Mies kertoi ihastuneensa toiseen naiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Siili"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Siili"

Vieras
Niin siinä sitten kävi, että aviomieheni kertoi ihastuneensa toiseen naiseen. Olemme olleet yhdessä kahdeksan vuotta, joista lähemmäs kolme naimisissa. Kun itse lupasin rakastaa, tein lupaukseni eliniäksi. Itselleni tämä tarkoitti ja tarkoittaa edelleen, että en vilkuile vieraisiin pöytiin tai saata itseäni tietynlaisiin tilanteisiin.

Kun tapasimme olin nuori ja matkalla on tullut otettua yksi harha-askel useita vuosia sitten. Mies tietää tästä. Opin siitä valtavasti. Ymmärsin, että kaikissa ihmisissä on puolensa, mutta se mitä miellä on, on jotain mistä haluan pitää kiinni. Että jos sydämmelläni on jotain, kerron sen sille jolle olen sydämmeni liitossamme antanut, enkä jollekin toiselle, joka osaa silloin sanoa juuri oikeat sanat.

Mies kertoi, että tapasi tämän samalla paikkakunnalla asuvan naisen kuukausi sitten netissä, jollakin chat -sivustolla. Keskustelu johti puhelinnumeroiden vaihtoon ja yhteen tapaamiseen. Ja nyt siis tosiaan siihen, että hän kertoi ihastuneensa tähän toiseen naiseen. Ymmärrän ihastumisen. Niitä tulee ja menee. Mutta pelkään mieheni toimivan ennen kuin ajattelee. Olen yrittänyt sanoa hänelle, että uuden henkilön on helppoa olla ihana muutamissa viesteissä, puheluissa ja tapaamisella. Eri asia on, kun ollaan asuttu yhdessä 7 vuotta. Tämä nainen on sinkku ja tietää kuulemma, että mieheni on naimissa. Se ei kuitenkaan häntä pysäytä.

Olen neuvoton. Avuton. Minuun sattuu niin henkisesti, kuin fyysisesti. Olen peloissani. Rakastan miestäni. Elämää, jonka olemme yhdessä luoneet. Yhteistä "lastemme", koiraa. Ystäviämme ja hänen sukulaisiaan.

Palstallahan on tapana onnitella uuteen suhteeseen siirtyviä naisia eteenpäin menemisestä elämässään. Ehkä miehesikin kohdalla on kyse tällaisesta eteenpäin siirtymisestä? Ehkä hän ei ollut onnellinen teidän suhteessanne? Ehkä tässä uudessa naisessa on jotain sellaista, joka tekee hänet onnellisemmaksi? Sitä me emme tiedä.

Teidän parisuhteessanne on varmasti ainakin miehen kannalta ollut ongelmia, kun hän noin tieten tahtoen lähti uutta rakkautta etsimään. Olisivatko ne vielä korjattavissa, onko mies valmis vielä yrittämään vai onko jo päättänyt, että haluaa eron? Menneissä hairahduksissa on se haittapuoli, että vaikka ne olisi tavallaan täysin anteeksi annettu, houkutuksen osuessa kohdalle ne helposti aiemmin petetyn osapuolen mielessä oikeuttaa etenemisen kielletyille vesille.

Miten muuten, kun teillä nyt on vaan se koira, ei lapsia, onko tästä asiasta ollut joko ristiriitaa tai suunnitelmia edetä lähitulevaisuudessa? Jos mies on tyytymätön, hänellä on paineita tehdä ratkaisunsa ennen lastenhankintaa. Tietysti myös erilaiset näkemyksen näin tärkeässä asiassa voi johtaa eroon ja vastentahtoinen lapsettomuuskin parisuhdetta rasittaa.

Löyhässä näyttää puolin ja toisin olevan teidän parisuhde. Nähtävästi mies on tuntenut koko ajan että tilaisuuden tullen "tasaa tilit". Enkä suoraan sanoen ihmettele ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30172214:
sun täytyy nyt tehdä sille ukolles selväksi. että joko sinä tai hän. että sellaista vaihtoehtoo, että molemmat ei oo olemassakaan.

No, jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin kyllä sellainen vaihtoehto _on_ olemassa. Toinen asia on sitten, haluaako aloittaja sellaista vaihtoehtoa edes miettiä. Tässä ei kerrota, mitä mies aikoo ihastumisellaan tehdä, vai aikooko tehdä mitään. Eli haluaako erota, haluaako lopettaa tämän toisen suhteen, vai mikä hänellä mielessä. Ehkä ei tiedä vielä itsekään? Ainakin hän oli riittävän rehellinen tunnustaakseen tilanteen ennen kuin meni pidemmälle. Tästä on mielestäni mahdollista vielä jatkaa keskustelua.

Entäpä jos tekisitkin jotain ennen kuulumatonta? Kutsuisit sen ihastuksen kahville. Miehen läsnäollessa tietenkin. Kysyisit hänen suunnitelmistaan ja päämääristään. Kertoisit omistasi, kuuntelisitte miehen version. Tiedän... näin ei "ole tapana" tehdä. Mutta on ihan eri asia kohdata silmästä silmään kuin vain kuulla miehen versiota tapahtuneesta.

Voi ei. Olen pahoillani :(
Toisaalta inhottaa miehen kaksinaamaisuus. Miksi lähti TIETEN TAHTOEN etsimään toista naista?
Ymmärrän ihastumiset esim.työkaveriin,niitä tulee ja menee. Mutta tämä on oikein etsimällä etsitty!

Tee tilanteesta heti loppu,tavalla tai toisella. hajotat itsesi muuten.

Yksinkertaista, mies ei halua jatkaa kanssasi, ei kukaan muuten tieten tahtoen lähde hakemaan muuta suhdetta. Luultavimmin teidän tienne ovat erkaantuneet ajat sitten, teillä ei ole ollut aikoihin samat näkymät tulevaisuuden suhteen, sinunko ongelma lapsettomuus on?

Josko teillä ois "vain" se seitsemän vuoden kriisi, kun ootte sen aikaa ollu aviossa? Ihastuksia varmasti tulee ja toivottavasti meneekin vuosien saatossa, pitkässä parisuhteessa, mutta toi, että hakee seuraa netissä, niin se kertonee jo siitä, että teillä ei ole kaikki kunnossa liitossanne. Mies on vailla jotain, tai haluaa todistaa jotain, mutta mistäpä kiikastaa? Teidän lie aika puhua asiat halki ja poikki, pinoon ja tehdä sitten päätös, jatkatteko yhteistä matkaa vai lähdettekö omiin suuntiinne. Jaksamista ja "järjen ääntä", toivottavasti tilanne ratkeaa parhain päin.

Mies on puhunut tulevaisuudesta vielä päiviä sitten. Ehkäisyn lopetimme keväällä, yhteisestä päätöksestä pitkällisen harkinnan jälkeen, joten lapsettomuudesta en näin pian menesi puhumaan.. En edes tiedä mikä sisäinen tilani tällä hetkellä on. En uskalla ajatella. En halua tietää. Jos suhteessamme olisi ollut syviä ongelmia jo pitkän aikaa, olisi hän voinut sanoa, että ehkäistään vielä.. En painostanut asiassa ollenkaan. Kerroin, että voin hyvin jatkaakin vielä vaikka vuoden. Hän sanoi, että olisi hyvä aika. Hän on puhunut siitä, että hankkisimme isomman asunnon, että vanhenemme yhdessä. En siis nää, että suuntamme olisi ollut pitkään eriävä..

Kuulemma ei netistä etsinyt deittiseuraa, vaan keskusteluseuraa. Asiat vain alkoivat mennä sellaiseen suuntaan.. tiedä häntä. Jollain yleisellä keskustelusivulla sinkun ja samalla paikkakunnalla asuvan naisen löytäminen vaatii kyllä mielestäni vähän etsiskelyä. Haluaisin puhua, mielestäni kaikki olisi vielä ratkaistavissa. Tällä hetkellä mies vastaa kaikkeen olevansa eksyksissä, eikä tiedä mitä haluaa. Se hajottaa, koska minun tunteeni ovat selvät. Rakastan tuota ihmistä. Haluaisin ottaa kädestä kiinni ja hakea takaisin sieltä, mihin hän on eksynyt. Kun sanoin tahdon.. Tahdoin. Ja tahdon yhä.

Minä en koskaan, toistan: en KOSKAAN yrittäisi yhteistä lasta tällaisen miehen kanssa, joka "vehtaa" muiden kanssa kun oma vaimo yrittää tulla raskaaksi!!!!!

Ei ole sitoutunut sinuun, tuo mies. Enkä antaisi tuollaista anteeksi. Jos jatkatte ja saatte lapsen, oma ennusteeni teille on, että suhteenne hajoaa lapsen ensimmäisen elinvuoden aikana, sen verran lapsen saaminen kuormittaa suhdetta, että mies yleensä karkaa menemään. Usko mua!

Tää kuulostaa nyt tylyltä mutta anna miehelle lupa olla sen toisenkin kanssa. Siis pitää kerralla kahta naista. Ja vaikka kolmattakin.

Veikkaampa, ettei uudelle naiselle moinen pidemmän päälle sovi ja saat ukkosi (jos yhä haluat) takaisin.

Ja uskotko todella, että mies on tavannut toisen naisen vain yhden kerran? Mies valehtelee! Ehkä jopa jo pettänyt sinua?, ja nyt potee huonoa omatuntoa joten kertoi sinulle.

Sieltä taisi löytyä se synnitön, joka hettää ensimmäisen kiven. Onnea, täydellinen on varmaan ihanaa olla.

No mitä muuta se on kuin löyhää parisuhdetta jos ensin toinen pettää ja sitten toinenkin avoimesti kertoo lähtevänsä pettämään.

Ja ihan kuulostaa tilien tasaamiselta kun avoimesti siitä ilmoittaa. Eihän ap voi valittaa siitä, tai pistää miestä tilille kun mies voi aina sanoa että "teithän sinäkin niin". Ap on täysin voimaton tuon asian edessä nyt.

Ja juuri tuon takia ei mun suhteessa jatkettaisi yhdessä pettämisen jälkeen. Kun siinä vaiheessa kun laiva alkaa keikuttamaan tulla toisellekin se tunne että "nytpä mä näytän tuolle miltä se tuntui". Sehän on vain inhimillistä (sitä tarkoitin tuolla en ihmettele yhtään-kommentilla).