaamisissa ja ap nyt sitten ihan vaan huvikseen täällä valehtelee ettei saa lasta vietyä päiväkotiin?

• Tykkää
[QUOTE="Vieras";25798836]idiottien aatelia, että näin vain käytte jonkun kimppuun yhden ihmisen kertoman perusteella - huh huh. Kyllä siihen joku todella vakava syy on ollut, että mies on näin vain häipynyt.[/QUOTE]

Ei kai tässä ole tarkoituksenakaan käydä ap:n parisuhdetta ja sen ongelmia läpi vaan yrittää löytää ratkaisua tuohon lapsen päivähoito-ongelmaan...

Eikä tässä mun mielestä ole miehen kimppuun käyty vaikka muutama on miestä vähän arvostellut. Eikä ap mun mielestä edes tehnyt tätä minään haukun sikamaista ex:ääni joka jätti mut toisen naisen takia-ketjuksi vaan vaan yritykseksi saada apua sen suhteen miten etenee tuon lapsen asian kanssa.

• Tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;25798598:
Minäkin laittaisin tekstarin, että seuraavaksi lakimies ottaa yhteyttä sitten. Koska et halua asioita puhelimessa selvittää, niin te keskustelette tästä eteen päin vain lakimiehesi kautta.

Ja millähän rahalla persaukiset mammat keskustelisivat ainoastaan lakimiehen välityksellä? Ihan turhaa lähteä uhoamaan, jos perse ei kestä merivettä.

Alkuperäinen kirjoittaja öasdk;25798907:
Stressi, henkinen uupuminen, shokki. Näille löytyy ihan oikeat diganoosinumerotkin ;)

Väännetäänpä nyt rautalangasta. Sairaslomaa kirjoitetaan, kun ihminen on sairautensa vuoksi kykenemätön tekemään työyään tai siihen läheisesti rinnastettavaa työtä. Se, ettei pysty viemään lasta bussiaikatalujen vuoksi päiväkotiin, ei ole sairasloman syy. Vai löytääkö palstamamma jostain tähänkin diagnoosinumeron? Jos taas on eron vuoksi masentunut, järkyttynyt, itkuinen, uneton tms, se VOI olla sairasloman syy, jotkut voivat siitä huolimatta olla työkykyisiä, riippuu tietysti myös työstä. Esim. asiakaspalvelutyössä, opettajana tms voi olla mahdotonta toimia, mutta jos pinoaa yksin takahuoneessa vanerilevyjä, voi hyvinkin pystyä työhön vaikka välillä itkettääkin. Tätä on kuitenkaan mahdotonta arvioida pelkän nettikirjoittelun perusteella, etenkin kun ap:n ammatti ei kait missään ole tullut esiin.

Ap:lle toivotan tsemppiä, jaksamista mutta myös avoimuutta niin työterveyshuollon kuin esimiehenkin suuntaan jonkun keksityn vatsataudin sijasta.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25798113:
Varmaan se sama sairaus, jonka perusteella lähiomaisen kuollessakin saa sairauslomaa. :headwall:

Sinulla ei ole tainnut kukaan lähiomainen kuolla koskaan tai olet harvinaisen kylmä ihminen. Muistappa tämä lausuntosi siinä vaiheessa, kun lähiomaisesi kuolee... terveisin äitinsä haudannut.

[QUOTE="Vieras";25798929]tarkoittaa av-mamma.[/QUOTE]

Kyllä jotkut sitten jaksaa tulla pilaamaan toisen ketjun! Ja viljellä tänne pieniä rivienvälisiä veetuiluja oman katkeruutensa takia. Jos on jäänyt jotain hampaankoloon elämässäsi,aloita oma ketjusi siitä. Mutta ikävää tulla pilaamaan muuten ihan asiallinen ketju, jossa ihmisellä on oikeasti vaikea tilanne.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";25798682]Mitäs miehen versiota tässä muka tarvitaan? Kusip...mies, sehän on selvää!
Jättää oman lapsensa äidin pulaan noin vaan. Eikä erostakaan yleensä noin ilmoiteta, lähtemällä vaan.[/QUOTE]

Ruma temppu, ei siinä mitään. Mutta ihan liian useasti palstalla neuvotaan paiskaamaan miehen kamat pihalle ja sarjoituttamaan lukot uudelleen. Kun äijän naama vituttaa, niin se on naiselle ilmeisesti riittävä syy jättää mies pulaan ilman kummempia keskusteluja?

[QUOTE="sasa";25799026]Ja millähän rahalla persaukiset mammat keskustelisivat ainoastaan lakimiehen välityksellä? Ihan turhaa lähteä uhoamaan, jos perse ei kestä merivettä.[/QUOTE]

Jaahas. Ai "sasa"on se mies täällä joka itse uhoaa.
Just. Olen lukenut jonkun ketjun jossa keskustelit, en kyllä jatka vääntöä kanssasi yhtään, vaihdan samantien ketjua/palstaa. Ehdotan muille että tehkää sama.

[QUOTE="vieras";25799041]Sinulla ei ole tainnut kukaan lähiomainen kuolla koskaan tai olet harvinaisen kylmä ihminen. Muistappa tämä lausuntosi siinä vaiheessa, kun lähiomaisesi kuolee... terveisin äitinsä haudannut.[/QUOTE]

Mä olen haudannut pari hyvin läheistä ja aivan liian nuorena kuollutta omaista mutta jos mun mies tänä iltana yhtäkkiä ilmoittaisi että sillä on toinen nainen kenen luokse se nyt muuttaa ja jättää mut niin kyllä se olis sellanen järkytys että varmasti tarvisin sairaslomaa. En todella kykenisi huomenna suoriutumaan työtehtävistäni.

[QUOTE="vieras";25799051]Jaahas. Ai "sasa"on se mies täällä joka itse uhoaa.
Just. Olen lukenut jonkun ketjun jossa keskustelit, en kyllä jatka vääntöä kanssasi yhtään, vaihdan samantien ketjua/palstaa. Ehdotan muille että tehkää sama.[/QUOTE]

Mitä uhoamista siinä on, jos epäilee keskivertopalstalaisen kukkaron kestämistä +150€/h veloituksia? Sillä rahalla ei palstalla monenkaan perse kestä kommunikointia lakimiehen suulla, vaikka kuinka uhoaa.

[QUOTE="sasa";25799110]Mitä uhoamista siinä on, jos epäilee keskivertopalstalaisen kukkaron kestämistä +150€/h veloituksia? Sillä rahalla ei palstalla monenkaan perse kestä kommunikointia lakimiehen suulla, vaikka kuinka uhoaa.[/QUOTE]

Voi voim katokku ihan kaikille se veloitus ei ole kallein, jotkut voivat puhua asianajajan suulla vaikka ilmaiseksi, syystä tai toisesta.

[QUOTE="vieras";25799150]Voi voim katokku ihan kaikille se veloitus ei ole kallein, jotkut voivat puhua asianajajan suulla vaikka ilmaiseksi, syystä tai toisesta.[/QUOTE]

Kerropa minullekin, mistä saa pro bono palveluita siihen, että keskustellaan (lue:kiukutellaan) asianajajan välityksellä? Yhteiskunta toki maksaa kuluja, kun jotain sovitaan tai käydään oikeutta, mutta tuskin riitelyä varten.