Mies kosi ja pyysi muuttamaan minua lapsineni Abu Dhabiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syksy

Vieras
Oon seurustellut kaukosuhteessa nyt 5kk brittiläisen miehen kanssa, mies asunut Britanniassa ja minä lasteni kanssa Suomessa. Tapasimme Suomessa, kun mies oli täällä työmatkalla. Se oli rakkautta heti ja siitä alkoikin kiihkeä yhteydenpito ja tapaamiset. Nyt mies on saamassa kuitenkin työpestin Abu Dhabista ja pyysi minua ja lapsia sinne mukaan.

Meidän pitäisi ensin mennä naimisiin (koska sinne ei voi muuttaa avoparina) eli jotkut maistraattihäät vaan, jonka jälkeen muutettaisiin sitten yhdessä Abu Dhabiin. Olen yh eli lasten isä ei ole kuvioissa mukana. Vähän vaan arveluttaa nyt tää naimisiinmeno ja muutto niin kauas. Se miehen työ alkaa nimittäin jo 3 kk päästä ja meidän pitäisi muuttaa sinne myös heti silloin (tai heti kun saa ne avioliitto ja viisumijutut kuntoon).

Mies on aivan ihana ja mieli muuttuu koko ajan, että lähdetäänkö vai ei. Mulla on työ Suomessa (ei nyt mitenkään ihmeellinen, mutta kuitenkin työtä) ja kaksi lasta (toinen ala-asteella, toinen alle kouluikäinen). Lapsille en ole vielä mitään kertonut. Lapset tietää miehestä ja kaksi kertaa ovat käyneet Englannissa miestä tapaamassa. Eivät vaan puhu englantia vielä niin vähän hankala on ollut tutustua.Esikoiselta oon kysellyt että mitä tykkäsi Englannista ja voisiko muuttaa sinne niin sano, että ehkä. Tää oli siis silloin ennen kuin kuulin tuosta ABu Dhabi jutusta.

Mitä ihmettä tekisitte mun tilallani? Lähteäkö Abu Dhabiin, jättää työ, viedä lapset pois Suomesta, mennä naimisiin ja ottaa riski jos asiat ei sujukaan. Voitaisiin elää siellä miehen palkalla, ite kotiäitinä, esikoinen englantilaiseen kouluun, mutta asia mietityttää ja välillä tuntuu ihan hullulta, välillä taas aivan ihanalta.

Mitä siis tekisitte jos olisitte mun asemassa?

Noh...
Kun näin aivoilla ajattelee, niin seurustelua on takana aika lyhyt aika, eikä noin lyhyellä tuntemisella ehkä kannata tehdä oman ja lapsien elämän mullistavaa päätöstä...

Toisaalta jos olisin ihan perkeleen rakastunu ja eläisin ajatuksella et tää mies on se oikea, niin voips ollakkin et ulkomaat kutsuis...

Sehän tässä just on, että vaikka ollaan vain vähän aikaa tunnettu niin mies vaikuttaa juuri siltä oikealta. Ollaan juteltu päivittäin ja tavattukin jo useita kertoja. Miehen uralle tää siirto Abu Dhabiin olisi iso askel eteenpäin ja siks ei oikein halua siitä luopua, enne kuin kuultiin tästä työmahdollisuudesta ulkomailla niin olin vakavissani muuttamassa englantiin ensi keväänä tai siis koulujen lopun jälkeen.

Mä olin viiden tunnin tuttavuuden perusteella valmis muuttamaan miehen kanssa Nigeriaan jos olis ollu tarvetta, mut mulla ei sillon ollu lapsia. Kun kuviossa on lapsia niin en sinuna lähtis vaan ihan rauhassa tutustusin mieheen ennen kun teksisin mitään päätöksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Noh...
Kun näin aivoilla ajattelee, niin seurustelua on takana aika lyhyt aika, eikä noin lyhyellä tuntemisella ehkä kannata tehdä oman ja lapsien elämän mullistavaa päätöstä...

Toisaalta jos olisin ihan perkeleen rakastunu ja eläisin ajatuksella et tää mies on se oikea, niin voips ollakkin et ulkomaat kutsuis...

Samoja ajatuksia...

Mutta onko teidän siis pakko nyt heti mennä naimisiin ja muuttaa? Jos pystytte jatkamaan seurustelua vielä jonkin aikaa niin että lapset saavat sopeutua tilanteeseen (ok, tietty kaukosuhteessa vähän vaikeaa tuo sopeutuminen) ja itse saat varmuuden tunteistasi ja halustasi muuttaa miehen perässä.

jos olisit lapseton sanoisin että menet jos siltä tuntuu, pääseehän sieltä aina pois.

Mut kuitenkin kyse on myös kahden lapsen elämästä jolloin äiti ei voi tehdä noin isoja päätöksiä noin pienen harkinta-ajan perusteella.

HUOH... en siis lukenut juttua kunnolla... lasten isa ei siis kuvioissa... Minua vaan se ajatuttaisi, ettette ole tunteneet kovin kauaa, olette vaan tapailleet... Naimisiin meno ja kauan muutto olisivat liian isoja juttuja noin 'epavarmalla' pohjalla... Varsinkin kun lapset ovat elamassa mukana.

Kaukosuhteessa voitaisiin tietenkin jatkaa, mutta en sitten pääse miestä tapaamaan niin usein kun lapsi on koulussa. Nyt ollaan tässä kesäaikana voitu tavata paljon paremmin kun oli koulusta loma.

Lisäksi lentoliput on sinne paljon kalliimpia ja toisaalta jos tää suhde jatkuu niin se muutto on joka tapauksessa edessä jossain vaiheessa. Sen tosielämän kun näkee vasta kuitenkin kun asuu yhdessä niin ei siinä oikein auta, että onko tuntenut puoli vuotta vai vuoden kun lopputulos on luultavasti sama. Lasten isä ei ole kuvioissa mukana, oon yksinhuoltaja ja päätösvalta lapsiin on täysin minulla.

Jos suhde ei onnistuisi niin sitten tultaisiin lasten kanssa takaisin Suomeen ja mies jäisi sinne. Näin on sovittu, mutta itsekin tuota lasten osaa mietin eniten. Toisaalta jos ei koskaan ota mitään riskiä ei voi mitään saavuttaakaan.

No eikö sit oo sama muuttaa sinne Abu DHapiin jos englantiinkin menoa olet harkinnut.. Lapset oppii kielen ja elämää pitää elää täysillä ja joskus on otettava riskejä, joskus ne kannattaa joskus ei. Mut kaikella on jokin tarkoituksensa teit sit niin tai näin. Kaverini meni treffeille miehen kanssa ja ekoilla treffeillä päättivät että menevät naimisiin ja näin menivät sitten 2 vkon päästä ekasta treffistä, Ovat vieläkin naimisissa ja yksi lapsi syntynyt. Ja meinaavat muuttaa jossain vaihees afrikkaan. Happy end so far..

Alkuperäinen kirjoittaja syksy:
Sehän tässä just on, että vaikka ollaan vain vähän aikaa tunnettu niin mies vaikuttaa juuri siltä oikealta. Ollaan juteltu päivittäin ja tavattukin jo useita kertoja. Miehen uralle tää siirto Abu Dhabiin olisi iso askel eteenpäin ja siks ei oikein halua siitä luopua, enne kuin kuultiin tästä työmahdollisuudesta ulkomailla niin olin vakavissani muuttamassa englantiin ensi keväänä tai siis koulujen lopun jälkeen.

No mutta eikö tuota samaa suunnitelmaa voi noudattaa yhä?

Kerrot lapsille muutto- ja naimisiinmeno suunnitelmista nyt ja he saavat aikaa tottua ajatukseen. Menette sitten naimisiin ensikeväänä/kesällä ja muutatte sen perästä? Lapsikin siasi kouluvuoden päätökseen ja olisi varmaan syksystä helpompi aloittaa uudessa koulussa ja uudella kielellä.

Hmm. Vähän epäilyttää joo. Tuntuu, että ainoa syy avioliitolle on se pakollisuus. Ei kai vain ole niin, että mies saa jotain etua jos on naimisissa? Anteeksi tällaiset epäilyt, mutta ymmärrät kai.

Sinänsä 5kk seurustelu ei ole mahdoton aika muuttaa yhteen, jos suhde toimii ja tuntuu hyvältä. Itsekään en mieheni kanssa paljon kauemmin ollut seurustellut, kun mulla tuli muutto eteen ja päätettiin siirtyä kimppaan. Mutta, mutta... puhut KAUKOsuhteesta. Silloin et vielä miestä juurikaan tunne. Oletteko edes tavanneet muuta kuin yhden kerran?

Eikös ole mahdollista että jatkaisitte seurustelua vielä, kunnes tutustutte. Voisit vaikkapa lasten kesäloman aikana tai joululomilla matkustaa sinne miehen luo. Kummini meni naimisiin aikanaan kreikkalaisen miehen kanssa ja seurustelu jatkui mielestäni aika pitkää ennen avioliittoa. Olivat toistensa luona lomilla yms. Minun mielestäni olisi aika ajattelematonta muuttaa, koska sinulla on kuitenkin lapset, joista huolehtiminen on pääasia. Jos olisit itseksesi niin olis sit eri asia. Jos mies ei ymmärrä, että haluat lastenkin takia odottaa, niin silloin hän ei ole oikea mies sinulle. Kyllä miehen tulee tuo asia ymmärtää.

No joo, kieltämättä ehkä olisi parempi muuttaa vasta kun lapsen kouluvuosi on päättynyt. Mies tulee sieltä kuitenkin kesäksi Englantiin jos siis muuttaa sinne niin kesäloman olisi Englannissa. Lapsi on nyt tokaluokalla eli 8-vuotias. Onko kellään kokemusta kauanko 8-9-vuotiaalla menee, että oppii uuden kielen?

Miten helposti mahdollinen avioero onnistuisi vai omko niin, ettet pääse miehestä irti vaikka haluaisit? Ettei käy niin, ettei kukaan tiedä susta ja lapsista vaan teidän sisäelimet myydään hyvään hintaan maksaville. Anteeks mut mua niin pelottaa. Narsisteille ja psykopaateille ei ole mikään juttu teeskennellä rakkautta kuukausitolkulla.

Yhteistyössä