Mies lähtee uutenavuotena juhlimaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22774882]No jos on saattanut itsensä semmoiseen tilanteeseen, että omalla vastuulla on hoidettavia, niin totta hitossa sitä tarvitsee kysyä lupa toiselta että sopiiko hänelle jumittua kotiin tämän menon ajaksi.

Lapsettomassa perheessä asia nyt tietysti on ihan eri, vaikka mies menis menojaan, niin nainenkin voi tehdä ihan mitä huvittaa vaikka omien kavereidensa kanssa tai mennä mukaan. Silloin minusta riittääkin pelkkä ilmoitus, kuitenkin kohtuullisissa ajoin että toinenkin ehtii tehdä omia suunnitelmia. En minä ainakaan miellä perheellisten ihmisten närkästystä kumppanin menoista miksikään mustasukkaisuudeksi vaan useimmiten enemmän vitutukseksi siitä, ettei itse pääse menemään samallalailla, kun toisen on pakko jäädä kotiin lasten kanssa ja seuraavana aamuna herätä niiden kanssa aikaisin.[/QUOTE]

No joo ehkä sanoin kärjistetysti.. Pitää pitää mielessä kuitenkin että asioista keskustellaan parisuhteessa. Ei tietenkään kukaan lähde (normaalisti) sanomatta mitään.. Mutta kun puhutaan että annetaan lupa ja toinen sai luvan lähteä. Musta toi on vaan jotenki niin alistavaa... Mun mielestä perheellisillekin riittää ihan ilmoitus, mikäli nyt ei ole joka ilta vaikka mitä menoja, mitä yleensä perheellisillä nyt ei ole.

Ja totta kai sen parisuhteen tulee olla tasa-arvoista ja niin ettei toiselle tule sitä närkästyksen tunnetta kumppanin menoista. Molemmat menee kun menee ja mikäli toinen haluaa viettää koti-iltaa niin olishan se kiva jos se toinenkin olis innoissaan viettämässä sitä uutta vuotta siinä vierellä.

meillä toimii tasapuolisesti. Koska viime uutenavuotena mies oli reissussa poikien kanssa, muistutti hän että on minun vuoroni tehdä mitä haluan. Hieman tuo 2kk vanha tissitakiainen hidastaa suunnitelmia mutta ajatus siitä että mies on lapsista vastuussa ja saan keksiä mitä haluan antaa hyvän mielen. Olen varmaan perheen kanssa kotona ja myöhemmin illalla tyttökaveri saunomaan...

Mä en oo kysynyt, mutta meillä varmaan kans mies lähtee... Miehelle on kauhean tärkeää tää uusi vuosi ja sen juhliminen, mulle taas ei ole. Kun joulu menee ohi, niin mä vaan tykkään rauhoittua kaikesta juhlahössötyksestä... Mä olen ihan tyytyväinen kun ostetaan vähän herkkuja kotiin, sädetikkuja ja tinaa...ehkä myös pari hyvää elokuvaa. Alkuillasta laitetaan hyvää ruokaa, otetaan miehen kanssa lasit kuoharia ja hän ottaa varmaan muutamia kaljoja perään. Poltellaan ne sädetikut, valetaan tinat ja sitten me voidaan tytön kanssa katsoa leffaa, syödä irttiksiä ja mies voi lähteä kavereidensa kanssa baariin tai heidän luokse iltaa istumaan. Mutta tämä on tietty ihan eri asia, koska minä nimenomaan haluan näin. En missään nimessä haluaisi uutena vuotena baariin, siellä on ihan sikana porukkaa...mies taas haluaa niin suon hänelle ilomielin sen ilon. Olisi eri asia, jos mies menisi, vaikka minä en asiasta tykkäisi...ei se ole mielestäni oikein reilua kun on kuitenkin virallinen juhlapäivä ja lapset on yhteisiä... Niin, että osanotot ap:lle...