Mies kertoi, että on ihastunut toiseen naiseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotkut tuntuvat myös kuvittelevan että "ihastuminen on normaalia" tarkoittaa myös sitä, että se olisi jatkuvaa. Se nyt ei ihan pidä paikkaansa. Tutkimusten mukaan suurin osa ihastuuu toiseen ihmiseen suhteensa aikana ainakin kerran tai pari. Ei se tarkoita että pitäisi koko ajan olla ihastunut muihin. En minäkään ymmärrä, että hyvä parisuhde pistettäisiin poikki sen takia, kun ihan tiedostamattaan sattuu ihastumaan johonkin ihmiseen. Jännältä muutenkin tuntuu, että tosi monelle ihastuminen ja rakastuminen tuntuu olevan tuollainen head-over-heels juttu. Ei minulla maailma heitä kärrynpyörää jos ihastun. Eikö näillä vannojilla ole mitään pienempiä tunteita ihmisiä kohtaan kuin neutraali-lääpällään-syvästi rakastunut?

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Kyllä mäkin ihastun toisinaan uusiin miestuttavuuksiin. Vaan eipä mun tulisi mieleenkään mitään tehdä.
En mä heitä rakasta. Rakastan miestäni.
...en mä tosin lähtisi miehelleni semmoista julistamaan turhan tähden.

Tästä ei voi muuta tehdä kuin vetää johtopäätökset että jotain teidän suhteestanne/miehestäsi puuttuu jos pystyt ihastumaan toisiin.

Jotain puuttuu kaikista suhteista. Yksikää ihminen, eikä yksikään suhde ole täydellinen. Pitkässä liitossa on erilaisia vaiheita ja on aivan normaalia ihastua joskus ulkopuoliseen. Eri asia sitten on, että perhettään/suhdettaan voi arvostaa niin paljon, ettei hötkyile.

Tämän enempää en enää aiheeseen kommentoi koska näköjään minusta on muokattu joku mustasukkainen pirttihirmu, jota en todellakaan missään mielessä ole.
Mutta edelleen toistan; on normaalia ihailla jotakin ihmistä hänen mukavuutensa tai ulkonäkönsä takia, mutta se että tosiaan ihastuneena haikailisi, sydän pamppaillen, miettien kuinka päästä ihastuksen kohteen seuraan jne. ei kuulu minun mielestäni hyvään avioliittoon. Ja minä en suinkaan täällä ole mieheltäni mitään tunteita kieltämässä tms. mutta ollaan sen sata kertaa tällaisista asioista puhuttu ja ihan täsmälleen samaa mieltä mies on näistä asioista.
Siinä vaiheessa kun kolmas ihminen mahtuu ajatuksiin ja sydämeen kiinnostuksen tasolla, niin me voimme ihan hyvin jatkaa sitten erillään. Ei tässä sen kummemmasta ole kysymys. Me ollaan toisillemme ainoita, tai sitten ei olla ollenkaan.

Juteltiin illalla miehen kaa ja mies haluaa pitää taukoa... En sitten tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa eli onko mies sen ajan sen toisen naisen kanssa, vai miten...
Henkisesti tosi rankkaa... töissä pitäis jaksaa olla..

Mun mielestä ihastuminen on hyvänolon tunne joka tulee kun näkee toisen, puhuu sen kanssa, voi niitä perhosiakin olla vatsassa, mutta ihastuksen kohteesta ei haaveilla ja tehdä tulevaisuuden suunitelmia.
Kun rakastutaan, silloin tuo tunne on, vaikkei näkisikään kyseistä henkilöä, kuvitellaan yhteinen tuleva elämä, jne.
Olen ollut ihastunut toiseen ja tutkaillut tunteitani paljonkin, ja miettinyt juuri tuota ihastumisen ja rakastumisen eroa.
En edelleenkään usko, että kukaan itselleen rehellinen, voi sanoa ettei koskaan ole ihastunut toiseen.. tai sitten se ei vaan vielä ole tapahtunut kohdalle.

Minusta on ymmärrettävää että apn mies on ihastunut exään -siis kai se sitä on joskus rakastanutkin kun on olleet yhdessä ja on lapsikin. Ei sellaiset tunteet välttämättä katoa täysin. Ja sitten kun aika kultaa muistot... kunhan apn mies vaan muistaisi nekin syyt miksi se ero tuli niin ei haikailisi sen enempää sitä exäänsä.

Minä en pidä ihastumista parisuhteessa pahana. En tiedä onko niin mutta voisin hyvinkin kuvitella että mieheni olisi ihastunut johonkin vaikka onkin kanssani. Mitä sitten? Tunteillen ei mitään mahda, mutta koska tiedän että hän RAKASTAA minua (kuten minäkin häntä) niin ihastuminen on vaan tunne, ei mitään sen enempää. Saatan minäkin joskus tuntea ylimääräisiä sydämentykytyksiä jotakuta toista kohtaan, mutta sallin sen. Miksi tuntisin huonoa omaatuntoa siitä että minulla on tunteet? Kuitenkin ne vahvimmat tunteet on omaan mieheeni, siksikin ihastus on vaan ihastus eikä tulis mieleenikään ajatella sitä ihastusta yhtään sen enempänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
No just tämä. Mulle ihastuminen ei tarkoita mitään intohimoa tai toisen ajattelua päivin ja öin ja haaveilua. Se voi tarkoittaa esim sitä, että työkaverin hymy tuntuu valtavan kivalta ja piristävältä kesken työpäivän tms.

Musta ihastuminen on just sellaista "pikkulasten" viatonta toimintaa. En mä puhuisi mistään seksuaalisesta ihastumis-sanan yhteydessä.

Nimenomaan näin. Esimerkiksi Rytkäätys puhuu kommenttiensa perusteella enempi rakastumisesta kuin ihastumisesta, minun mielestäni siis. Ihastuminen on täysin eri asia. Mutta tässä sen vaan taas näkee, miten erilaisia ihmiset ovat. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Juu, ei toisaan kaikille tule ihastuksia. Jos jollekkin tulee, on omassa parisuhteessa jokin pielessä.

Jos perhe-elämä ja parisuhde on kunnossa, ei jää tilaa muille ihastumisille.

Päinvastoin. Jos ei koskaan ihastu kehenkään, on tunne-elämä vakavasti vaurioitunut. Sopii kysyä, tunteeko ihminen mitään edes omaa puolisoaan kohtaan.

Ihminen ei voi hallita tunteitaan, mutta tekojaan voi.

Aijaa, kiitos tiedosta; meillä on sitten mieheni kanssa vakavasti vaurioituneet tunne-elämät, kun ollaan kohta 20 vuotta oltu rakastuneita ja ihastuneita vain toisiimme! ;)

tai sitten miehes ei ole vaan koskaan kertonut ihastuksistaan, koska ne eivät ole olleet vakavia ja ovat menneet hyvin nopeasti ohi.

Olen ihastunut toiseen henkilöön parikin kertaa vaikka rakastankin puolisoani todella. En ole kertonut asiasta kenellekään, en ihastuksen kohteille enkä puolisolle. Ihastukset ovat menneet ohi ihan itsestään.

Minusta tämmöinen on aika normaalia eikä siitä seuraa mitään jos ei anna seurata. Ap:n tapauksessa mies on selvästikin ihastunut vakavasti kun on kerta asiasta ap:llekin kertonut. Vaikuttaa vähän siltä, että mies haluaa kilpailuttaa näitä kahta naista, kummalta saa paremmat edut?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juteltiin illalla miehen kaa ja mies haluaa pitää taukoa... En sitten tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa eli onko mies sen ajan sen toisen naisen kanssa, vai miten...

Tauko on periaatteessa kai sitä että ollaan tavallaan erossa (asutaan erillään ja muutenkin erossa), mutta ei kuitenkaan siinä välissä seurustella muiden kanssa vaan katsellaan jonkun aikaa eteen päin kuinka asiat lähtee sujumaan ja mietitään mitä itse tuolta suhteelta haluaa et haluaako jatkaa vai ei. Tietty sit siin keskustellaan välillä toisen kanssa et miten on toisen ajatukset.

Näin mie ymmärtäisin mitä toi tauko tarkoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

noin se ihan varmasti menee. vaikka tuntuu pahalta nyt niin muista, eron tullessa mies menettää enemmän. tommosella ukolla ei tee mitään. :kieh: :hug:

siinäpä teille litkut ja muut sitä "viatonta" ihastumista. :whistle: :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En jaksanut lukea toisia kirjotuksia kun ap:n ja muutaman.. Kerron oman tarinani: Olen ollut mieheni kanssa naimisissa jo parikymmentä vuotta. Ihastuin tai taisin rakastuakin toiseen mieheen. Samoin tämä toinen mies minuun. Tapailtiin, muka sattumalta, lenkkeiltiin ja puhuttiin kaikesta. Koskaan ei menty puheita ja katseita pidemmälle.

Mies erosi vaimostaan,muutti pois, aika kauaksi. Nyt olen nähnyt häntä silloin tällöin ja tunteeni eivät ole paljoa muuttuneet mutta silti olen pysynyt yhdessä mieheni kanssa. Arki on rakennettu yhdessä, monta kouluikäistä lasta merkitsee paljon.

Silti rakastan tätä toista miestä ja hän on sydämessäni koko elämäni ajan. Kun näen hänet ja hän on vierelläni tiedän tasan tarkkaan miltä "oikea" ihminen tuntuu. Vaikka tiedän että hänellä on uusi naisystävä, siteet entistä vaimoaan ja perhettään kohtaan,tiedän että itsellänikin on paikka hänen sydämessään.

Ja itselleni ei kyllä tulisi rakastumisestani mieleenkään kertoa miehelleni. Hän on kuitenkin niin tärkeä ihminen, vaikka ovat erilaisia kuin yö ja päivä luonteiltaan.

eiköhän tässäkin ole kyse just siitä, miten tärkeäksi se, minkä tietää mahdottomaksi saavuttaa, muodostuu. Ihminen asettaa sen ykköseksi ja nostaa jalustalle, koska tietää ettei ikinä voi saada sitä.

Terapeutit puhuu näistäkin ihan normaaleina ihmisille tapahtuvina asioina, niinkuin ihastumisitakin.

mulla on hauska esimerkki tästä: Olipa kerran perheenäiti 4 lasta, mies jota rakastaa! käväisipä pikaisesti kaupassa ja kassajonossa oli tuiki tuntematon mies kahden lapsen kanssa, siinä miehessä oli jotain sellaista mikä sai perhosia vatsanpohjaan ja olotilan hiukka hassuksi, vaikka mies oli ihan tavallinen niin jokin siinä vetosi, ei se maailmaa kaatanut, molemmat käveli omiin elämiinsä tuntematta toisiaan edes katsomatta toisiaan, nainen tunsi jotain, ihastui johonkin piirteeseen miehessä, mutta ei se hänen parisuhdetta tuhonnut ei vaikuttanut millään lailla koska nainen rakasti miestään.

Alkuperäinen kirjoittaja ihastunut:
Olen ihastunut toiseen henkilöön parikin kertaa vaikka rakastankin puolisoani todella. En ole kertonut asiasta kenellekään, en ihastuksen kohteille enkä puolisolle. Ihastukset ovat menneet ohi ihan itsestään.

Minusta tämmöinen on aika normaalia eikä siitä seuraa mitään jos ei anna seurata. Ap:n tapauksessa mies on selvästikin ihastunut vakavasti kun on kerta asiasta ap:llekin kertonut. Vaikuttaa vähän siltä, että mies haluaa kilpailuttaa näitä kahta naista, kummalta saa paremmat edut?

mullekin on käynyt näin, ja se on terapeutin mukaan ihan normaalia ihmiselle, sekä miehille että naisille. Se et jatkaa ajatuksista tekoihin, on jo sit toinen juttu.

ap:lle

kuulostaa siltä, että mies on pidemmän aikaa hautonut "taukoa". onkohan exä syynä oikeasti vai onko miehellä joku oma kriisi. onkohan parisuhteenne urautunut? osasitko yhtään aavistaa, että jotain on vialla?
kun minä erosin pitkäaikaisesta suhteesta, kerroin olevani rakastunut toiseen mieheen en siis ihastunut! suhteemme oli silloin jo jatkoajalla.

voimia!

tässäkin asiassa miehet varmaan helpommin heittävät pyyhkeen kehään ja lähtevät ihastuksensa perään uuden naisen takia! sitten ajan kuluessa huomaavat tyhmyytensä ja alkavat pyydellä vanhaa elämää takasi.

Ihastuminen on joillekin normaalia, joillekin ei. Sovitaanko näin?

Ihan naurettavaa väittää jollekin jolla oikeasti on pitkä ja hyvä liitto että juu, kyllä se sun ukkosi on ihastunut muihinkin välistä mutta ei vain kerro sulle. Miksi tämä ukko ei voisi olla kuten puolisonsa joka ei ole ihastunut? Miksi pitää vänkätä ihmisiä johonkin valmiiseen muottiin kun kuitenkin me kaikki olemme yksilöitä?

Juu, ei toisaan kaikille tule ihastuksia. Jos jollekkin tulee, on omassa parisuhteessa jokin pielessä.

Jos perhe-elämä ja parisuhde on kunnossa, ei jää tilaa muille ihastumisille.

Olen täysin samaa mieltä. Kyllä varmaan jokaiselle parisuhteessa(kin) elävälle tulee vastaan sellainen ns. "onpa komea mies/kaunis nainen" -tilanne, joka kestää korkeintaan pari minuuttia. Jos oikeasti rakastaa ja kunnioittaa kumppaniaan ja vaalii suhdettaan, ei varmasti eteen tule mitään syvempiä ihastumisia saati sitten rakastumisia. Kyllä siinä suhteessa on aina jotain pielessä, jos ihastuu tahi rakastuu parisuhteen ulkopuoliseen henkilöön.

Itse en ainakaan suostuisi olemaan hetkeäkään suhteessa, jossa "kumppani" palvoo ulkopuolista.

Mä olen ihastunut, aika kovasti.
Mieheni kanssa pitkä liitto takana (n. 20v), ylä- ja alamäkineen. Meillä on kaikki ihan hyvin ja silti menin ja ihastuin... Mutta en mä nyt niin hullu ole, että miehelleni tämän kertoisin :O Ihastuminen saattaa mennä ohi, tai sitten ei. Yleensä on mennyt ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;18936959:
Kuten "rouva" sanoi, on eri asia pitää jotakin ihmistä ihastuttava kuin ihastua! Meidän ympärillämme on aivan ihania ihmisiä päivittäin, mutta jos heihin ihastuu niin ON suhteessa jotain pielessä. Kun toista ihmistä aidosti rakastaa, siihen EI mahdu muita ihastuksen kohteita.
Monesti ihastellaan ihmisiä miehen kanssa yhdessä, mutta ei meistä kumpikaan varmasti ole IHASTUNUT kehenkään suhteemme aikana.

Sulla ja rouvalla on hyvä pointti. Siis se on ihan ok, että välillä kohdalle osuu nainen tai mies, joka saa pään kääntymään. Ja että törmää aivan ihaniin ihmisiin, on täysin luonnollista. Mutta jos alkaa unelmoimaan parisuhteen ulkopuolisesta henkilöstä, on jotakin pielessä. Mikäli tämä ihastuminen kestää pitkään, on syytä ottaa asia puheeksi puolison kanssa. Ja käydä parisuhdeterapiassa. Niin ikävää kuin se onkin, jotain on AINA pielessä kun parisuhteen ulkopuolinen henkilö kiihottaa enemmän kuin oma puoliso.

miksi ihmiset on niin korkealla omalla vuorellaan että luulevat voivansa puhua itsensä JA miehensä puolesta tässä asiassa? se että sinä olet elänyt onnellisessa suhteessa viimeisen 20v. ei tarkoita että puolisollesi se olisi ollut sitä jokainen hetki, onko itsetunto vähän lähtenyt käpälistä jos voi tulla tänne keulimaan asialla mitä et oikeasti voi edes tietää, kuin olemalla kaksi eri ihmistä. on vain yleinen tosiasia, ihastuksia tulee ja menee elämässä, ero on siinä teetkö asian eteen mitään vai ymmärrätkö ihastumisen ja rakastumisen eron.

se jäätkö pakkomielteilemään vai keskitytkö silti siihen omaan alkuperäiseen elämääsi etkä vain päiväunelmoi, ero voi tulla siitä että onko sinulla töitä / harrastuksia / kavereita riittävästi.

mitä yksinäisemmältä elämäsi tuntuu sitä helpompaa siihen on tulla jonkun ylimääräisen väärässä mielessä.

toki on sitäkin että vain ihastuu päätä pahkaa, mutta sellaiset ihmiset on monasti taipuvaisia siihen jatkuvasti muutenkin. toki poikkeuksiakin on.

en vain ymmärrä millä "lihaksilla" ihmiset pullistelee kun leijuvat että "ei meidän suhteessa olla kyllä ikinä kenenkään ihastuttu" ihan kuin se Rape / Kake / Maija / Minttu, olisi joku ruumiinosasi jatke jonka puolesta voit puhua. Vaikka eläisit 100v. toisen ihmisen kanssa niin et voi sitä ihmistä 100% tuntea, jokainen puhuu valkoisia valheita, miten siis voit luulla että koskaan ei teidän suhdetta ole koskettanut tälläinen asia, kun kaikki ei tee siitä numeroa tai lähde seikkailemaan vaan siksi kun joku on niin hurmaava luonteeltaan.

ole mielummin realisti ja sano "yhdessä ollaan oltu 20v. ja toivottavasti ollaan vielä 20v. jälkeenkin." ei se 20v. suhde ole niin itsestäänselvyys että se jatkuu seuraavat 20v. vähän nöyryyttyä peliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;18936895:
Tästä ei voi muuta tehdä kuin vetää johtopäätökset että jotain teidän suhteestanne/miehestäsi puuttuu jos pystyt ihastumaan toisiin.

Onko joidenkin suhde sitten muka alusta loppuun täydellinen?