Meillä mies on sentäs edistynyt niin paljon, että ei joka reissulla kysy että missä sitä tai tätä on ja minkävärinen paketti...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Vekotiitus:Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:Lisäpalveluina listalleni tulee vaikeammissa kohdissa maininta paketin väristä ja sijainnista kaupan hyllyssä =)
Aika hyvä muisti saa olla jos tuohon pystyy.Entäs jos kaupassa on muuttunut järjestys tai paketti on muuttanut ulkonäköä?
Meillä ostokset kirjataan listaan sitä mukaa kun huomataan että jotain tarvitaan. Jos enemmän kirjoitetaan kerralla koitataan kyllä saada jotain logiikka siihen järjestykseen.
Meillä miehen kaupassakäyti pertraantui kyllä hurjasti kun alkoi aktiivisemmin osallistua ruuanlaittoon. Komppaan että kun itse kokkaa ymmärtää paremmin mitä ja minkä verran tarvitaan että perhe pysyy muonassa.
Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:Näin aviomiehenä ja isänä esittäisin sellaisen pyynnön, että kun laaditte ostoslistoja armeille miehillenne kauppamatkoja varten, niin kirjatkaa ostokset aina siinä järjestyksessä missä kaupassa on tarkoitus kulkea. On erittäin raivostuttavaa keräillä kärriin viikon ostokset juoksemalla sinne tänne ympäri kauppaa, kun homman voi hoitaa siististi listan mukaisessa järjestyksessä. Minä elän siinä onnellisessa tilanteessa, että vaimoni osaa laatia erittäin hyviä ja sujuvia ostoslistoja oman Prismamme hyllyjärjestystä mukaillen =)
Eikö tule mieleen lukea eka ostoslistaa ja vasta sitten lähteä hakemaan tarvikkeita?![]()
Mutta joo, jos osaa tietää missä kohtaa toinen kulkee ja muistaa prisman paikat ulkoa ja muistaa vielä kaikki ruoka-aineet samantien mitä pitää ostaa, niin toki tuollain voi helpottaa toisen hommia. Mutta aikamoinen ajatustyö tuohon vaaditaan varsinkin isossa kaupassa, josa toinen voi kävellä monella eritavalla kaupassa.
Meilläkin näin, kirjoitan AINA kauppalistan sen mukaan missä kaupassa menossa käymään eli mis järjestyksessä tavarat on..
joku ihan oma pinttymä tämäkin, kirjottelen sitä lappuakin ikuisuuden jos sinne tartteekin lisätä viel jotai, et on oikee järjestys![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Meillä vähän sama vika. Jos en erikseen pyydä, että tuo sitä tuo tätä, niin mies tuo ruokaa ehkä yhdeksi kerraksi. Sitten leipää, maitoa, hedelmiä, jogurttia kyllä tuo viikon tarpeet.
Meillä kans tää..jos listassa on että tomaattia niin tuo kaksi, korkeintaan kolme tomaattia.![]()
No mutta tottahan toki listassa täytyy lukea kuinka paljon mitäkin olisi tuotava!
Apua... tuo 6 tomaattia, mutta jos ovat pienempiä kuin hiivapaketti, tuo ainakin 8...
Alkuperäinen kirjoittaja juu:Meillä mies ei yksin kertaisesti hahmota, mitä me syödään ja miten paljon.
Eli jos hänet laittaa kauppaan ilman ostoslistaa niin sieltä tulee tyyliin yks satsi poikamies boxin eväitä ja kissan ruuat
On ollut puhetta aikoinaan asiasta niin silloin tosiaan selvisi, että kun hän ei tiedä mitä kaikkea meillä on ja mitä ruokaa tehdään jne...niin hankala on tuodakkaan mitään.
Näin ollen teen valmiin listan ja kaikki tulee mitä siellä on ja joskus jopa jotain extraakin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:Näin aviomiehenä ja isänä esittäisin sellaisen pyynnön, että kun laaditte ostoslistoja armeille miehillenne kauppamatkoja varten, niin kirjatkaa ostokset aina siinä järjestyksessä missä kaupassa on tarkoitus kulkea. On erittäin raivostuttavaa keräillä kärriin viikon ostokset juoksemalla sinne tänne ympäri kauppaa, kun homman voi hoitaa siististi listan mukaisessa järjestyksessä. Minä elän siinä onnellisessa tilanteessa, että vaimoni osaa laatia erittäin hyviä ja sujuvia ostoslistoja oman Prismamme hyllyjärjestystä mukaillen =)
Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Meillä vähän sama vika. Jos en erikseen pyydä, että tuo sitä tuo tätä, niin mies tuo ruokaa ehkä yhdeksi kerraksi. Sitten leipää, maitoa, hedelmiä, jogurttia kyllä tuo viikon tarpeet.
Meillä kans tää..jos listassa on että tomaattia niin tuo kaksi, korkeintaan kolme tomaattia.![]()
No mutta tottahan toki listassa täytyy lukea kuinka paljon mitäkin olisi tuotava!
Apua... tuo 6 tomaattia, mutta jos ovat pienempiä kuin hiivapaketti, tuo ainakin 8...
Juuri tälläistä tarkoitan! Näin laaditut listat tyydyttävät molempia osapuolia. Rouva saa kotona haluamansa tuotteet ja armas aviomies voi suorittaa kauppaostokset turhaa stressiä vältellen. Itse osaan ottaa ostosmäärää miettiessäni huomioon myös kilohinnat ja tuotteen tuoreuden, ja tämä vain siksi, että vaimoni on ystävällisesti valistanut minua ennalta asian suhteen eikä anna palautetta vasta jälkikäteen!
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:no oletpas sä avuton mies sitten. mitäs jos laadin ostoslista lähi-s-marketin mukaan ja mies keksiikin kipaista kaupassa jo työmatkan varrella kauemmassa k-kaupassa? pieleen menee, niinkö?
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Ei luoja. Se on kaupassa käymistä ei mitään rakettitiedettä. Kummasti vain moni mun tuntema mies osaa käydä kaupassa ostamassa ruokatarvikkeita peräti ilman ostoslistaa.
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:Miehelle VALMIIKSI TEHTY kauppalista käteen ja mies sen kanssa kauppaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:Ehkä teidän kannattaisi käydä kaupassa yhdessä tai laatia lista yhdessä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:Miehelle VALMIIKSI TEHTY kauppalista käteen ja mies sen kanssa kauppaan.
Johonkin Prismaan se olisikin helppo tehdä, koska siellä on niin iso valikoima esim. lihoja. Jos haluaa jotain jauhelihaa erikoisempaa, niin ei täällä voi koskaan etukäteen tietää onko sitä juuri tänään S-Marketin lihaosastolla.
Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:Näin aviomiehenä ja isänä esittäisin sellaisen pyynnön, että kun laaditte ostoslistoja armeille miehillenne kauppamatkoja varten, niin kirjatkaa ostokset aina siinä järjestyksessä missä kaupassa on tarkoitus kulkea. On erittäin raivostuttavaa keräillä kärriin viikon ostokset juoksemalla sinne tänne ympäri kauppaa, kun homman voi hoitaa siististi listan mukaisessa järjestyksessä. Minä elän siinä onnellisessa tilanteessa, että vaimoni osaa laatia erittäin hyviä ja sujuvia ostoslistoja oman Prismamme hyllyjärjestystä mukaillen =)
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Ei luoja. Se on kaupassa käymistä ei mitään rakettitiedettä. Kummasti vain moni mun tuntema mies osaa käydä kaupassa ostamassa ruokatarvikkeita peräti ilman ostoslistaa.