mies löi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perheväkivallassa on kyse marginaali-ilmiöstä joka nykytiedon mukaan menee parisuhteissa ja perheissä 50/50 kumpikin harjoittaa sitä yhtä paljon niin mies kuin nainenkin. Naiset tekevät lasten pahoinpitelyistä leijonanaosan ja tapoista. Nykyajan nouseva trendi on ulkomaalaistaustaisten naisten kasvu turvakodeissa joka oli muistaakseni jotain 30 prossan luokkaa.

Hakekaa apua ja tehkää rikosilmoituksia, huolimatta siitä oletteko mies tai nainen tai ulkomaalaistaustainen henkilö.

en halua siltikään tehdä ilmoitusta ettei toisen ammatti mene (vartija) ja kun toivon että nyt oli viimeinen kerta..

Miehelle voisi olla paljon hyötyäkin siitä, että viheltäisit pelin hänen osaltaan poikki. Työn suhteen voi olla selvittämistä, mutta asiahan on hänen vastuullaan. Nyt olisi hänenkin aika miettiä vihanhallintaansa ennen kuin työssä tulee paha ylilyönti. Kun nyt menisit tekemään ilmoituksen, hänen olisi vielä mahdollista huolehtia itsestään ja hakeutua vapaaehtoisesti vihanhallintaryhmään tms - työssä tehdyn väkivallanteon jälkeen asia ei ole yhtä silkoinen.

Mieti noita asioita toiste ja käy nyt edes siellä lääkärissä. Itsesi takia. Äitini oli samassa tilanteessa noin 30 vuotta sitten ja hänellä on edelleen muistona nivelvaiva leuassa ja niskassa. Yhdestä lyönnistä, johon ei liittynyt edes ovenkarmia. Hän lähti lapsen takia (minun, olin sylivauva) - entä sinä?

...ja tässä taannoin, kun nainen oli lyönyt miestään, joka ikinen akka oli sitä mieltä että liitto täytyy ehdottomasti pitää kasassa!

Herranjestas teidän kanssanne...

ja ennenkuin joku vinkaisee että läppäisy on eri asia kuin naaman oven karmiin lyönti niin kröhöm, molemmat ovat teoiltaan pahoinpitelyjä elikkäs rikoksia.

Itku itku itku itku... Pitäs oikeasti mennä sinne lääkäriin ja poliisiasemalle! Pitäis kuunnella teitä, pitäis kuunnella järkeän! Nyt on simmu jo turpoamassa umpeen tuon posken johdosta joka ekana kolahti siihen karmii. Vaikka putosin lattialle tällin jälkeen ja satutin kyynärpääni tippuessa (rikki/verta) niin en halua siltikään tehdä ilmoitusta ettei toisen ammatti mene (vartija) ja kun toivon että nyt oli viimeinen kerta..

Vaikuttaa siltä, että tämä ei ole sinulle kovin iso asia. Ensin luulin, että olit tosissasi. Nyt alan vähän kallistua, että olet vain joku paskanjauhaja.

Omapa on elämäsi. Toivottavasti ei ole vielä lapsia.

...ja tässä taannoin, kun nainen oli lyönyt miestään, joka ikinen akka oli sitä mieltä että liitto täytyy ehdottomasti pitää kasassa!

Herranjestas teidän kanssanne...

ja ennenkuin joku vinkaisee että läppäisy on eri asia kuin naaman oven karmiin lyönti niin kröhöm, molemmat ovat teoiltaan pahoinpitelyjä elikkäs rikoksia.

Miesten kynnys hakea apua, tehdä rikosilmoituksia on todella suuri, miehet kestävät pitkäänkin jatkuvaa väkivaltaa vaikka kuinka kauan ennenkuin tekevät rikosilmoituksen, naisten kynnys tehdä ilmoitus on paljon pienempi. Tämä selviää ensi-turvakodin sivuilta, varsinkin viimeaikoina on ruvettu kiinnittämään enemmän huomiota naistenkin harjoittamaan väkivaltaan joka menee tosiaan poliisien tilastojen mukaan ja tutkimusten mukaan 50/50. Ennen parisudeväkivaltaa pidettiin vain miesten harjoittamana yksinoikeutena, mutta nyt tiedämme että näin ei suinkaan ole. Ja marginaali-ilmiö parisuhdeväkivalta on sentakia koska vain 2 prosenttia suomalaisista naisista pelkää kokevansa väkivaltaa kotona tasa-arvo barometrin mukaan ja olikos se nyt 4 prosenttia miehistä pelkää.

Tai haluan tehdä ilmoituksen.. Ja sitten en taas.. Apua!! :,( on niin häpäisty olo.. Se tuli pyytämään anteeksi, kysyi haluanko että hän hakee särkylääkettä ja yritti silittää/halata/suudella ja suuteli kun olin peiton alla sohvalla. Se hoivasi. Oli pahoillaan. En kysynyt, mutta miksi hän ei sanonut että tämä ei toistu enää..

[QUOTE="minä";23301037]Tai haluan tehdä ilmoituksen.. Ja sitten en taas.. Apua!! :,( on niin häpäisty olo.. Se tuli pyytämään anteeksi, kysyi haluanko että hän hakee särkylääkettä ja yritti silittää/halata/suudella ja suuteli kun olin peiton alla sohvalla. Se hoivasi. Oli pahoillaan. En kysynyt, mutta miksi hän ei sanonut että tämä ei toistu enää..[/QUOTE]

Miehesi pitäisi myös hakea apua. Miessakit ry tarjoaa tätä, valitettavasti miehille ei ole kovinkaan paljon paikkoja Suomessa mistä apua voi hakea monen moisiin ongelmiin, naisille sensijaan sitä pitäisi olla tarjolla paljon enemmän:

Lyömätön Linja tarjoaa apua väkivaltaa läheisiään kohtaan käyttäneille miehille. Asiakkaaksi voi tulla varaamalla puhelimitse ajan yksilötapaamiseen.

[QUOTE="enigma";23299988]niin mitä sä teit ennen sitä? Ihan oikeasti. Miksi se sun puhelimen otti pois? Onko sulla sutinaa jonkun toisen kanssa?[/QUOTE]

Vaikka panisi joka päivä muiden kanssa, ei se oikeuta pahoinpitelyä. Mutta siitä tuskin nyt on kysymys.

Vaikka jostain kummallisesta syystä et haluaisi mennä lääkäriin tai poliisille, sunun kannattaisi lopettaa tuo suhde heti. Tosin se tuskin onistuu koska mies ei päästä sinua ilman poliiseja.

Väitätkö sinä todella, että jokainen väkivaltaisen suhteen kokenut on TARVINNUT sellaisen? :headwall: Et taida tietää asiasta yhtään mitään, kun tuollaista p*skaa kirjoitat..

Olen elänyt sellaisessa 17 vuotta ja ei, se tosiaan sellaisena alkanut, mutta riippuvuus suhteena kuminkin.
Olen joiutunut käymään tuon kaiken läpi ja hyväksymään ITSESSÄNI sen, että itse valitsin pysyä siinä, koska se oli tuttua ja turvallista. Ja kyllä, se väkivaltainen ja sairas mieskin oli uhri, oman menneisyytensä uhri. Kas kun sairauteen kuuluu usein ihan oikeasti ajatus "ikinä en ole lyönyt naista, jota en rakasta". Tosin tuo rakkaus on väärä sana, kun kyse on riippuvuudesta, mutta kuitenkin, sitä tehdään vaan ihmiselle, joka merkitsee jotain, koska vain sellainen ihminen voi satuttaa toista henkisesti ja vain silloin tarvitsee lyödä, kun kokee toisen olevan vahvempi.

Molemmat ovat menneisyytensä uhreja ja syyllisiä ei ole. terveet lähtevät noista suhteista pois jo ENNEN ekaa lyöntiä, koska se isku ei ole juuri koskaan ensimäinen merkki ongelmista ja hallitsemisen tarpeesta.

Mietippä mattia ja Merviä, niitä on Suomi täynnä, Tuksusta ja Artosta on tulossa suraava Seiskan suosikki. Ei ne pelkiä julkisus temppuja ole.

Ainoa mikä piti paikkaansa oli se, ettei lähtö ole ihan yksinkertainen ja helppo juttu. Luin kyllä useampaankin kertaan. Kärjistetysti kirjoitettu ja törkeästi yleistetty. Pitää joidenkin kohdalla varmasti paikkaansa kokonaan, mutta ei kannattaisi noin mustavalkoisesti yleistää. Tällä kirjoittajallahan on sellainen asenne tuossa, että hän on oikeassa vaikka kyse on vain karkeasti yleistyävästä näkemyksestä.
Huom! Siellä oli todellakin sana YLEENSÄ, ei AINA!!!!niin uhria kuin lyöjää kuvaillessa. jos sinä olet se yksi miljoonasta, jonka kohdalla näin ei ole, onnea sinulle, mutta toisaalta, miksi kimmastua noin kovin, jos asdia ei koskenut mitenkään...:hug:

[QUOTE="Lila";23300962]Vaikuttaa siltä, että tämä ei ole sinulle kovin iso asia. Ensin luulin, että olit tosissasi. Nyt alan vähän kallistua, että olet vain joku paskanjauhaja.

Omapa on elämäsi. Toivottavasti ei ole vielä lapsia.[/QUOTE]

Ehkä on paskanjauhaja, ehkä ei ole. Mun ystävä sai turpiinsa mieheltään monta kertaa, ja ihan joka ikinen kerta alkoi puolustamaan miestään ja vähättelemään miehen tekoja (oikeesti, siinä se seisoi pirstaleiksi pistetyn kämpän keskellä, nenä murtuneena, naama mustana, ja selitti että on se XXX kuitenkin muuten ihan hyvä mies :headwall: ).

Saa se varmaan turpiinsa edelleen, mutta mä en enää kuuntele - kielsin kertomasta mulle niistä asioista enää.

Annetaan tämän ketjun olla. Tulee vaan paha mieli, kun ihminen tekee hidasta itsemurha. jos olet ap oikeustoimikelpoinen ja sinua kohtaan tehdään toistuvasti raakaa vääryyttä, on täysin omaa typeryyttäsi olla nousematta kapinaan. Miehesi ei ole ihana, ei mukava eikä mitään muutakaan. Pelkkää paskaa ainakin minun silmissäni on jokainen, joka naistaan lyö.

herää kysymys riippuvuuden luonteesta suhteessanne: Monihan katselee juoppoakin vuosikymmeniä, koska saa jotakin sairasta tyydytystä ja voimaa siitä matelusta. hemmottelua, hoivaa ja ylistystä. Mies lupaa kuut taivaalta, hoivaa, tuo kukkia ja hemmottelee. Ja sitä sitten erehdytään luulemaan rakkaudeksi. Hyi helvetti!!!

Ota nyt ainakin kuvia naamastasi, jotta voit sitten vuosien kuluttua kun saat tarpeeksesi, roudata koko kansion poliisille. Ettet joudu tilanteeseen, että on vaan sana sanaa vastaan: Ihan totta, se on lyönyt mua jo monta vuotta...? Milläs sitten todistat. Sahaat omaa oksaasi koko ajan, mitä enemmän kaunistelet, peittelet ja miehesi toiminnasta valehtelet.

Hit her once - shame on him.

Hit her twice - shame on her.

Joo, ei saa lyödä lyötyä ja sitä rataa. Vaan mitä hyötyä päähän taputtelustakaan on? Pieni ravistelu voi herättää naisen tajuamaan että ei, tuo EI ole normaalia eikä hyväksyttävää.

Usein ihmetellään, miksi nainen jää väkivaltaiseen suhteeseen. Tutkimuksen mukaan syynä voi olla mm. seuraavat asiat:

•usko parempaan ja hyvien muistojen vaaliminen
•usko lupauksiin muutoksesta
•luottamus rakkauden parantavaan voimaan
•pyrkimys ymmärtää ja selittää miehen käyttäytymistä
•syyllisyys perhe-elämän epäonnistumisesta, kyvyttömyydestä vaikuttaa miehen käyttäytymiseen, huonosta vaimoudesta, äitiydestä ja väkivallan vaikutuksista lapsiin
•ajatus siitä, että väkivalta on oikeutettua (”jos olisin parempi”) ja ettei uskota
•taloudellinen riippuvuus
•lähtemisratkaisu tulee usein lasten kautta, mutta toisaalta lapset voivat olla syy jäämiseen (pelko lasten menettämisestä)
•väärät käsitykset väkivallasta
Väkivalta on vain yksi osa väkivaltaista parisuhdetta ja elämää siinä. Monet naisista haluavat viimeiseen saakka pitää kiinni parisuhteestaan ja perheen koossa. Tällöin kiintymyksen, rakkauden ja väkivallan toisiinsa kietoutumisesta muodostuu se todellisuus, jossa naiset toimivat. Ensimmäisen väkivaltakokemuksen jälkeen voi kulua vuosiakin aika, ennen kuin nainen havahtuu muutoksen tarpeeseen, mahdollisesti hakee apua ja selviytyy väkivallasta. Tämä voi turhauttaa niitä, jotka yrittävät auttaa naista.

Pitkään väkivaltaa kokenut nainen on muuttunut alisteiseksi, kontrolloitavaksi ja hallittavaksi. Se aiheuttaa lamaantumista, riippuvuutta sekä omista tarpeista ja intresseistä luopumista.

Syyllistäminen ei auta väkivaltaisessa suhteessa elävää, joka on menettänyt kyvyn hallita omaa elämäänsä ja päättää omista asioistaan. On hyvä, että nainen puhuu väkivallasta ja siihen tulee kannustaa kaikin tavoin

Huonoin tilanne on silloin, jos naisella ei ole häpeän tai syyllisyyden takia ketään kelle puhua ja kuka voi auttaa. Väkivaltaa kokeneella on oikeus turvaan ja myötätuntoon.

Huom! Siellä oli todellakin sana YLEENSÄ, ei AINA!!!!niin uhria kuin lyöjää kuvaillessa. jos sinä olet se yksi miljoonasta, jonka kohdalla näin ei ole, onnea sinulle, mutta toisaalta, miksi kimmastua noin kovin, jos asdia ei koskenut mitenkään...:hug:

Yleistäminen on loukkaavaa. Lisäksi se, että asetat myös väkivaltaa tekevän uhrin asemaan puolustelee tarpeettomasti. Tuolla uhri-nimityksellä teet ne julmat teot oikeutetuksi eli väkivaltaa tekevälle pitäisi antaa ymmärrystä. Tokihan sellaiseen sairaaseen käytökseen aiheuttaja on, mutta uhri on siihen syytön eikä hänen pitäisi siitä joutua kärsimään. Mielestäni tuollainen on siis hyssyttelyä ja päänsilittelyä, joka ei ainakaan edesauta väkivaltaisen, ehkä narsistin hoitoon hakeutumista.

Minun suhteeni ei alkanut itseni osalta riippuvuussuhteena vaan ihastumisen myötä. Mustasukkaisuuden ja kontrollointihalun luulin johtuvan siitä, että mies vielä tuntenut minua riittävän hyvin luottaakseen paremmin. Osa manipuloinnista tapahtui huomaamattani, sillä tuo mies oli erittäin taitava ohjailemaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä mielensä mukaan. Kun tajusin totuuden aloin pyristellä irti, mutta se täytyi tehdä harkitusti etenemällä.

Lauseesi "jos sinä olet se yksi miljoonasta, jonka kohdalla näin ei ole" ei pohjaudu myöskään faktaan. Ei kannata tässäkään kohtaa yleistää vaikka omalla kohdalla totta onkin.

Itku itku itku itku... Pitäs oikeasti mennä sinne lääkäriin ja poliisiasemalle! Pitäis kuunnella teitä, pitäis kuunnella järkeän! Nyt on simmu jo turpoamassa umpeen tuon posken johdosta joka ekana kolahti siihen karmii. Vaikka putosin lattialle tällin jälkeen ja satutin kyynärpääni tippuessa (rikki/verta) niin en halua siltikään tehdä ilmoitusta ettei toisen ammatti mene (vartija) ja kun toivon että nyt oli viimeinen kerta..

viimenen mitä sun tarvitsee murehtia on sen ammatin menetys, se on itse tilanteensa aiheuttanut ja maksaa siitä myöskin itse.
mene lääkäriin ja poliisille tekemään ilmoitusta, hankkiudu eroon miehestä nyt kun vielä vähin vammoin pääset