Mies lähdössä risteilylle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin mutta periaatteen naisena en hyväksy sitäkään, että jos on sovittu että yksin ei risteillä niin silloin ei risteillä....Pitäis osata heti ilmottaa töissä ettei aio lähteä. Näköjään helppo lupailla ja puhua siihen asti kun tulee tosi kyseeseen. Sitten aletaan perua ja vongata että voisinko mennä ja tehdä.

Onko noissa sopimuksissa kovastikaan järkeä? Enkä puhu nyt pahalla, koska olen itse ollut vastaavanlainen ennen. Olin ylimustasukkainen ja pidin miestä kotona niin paljon kuin mahdolilsta, ja jos sitten kuitenkin lähti vaikka baariin, soitin koko illan hänelle, ja luonnollisesti hänen iltansa oli helposti pilalla.

Tajusin sen vasta jokin aika sitten, ettei siitä aiheudu mielipahaa kuin itselle ja suhteelle. En ole sitä joutunut itse koskaan kokemaan koska mies ei IKINÄ soittele mulle kesken baari-illan, eikä ole IKINÄ kieltänyt mua lähtemästä tyttöjen kanssa ulos / laivalle.

Jos mies pettää, sitä ei pysty vaimo estämään ja mikäli niin käy, niin se on parempi murehtia vasta sitten kun niin tapahtuu kuin etukäteen...

Jos luottamuspulaa on niin kyllä ymmärrän tunteesi. Vaikka moni sanoo, että ei se vahtimalla parane tai kieltämällä, niin se tunne kun jää kotiin ja pelkää pahinta on pahempaa kuin pettäminen... Olipas vaikeasti sanottu. Mutta itellä on sama ongelma ja suurin ongelma on siinä, että en pysty oman pääkoppani takia pelätä 48 h risteilyn ajan pahinta ja hoitaa siinä samassa lapsia. Tarpeeksi tuskaa tekee baari-illat. Mutta se on vain muutamia tunteja jonka jälkeen on hengissä. Itse en kykenisi odottamaan risteilyaikaa kotona eikä onneksi tarvitse.

Ja mitä laivoihin tulee, niin olin miehen työporukan mukana laivalla (oli pari muuta naista myös), niin se mitä ne muut teki oli järkyttävää. Ihmiset, joista en olisi kuuna päivänä uskonut mitään pahaa pettivät. Joukossa tyhmyys tiivistyy, mutta en sano etteikö pettämiseen taipuvainen voisi sitä tehdä lähikapakassakin.

Alkuperäinen kirjoittaja satu:
Mua kans ahisti kun mies oli työporukan kans lähössä laivalle...Vaan yllätyimpä itekkin kun lähtö koitti... Ihan hyvillä mielin jäin kotiin ja turhaan pelkäsin. Mies tuli kotiin reissulta! =) Kyllä siinä illan mittaan kynnet lyheni ja ajatukset harhaili pettämisen puolellakin mutta mies soitteli välillä ja mieli parani.

Anteeksi, mutta repesin ihan totaalisesti... "Tuli reissulta kotiin"

:D :D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja siveydensipuli:
Jos luottamuspulaa on niin kyllä ymmärrän tunteesi. Vaikka moni sanoo, että ei se vahtimalla parane tai kieltämällä, niin se tunne kun jää kotiin ja pelkää pahinta on pahempaa kuin pettäminen... Olipas vaikeasti sanottu. Mutta itellä on sama ongelma ja suurin ongelma on siinä, että en pysty oman pääkoppani takia pelätä 48 h risteilyn ajan pahinta ja hoitaa siinä samassa lapsia. Tarpeeksi tuskaa tekee baari-illat. Mutta se on vain muutamia tunteja jonka jälkeen on hengissä. Itse en kykenisi odottamaan risteilyaikaa kotona eikä onneksi tarvitse.

Ja mitä laivoihin tulee, niin olin miehen työporukan mukana laivalla (oli pari muuta naista myös), niin se mitä ne muut teki oli järkyttävää. Ihmiset, joista en olisi kuuna päivänä uskonut mitään pahaa pettivät. Joukossa tyhmyys tiivistyy, mutta en sano etteikö pettämiseen taipuvainen voisi sitä tehdä lähikapakassakin.

tämä on kuin mun suusta.
Saunaillat ja baarireissut pystyn jotenkuten kärvistelemään kotona, en pysty nukkumaan ennenkuin mies tulee kotiin jne. En usko että selviä risteilyn ajasta!

Ja tämä toiminta laivalla....Minun kokemuksien mukaan siellä laivalla on todella hurjaa ja hölmöä meininkiä ja siellä pettäminen on helpompaa kuin kotikaupunkin ravintolassa.
Mä oon niin hermostunut jo nyt että en tiedä mitä tästä tulee.

Mitäs jos ap selvität asian nätisti miehelles. Kompromissina lähet vaikka mukaan. Oli mustakin aika noloa lähteä työkeikalle mukaan, mutta loppujen lopuksi meillä oli ihan mahtava reissu. Mieskin tykkäs (yllätty itsekkin :) ) kuinka mukavaa oli vaikka olin poikaporukassa mukana. Muutes ja miehen työkaverit oli (suurin osa) ihan tervejärkisiä ja ymmärsivät meidän tilanteen täysin.

Nykypäivänä melkein jokaiselle tulee työnpuolesta reissuja, joiden määränpäästä puoliso ei välttämättä tykkää. Voit estää ehkä kerran mutta ei sitä jatkossa kokoajan voi olla kieltämässä.

Voit pyytää, että mies soittaa sinulle muutaman kerran matkan aikana. Se ei tietty estä tai takaa mitään, mutta sinulle itsellesi tulee parempi olo.

Alkuperäinen kirjoittaja siveydensipuli:
Mitäs jos ap selvität asian nätisti miehelles. Kompromissina lähet vaikka mukaan. Oli mustakin aika noloa lähteä työkeikalle mukaan, mutta loppujen lopuksi meillä oli ihan mahtava reissu. Mieskin tykkäs (yllätty itsekkin :) ) kuinka mukavaa oli vaikka olin poikaporukassa mukana. Muutes ja miehen työkaverit oli (suurin osa) ihan tervejärkisiä ja ymmärsivät meidän tilanteen täysin.

Nyt on pakko kommentoida, että jos meidän duuni/tyttöjen risteilylle pitäisi ottaa mies mukaan, niin mieluummin jättäisin menemättä.

Vaikea perustella, mutta mun mielestä jokaiselle on suotava omaa aikaa, eikä ottaa sitä puolisoa IHAN joka paikkaan mukaan...

En mä voi lähteä, en saa lapselle hoitajaa arkipäiviksi ja lapsen kanssa en mukaan kyllä tunge. Ja mies ei ota mukaan, se on varma. Se häpeäisi silmät päästään että akka tulee kyttämään mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ahdistaa:
Ilmoitti, että ensi viikolla töiden puolesta joku pakollinen risteily mille pitää lähteä. meillä on ollut sopimus ettei risteillä ilam puolisoa, nyt siis "pakko" mennä.
Itsellä tästä kovin pahaolo. Luottamuspulaa on, sen myönnän, ja tuntuu pahalle että mies lähtisi laivalle. Laivalla meno välillä kyllä hurjempaa kuin esim. baarissa muualla ja mun mielestä pettäminenkin on siellä helpompaa. En tiedä miksi ajatukset pyörii pettämisen ympärillä, mutta ahdistaa tosi paljon. Melkein itku kurkussa asiaa ajattelen.

Jossain tapauksessa mies voisi olla menemättä, sen itsekin myönsi. Ettei se ihan niin pakollinen risteily ole. Jos siis kiellän lähtemästä niin varmaan jäisi kotiin. Sitten kuulemma jää vaan pois tärkeistä päätöksistä jotka koskee työpaikkaa ja muutoksia.

meilläpä mies teki niin.että hommasi mulle sviitin :D ja risteiltiin mukana

Minusta oikeasti ajatus, että itse tunkisin mukaan miehen työreissuille on ihan järkyttävä. Johan siinä saisi mieskin ihan hullun leiman. Itsekään en mistään hinnasta ottaisi miestä omille työreissuille mukaan.

Välillä sitä kyllä oikein ihailee miehen luottamusta, koska aiemmassa työpaikassa minun lähes kaikki työkaverini olivat miespuolisia, ja siltikään mieheni ei KOSKAAN nipottanut siitä että lähdin heidän kanssa juhlimaan ja tulin vasta aamun pikkutunneilla takaisin. Laivallekin olisi päästänyt mutta jätin itse menemättä kun tulin raskaaksi...

Aika outoa, että puoliso ei saisi mennä risteilylle! Meillä sekä minä että mieheni teemme molemmat työmatkoja ulkomaille, joskus parikin viikkoa kestäviä. Ei tulisi kuulonkaan sanoa miehelle että et voi mennä kun mä tulen mustasukkaiseksi. Hankkikaa oma ura ja elämä niin ei tarvitse toisen menemisiä noin tarkkaan kytätä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luottamuspulaa, koska entisissä suhteissa olet pettynyt... ei siis tätä miestä kohtaan varsinaisesti. Anna mennä.

Niin, ei tietääkseni ole pettänyt. Uhkaillut sillä toki monella eri tapaa. Esim. hän ei ole ollut sängyssä muiden kanssa ennen kun tavattiin, olen siis hänen ainoansa. Joskus nuorempana puhui, että olisihan se kiva kokeilla muitakin....
ja nämä sitten kummittelee päässä, vaikka noista sanoista on se 10v.

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Tuskin olen ihan väärässä jos uskallan väittää, että täällä näiden juttujen lukeminen lisää petetyksitulemisenpelkoa...? Niin paljon täältä saa noita juttuja lukea.

Itse en suostuisi elämään parisuhteessa, jossa joutuisin pelkäämään jotakin, oli se sittne petetyksituleminen tai jotain muuta.

kyllä ihan varmasti lisää :(

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Jos luottamuspulaa on, ei se selviä sillä että pidät miehestäs kiinni. Anna mennä! Jos teidät on tarkotettu yhteen, pysyy nahoissaan, jos ei: parempi tehdä peli kerralla selväksi, vaikka kuinka kipeetä tekisikin....

aika hyvin kiteytetty!! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miten helve***sä te kaikki voitte olla noin skitsoja miestenne menemisistä? Siis ei ole totta!

Usko pois, on niitä mustasukkaisia miehiäkin olemassa ;)

Minä ainakin oon vaan tyytyväinen jos rouva johonkin pääsee. Niinku irti näistä kotiympöröistä edes vähäksi aikaa.

Miten helve***sä te kaikki voitte olla noin skitsoja miestenne menemisistä? Siis ei ole totta!

Minä ainakin oon vaan tyytyväinen jos rouva johonkin pääsee. Niinku irti näistä kotiympöröistä edes vähäksi aikaa.

Juuri tuon asenteisen miehen minäkin haluan (ja olen saanutkin). Luojan kiitos.

kyllä se näin vaan on että taitaa olla enemmän noita mustasukkaisia mammoja kuin isäntiä. Sitten vielä lietsotaan täällä toisten mielikuvitusta. Pettää jos on pettääkseen, ei toista pysty estämään jos oikein haluaa rellestää.

Minä luotan täysin mieheeni eikä minua ahdista ollenkaan jos risteilylle tai reissuun lähtee. Välillä jopa tyrkytän menemään kun niin harvoin missään käy =) :heart:
Ikävä tulee iltasella kun yksin käy nukkumaan mut muuten ei ahdista.

Sanokaa sille kullallenne: Älä rakas lähde kun en pysty sinuun oikein luottamaan. Sillähän tuo selviää eikä tule paha mieli kelleen.

Jos mies minulle noin sanoisi niin siitä tulis kyllä PIIIITKÄ taival vielä tuon asian tiimoilta. Jos ei ole luottamusta niin mitä järkeä edes olla toisen kanssa...

Totta kai se menee jos on työmatka ei kai se nyt töissä voi sanoa että vaimo ei päästä kun sovittu ettei yksin risteillä.

Totta, houkutuksia laivalla riittää.

Mutta jollei teillä luottamusta riitä niin minusta tuollainen suhde on aika heikko.

Yhteistyössä