Mies kävi kaupassa ja jääkaappi on täynnä välipaloja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vekotiitus:
Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
Lisäpalveluina listalleni tulee vaikeammissa kohdissa maininta paketin väristä ja sijainnista kaupan hyllyssä =)

Aika hyvä muisti saa olla jos tuohon pystyy. :o Entäs jos kaupassa on muuttunut järjestys tai paketti on muuttanut ulkonäköä?

Meillä ostokset kirjataan listaan sitä mukaa kun huomataan että jotain tarvitaan. Jos enemmän kirjoitetaan kerralla koitataan kyllä saada jotain logiikka siihen järjestykseen.

Meillä miehen kaupassakäyti pertraantui kyllä hurjasti kun alkoi aktiivisemmin osallistua ruuanlaittoon. Komppaan että kun itse kokkaa ymmärtää paremmin mitä ja minkä verran tarvitaan että perhe pysyy muonassa.

Mä kans kirjaan viikon aikana ja sitten teen uuden listan ennen kauppan menoa siihen järjestykseen kun ne kaupassa on
:D

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Näin aviomiehenä ja isänä esittäisin sellaisen pyynnön, että kun laaditte ostoslistoja armeille miehillenne kauppamatkoja varten, niin kirjatkaa ostokset aina siinä järjestyksessä missä kaupassa on tarkoitus kulkea. On erittäin raivostuttavaa keräillä kärriin viikon ostokset juoksemalla sinne tänne ympäri kauppaa, kun homman voi hoitaa siististi listan mukaisessa järjestyksessä. Minä elän siinä onnellisessa tilanteessa, että vaimoni osaa laatia erittäin hyviä ja sujuvia ostoslistoja oman Prismamme hyllyjärjestystä mukaillen =)

Eikö tule mieleen lukea eka ostoslistaa ja vasta sitten lähteä hakemaan tarvikkeita? :o

Mutta joo, jos osaa tietää missä kohtaa toinen kulkee ja muistaa prisman paikat ulkoa ja muistaa vielä kaikki ruoka-aineet samantien mitä pitää ostaa, niin toki tuollain voi helpottaa toisen hommia. Mutta aikamoinen ajatustyö tuohon vaaditaan varsinkin isossa kaupassa, josa toinen voi kävellä monella eritavalla kaupassa.

Meilläkin näin, kirjoitan AINA kauppalistan sen mukaan missä kaupassa menossa käymään eli mis järjestyksessä tavarat on..
joku ihan oma pinttymä tämäkin, kirjottelen sitä lappuakin ikuisuuden jos sinne tartteekin lisätä viel jotai, et on oikee järjestys :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä vähän sama vika. Jos en erikseen pyydä, että tuo sitä tuo tätä, niin mies tuo ruokaa ehkä yhdeksi kerraksi. Sitten leipää, maitoa, hedelmiä, jogurttia kyllä tuo viikon tarpeet.

Meillä kans tää..jos listassa on että tomaattia niin tuo kaksi, korkeintaan kolme tomaattia. :D

No mutta tottahan toki listassa täytyy lukea kuinka paljon mitäkin olisi tuotava!

Apua... tuo 6 tomaattia, mutta jos ovat pienempiä kuin hiivapaketti, tuo ainakin 8...

Juuri tälläistä tarkoitan! Näin laaditut listat tyydyttävät molempia osapuolia. Rouva saa kotona haluamansa tuotteet ja armas aviomies voi suorittaa kauppaostokset turhaa stressiä vältellen. Itse osaan ottaa ostosmäärää miettiessäni huomioon myös kilohinnat ja tuotteen tuoreuden, ja tämä vain siksi, että vaimoni on ystävällisesti valistanut minua ennalta asian suhteen eikä anna palautetta vasta jälkikäteen!

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Meillä mies ei yksin kertaisesti hahmota, mitä me syödään ja miten paljon.
Eli jos hänet laittaa kauppaan ilman ostoslistaa niin sieltä tulee tyyliin yks satsi poikamies boxin eväitä ja kissan ruuat :D

On ollut puhetta aikoinaan asiasta niin silloin tosiaan selvisi, että kun hän ei tiedä mitä kaikkea meillä on ja mitä ruokaa tehdään jne...niin hankala on tuodakkaan mitään.
Näin ollen teen valmiin listan ja kaikki tulee mitä siellä on ja joskus jopa jotain extraakin :)

Anteeks kun sanon, mutta nyt on pakko: miten joku voi kirjottaa sanan YKSINKERTAINEN erikseen... tai POIKAMIESBOXI.

Näitä mä vaan jaksan aina ihmetellä... mua suunnattomasti ärsyttää... anteeks. :/

Näin aviomiehenä ja isänä esittäisin sellaisen pyynnön, että kun laaditte ostoslistoja armeille miehillenne kauppamatkoja varten, niin kirjatkaa ostokset aina siinä järjestyksessä missä kaupassa on tarkoitus kulkea. On erittäin raivostuttavaa keräillä kärriin viikon ostokset juoksemalla sinne tänne ympäri kauppaa, kun homman voi hoitaa siististi listan mukaisessa järjestyksessä. Minä elän siinä onnellisessa tilanteessa, että vaimoni osaa laatia erittäin hyviä ja sujuvia ostoslistoja oman Prismamme hyllyjärjestystä mukaillen =)

:laugh: :laugh:

no oletpas sä avuton mies sitten. mitäs jos laadin ostoslista lähi-s-marketin mukaan ja mies keksiikin kipaista kaupassa jo työmatkan varrella kauemmassa k-kaupassa? pieleen menee, niinkö?

vinkki sullekin: kynä mukaan kauppaan ja viivaa yli aina ne tuotteet mitkä olet kerännyt. he-vi-osastolla plaraat listan läpi, poimit kaikki sen osaston tuotteet, viivaat yli ja siirryt seuraavalle osastolle. mahtaisitko osata näin? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä vähän sama vika. Jos en erikseen pyydä, että tuo sitä tuo tätä, niin mies tuo ruokaa ehkä yhdeksi kerraksi. Sitten leipää, maitoa, hedelmiä, jogurttia kyllä tuo viikon tarpeet.

Meillä kans tää..jos listassa on että tomaattia niin tuo kaksi, korkeintaan kolme tomaattia. :D

No mutta tottahan toki listassa täytyy lukea kuinka paljon mitäkin olisi tuotava!

Apua... tuo 6 tomaattia, mutta jos ovat pienempiä kuin hiivapaketti, tuo ainakin 8...

Juuri tälläistä tarkoitan! Näin laaditut listat tyydyttävät molempia osapuolia. Rouva saa kotona haluamansa tuotteet ja armas aviomies voi suorittaa kauppaostokset turhaa stressiä vältellen. Itse osaan ottaa ostosmäärää miettiessäni huomioon myös kilohinnat ja tuotteen tuoreuden, ja tämä vain siksi, että vaimoni on ystävällisesti valistanut minua ennalta asian suhteen eikä anna palautetta vasta jälkikäteen!

eikö tavalliset miehet osaa tämmösiä määriä ja muita ottaa huomioon muuten kuin että nekin pitää jonkun ensin ajatella valmiiksi?? :o minkälaisen helmen mä olenkaan onnistunut löytämään kun mun mies kyllä osaa tuoda kaupasta just sen verran tomaatteja ja banaaneja mitä meiän 5-henkinen perhe kuluttaakin... tai ehkä se vaan yksinkertasesti osaa käyttää aivojaan. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
no oletpas sä avuton mies sitten. mitäs jos laadin ostoslista lähi-s-marketin mukaan ja mies keksiikin kipaista kaupassa jo työmatkan varrella kauemmassa k-kaupassa? pieleen menee, niinkö?

Onneksi mieheni on jo uskonut minua edes siinä, että jos vaikka laitan tekstarilla jotain mitä pitäisi tuoda kaupasta, niin käy S-Marketissa. K-kaupassa täällä on ihan surkea valikoima, puhumattakaan jostain Siwasta. Jos pyydän tuomaan maitoa, mies tuo aina noin 6 litraa kerrallaan, ja Siwasta ostettuna ne ovat välillä kaikki "parasta ennen huomenna".

Täälläkin on S-Marketissa usein -50% -tuotteita, joita itse ostan, ottaen huomioon päiväyksen, voiko tuotetta pakastaa jne. Ja sitten pitää tosiaan suunnitella että mitä muuta tarvitsen että niistä saa aterian kokoon. Sitä mies ei osaa ollenkaan, koska ei itse laita ruokaa. Varmaankin pitäisi vain pakottaa. Tässä taannoin melkein joutui tekemään nakkisoppaa (minulla piti olla lasten kanssa ennen päivällistä meno, joka miehen onneksi sitten peruuntui), ja voi että miten senkin tekeminen olisi ollut ylitsepääsemättömän vaikeaa...

Jessus sentään. Mikseivät miehet tee ruokaa? "Melkein joutui tekemään akkisoppaa"???
Onko lapsista outoa se, ettei isä laita koskaan ruokaa? Ajattelevatko teidän pojat, ettei ruoanlaitto kuulu miesten hommiin?

Onneksi mun mies osaa käydä kaupassa ja osaa ja ennen kaikkea haluaa laittaa ruokaa. Hän myös leipoo ja tekee hyviä kakkuja.

Tsemppiä kaikille kuitenkin! Toivotaan, että joidenkin miesten kaupassakäyntitaidot hieman kehittyisivät. Arkinen ruoanlaitto (en siis tarkoita ammattikokkailua tai kulinarismia) ja kaupassakäynti eivät todellakaan ole mitään kovin vaativia juttuja. Toki aikaa ja vaivaa niihin menee, mutta älyllisesti eivät ole kovin haastavia tehtäviä.

miun mieskii oli alkuun juuri tommonen, että toi pääasiassa kaapit täyteen herkkuja, jos meni ilman listaa kauppaan. nykyään on jo niin kouliintunut, että tuo ihan ruokaakin, mutta silti aina enemmän herkkuja kuin mie ostan. olen paaaaljon kurinalaisempi (ja tylsempi) ruuanostaja =)

Ei luoja. Se on kaupassa käymistä ei mitään rakettitiedettä. Kummasti vain moni mun tuntema mies osaa käydä kaupassa ostamassa ruokatarvikkeita peräti ilman ostoslistaa.

Mä en kyllä arvosta sellasia miehiä jotka ei osaa edes kaupassa käydä saati laittaa ruokaa perheelleen. Onneksi mulla on kaupassa käyvä, kokkaava ja leipova mies.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:
Miehelle VALMIIKSI TEHTY kauppalista käteen ja mies sen kanssa kauppaan.

Johonkin Prismaan se olisikin helppo tehdä, koska siellä on niin iso valikoima esim. lihoja. Jos haluaa jotain jauhelihaa erikoisempaa, niin ei täällä voi koskaan etukäteen tietää onko sitä juuri tänään S-Marketin lihaosastolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Ehkä teidän kannattaisi käydä kaupassa yhdessä tai laatia lista yhdessä :)

Näimpä ja samalla mies "oppis" mitä ja minkä verran sieltä kaupasta kannattaa ostaa! =)
Meillä käydään kaksi aika usein kaupassa. Mies jos menee kauppaan, niin teen hänelle listan ja pyydän soittamaan jos joku mietityttää. Miehellä oli ennen tapana ostaa sitä kalleinta merkkiä, mut kantapään kautta oppinut, että hintoja pitää vertailla, eikä ottaa sitä mikä ekana käteen sattuu :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:
Miehelle VALMIIKSI TEHTY kauppalista käteen ja mies sen kanssa kauppaan.

Johonkin Prismaan se olisikin helppo tehdä, koska siellä on niin iso valikoima esim. lihoja. Jos haluaa jotain jauhelihaa erikoisempaa, niin ei täällä voi koskaan etukäteen tietää onko sitä juuri tänään S-Marketin lihaosastolla.

No mites olis, että se sit vaikka soittais sulle ja sanois et nyt ei oo possun sisäfilettä, kelpaako naudan? :D Mut ukko aina soittaa jos sille tulee kaupassa joku vaikee dilema. :)

Vähän mä eilen illalla nauroin mun miehelle <3 että teetkö sä jollekin urpålle kauppalistaa.
Hän nääs kirjoitteli listaan mitä kaupasta pitää tuoda "Nivea dödö for men" :D Niinkö en tietäis, että siinä lukee for men, jos kerran miehelle ostan :laugh:
Ja sitten "kirjoitanko Clearasil vai Clerasil että osaat oikeeta tuoda?" Nojoo, en varmaan osaa, kirjoita miten parhaaksi näät :D :D
Niin ja "partateriä, Pirkka-merkki 5kpl paketissa" - no, minähän niitä viimeksikin toin.... Anna jo sen listan olla ;)

Ei ristus, oo todellista!?!?!?
Saiskos olla viä hyllyistä kartta mukaan sekä kuvaukset hlökunnasta, että voi hätätapauksissa pyytää apua?

Meillä saa luvan opetella kaupas käynnin ihan niin ku mäki aikanaan joko neuvoja kuunnellen tai sitte kantapään kautta. Sapuska tulee tasan sen mukaan, mitä on herra kaupasta tavaraa raijannu. Siinä on turha ruokapöydäs sitte mautonta ja kuivaa soppaa soimata jos on ite syypää tulokseen. Aikusta ihmistä ei tarvi paapoa, vaikka hän olisikin äidiltänsä moista luksuskohtelua saanut.
Kyllä Siperia opettaa!!!

Mun mielestä tämä on sitä naisten pätemistä. Tehdään jostain niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin kaupassakäynnistä ja ruoanlaittamisesta niin vaikeaa ja monimutkaista toimintaa, jossa miehet eivät tietenkään voi pärjätä. Miehet ostavat vääriä tuotteita ja aivan väärin vaikka heille olisi kirjoitettu valmiiksi kauppalista hyllyjärjestyksen mukaisesti. Naiset voivat sitten keskenään myhäillä, että on se kumma kun ukot ovat noin tyhmiä, etteivät tajua sitä, että jos jokin liha on nyt joillain tietyllä marinadilla, sitä ei tule ostaa vaan siinä tapauksessa tulee ostaa paistijauhelihaa tai sitten jos paistijauheliha maksaa yli X euroa, tulee ostaa broilerin paistisuikaleita (mutta ei hunajamarinadissa vaan valkosipulimarinadissa tietenkin). Eikö ne miehet tajua ettei osteta kukkakaalta (mitä se Make oikein ajatteli, tyhmeliini!?) vaan tietysti viikonlopuksi ostetaan parsakaalia, arkena sitten kukkakaalia tai porkkanaa, jos kukkakaali maksaa yli kolme euroa kilo.

Onneksi mun mies laittaa ruokaa ja käy kaupassa.

Hui, minä jo säikähdin että minunko mies se täällä kirjottelee. Minä kun toimin juuri noin, että lista olisi järjestyksessä prismamme valikoiman mukaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ei luoja. Se on kaupassa käymistä ei mitään rakettitiedettä. Kummasti vain moni mun tuntema mies osaa käydä kaupassa ostamassa ruokatarvikkeita peräti ilman ostoslistaa.

No ilman lappua on ihan hullua mennä naisen tai miehen..tulee ihan turhaa ostettua ja puolet unohtuu.. :xmas:

:laugh: on sulla vaan taitava vaimo :D mutta mulle tulee mieleen se että jos hyllyjärjestystä on muutettu niin eksytkö sinä siellä kaupassa? Entä jos noin on päässyt käymään osaatko enää ulos? Kun on tuo joulukin tulossa ja saattaa ne tavarat ja hyllyt vaihtaa paikkaa :D

Yhteistyössä