Mies karkaa yöllä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minnie30
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minnie30

Vieras
Neuvokaa mua! Meillä käy aina viikonloppuina niin että miehen perheelle laittaman iltaruuan (+viinin) jälkeen jaksan olla hereillä vain 21-22 asti...nukahdan sohvaan. Lapset ovat menneet nukkumaan ja MIES karannut yökerhoon saapuen - 05. Aamulla on riitaisa hiljaisuus(ennen huudettiin) . Minä olen jälleen vihainen karanneelle miehelle ja mies väittää minun laiminlyövän velvollisuuksiani vaimona. Miten joku voi jaksaa hillua läpi yön, kaikessa on elämässämme sama asetelma (jopa seksissä) . Onko mun pakko hyväksyä? Mitähän tekis?

Olen harrastanut ihan samaa.
Vaimo muumioituu telkkarin ääreen, torkahtaa 10 aikaan ja haukotellen painuu nukkumaan. ""Oi että väsyttää""
Itsellä on aina vähän toisenlaiset odotukset viikonlopun suhteen ja alkaa v..aa. Ei nukuta, telkkari ei kiinnosta, joten lähibaariin. Jos ei siellä kinnosta olla, niin eikun yökerhoon. Joskus vaimo huomaa että tuun myöhään, toisinaan ei edes tiedä mun käyneen missään.
Paskaako mä kotona ""yksin"" istun.

Voi kuinka kurjaa, minä olen samanlainen, nukahdan helposti viikonloppuisinkin sohvalla kesken leffan ja mies kyllä naljailee mutta toisaalta nukahtaa niin usein itsekin että tasoissa ollaan. Olisi kyllä kamalaa jos lähtisi salaa, eikö voida sopia, että lähtee niin ei tarvi karata. Eikä sitten menisi joka viikonloppu. Ehkä häntäkin ahistaa salailu ja sitä suuremmaksi tulee tarve lähteä ja karata. Näin minusta tuntui exäni kanssa kun vaati minua lopettamaan tupakoinnin, tuli tarve aina miettiä, milloin hän on sopivan aikaa pois jotta ehdin käydä röökillä, nyt olen lopettanut helposti kun ei kukaan vaadi.

Tuo sana ""karkaan"" on kyllä sinänsä väärä. En minä lähtemisiäni suunnittele ja salaile. Vaimo nukkuu, siirrynpähän vain vähin äänin baariin, palaan kun siltä tuntuu.
Väsyminen sinänsä OK...mutta tuntuu, että telkkari on tärkeämpi kuin meidän suhde. jep, olen yrittänyt puhuakin.
En ole lähtemässä pysyvästi.
Epäilykset karkumatkoista? Yökerho, tanssiravintola....kai sitä hakeutuu naistenkin kanssa juttusille.

Kyllähän telkkarin ääreen väsyy vireämpikin ihminen, eihän sieltä edes tule lauantaisin mitään katsottavaa! Miksi ihmeessä te edes avaatte telkkaria lauantai-iltana? Voisihan sitä laittaa radion auki, kuunnella levyjä tai keskustella.

Miten joku nainen voi katsella noin TÖRKEÄÄ käytöstä mieheltä?! Minun mies jos lähtisi rilluttelemaan yksin tuollalailla, niin olisi entinen mies! Autatko vaimoasi koskaan kotitöissä, kun hän on väsynyt illalla ? Kuinka voit jättää hyvällä omallatunnolla lapset ja vaimon kotiin ? Mikä oikeus sinulla on rillutella yksin, kun vaimokaan ei voi ? Silloin kun lapset on pieniä, eletään lasten ehdoilla! Tai hommataan lastenvahti, jos mennään YHDESSÄ ulos!Teidän avioliitto vetää viimeisiään, valitettavasti. Ja syy on sinun, senkin SOVINISTI SIKA!

...en syytä, enkä sormella osoita, mutta tosiaan joskus ihan kotona perheen kanssa ollessa voi keksiä jotain kivaa(yleensä se menee niin, että silloinku on vieraita, kavereita kylässä) mua kans tylsistyttää se ainainen television eteen junnailu.Mies vahtaa telkkaria vaikka tappiin asti ja se sitte alkaa taas mua nukuttamaan...

Pientä puuhastelua yritän kehitellä; tänään vedettiin miehen kans kotikaraokea parin bissen kera ja loppuillasta fixailtiin ja editoitiin valokuvia kesälomareissulta. Äänitettiin kaikkia hauskaa kuvasta kertovaa. Oli tosi kiva lauantai-ilta pitkästä aikaa!

Hmm. mites löyt laimin VELVOLLISUUKSIASI vaimona?!

Mitkäkökän ovat oikein vaimon velvollisuudet, vapaassa maassa? Ja mitkäköhän ovat MIEHEN valvollisuudet?

Välillä olen todella onnellinen omasta miehestäni. Ei tuollainen toimisi tässä taloudessa.

Jaa a, kyllä minä taitaisin lähteä myös viihteelle jos tuollainen mies olisi. Tai kyllä oikeastaan käynkin mutta silloin mennään molemmat. Tuskin tuossa viihteellä käymisessä mitään pahaa on mutta että karataan??

Ja eniten jutussa huolestuttaa, tuo että mies latelee sinulle jotain?? merkillisyyksiä, vaimon velvollisuuksista.

Lapsia kohtaan on velvollisuuksia, vaimon velvollisuuksia, ei taida ollakkaan.

Herääkö miehesi kuitenkin aamulla lasten kanssa samaan aikaan vai nukkuuko puoleen päivään? Kyllä muakin illalla väsyttää aikaisin koska joka aamu, myös viikonloppuna, herään aikaisin lapsen kanssa. Plus olen mahdollisesti yöllä herännyt muutamaan otteeseen..

Ei mun mies kuitenkaan ""karkaa"" yöllä baariin. Tällä hetkellä hänellä ei myöskään riitä rahaa lainojan maksuun toisin kuin minulla, joten on enemmän kuin reilua ettei hän kanna loppujakin rahojaan baariin. Ottaa viikonloppuisin viiniä ja olutta ja keksii tekemistä kotona. Siihen asti kuin olen itse hereillä, juodaan kimpassa muutama lasi punkkua, kuherrellaan ja jutellaan. Joskus jaksan valvoa ""jopa"" yhteen kahteen kunhan mieheni herää edes toisena viikonloppuaamuna lapsen kanssa ja minä saan vuorostani nukkua pitkään. Mutta kyllä se muutos meilläkin piti tapahtua, ettei mies lähde baariin vaan tosiaan keksii jotain tekemistä kotona. Toki se vaikeuttaa tilannetta, jos mies on erityisen sosiaalista sorttia..

Ei musta ainakaan kuulosta kovin reilulta tuo asetelma. Kun tulee lapsia, niin olisi se hyvä että molempien elämä muuttuu eikä vain toisen. Mitä siitä sitten jos toinen menee aikaisemmin nukkumaan. Ei kai sen nyt parisuhteen laatuun pitäisi olennaisesti vaikuttaa. Ei musta ainakaan kuulu vaimon ""velvollisuuksiin"" riekkua yökaudet ja seurustella miehensä kanssa jos vain yksinkertaisesti ei jaksa.

Ja miten pitkään miehesi meinaa jatkaa moista baarikukkumista. Kyllä kai jossain vaiheessa tulisi keksiä jotain muutakin ajanvietettä viikonlopuille. Muuten se on aika säälittävää että perheellinen mies riekkuu baareissa kaikki viikonloput.

Toivottavasti pystytte välillä irroittamaan jostain muusta ajankohdasta aikaa teille kahdelle (viedä vaikka muksut hoitoon). Pelottavinta varmaan sinullekin on se, että mies lähtee jonkun toisen seuraan, koska et vain kerta kaikkiaan jaksa innostua myöhään illalla hänen jutuistaan, joille varmaan muut naiset hihittävät baarissa. Jotkut miehet vain vaativat sitä, että nainen osoittaa kiinnostusta hänen jutuilleen. Itekin joudun välillä väsymykseltä pinnistämään, että jaksaa keskustella jne..

Mutta ymmärrystä peliin molemmin puolin. Naiselta huomiota miehelle (kuuntelemista, keskustelua, kuhertelua..) ja mieheltä ymmärrystä naiselle (apua kotitöissä, aamuheräämisissä, ei niin usein baariin..). Sekavaa tekstiä kai, mutta toivon joka tapauksessa että asiat teillä järjestyy!

Potkaiset sen seitsemältä sängystä veke ja muistutat isukin velvollisuuksista jälkikasvua kohtaan. Kun se on muutaman lauantain/sunnuntain huolehtinut jälkikasvusta parin tunnin yöunilla ja laskuhumalassa, niin alkaa kummasti väsyttää sitäkin, ja alkaa ehkä harkita uudemman kerran sitä baariin lähtöä. Varsinkin jos olet väsynyt siksi että itse heräät yleensä aikaisin ja huolehdit mukuloista yms.

Ajattelija:
""Miten joku nainen voi katsella noin TÖRKEÄÄ käytöstä mieheltä?! Minun mies jos lähtisi rilluttelemaan yksin tuollalailla, niin olisi entinen mies! Autatko vaimoasi koskaan kotitöissä, kun hän on väsynyt illalla ? Kuinka voit jättää hyvällä omallatunnolla lapset ja vaimon kotiin ? Mikä oikeus sinulla on rillutella yksin, kun vaimokaan ei voi ?""

Vastaus:
Mitä törkeää käytöstä?
Kun vaimoni on kiinnostunut elämästä lähinnä television välityksellä niin miksi minun pitäisi mukautua siihen. Helvetin usein odotan että se käsi joskus irtoaisi kaukosäätimestä ennen yhtätoista illalla. Mutta kun ei ja sitä virhettä ei kannata tehdä että menisin jonkun ohjelman aikana häiritsemään. Sitten Nukkumaan...aivan turha on meikäläisen siinä vaiheessa yrittää minkäänlaista lähestymistä.
Jos minua ei nukuta kun vituttaa se loputon töllön katsominen niin pitääkö minun kotona istua yksinäni kaljaa juomassa. On kuule joskus kiva jutellakin ihmisten kanssa.
Ja selvennykseksi: aivan varmasti hoidan kotitöitä yhtä paljon kuin vaimoni. Lasten kanssa touhuan jopa enemmänkin kuin hän. Joten aivan hyvällä omallatunnolla ""jätän vaimon ja lapset kotiin""
Ja vielä: vaimo voi ja saa ""rillutella"" ihan niin paljon kuin vaan haluaa.

Minunkin mieheni on samaa karkailevaa sorttia. Karkailee joskus yöllä muun perheen nukkuessa, joskus ei muista tulla kotiin työkaverin tupareista vasta kun parin päivän päästä.

Seuraavana päivänä ei sitten sängystä nousta ollenkaan, sikäli mikäli on kotiin löytänyt baarista.

Tosin mieheni käy baarissa melkeimpä joka viikko, joten samapa tuo.

Aikani tätä pelleilyä katsottuani päädyin hakemaan eroa.
Mies lupasi muuttaa tapansa, harkinta-aika on kulunut umpeen, sama pelleily jatkuu... Asumme toistaiseksi saman katon alla.

Vastaus on ei ole pakko hyväksyä, miehesi käytös on loukaavaa ja pahenee ajanmyötä. Puhu, vaadi, mutta älä jatka hiljaisuutta.
Entä minkälainen on seuraava päivä? Meneekö koko seuraava päivä toipumiseen? Jos näin on niin hänen käytöksensä vaikuttaa koko perheen vapaa-ajanviettoon, ja se on jo melkoisen itsekästä.

Yhteistyössä