Mies laski 1,5-vuotiaan yksin parkkipaikalle, suuttui kun asiasta huomautin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ongelmaa kuulostaa olevan teidän parisuhteessanne, tuo parkkipaikalle juokseminen kuulostaa vahingolta.

Teillä menee huonosti, syytit tilanteesta miestäsi, jolloin hän suuttui. En usko että tahallaan moista teki.
Hoitakaa suhteenne kuntoon tai erotkaa. KESKUSTELKAA, ei tilanteet itsestään korjaannu.

No kai nyt syytän miestä, kun ei vahdi lasta. Ja tämä kun ei ollut mikään ensimmäinen kerta kun jotain tän tyylistä tapahtuu. Eli ei mene ns vahingon piikkiin.

Oikeassa olet, mutta jos teillä nyt muutenkin vaikeaa, niin en alkaisi tuosta sen enempää vääntämään. Mitä jos koittaisit sovitella ilman syyttelyä ja koittaisitte löytää jotain jolla vahvistaa suhdettanne (kun siinä liemessä lapsen ja uuden asunnon myötä olet)? Miehesi varmaan kuitenkin ottanut itseensä vaikkei sitä myönnä.

Mies oli eteisessä lapsen kanssa, kun lähdin autoa siirtämään. Ovi oli siis auki. Jaa että mun olis pitänyt ottaa se lapsi autoon mukaan vai?

Mielestäni tuo on ihan epäoleellinen seikka, turha tuohon on takertua.
Mies luuli, että lapsi on kanssasi, sinä luulit, että lapsi on miehen kanssa. Sellaista sattuu, ihan kaikille. Miehesi hermostui, kun häntä syytettiin tilanteesta, kyseessä kun varmasti oli puhdas vahinko. Eihän kukaan noin pientä laita tahallaan yksin juoksentelemaan parkkikselle, se on selvä.

Ihminen on inhimillinen ja kukaan ei ole täydellinen vanhempi, huomio herpaantuu joskus ihan kaikilla.

Kuulostaa olevan suurempia ongelmia taustalla, eli olisiko ongelma nyt kuitenkin se, että miehelläsi paloi pinna nimenomaan siihen, että häntä syytettiin tilanteessa. Mikä taas on inhimillistä, kun molemmat säikähtää niin toinen syyttää vihaisena ja toinen puolustautuu vihaisena.

Mies oli eteisessä lapsen kanssa, kun lähdin autoa siirtämään. Ovi oli siis auki. Jaa että mun olis pitänyt ottaa se lapsi autoon mukaan vai?

Ei, mutta tietysti sinun olisi pitänyt sulkea ovi kun ulos lähdit.

Syyttely on tässä tapauksessa aivan turhaa. Veikkaan, että olisit syytellyt miestä vaikka roolit olisi olleet toisin päin. Ainahan sitä toisesta vikaa löytää, jos haluaa, itsessään sitä on vaikeampi nähdä.

Tässä oli molemmat hieman huolimattomia, mutta onneksi mitään ei sattunut. Joten aivan turha jatkaa riitelyä siitä, että mies olisi tarkoituksella lapsen parkkipaikalle päästänyt. Keskittykää olennaisempiin asioihin.

No mieheni tuntien kyse oli vaan siitä, että hän oli huolimaton. Tosiaan vähän väliä sattuu tämmöisiä tilanteita. On mm sanonut että kyllä hän voi nukkua lasta vahtiessaan, et herää sit kun lapsi itkee...

Mulla ei ollut avaimia, joten jätin oven auki. Mies tämän näki, koska oli eteisessä lapsen kanssa.

Minusta aika hullu ajatus, kun 1,5-vuotias pyörii jaloissa ja mies on menossa kauppakasseja tyhjentämään. Kyllä kai mies olisi sinulle oven avannut, kun olisit ovikelloa soittanut.

Mutta ongelma tuossa oli, että et ilmeisesti sanonut miehelle mitään vaan kumpikin toimi vaan omien olettamuksiensa mukaan.

Mä en kyllä omaa miestäni katselisi päivääkään jos ottaisi tuollaisen asenteen. Yhdessä lapsessa on jo aivan tarpeeksi tekemistä ja kiukuttelun kestämistä. Hassua kun aikuinen mies käyttäytyy kuin uhmaikäinen lapsi joka ei saanutkaan sitä karkkipussia kaupasta. Jos ei mies suostu ongelmista huolimatta edes perheneuvolaan juttelemaan ja uhkailee pettämisellä niin juu tosi terveeltä parisuhteelta kuulostaa. Lähde lätkimään hyvä nainen jos tilanne ei muutu, tai pistä se mies ulos.

meillä kävi samoin uimassa ollessamme kesällä, vajaa pari vuotias poika lähti isänsä perään parkkipaikalle, ja kulki ihan metri äijän persuuksissa kiinni, huusin perään että poika seuraa, mies tulee ilman poikaa 10min päästä takaisin?:O Rupesin kyselemään missä xxxx on? Mies siihen jotta eikä se ole täällä? Hitto et säikähdin löysin pojan kiertämästä meidän autoa, itku kurkussa.
Mieshän tietenkin käänti tämän minun syykseni.:(

meillä kävi samoin uimassa ollessamme kesällä, vajaa pari vuotias poika lähti isänsä perään parkkipaikalle, ja kulki ihan metri äijän persuuksissa kiinni, huusin perään että poika seuraa, mies tulee ilman poikaa 10min päästä takaisin?:O Rupesin kyselemään missä xxxx on? Mies siihen jotta eikä se ole täällä? Hitto et säikähdin löysin pojan kiertämästä meidän autoa, itku kurkussa.
Mieshän tietenkin käänti tämän minun syykseni.:(

Voi ihmiset, olkaa tarkkoina noiden pikkuisten kanssa! Ei se riitä että huutelee toiselle perään, oli sitten kysymyksessä mies tai nainen. Vahdinvaihto silmiin katsoen, kun on taaperoista kyse.

No kai nyt syytän miestä, kun ei vahdi lasta. Ja tämä kun ei ollut mikään ensimmäinen kerta kun jotain tän tyylistä tapahtuu. Eli ei mene ns vahingon piikkiin.

Jos vastaavaa on tapahtunut useasti, niin opetelkaa kommunikoimaan paremmin, että tulee selväksi, kumpi lasta vahtii. Tieto ei selvästikään kulje riittävän hyvin, jos tuollaista pääsee käymään toistuvasti. "Mä käyn viemässä auton, riisuisitko lapselta ulkovaatteet sillä aikaa?"

Jatkossa sopikaa selvästi, kumpi pitää lasta silmällä. Ei voi aina vaan olettaa, että toinen lukee ajatuksia...

Mitä tulee tuohon kuntosaliin, niin minä pistäisin miehelle viestiä/soittaisin, että saa luvan tulla viivana kotiin lasta vahtimaan, tai sitten on todellakin vakavan parisuhdekeskustelun paikka. Miksi annat miehen tuolla tavalla vaan kävellä pois tilanteista ja jätät omat menosi väliin?? En ymmärrä...

vieras#: Mies oli siis lapsen kanssa kotona, olin kaupassa yksin. Lapsi siis lopulta haahuili ulkona ilman kenkiä, sisävaatteissa. Niin ja siis edelliset tilanteet on olleet sellaisia, että oon tullut kotiin jostain ja löytänyt lapsen availemasta konetiskitablettipakettia/syömästä kynttilää tmv, ja mies on röhnöttänyt sohvalla eikä ole ollut asiasta lainkaan tietoinen.

en ymmärrä: No kun musta siinä ei tuossa tilanteessa ollut mitään sopimista. Jos mä olisin ollut lapsen kanssa kotona ja mies ollut kaupassa, niin en todellakaan laskisi lasta yksinään ulos sillä ajatuksella että "kyllä miehen täytyy se tajuta, että lapsi lähtee häntä seuraamaan". Niin ja millä sitä toista ihmistä estää, jos hän ovesta häipyy?

Väliaikatietona voin kertoa, että mieheni soitti kun oltiin ulkoilemassa. Kysyi että missä ollaan, ja sanoi tulevansa hakemaan treenivaatteet. Mä sit kysyin että onko sinusta ihan ok käytöstä häipyä ovet paukkuen, varsinkin kun minulla olisi menoa josta ollaan etukäteen sovittu. Mies alkoi syyttämään, että oma vikani kun aloin haastamaan riitaa jne. No siinä sit kysyin että eikö aio lapselle sanoa moikka ennen lähtöään, niin sanoi että joo. Mä sit ennen kotiinpääsyä soitin, että jos aikoo riitaa edelleen haastaa niin ei olla tulossa (koska lapsen ei sitä tarvitse kuulla). Sanoi että ei aio.

No päästiin kotiin niin kohteli mua kun ilmaa ja lörpötteli vaan lapselle. Sanoin hänelle että "tajuatko kulta kuinka paljon mä pelästyin, kun löysin meidän lapsen haahuilemasta parkkikselta, ja että mäkin meinasin eka auton paikkaa viä korjata mut en sit jaksanut ruveta vekslaan kun oli tarkoituis heti lähteä". No ei edelleenkään vastausta, ja kysyin että olisko reilua et hänen pitäis lähteä reeneihin ja mä häippäsisin ovesta. Edelleenkään ei vastausta, niin tokasin että me sit lähdetään kun käyttäytyy sillä tavalla. Nappasin sit autonavaimeni mukaan, koska mulla on aamusta menoa eikä voi luottaa että mies tulisi siihen mennessä. Siinä vaiheessa sit rupes mua huomioimaan, ja alkoi valittaan että mun täytyy antaa hänelle autoni avaimet, kun hänen autossaan on viä kesärenkaat. Sanoin vaan että eipä oo kyllä mun ongelmani, ja lähdin meneen.

Ehkä lapsellista multa olla antamatta avaimia, mutta mä yritin pariinkin kertaan hieroa sovintoa mutta toinen vaan syytteli ja sen jälkeen leikki mykkäkoulua.

Että tämmöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja putosin kärryiltä;29229572:
Siis menitkö sä sitten sinne treeneihin ja mies jäi kotio lapsen kanssa vai?

No en mennyt, kun miestä ei näkynyt eikä kuulunut. Mies siis itse lähti treeneihin, tuli vaan kamat hakeen kotoa.

Missä kohtaa hieroit sovintoa? Tuosta selostuksesta sain käsityksen, että ensin vannotit miehen olemaan haastamatta riitaa mutta sitten kuitenkin itse sen taas aloitit.

No en mennyt, kun miestä ei näkynyt eikä kuulunut. Mies siis itse lähti treeneihin, tuli vaan kamat hakeen kotoa.

Ja soitti ensin.

Oisit voinut tehdä myös näin: kun mies soittaa pakkaat kamasi ja halit puolitoistavuotiastasi ja kerrot että iskä tulee olee sun kanssa, äiti lähtee kohta jumppaan. Ja sitten katoat ovesta samalla pyyhkäsyllä kun mies tulee sisälle, sanot heippa kulta ja oon tunnin, ehit varmaan pakata kamasi ja laittaa pojalle iltapalan ja pojan unille siksi kun tuun, suukko.

Yhteistyössä