Mies lähdössä risteilylle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahdistaa

Vieras
Ilmoitti, että ensi viikolla töiden puolesta joku pakollinen risteily mille pitää lähteä. meillä on ollut sopimus ettei risteillä ilam puolisoa, nyt siis "pakko" mennä.
Itsellä tästä kovin pahaolo. Luottamuspulaa on, sen myönnän, ja tuntuu pahalle että mies lähtisi laivalle. Laivalla meno välillä kyllä hurjempaa kuin esim. baarissa muualla ja mun mielestä pettäminenkin on siellä helpompaa. En tiedä miksi ajatukset pyörii pettämisen ympärillä, mutta ahdistaa tosi paljon. Melkein itku kurkussa asiaa ajattelen.

Jossain tapauksessa mies voisi olla menemättä, sen itsekin myönsi. Ettei se ihan niin pakollinen risteily ole. Jos siis kiellän lähtemästä niin varmaan jäisi kotiin. Sitten kuulemma jää vaan pois tärkeistä päätöksistä jotka koskee työpaikkaa ja muutoksia.

En tiedä.

Mua kans ahisti kun mies oli työporukan kans lähössä laivalle...Vaan yllätyimpä itekkin kun lähtö koitti... Ihan hyvillä mielin jäin kotiin ja turhaan pelkäsin. Mies tuli kotiin reissulta! =) Kyllä siinä illan mittaan kynnet lyheni ja ajatukset harhaili pettämisen puolellakin mutta mies soitteli välillä ja mieli parani.

Jos luottamuspulaa on, ei se selviä sillä että pidät miehestäs kiinni. Anna mennä! Jos teidät on tarkotettu yhteen, pysyy nahoissaan, jos ei: parempi tehdä peli kerralla selväksi, vaikka kuinka kipeetä tekisikin....

No mä aloin kans miettimään että jos en päästä miestä risteilylle, en pysty toteamaan että olen pelännyt turhaan. Ja toinen asia...Ajattelin myös että jos päättäis eksyä toisen naisen syliin, en ole silloin sen arvoinen! Mutta olen kamppaillut itteni kanssa jo vuosia näiden pahojen ajatusten kanssa...

Niin, kai se sieltä kotiin tulee. Kotiinhan voi tulla oli sitten tehnyt mitä tahansa.

Mies soitti heti mulle kun oli saanut mailia että tämä risteily on. Itsekin tietää miten asiaan suhtaudun ja asiaa siis multa alkoi heti tiedustella.

Luottamuspulaa aiheuttaa se, että aiemmat miehet on aina mua pettäneet. Ja pienten lasten perheessä tämä yhteinen arki on sitä mitä on. ja seksi myös. Joskus huonoina aikoina mies valittaa seksistä ja siitä että kuinka kauan luulen, että hän jaksaa odotella että meidän seksielämä paranee. Mun mielestä nuo uhkailut on selvä osoitus siitä että tekis mieli parempaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Kuka estää sinua lähtemästä myös risteilylle?
Ei kukaan voi kieltää sinua varaamasta samaan paattiin hyttiä.

Mutta toki ikävää että parisuhteessa on luottamuspulaa :(

Niin, voisin lähteä mutten todellakaan kehtaa.

Minulla mies lähdössä lauantaina pikkujouluristeilyllä ja täytyy myöntää että ihan "rentoutunut" en ole. Toki en ole koskaan reissujaan estellyt eikä hänkään minun ja ainakin väittää ettei koskaan mitään ole tapahtunut.
Jotenkin vaan itse noilla risteilyillä (varsinkin pikkujoulu) käyneenä olen huomannut noiden ihan tavallisten perheenisien olevan aivan täysiä sikoja.
Omaani kyllä luotan, mutta koskaan ei voi 100 % tietää jos oikein sopiva sauma tulisi, jotta mitä tapahtuu. Ja tuo alkoholi on vielä sellainen vaikuttava tekijä.

Minä en ole ikinä ymmärtänyt tuota että aikuista ihmistä täytyy holhota!Tiedän kyllä edellisestä suhteesta minkälaista se on kun toista epäilee,mutta kun sitä pettämistä ei pysty ennalta ehkäisemään!Ikinä en sitä toista kieltänyt lähtemästä ja muutenkin pyrin olemaan rajoittamatta toisen elämää.Jos on pettääkseen niin se kyllä onnistuu missä tahansa ja jos pettää niin sitten pettää ja sinä et sille asialle mitään voi,etkä etukäteen murehtimalla sitä saa estettyä.

Hei hetkonen. Jos mies haluaa pettää, mies tekee sen varmasti. Ei tähän tarvita laivaristeilyä vaan se onnistuu vaikka lähipubin vessassa/työpaikalla tai vaikka perkule lähipuistikossa :D

Onko luottamuspulalle jokin syy? Onko mies siis itse tehnyt jotain ansaitaakseen pulan luottamukseen?

Mikäli ei, niin menisin kyllä itseeni. Omaa huonoa itsetuntoa/sairaaloista epävarmuutta ei saa miehen niskoille pistää, vaan on haettava apua ja etsiä avaimet asian purkamiseksi.

Mikäli miehellä on aidoti osuutta asiaan, niin miksi ihmeessä elätte suhteessa, jossa ette voi luottaa toisen töppäilyjen vuoksi? Jos töppäilyn jälkeen suhdetta jatkaa, niin silloin pitää tehdä jotakin, minkä avulla pääsee töppäilyn yli, sillä ei luottamuspula saa olla suhdetta kalvava asia koko loppuelämän ajan, eihän? Ei sellaisessa suhteessa kukaan nauti. Mikäli asian yli ei ikinä pääse, on paras heittää oman mielenterveytensä vuoksi hanksat tiskiin.

Oma äitini elää suhteessa, jossa mies petti vuosi sitten. Äitini ei ole päässyt asian yli, eikä tule ikinä pääsemäänkään. Heidän suhteensa näin sivustakatsojan näkökulmasta katsottuna on sairas. Kumpikaan ei luota ja molemmat kyttäävät toisiaan. Salamyhkäisiä puheluja, joista taas saadaan kipinä epäilyille. Henkisesti helvettiä, siksi en ymmärrä, miksi äitini suhteessa roikkuu. Mutta jokaisen oma päätös, toki.

Mielestäni aikuista ihmistä ei kukaan voi kieltää menemästä laivalle. Toiveensa saa esittää, mutta jos joutuu suoraan sanomaan, että EN PÄÄSTÄ SINUA, TAI SINÄ ET MENE, niin silloin kyllä liikutaan jo epävarmoilla vesillä. Toisaalta, jos esität toiveen ja toinen menee silti, niin sekin kertoo jo jotakin.

Jos toinen on pettääkseen, niin se pettää, vaikka sitten roskienvientireissulla... Meillä isännällä n. 2-3 työpaikan risteilyä vuodessa ja viime vuonna oli 5 päivän ulkomaanmatka. Kivempi siellä reissussa on olla, jos hyvillä mielin pääsee lähtemään ja takuulla minunkin kiva olla kotona.

ps. voisinhan minäkin pettää kotona...veisin vaan lapset mummilaan :whistle: eli voihan ajatella näinkin päin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Kuka estää sinua lähtemästä myös risteilylle?
Ei kukaan voi kieltää sinua varaamasta samaan paattiin hyttiä.

Mutta toki ikävää että parisuhteessa on luottamuspulaa :(

Niin, voisin lähteä mutten todellakaan kehtaa.

No otat jonkuu kaverin tietysti mukaan. Voihan teilläkin olla pikkujouluristeily kaverin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ilonna:
Jotenkin vaan itse noilla risteilyillä (varsinkin pikkujoulu) käyneenä olen huomannut noiden ihan tavallisten perheenisien olevan aivan täysiä sikoja.
Omaani kyllä luotan, mutta koskaan ei voi 100 % tietää jos oikein sopiva sauma tulisi, jotta mitä tapahtuu. Ja tuo alkoholi on vielä sellainen vaikuttava tekijä.

Ikävä kyllä, saman olen huomannut. Me ei käydä mieheni kanssa risteilyillä erikseen. Ollaan vaan sovittu niin, jotta kummankaan ei tarvi maissa odotella hermona lapsilauman kanssa! (=

Meillä miehellä on ulkomaanmatkoja, niitä tekee yleensä yksin. Niissä en osaa epäillä ja pelätä mitään, ne on luonteeltaan kuitenkin jotenkin niin erilaisia. tämä risteilyasia on vaan jotenkin niin "paha" mulle, ollut koko suhteen ajan. Ja asiasta on tosiaan puhuttu ja mies tietää etten risteilyjä hyväksy eikä niitä tähän mennessä ole vielä ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilonna:

Ikävä kyllä, saman olen huomannut. Me ei käydä mieheni kanssa risteilyillä erikseen. Ollaan vaan sovittu niin, jotta kummankaan ei tarvi maissa odotella hermona lapsilauman kanssa! (=

Niin tätä juuri mietin...Silloin kun on oltu risteilyllä ihan kaksistaan niin sitä ihmettelee sitä touhua siellä laivalla. ja nyt ajatuskin siitä että mies lähtee sinne ilman minua tekee mut ihan sairaaksi-

Tuskin olen ihan väärässä jos uskallan väittää, että täällä näiden juttujen lukeminen lisää petetyksitulemisenpelkoa...? Niin paljon täältä saa noita juttuja lukea.

Itse en suostuisi elämään parisuhteessa, jossa joutuisin pelkäämään jotakin, oli se sittne petetyksituleminen tai jotain muuta.

ja lehtijutut pikkujouluajasta ja siitä kuinka moni pettää pikkujouluissa auttaa tosi paljon....

Minä en kestä jos mies lähtee sinne laivalle. Saan hermoromahduksen. ja jos päättää lähteä vaikka tietää mitä mieltä olen niin aion pakata kassini ja häipyä lapsen ja mahani kanssa (raskaana siis). Niin koville ottaa nyt tämä.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mielestäni aikuista ihmistä ei kukaan voi kieltää menemästä laivalle. Toiveensa saa esittää, mutta jos joutuu suoraan sanomaan, että EN PÄÄSTÄ SINUA, TAI SINÄ ET MENE, niin silloin kyllä liikutaan jo epävarmoilla vesillä. Toisaalta, jos esität toiveen ja toinen menee silti, niin sekin kertoo jo jotakin.

No jos esitän toiven miehelle ettei menisi ja päättää silti mennä, niin mitä siitä ajattelen ja mistä se kertoo?
Kun mies siis tietää kyllä etten hyväksy lähtemistä ja tähän asti meillä on ollut selvä sopimus ettei risteilyille mennä ilman toista

Mie henk.koht luulen, ettei joku risteily ole todennäköisin paikka pettämiselle, joten ole huoletta, mutta jos alkaa väittämään että työporukan kans on pakko lähteä pariksi viikoksi Thaimaahan niin sitten voit jo pakata ukon laukut lopullisesti :)

Jos minun mieheni kieltäisi minua lähtemästä, olisin TODELLA pettynyt.... joten minä kyllä nielisin luottamuspulan ja päästäisin. Ei sitä pettämisenpelossa voi toista ikuisuuksia vankina pitää.

Niin mutta periaatteen naisena en hyväksy sitäkään, että jos on sovittu että yksin ei risteillä niin silloin ei risteillä....Pitäis osata heti ilmottaa töissä ettei aio lähteä. Näköjään helppo lupailla ja puhua siihen asti kun tulee tosi kyseeseen. Sitten aletaan perua ja vongata että voisinko mennä ja tehdä.

Yhteistyössä