Mies kuorsaa, minä valvon ja väsyn :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piita"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Piita"

Vieras
Miten olette ratkaisseet otsikossa mainitsemani asian? Mieheni kuorsaa melkein koko ajan nukkuessaan, enkä minä ole kahden vuoden aikana vielä ainakaan yhtään tottunut meteliin, vaan nukun huonosti ja heräilen yöllä. Ja kun herään, en kuorsaamisen jälkeen tahdo saada uudelleen unta. Olen käyttänyt korvatulppia, mutta ensinnäkin kuorsaus tulee niistä läpi, ja vaikka ne osittain helpottaisivatkin ongelmaa, minulla tulee korvat kipeiksi niistä, ja sitten herään särkyyn.

Mieheni on nykyisin hiukan ylipainoinen, mutta kuorsasi yhtälailla suhteemme alussa, kun oli normaalipainoinen. Emme kumpikaan haluaisi nukkua eri huoneissa kun vierestä on niin kiva herätä, mutta kohta hankin kamarin sohvasänkyyn joustinpatjan ja nukun siinä, jos emme keksi ratkaisua!

[QUOTE="Piita";25408290]Miten olette ratkaisseet otsikossa mainitsemani asian? Mieheni kuorsaa melkein koko ajan nukkuessaan, enkä minä ole kahden vuoden aikana vielä ainakaan yhtään tottunut meteliin, vaan nukun huonosti ja heräilen yöllä. Ja kun herään, en kuorsaamisen jälkeen tahdo saada uudelleen unta. Olen käyttänyt korvatulppia, mutta ensinnäkin kuorsaus tulee niistä läpi, ja vaikka ne osittain helpottaisivatkin ongelmaa, minulla tulee korvat kipeiksi niistä, ja sitten herään särkyyn.

Mieheni on nykyisin hiukan ylipainoinen, mutta kuorsasi yhtälailla suhteemme alussa, kun oli normaalipainoinen. Emme kumpikaan haluaisi nukkua eri huoneissa kun vierestä on niin kiva herätä, mutta kohta hankin kamarin sohvasänkyyn joustinpatjan ja nukun siinä, jos emme keksi ratkaisua![/QUOTE]

Mies nukkuu eri huoneessa. Niin meillä. Tärkeintä on uni.

ottakaa yhteys lääkäriin.. kuorsaukseenki löytyy apua, siihen asti nukutte eri huoneissa. nukkuminen on yks ihmisen elinehto. kömmit vaikka aamusella miehes viereen..

Vaihtoehtoja:
a.) Nukutte suosiolla eri huoneissa
b.) Mies lääkäriin, jos sieltä löytyisi apua hiljaisempiin öihin.
c.) Jatkat kärsimystäsi sen takia että toisen vierestä on niin ihana herätä.

Me todellakin nukumme eri huoneissa. Lääkärissä on käyty, ei llöydy apua, kun ei ole ylipainoakaan. 3 vuotta sinnitelin univelkaisena ja uneni katkesivat noin 10 kertaa 8 tunnin aikana.

Sit oli pakko mennä eri huoneisiin nukkumaan. Ja ei ole yhtään parisuhde kärsinyt siitä. Päinvastoin.

Me todellakin nukumme eri huoneissa. Lääkärissä on käyty, ei llöydy apua, kun ei ole ylipainoakaan. 3 vuotta sinnitelin univelkaisena ja uneni katkesivat noin 10 kertaa 8 tunnin aikana. En siis tottunut koskaan tuon 3 v aikana kuorsaukseen. Korvatulpat eivät auttaneet, kuului niiden läpi.

Sit oli pakko mennä eri huoneisiin nukkumaan. Ja ei ole yhtään parisuhde kärsinyt siitä. Päinvastoin.

[QUOTE="jep";25408301]Meilläkin nukutaan eri huoneissa.[/QUOTE]

Sama täällä. Yhdessäolon alkuaikoinan kun homma muodostui ongelmaksi, mies kävi sellaisessa "kurkun poltto-operaatiossa" joka auttoi joksikin aikaa. Nenän rakenne on kuulemma sellainen, että vaatisi isomman korjauksen...

Tulppiin olen kyllästynyt myös, käytän niitä kyllä yökylä-reissuilla. Kotona nukutaan eri huoneissa. So what, halia ehtii ennen unia tai aamulla...

Meillä mies kävi kuorsausleikkauksessa. Hän pääsi kunnallista kautta, kun diagnosoitiin uniapnea (on aika yleinen kovilla kuorsaajilla). Auttoi todella paljon.

Ennen leikkausta nukuimme jonkin aikaa eri huoneissa. Kun erityisesti pikkuvauvavaiheessa uni oli pakko priorisoida samassa huoneessa nukkumisen edelle.

meillä se o ntoisin päin, minä kuorsaan. mutta ei kuulema haittaa miestä jos kerkiää nukahtaa ennen minua, muulloin tönii mut hereille ja käskee olla hiljaa=) =)

Varmaan meidänkin pitää kokeilla eri huoneissa nukkumista. Satunnaisesti olen jo nukkunutkin pikkukamarin sängyssä, mutta siinä on vaan vaahtomuovipatja, eikä selkä kestä sitä enempää kuin yhden yön kerrallaan. Itse olisin jo aiemmin siirtynyt sinne nukkumaan, mutta miestä asia tuntuu harmittavan vielä enemmän kuin minua. Mutta ei hän tietenkään kiellä etten saa siirtyä.

mä tökin miehen hereille ja kääntyy kyljelleen (yleensä ei kuorsaa kun selällään ollessa).. joskus kokeili jotain illalla kurkkuun laitettavaa sprayta, joka tuntui ainakin vaimentavan kuorsausta. Mutta jos tuntuu että kaikki keinot on käytetty niin sitten suosisin itsekin erillään nukkumista koska kunnon yöunet on tärkeät.

[QUOTE="vieras";25408350]Me todellakin nukumme eri huoneissa. Lääkärissä on käyty, ei llöydy apua, kun ei ole ylipainoakaan. [/QUOTE]

Pääsikö miehesi uniapneatutkimuksiin? Uniapnea voi olla myös normaalipainoisilla, kuten esim. minun miehelläni. Hän oli kyllä aina aamuisin järkyttävän väsynyt, onko sinun miehesi?

Yhteistyössä