mies juo melkein päivittäin, miten pitäisi suhtautua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sinikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sinikka"

Vieras
Eli mies juo lähes joka päivä muutaman kaljan, joskus enemmänkin. Käy normaalisti töissä eikä rähise. Luultavasti hänelle rentoutuskeino. Harvoin varsinaisesti humalassa. Kuitenkin huomaan että on juonut. Minua ärsyttää tämä suunnattomasti vaikka sitä en hänelle näytä. Itse en juo ollenkaan. En edes tiedä miksi mua tämä niin kauheesti ärsyttää. Miten pitäisi suhtautua? tai miten pystyisin olemaan ettei mua ärsyttäisi tämä koska muuten mies "kunnollinen" eikä tosiaan räyhää tai muuta sellaista.

Miksi sua ärsyttää? Mikä sua ärsyttää? Tunteita on helpompi käsitellä, kun ne erittelee ja yksilöi. Miehesi juomiseen et voi vaikuttaa, mutta omiin tuntemukseesi voit.
Oletko kysynyt mieheltä, miksi hän juo? Sun täytyy joka tapauksessa ottaa asia esille miehen kanssa, jotta hän saa tietää, miltä juominen sinusta tuntuu. Jos vain patoat ärtymyksesi, alat ennen pitkää inhota koko ukkoa.
On todennäköistä, että miehesi on alkoholiriippuvainen. Toisin kuin usein luullaan, riippuvuudella ei ole oikeastaan mitään tekemistä juodun määrän tai työssäkäynnin kanssa, vaan oleellista on alkoholin säännöllinen käyttö rentoutumiskeinona tms. psykologisesta syystä. Miehen määritteleminen riippuvaiseksi on kuitenkin turhaa, ennen kuin hän itse mahdollisesti tekee niin. Tai voi tietysti myös olla, että mies on sattumalta ja huomaamattaan urautunut tissutteluun, eikä itse tiedosta asiaa. Oli niin tai näin, et oikein voi muuta kuin keskustella asiasta miehesi kanssa.

[QUOTE="Kolmas korppi";23780927]Miksi sua ärsyttää? Mikä sua ärsyttää? Tunteita on helpompi käsitellä, kun ne erittelee ja yksilöi. Miehesi juomiseen et voi vaikuttaa, mutta omiin tuntemukseesi voit.
Oletko kysynyt mieheltä, miksi hän juo? Sun täytyy joka tapauksessa ottaa asia esille miehen kanssa, jotta hän saa tietää, miltä juominen sinusta tuntuu. Jos vain patoat ärtymyksesi, alat ennen pitkää inhota koko ukkoa.
On todennäköistä, että miehesi on alkoholiriippuvainen. Toisin kuin usein luullaan, riippuvuudella ei ole oikeastaan mitään tekemistä juodun määrän tai työssäkäynnin kanssa, vaan oleellista on alkoholin säännöllinen käyttö rentoutumiskeinona tms. psykologisesta syystä. Miehen määritteleminen riippuvaiseksi on kuitenkin turhaa, ennen kuin hän itse mahdollisesti tekee niin. Tai voi tietysti myös olla, että mies on sattumalta ja huomaamattaan urautunut tissutteluun, eikä itse tiedosta asiaa. Oli niin tai näin, et oikein voi muuta kuin keskustella asiasta miehesi kanssa.[/QUOTE]

Olen kyllä ottanut asian puheeksi mutta ongelma on siinä ettei mies näe mitään ongelmaa. Enkä edes itse tiedä miks se mua ottaa niin kauheesti päähän. Jos nyt mennään oikeen syvällisiin niin toki olen lapsena nähnyt kännäämistä omassa perheessä kauan johon liittyi riitelyä ja tappelua mutta oma mieheni ei käyttäydy samoin.

Yhteistyössä