Mies kertoo jotain uskomatonta..uskoa vai ei? :( (älä avaa jos haluat paljastuksia, niitä ei ole)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vaimoke"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Harhoja on eri asteisia, eksäni harhat olivat alussa hyvinkin lieviä, en edes minä niitä heti huomannut vaikka hänen kanssaan elin. Siitä alkoivat pikkuhiljaa pahenemaan, hän selitti niitä selityksillä, joista en tiennyt onko totta vai ei. Eli oli normaali, mukaan tuli joitain omituisuuksia, vähän lisää omituisia juttuja, taas lisää omituisia juttuja ja lopussa oli pahasti harhainen (joku ajatti häntä, halusi tappaa, hänestä tuli uskovainen jne.)
Eli paljon mahdollista, etteivät töissä huomaa, eikä miehesi välttämättä samoja asioita töissä kerro.

Mutta mitä tähän nyt voisi sanoa, kun et kerro mitään.
Ehkä hän on sairastunut skitsofreniaan ja oireet ovat vasta lieviä?

Eli (kysymys teille jotka tiedätte jotain, oikeesti älkää muut vastatko turhaan..)

, mieheni on voinut sairastua nyt vaikka viikko sitten (tai vaikka viimeisen vuoden aikana), mutta voi kuvitella/luulla että nää sen jutut on alkanut jo 10v sitten, toisin sanoen jonkin mielenterveyssairauden takia menneisyys voi osaksi unohtua ja siihen "keksiä" itse asioita?

No yleisesti jos:
Joku on sairastunut nyt vaikka viikko sitten (tai vaikka viimeisen vuoden aikana), mutta voi kuvitella/luulla että nää sen jutut on alkanut jo 10v sitten, toisin sanoen jonkin mielenterveyssairauden takia menneisyys voi osaksi unohtua ja siihen "keksiä" itse asioita?
Voiko tuollain joku seota yhtäkkiä?

[QUOTE="vaimoke";28469261]mieheni on voinut sairastua nyt vaikka viikko sitten (tai vaikka viimeisen vuoden aikana), mutta voi kuvitella/luulla että nää sen jutut on alkanut jo 10v sitten, toisin sanoen jonkin mielenterveyssairauden takia menneisyys voi osaksi unohtua ja siihen "keksiä" itse asioita?[/QUOTE]

Kyllä, voi tietysti olla että mielentervysongelmista kärsivällä on harhoja ollut paljon aikaisemmin kun hän niitä on tuonut esille.

Mitä nopeammin ongelmiin puututaan sitä parempi ennuste on sille ettei ongelmat muodostu koskaan isoiksi tai että ne on hoidettavissa. Eli jos todella epäilet ongelmia mielenterveydessä hakeutukaa ihmeessä sinne lääkäriin.

Näin taidetaan tehdä ja mieskin onneksi valmis menemään "todistaakseen" asian minulle "ettei ole harhaa". Oli sitten tai ei, mutta jos on harhaa niin ei pahenisi.

Tarkenna ees vähän mikä tuo ongelma on? Kuuleko hän ääniä ja juttelee jumalan, kuolleiden tai keijujen kanssa? Näkeekö hän tulevaisuuteen, toiseen ulottuvuuteen tai vastaavaa? Luuleko hän että oppi 10 vuotta sitten lentämään, muuttumaan näkymättömäksi, siirtämään esineitä ajatusten voimalla tai jtn..? Voistko kertoa vaikka jonkun vähän vastaavan esimerkin, mikä teidän tilanne on?

Myös kasvaimet voi aiheuttaa harhoja. Nopiaa lääkäriin!

Ei mitään tuollaista, vaan sellaista mitä oikeesti voi tapahtua. Mutta aika harvalle/valituille, ja tärkeää on asian salassa pito ja tiedän sen itsekin että tämmöisiä asioita ei huudella.

Siis miehesi tunnusti menneisyydestään jonkun uskomattoman teon ja nyt uskot hänen olevan psykoosissa?

Kyllä ihmisten kaapeista löytyy ties minkälaisia uskomattomia luurankoja, että ihan mahdollista on sekin että on totta.
Se että tunnusti vasta vuosien jälkeen viittaa siihen että kyseessä voisi hyvinkin olla tosijuttu.

Tai sitten on äijä sekaisin kuin seinäkello, mahdoton sanoa kun ei tiedä mistä on kyse.

Mutta eiköhän sen uskomattoman tapahtuman todeksinäyttäminen nyt onnistu mieheltäsi?
Kai sillä jotain on, edes toista henkilöä joka voisi todistaa tapahtuman?

[QUOTE="vaimoke";28469333]No yleisesti jos:
Joku on sairastunut nyt vaikka viikko sitten (tai vaikka viimeisen vuoden aikana), mutta voi kuvitella/luulla että nää sen jutut on alkanut jo 10v sitten, toisin sanoen jonkin mielenterveyssairauden takia menneisyys voi osaksi unohtua ja siihen "keksiä" itse asioita?
Voiko tuollain joku seota yhtäkkiä?[/QUOTE]

Mistä näät,tiiät,arvelet että hän on nyt sairastunut? Miten se näkyy konkreettisesti? Onhan hän voinut mielessään asiaa miettiä, pohtia pitempäänkin..esim. aina keväisin jo useamman vuoden ajan..SIIS MITEN TIEDÄT? vastaukseksi ei käy, että kun mies sanoo! Ei voi auttaa, jos et osaa, muka pysty sanomaan!!!

#61 Tekoja on tahahtunut aikaajoin tän 10v ajan, ei siis vain kerran.
Ja hän ei voi minulle todeksi sitä näyttää, ja en haluisikaan.
Kukaan toinen ei voi sitä minulle todistaa koska mieheni ei olisi sitä saanut kertoa.

#62 Epäilen koska asia niin uskomaton.
Ei näy konkreettisesti minulle mitenkään.
Tiedän asian koska hän kertoi sen minulle.

[QUOTE="vaimoke";28469517]Ei mitään tuollaista, vaan sellaista mitä oikeesti voi tapahtua. Mutta aika harvalle/valituille, ja tärkeää on asian salassa pito ja tiedän sen itsekin että tämmöisiä asioita ei huudella.[/QUOTE]

No nyt mää keksin! Mies on kertonut olevansa vakooja tai salainen agentti. Ootteko ap oleillut Jemenissä viime aikoina poikkeuksellisen pitkään? Eikös sitä nyt joku jo epäillyt, että se kaapattu suomalainen mies olis ollu vakooja tms. Siksi asia on niin salainen ja hän on salannut sen kymmenen vuotta. No niin, mysteeri ratkaistu. Kehoitan kääntymään salaisen palvelun tai mikä lie se taho suomessa on joka näitä palkkaa.

[QUOTE="vaimoke";28469616]Ei olla oltu Jemenissä tai missään muuallakaan normaalia pidempään :D[/QUOTE]

Mistä tiedät? Saatat itse olla psykoosissa niin että et huomaa missä mies matkustaa.

Jaa onkse joku palkkamurhaaja tai agentti? Juu, ihan noin vain lääkärikäynnillä ei tule todistettua onko mies järjissään, kyllä hullukin osaa ne oudot ajatukset joskus piilottaa lääkäriltä. Ja voiko sille lääkärille kertoa mitä mies on sanonut? Meinaat että menette vaan kysymään että onko tuo mies terve, lääkäri katsoo silmiin ja kertoo onko mies järjissään?

[QUOTE="vaimoke";28469689]Hyviä ehdotuksia, mutta nää nyt ei auta mua ollenkaan koska tiedän mikä asianlaita on :)[/QUOTE]

No miksi sitten jatkat tätä? :D
Mä luulen että sä olet se jolle Porvoontauti on kroonistunut. Kaikkea uskomatontahan teidän perheelle on tässä aikojen saatossa tapahtunut. :)

[QUOTE="vaimoke";28469261]Eli (kysymys teille jotka tiedätte jotain, oikeesti älkää muut vastatko turhaan..)

, mieheni on voinut sairastua nyt vaikka viikko sitten (tai vaikka viimeisen vuoden aikana), mutta voi kuvitella/luulla että nää sen jutut on alkanut jo 10v sitten, toisin sanoen jonkin mielenterveyssairauden takia menneisyys voi osaksi unohtua ja siihen "keksiä" itse asioita?[/QUOTE]

On mahdollista että muistaa menneisyyden väärin harhojen takia. On myös mahdollista että harhoja ollut pitempään.

Omalla läheiselläni oli harhaluuloja, että hänen ajatuksia luetaan. Kertoi tämän vasta vuoden harhojen jälkeen. Tosin tiedettiin että jotain on vialla, koska hän oli todella masentunut, hiljainen ja vetäytyvä.

[QUOTE="vieras";28469802]No miksi sitten jatkat tätä? :D
Mä luulen että sä olet se jolle Porvoontauti on kroonistunut. Kaikkea uskomatontahan teidän perheelle on tässä aikojen saatossa tapahtunut. :)[/QUOTE]
No haloo. Mä ymmärrän täysin, ettei halua kertoa tarkkaan. Itsekään en paljoa tuon tarkemmin mitä laitoin tänne kerro edes harmaana.

Yhteistyössä