Mies joka unohti joulun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muori"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="just";29363537]Sitten vaan heittäydyt marttyyriksi, hienossa alussa olet jo (olet jättänyt kaikki jouluvalmistelut tekemättä, vaikka itse pidät joulusta).

Yksi kysymys: jos kerran tiedät, millainen mies on, ja ettei hän kumminkaan muista (ja sanot hyväksyneesi sen!), niin miksi ihmeessä sitten tuollainen show, että jätät kaiken tekemättä? Miksi miestä pitää herätellä tai näpäyttää, jos kerran olet hyväksynyt tuon hänen ominaisuutensa?[/QUOTE]

Ei ole mitään showta täällä. Miksi sä olet noin vihanen?

Juhlat nyt vaan on ihan hanurista. Lapsille toki joutut ja synttärit tehdään mutta en tosiaan voisi edes ajatella mitenkään viettäväni omia synttäreitäni. Ja entäs jotkut jonninjoutavat nimipäivät? Että mua jopa ahdistaa kun anoppi soittelee nimipäiväonnittelut. Varmaan odottaa että mä onnittelisin sitä parin päivän päästä kun on sen nimpparit. No en tosiaankaan!

[QUOTE="muori";29363551]Ei ole mitään showta täällä. Miksi sä olet noin vihanen?[/QUOTE]

Mä en ole vihainen. Ihmetyttää vaan ihmiset, jotka väittävät hyväksyneensä täysin jonkun asian, kun sitten oikeasti eivät ole sitä ollenkaan hyväksyneet. Vielä enemmän ihmetyttää se, ettet voi sanoa miehellesi olevasi väsynyt tähän asiaan ja ettet jaksa yksin järkätä joulua teidän joulua.

Jouluun on vielä pari päivää aikaa. Miksi et voi sanoa miehellesi, että hei, tehdään yhdessä. Saisitte kumpikin vielä mukavan joulun, kun kerran kumpikin teistä sen viettämisestä kuitenkin tykkää.

Mä ainakin ymmärrän täysin, mistä kenkä puristaa. Perhejuhlia järjestetään yhdessä ja niiden hoitaminen täysin yksin on aika raskasta. Miehen puolelta kummallista, ettei yhtään tajua auttaa tai edes halua muistaa lapsiaan jouluna.

Mitä jos istuisit miehen kanssa alas ja kysyisit, miten hän haluaisi teillä vietettävän joulua ja millaisia muistoja toivoo lapsille jäävän? Mielestäni itsekästä mieheltä olettaa, että toinen hoitaa kaiken automaattisesti. Siinä ei ole mitään väliä sillä, mikä on itselle tärkeää, kun on lapsia kuvioissa – lapsillehan joulu (jos nyt ei vielä, niin tulevaisuudessa) on tärkeä ja perheiden yhteiset muistot ja perintet ovat tärkeitä.

En ymmärrä noita, joiden mukaan pitää antaa vain olla, kuten on. Kyllähän sitä jokainen lähimpiensä vuoksi näkee vaivaa ja haluaa tuottaa heille hyvää mieltä.

Luulen ymmärtäväni, koska oma mieheni on samanlainen. Hän on niin hetkessä eläjä, ettei yksinkertaisesti tule suunnitelleeksi etukäteen yhtään mitään. Lähestulkoon jokainen juhlapäivä menee niin, että päätämme samana päivänä tai ehkä paria päivää ennen mitä teemme. Itse olen kova suunnittelemaan juhlia, matkoja yms., mutta on ollut pakko mukautua ottamaan nämä toisen ominaisuudet huomioon. Olen vuosien aikaan tottunut siihen, että joululahjat menemme ostamaan aatonaattona miehen sukulaisille, muut olen ostanut jo itse aiemmin. Kaikissa ihmisissä on huonoja puolia ja kannattaa miettiä kuinka tärkeä tämä asia nyt on. Puhua kannattaa omista tuntemuksista, mutta ei toista kokonaan voi muuttaa mieleisekseen.

Teidän perheelle voisi sopia täysihoitoloma jossain kylpylässä, hotellissa tai maaseudulla. Kenenkään ei tarvitsisi stressata tai hössöttää joulusta, mutta pääsisitte valmiiseen pöytään, olisi valmista jouluohjelmaa, voisi unohtaa joulusiivouksetkin jne. Kokeilkaapa sellaista vaihtoehtoa joskus!

• Tykkää
Reactions: Ciervo
Kiitos kaikille :) Kylpylä tms sopisi hyvin kyllä meille! :D Ja joo, meillä menee vähän niin että samana päivänä, tai päivää ennen aletaan järkkäämään jotain.. Nooooh kyllä tästä joulu vielä saadaan!

En ole vihanen miehelle, en en. Enkä marttyyri. Tänä vuonna kokeilen tätä tyyliä ja ensi vuonna teen itse :)

Mää en tajua näitä ihmisiä, jotka keskittyy odottamaan että joku muu muuttuisi. Jotka yrittää "kouluttaa", "opettaa", "totuttaa" tai ties millä keinoin vaikuttaa niin että toinen muuttuisi joksikin mitä ei ole ennenkään ollut, kuten nyt aloittajan tapauksessa miehen, joka ei ole juhlia ennenkään järkännyt pitäisi muuttua mieheksi, joka järjestää juhlia. Tai muuten on aloittajalla kurjaa.

Kuinka tyhmä voi nainen olla? Jos haluat järjestää juhlia niin sitten järjestät niitä, ja jos haluat miehen joka järjestää juhlia, sinun pitää heivata tämä mies ja yrittää etsiä semmoinen mies joka järjestää juhlia (tosin siinä voi olla joitain sellaisia puolia jotka taas tulee siinä sivussa eivätkä miellytä...). Mutta toi aloitus osoittaa niin älykääpiömäistä suhtautumista elämään ja sen realiteetteihin, että kovin fiksu mies ei noin pöljään naiseen haksahda. Ehkä paras kuitenkin pitää siitä tämänkertaisesta saaliistasi kiinni ja yrittää muokata vaan omaa suhtautumistapaasi?

Meillä mies osallistuu niin, että ostaa kaupasta ruokatarvikkeet kun teen listan eli mun ei tarvi mennä enää väkijoukkoon tässä vaiheessa hakemaan ruokia. Siivosi yläkerran lastenhuoneet. Haki alkosta rommia kakkuun ja testasi oliko hyvää :) Nyt ostaa äidilleen lahjaa kun mä en keksinyt. Muille olen ostanut pitkin marraskuuta ja mies hoitanut lapsia ne illat kun olen kierrellyt kaupoilla. Auttaaa sen mitä pyydetään ja olen ihan tyytyväinen näin. Mutta oma-aloitteisuutta en hirveästi odota mutta otan miehen valmisteluihin mukaan, ei se niist kieltäydy koska pitää joulusta kumminkin. Hössöttämistä se vihaa joten aloitetaan ajoissa niin ei tule kiire. Kai se ap:n mies euttaa jos pyydetään auttamaan?

iteppähän olet miehes valinnut,i sekä näköjään sen että ette puhu. miehet on vähän yksinkertaisia.ei ne taju että joku on vialla jos niille ei sano siitä.
Ja ootko varma ettei miehes haluaisi viettää joulua, ei vaan osaa lähestyä sinua asian suhteen jos muutu vaikka heti perseeseen ammutuksi karhuksi?

Hienoa tulla valittaa keskustelu palstalle kuinka on hyväksynyt miehensä sellaisena kuin on vaikka kirjoittaa ihan muuta :D

Minä olen ajatellut kanssa, että joojoo, kaiken saa tehä itte jos jotain haluaa ja on raskasta ja syvältä olla perheen organisaattori.

Mutta jos olen ihan raatorehellinen, itse en laita tikkua ristiin, että savupiippu nuohottaisiin, että autoon vaihtuisi renkaat ajallaan, että lainan ja vastikkeen suoraveloitukset päivitettäisiin, tai että vesimittari luettaisiin ajallaan. En siis edes kanna niitä mielessäni, odotan, että ne tippuvat minulle kuin Manulle illallinen.

Jos miestäni alkaisi tämä ärsyttää, ja hän pyytäisi/vaatisi minua ottamaan jostain näistä organisointi- tai suoritusvastuun, toki olisin sille avoin. Mutta niin kauan kun hän ei valita, en kuormita noilla ajatuksiani, vaan oletan, että hän hoitaa. Mutta en arvostaisi sitä, jos hän yhtenä päivänä ilmoittaisi, että takkaa ei voi poltttaa, koska kukaan ei hakenut puita metsästä.

Jos jättäisin joulun hänelle, ei tapahtuisi paljonkaan. Pari lahjaa kyllä osti lapsille oma-aloitteisesti. Mutta teen niin, että jos haluan jotain jouluksi, mutta en itse ehdi/jaksa/koe reiluna, sanon asiasta.

Ehkei miehelläsi ole mitään käsitystä joulun järkkäämisestä, jos olet aina laittanut, ja ennen tapaamistanne on aina mennyt esim. vanhempiensa valmiiseen pöytään ja valmiiksi koristeltuun kotiin?

Mää en tajua näitä ihmisiä, jotka keskittyy odottamaan että joku muu muuttuisi. Jotka yrittää "kouluttaa", "opettaa", "totuttaa" tai ties millä keinoin vaikuttaa niin että toinen muuttuisi joksikin mitä ei ole ennenkään ollut, kuten nyt aloittajan tapauksessa miehen, joka ei ole juhlia ennenkään järkännyt pitäisi muuttua mieheksi, joka järjestää juhlia. Tai muuten on aloittajalla kurjaa.

Kuinka tyhmä voi nainen olla? Jos haluat järjestää juhlia niin sitten järjestät niitä, ja jos haluat miehen joka järjestää juhlia, sinun pitää heivata tämä mies ja yrittää etsiä semmoinen mies joka järjestää juhlia (tosin siinä voi olla joitain sellaisia puolia jotka taas tulee siinä sivussa eivätkä miellytä...). Mutta toi aloitus osoittaa niin älykääpiömäistä suhtautumista elämään ja sen realiteetteihin, että kovin fiksu mies ei noin pöljään naiseen haksahda. Ehkä paras kuitenkin pitää siitä tämänkertaisesta saaliistasi kiinni ja yrittää muokata vaan omaa suhtautumistapaasi?

Kiitos todella paljon sun kauniista sanoista.

Ihan oikeasti? Mikä tekee susta noin ilkeän?

Mä en ymmärrä teitä!

Jos nyt vähän jostain asiasta valittaa; on tyhmä, idiootti, ei puhu miehensä kanssa, on miehensä valinnut, tylsä nainen?

Haloo!

Mä sanoin alussa, kaikki on meillä hyvin. Tähän asti olen järkännyt asioita tyytyväisenä yksikseni, tänä vuonna väsyin enkä enää jaksanut. Odotan josko mies ITSE haluaisi juhlia joulua, mulla ei tänä vuonna ole suurempaa halua tehdä mitään. Toivoisin että mies saisi jostain innostusta, koska sen ei-innostuneisuus on tarttunut muhun, ja musta on tullut tälläinen ei-juhlija. En odota mitään pyhiä, tai synttäreitä kun tiedän että toinen on samana päivänä tajunnut "SYNTTÄRIT!".

Mä en yritä muuttaa miestä, siinähän tämä on :D Mä en valita sille, kiristä, pakota, tai mitään muutakaan. Tänä vuonna tehdään niin kuin se haluaa, ja ehkä ensi vuonna mä sitten järkkään kunnon joulun - jos enää huvittaa.

En itke, en huuda, enkä riitele. Ja kyllä, ollaan puhuttu tästä asiasta pariin otteeseen. On hyvä mies - surkea juhlija.

Minkähän ihmeen takia miehen pitäisi "hössöttä"? Onko sillä pillun omaavalla sukupuolella olisi joku suurempi valta määrätä järkkäilyn määrä? Joulunahan voi syödä normaalisti ja sit ostaa pari lahjaa. Miksi nainen ei voisi arvostaa miehen halua olla hössöttämättä?
Tiettäkseni joka akalla on selvillä ulko-oven paikka josta lähteä etsimään sitä unelmien hössöttäjämiestä :)

Minkähän ihmeen takia miehen pitäisi "hössöttä"? Onko sillä pillun omaavalla sukupuolella olisi joku suurempi valta määrätä järkkäilyn määrä? Joulunahan voi syödä normaalisti ja sit ostaa pari lahjaa. Miksi nainen ei voisi arvostaa miehen halua olla hössöttämättä?
Tiettäkseni joka akalla on selvillä ulko-oven paikka josta lähteä etsimään sitä unelmien hössöttäjämiestä :)

Kiitos sullekin niin upeista sanoista.

Te ootte niin helvetin ilkeitä täällä.

Minkä takia mä heittäisin mun miehen pihalle kun se ei hössötä?

Eikö teillä ole MITÄÄN mikä ärsyttää välillä puolisossa? Mullla ON unelmien partneri. Kaipaisin vain vähän joulu tai synttäri tai.. mitä vain INTOA.

Munkaan mies ei koskaan osallistu mihinkään järjestämiseen. Ja inhoaa hössöttämistä. No en ole kyllä minäkään hössöttäjätyyppiä, mutta jotkut juhlat nyt vaan pitää järjestää, lasten vuoksi. Tiedän, ettei ole PAKKO, mutta en halua tuottaa lapsilleni tässä asiassa pettymystä.

En tykkää yhtään sitä, että olen aina yksin vastuussa kaikista järjestelyhommista. Varsinkin silloin, kun on tulossa vieraita, apu olisi todella tervetullutta.

Minusta on ilmeistä, että se järjestää juhlat, joka haluaa niitä viettää. Jos toista ei kiinnosta, tee itse sellaiset järjestelyt kuin haluat ja jaksat ja nauti niistä. Ei joulua tai mitään muitakaan juhlia ole kenenkään pakko viettää, jos ei niitä arvosta. En meilläkään vietetä pääsiäistä tai itsenäisyyspäivää...

Hyvä vierasmies.

Joulu ei tule, joulu pitää tehdä. Ei tule joulutnelmaa ja fiilistä jos aattoaamuna tajuaa että on joulu.

Lapsille ei ole lahjoja, ei ole jouluruokaa/mitään ruokaa ja vaimo on vittuuntunut. Sitäkö sinä haluat? Ettei vaan tarttis hössöttää?

Meille tehdään joulu ihan hössöttämättä. Suurinta ressiä aiheuttaa se, että minä päivänä ollaan missäkin mummolassa jne. Koska se vaikuttaa mm. ostettavan ruoan määrään. Olisiko sinusta kiva, että 10 kilon kinkku mätänee kotona, kun käydäänkin joka isovanhemmalla erikseen syömässä? Kaikki nämä pitää tietää noin marraskuussa, koska on turha lähteä lihakaupasta etsimään huomena kinkkua. ne on loppu. Ne tilataan viikkoja etukäteen.

Nimenomaan kyse on lapsista. Lasten ainutlaatuisista lapsuusmuistoista.

Se takia en esm ymmärrä kun joku raahaa perheensä joka joulu Thaimaahan tms. Eli lapset eivät saa koskaan kokea suomalaista joulua, koska mutsi tai faija oli kokeneet sen 30 kertaa ja "kyllästyneet".

Jos on 20-vuotiaana kuitannut joulun tilaamalla pizzaa kotiin, niin eihän sellaista enää tehdä kun on lapsia! Toi ei niin menis mulle läpi, että toinen vaan vapaamatkustaa kun on aina ennenkin tehnyt niin. Sillä vapaamatkustamistahan toi on eikä mitään unohtamista. Miestä ei kiinnosta ja sillä selvä. Ihan ok vielä tän ja ehkä ensi vuoden, mutta sen jälkeen pitäisi äijänkin herätä siihen faktaan, että joulu ei ole häntä vaan lapsia varten. Mä inhoan joulua ja olisin mieluusti viettämättä sitä laisinkaan, mutta en todellakaan ole niin sadisti, että veisin lapsilta kaamosajan suurimman ilon.

Minusta on ilmeistä, että se järjestää juhlat, joka haluaa niitä viettää. Jos toista ei kiinnosta, tee itse sellaiset järjestelyt kuin haluat ja jaksat ja nauti niistä. Ei joulua tai mitään muitakaan juhlia ole kenenkään pakko viettää, jos ei niitä arvosta. En meilläkään vietetä pääsiäistä tai itsenäisyyspäivää...

Entä jos ei ole kyse siitä, ettei arvosta juhlia? Ap:kin sanoi, että mies niitä mielellään kuitenkin viettää. Jotkutko oikeasti kuvittelevat, että juhlat vain tulla tupsahtavat jostakin. Tai entä sitten kun on lapsia, jotka intoa hehkuen miettivät piparien leipomista, joulukorttien tekoa, lahjatoiveita, kuusen hakemista, jne. jne. ja toinen vanhemmista pitää itsestään selvänä, että kyllä se toinen yksin hoitaa. Nämä plus kaiken muun esim. nyt jouluun liittyvän.

Yhteistyössä