Mies, miehen poika ja hänen tyttöystävä suuttuivat kun annoin kritiikkiä lahjasta.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehottomasti ei koskaan hyasinttia kenellekkään lahjaksi ellei tiedä että kyseinen ihminen pitää hyasintiteista! Se on niin allergisoiva, että ei ei ja vielä kerran ei koskaan sitä lahjaksi kenellekkään ellei ole varma saajan ja hänen perheensä sietävän kyseistä kukkaa!
 
Mun lapset on ihania.

Ne ilahtuu aidosti myös mukeista ja lautasista. Muumi-sellaisistakin, vaikka eivät Muumi-ohjelmia ole enää vuosiin katsoneetkaan, eivätkä ole mitään Muumi-faneja.

Poika viittä vaille 6 v riemuitsi ihan täysillä myös mm. pitkistä kalsareista. Totesi että jee, nää on varmasti ihan sopivat, eikä pistele tai purista. Tyttö 8 v sai Muumi-seinäkellon ja tykkäsi kovasti.

Äitiinsä ovat tulleet :saint:. Minäkin kiitän kauniisti lahjasta aina, ja ilahdun sellaisestakin mistä moni norsunetupyllynaama närkästyy ja pahasti ainakin näkemäni ja kuulemani mukaan (ja palstalta lukemani mukaan).

Jos ap:n tarina on tosi, niin minä toivon että tuollaisille kiittämättämille ei osteta ensi jouluna tai synttäreinä yhtikäs mitään. Pthyi.

P.S. Hyasintista; allerginen olen, poikani myös. Osaan silti kiittää sellaisen saadessani - ja laitan sen sitten ulos koristeeksi.
 
Minä sain lahjaksi mieheltä synttärilahjaksi pölynimurin ja joululahjaksi uudet talvirenkaan autoon! Olin enemmän kuin kiitollinen noista lahjoista, mutta tiedän että palstalla mieheni olisi saanut huutia ja nyrkkiä naisilta "kauheista lahjoista"
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
Ap, tiedätkös että lapsellesi ne muki ja lautanen olisi voineet olla mieluisatkin, ellet olisi pilannut hommaa omalla asenteellasi. Ei meidänkään lapset välttämättä eniten riemuitse esim. pehmeistä paketeista, mutta kuitenkin niistä vaatteista/pussilakanoista/pyyhkeistä saattaa tulla juuri niitä lemppareita mitä lapsi tahtoisi käyttää koko ajan. Ties vaikka lapsesi olisi kuinka onnellisena syönyt omalta muumilautaseltaan, ellet olisi mennyt näyttämään että mielestäsi se on tyhmä lahja.

Mun mielestä jos joku kysyy mitä lapsi haluaisi niin sitten tietysti voi sanoa, mutta ei kannata alkaa listaa laatimaan siinä toivossa että saat kaikki muilta tilattua. Jokaisella on oikeus hankkia mieleisensä lahja. Eikä tuo ollut mikään huono lahja alkuunkaan - käytännöllinen, laadukas ja vieläpä melko hintavakin. Käyttäydyit kyllä todella nolosti.
 
  • Tykkää
Reactions: Halikatti
[QUOTE="mamma";25292802]no tätä minä tuossa juurikin yritin sanoa :) syömiset ja kasvit kannattaa jättää väliin jos ei lahjan saajaa tunne tarpeeksi hyvin. turvallisempi vaihtoehto on ne villasukat tms.[/QUOTE]

Toiset on villalle allergisia, joten eihän sitä sitten voi antaa villasukkiakaan lahjaksi. Ja minä en edes tiennyt, että hyasintti on herkästi allergisoiva.
 
Ettei ensi vuonna toistu sama virhe, sanoit. Luuletko sä tosiaan, et ne ostaa ens vuonna lahjan ! Älä unta nää !

Tää muakin huvitti, en ota kantaa tuleeko toista kertaa vai ei, mutta että aloittja ajatteli "opastaa" että millaisia lahjoja kannattaa ostaa! Voisko sen opastuksen kuitenkin jättää tekemättä? Onko se toisten asia kysellä teiltä, minkälaisista lahjoista mahdollisesti sattuisitte pitämään? Ei heh heh!
 
Ja heti tänään lauantaina PYYDÄT ANTEEKSI KÄYTÖSTÄSI lahjaa kohtaan !!!!!!!!!!!11
8v tyttös sai arvokkaan lahjan !
Joita kerää AIKUISET JOPA TEINIT NIINKUIN LAPSET.
Muumisarja on suosittu ikää / sukupuolta katsomatta.
Mun kin 14v kerää, minäkin , 7v siskontyttöni.
Sä varmaan halusit tytölles vaan LELUJA !!!
Muutakin voi olla kuin lelut.

Joten ota känny esile ja PYYDÄ ANTEEKSI !!
Jos vähänkään on järkeä sulla

Ja ilmoita mihin ratkaisuun päädyti
Vihaat vaiko anteeksipyyntö ?!
 
En ymmärrä mitä valittamista kyseisessä lahjassa oli? :O ja vaikka ois ollutkin niin mun mielestä ois ollu fiksua pitää päänsä ummessa. varmasti meni joulu pilalle lahjan antajilta. Muumimuki ja -lautanen ei ees oo mikään hirveän halpa lahja.
 
Hyasintin voi laittaa ikkunan väliin, pärjää siellä paremmin kun hyvin, eikä allergisoi. Kamalia kiittämättömiä ihmisiä, toivon ,että ette saa mitään lahjoja jatkossa.
 

Yhteistyössä